Everytime |
22 augustus 2007 09:53 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
(Bericht 2868781)
En die is volgens jou wel betrouwbaar, dat je hem hier aanhaalt? :-)
Afin, ook 40 pct voorstanders van een fusie vind ik al fantastisch. Drie jaar geleden zou het nog rond de 5 pct gelegen hebben. Dus mijn beste Wiley, voor ons Nederlands-integrationisten, zijn het fantastische tijden, of het nu om 40 of 55 pct voorstanders gaat.
|
Die fusie is toch niet echt voor morgen. Er is een grotere kloof tussen Vlaanderen en Nederland dan tussen Wallonië en Frankrijk. Ik baseer me op een onderwerp dat ik goed ken : muziek. Hoeveel Nederlandse artiesten kennen de Vlamingen? Niet zo veel eigenlijk : Marco Borsato, Frans Bauer, Jan Smit, Gerard Joling, René Froger. Maar de absolute grote meerderheid ervan is niet in Vlaanderen bekend en dus heeft helemaal geen success. En welke Vlaamse artiesten zijn bekend in Nederland? Belle Perez, K3, Clouseau, Milk Inc. en misschien nog een paar anderen maar nog een keer, de grote meerderheid is helemaal niet bekend op de andere kant.
Op de Franstalige kant is het totaal anders. Als ik een lijst moet maken van de Franse artiesten die in Franstalig België bekend en succesvol zijn, ben ik er nog morgenochtend mee bezig. Fransen kennen ook artiesten van bij ons maar minder, maar daarvoor is er een andere reden : men doet veel meer voor de Vlaamse artiesten in Vlaanderen dan voor de Franstalige artiesten in Franstalig België.
|