laurens274 |
19 augustus 2007 16:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
(Bericht 2861613)
Het is zever dat de VLD alleen BHV gesplitst zou moeten hebben. Het is zever dat de VLD de Vlaamse standpunten 'nooit' verdedigd zou hebben. Ze hebben het genuanceerd willen brengen om de Walen geen schrik aan te jagen. Het feit dat ze nu 'samen' strijden met Leterme bewijst dit.
|
Ik zeg niet dat ze dit alleen konden maar volgens mij hebben ze ook niet veel moeite ervoor gedaan. De communautaire kwesties ontwijken is gemakkelijker hé maar nu bekopen ze het toch ten dele.
Ze hebben het genuanceerd proberen te brengen, ik heb er alleszins niets van gehoord. Voor mij hebben ze vooral de walen niet willen wakker maken daarom ook maar gezwegen.
Weet je waarom ze samen strijden? Zoals Somers zei voor de onderhandelingen zou hij zijn vel duur verkopen. Ze kunnen gewoon de softie niet uithangen als bij 8 jaar paars want de CD&V was al tamelijk extreem met hun verkiezingsbeloftes. Ze moesten gewoon mee.
Citaat:
(Bericht 2861613)
Leterme was een idioot. De idioten die Vlaamse vlaggen zaten te waaien bij de federale verkiezingen ook. Wie gelooft in Vlaamse autonomie had het genuanceerd moeten doen.
|
Leterme is een idioot omdat hij teveel beloofd heeft en dat hij vergeten was dat er ook een regering nodig was om premier te worden. De VLD heeft handig op die verkiezingsbeloftes ingespeeld van de CD&V. Ik heb de indruk dat leterme wel zou willen terug plooien maar dat Vandeurzen zodanig voet bij stuk houdt dat Leterme eigenlijk gevangen zit.
Citaat:
(Bericht 2861613)
Enfin ja, tenzij als nu ineens België zou barsten. Maar dat betwijfel ik ten zeerste.
|
Ik weet zeker dat de vlamingen voet bij stuk gaan houden maar de vraag is nu voor wat ze aan wedijveren zijn. De staatshervorming die ze nu voorstellen is groot maar voor sommigen onder ons niet groot genoeg. Sommigen dromen al van een groot-nederland. Maar voor hetzelfde geld blijven de belgische staatsstructuren gewoon overeind en zal ook deze storm niet eindigen in Vlaamse autonomie
|