Edina |
12 september 2007 10:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 2921075)
dat in brussel mogelijk 3/4 demonstranten vlamingen zijn, lijkt me eerder logisch, zeker nadat de buitenlandse demonstranten tegengehouden werden in stations en op vliegvelden
|
Als de buitenlanders al werden tegengehouden in stations en op vliegvelden, dan is er van viseren niet veel sprake meer hé! Of geloof je nu echt dat alle gearresteerden Vlamingen waren en de niet-gearresteerden Walen, en buitenlanders? Daar zou ik dan graag eens een bewijs van zien.
Citaat:
ik had het over de specifieke order om Vlamingen uit de demonstranten te plukken, ik hoorde het reeds in meerdere onafhankelijke getuignissen én voor mijn part bevestigen de beelden dit (ook als ze uitgelokt zijn ... wat goed mogelijk is, want volgens mij zie je de man die teruggewezens wordt even in het begin vh filmpje 'vertrekken' ... alhoewel iets of wat propagandadeskundige zou dit beeldje dan wel geknipt hebben)
|
Als er al geviseerd is, dan denk ik dat dit niet op Vlamingen zal zijn geweest, maar eerder op VB'ers ;-). Dat filmpje bewijst echt niets. Volgens mij is die opmerking niet meer of niet minder dan een ironische opmerking van de agent omdat de man in kwestie iets repliceerde in die zin toen hij hem zei dat hij daar niets te zoeken had aangezien hij niet van de pers was. Als Vlamingen zouden geviseerd worden, dan was hij op dat moment gearresteerd geweest. Quod non. Hij moest gewoon achteruitgaan zoals iedereen (ook de pers trouwens). Dat is duidelijk te horen en te zien in het filmpje.
Citaat:
bovendien is er de hele hetze geweest (en vooral de mare dat extreem rechts (Blood and honour toestanden bedoel ik daarmee) zou opgeroepen hebben om deel te nemen ... natuurlijk blijven voorzichtige mensen dan thuis ... vandaar de minimale opkomst me dunkt
|
Natuurlijk is de minimale opkomst mee te verklaren door het verbod op de betoging en de hele hetze erover, maar dat doet niet echt terzake. Het ging over je bewering als zouden Vlamingen geviseerd zijn. Volgens mij waren er amper anderen.
Citaat:
(her)federalisering is (bevoegdheden) verplaatsen naar de federale staat
defederaliseren is de andere beweging : naar de deelstaten dus ...
|
Weet ik wel, gewoon een tikfoutje hé.
Citaat:
daar is geen enkel argument tegen ... als Denemarken en Luxemburg een nationaaal politieapparaat gaande hebben dat uiteraard ook met de buurlanden samenwerkt, dan kunnen Vlaanderen en Wallonië dit natuurlijk ook
|
Toch wel, want aan de grenzen blijkt er een duidelijk probleem te zijn met die samenwerkingen.
Citaat:
ik heb niet beweerd dat de agenten uitsluitend franstalig waren, de bewuste stille die die Vlaming 'op zijn plaats' zet ... is me dunkt zelfs Nederlandstalig (native speaker) ...
|
Dat dacht ik ook al, dus het zijn niet enkel nederlandstalig-onkundigen die optreden zoals het VB ook probeert te insinueren.
|