![]() |
Citaat:
Vegetariërs kunnen nu alternatieven eten. Evolutie speelt zich trouwens op iets langere tijdsschaal af. |
Citaat:
|
Ik ben geen vegetariër maar pleit voor het afschaffen van de veeindustrie. Het zou goed zijn dat iedereen dit zelf eens zou gezien hebben. Je zult nog weinig zin hebben om vlees te eten. Zelf heb ik dit beroepsmatig gezien, kalfsvlees wil ik gewoon nooit meer eten, kip enkel en alleen als die vrije uitloop hebben gehad en alle ander vlees liefst als er een garantie is van vrije uitloop is. Dus mensen : op naar de Delhaize want daar hebben ze varkensvlees van varkens die buiten hebben gelopen.
|
Citaat:
Is het dat? Technologie en intelligentie. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk er even over na. |
Citaat:
Zo ja, stop met hypocriet zijn. |
Citaat:
Ik ben tegen dierenproeven, ik ben tegen het testen van allerhande middelen op dieren voor onze consumptie. Dat ik het niet weet van een hoop producten is iets helemaal anders. Hypocriet ben ik dus niet, onwetend op dat vlak misschien wel. Ik zal nooit bewust een product kopen dat getest is op dieren. Indien het erop staat zal ik het NIET kopen. Zinvol dierenleed bestaat niet. Dierenleed mag niet op geen enkel vlak. Ik vraag het aan iedereen die hiertegen is. Waarom vind je dat wij mogen beslissen over dergelijke dingen? Intelligentie? Technologie? Geld deze regel altijd? |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast maken veehouders en landbouwers bepaalde keuzes bij het grootbrengen, behuizen en transporteren van hun dieren die een mate van dierenleed veroorzaken maar die nu eenmaal onvermijdelijk zijn. Is dat zinloos dierenleed? Totaal niet. Soms is dat zelfs in het belang van het dier zelf Ik denk nu bijvoorbeeld aan het castreren van katers en het knippen of bijslijpen van de tanden van biggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geneesmiddelen op dieren testen is zinloos. Mensen reageren er immers anders op. Momenteel cosmeticaproducten testen op dieren is zinloos. Men heeft dit namelijk al zoveel gedaan in het verleden, dat we van ieder product weten wat voor effect het heeft. Levend dieren transporteren over lange afstand in kleine kotten is zinloos. Men kan ze ook ter plekke slachten en dus dood vervoeren. Vervoeren naar de lokale slachterij is dus voldoende. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be