Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   kinderen of geen kinderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95734)

Jantje 2 oktober 2007 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2972315)
Mja, ze zijn niet allemaal even zorgzaam voor hun kinderen, dat weet ik wel.
Ik begrijp het niet.

Valt ook niet te begrijpen voor een goede ouder.
Maar ja ik kan daar toch niets aan veranderen, dus we doen maar alleen verder en maken er het beste van en genieten zo veel mogelijk van het leven.

Duupje 2 oktober 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2972322)
Ah, gij slikt, gij.

:rofl:

Duupje 2 oktober 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2972323)
Valt ook niet te begrijpen voor een goede ouder.
Maar ja ik kan daar toch niets aan veranderen, dus we doen maar alleen verder en maken er het beste van en genieten zo veel mogelijk van het leven.

Meer dan je best kan je niet doen. ;-)

Jantje 2 oktober 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2972318)
Ik wel, ben enig kind.
:-)
Soms heb'k dat gevoel wel van, als er iets met men ma gebeurt, ben ik alleen over. Maar langs andere kant, niemand om mee ruzie te maken, en rotverwend nest geweest altijd.

Wij hebben dus steeds elkaar als er problemen zijn en ruzie maken kan soms ook plezant zijn hoor.

Maar dat komen moeien van mijn zusters en ex-schoonmoeder in mijn huishouden, daar krijg ik het soms van.
Hoewel, ik kan mij dus wel gemakkelijk van de strijk afmaken.

Jantje 2 oktober 2007 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2972327)
Meer dan je best kan je niet doen. ;-)

Om van het leven te genieten doe ik idd mijn best hoor.

Alleen is het soms wel moeilijk als je niemand heb om mee de problemen met de meisjes op te lossen.
Voor een vader soms wel moeilijk en vaak onbegrijpbaar.

Duupje 2 oktober 2007 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2972333)
Om van het leven te genieten doe ik idd mijn best hoor.

Alleen is het soms wel moeilijk als je niemand heb om mee de problemen met de meisjes op te lossen.
Voor een vader soms wel moeilijk en vaak onbegrijpbaar.

Goh, ik heb zonen alleen, ik ben zelf nogal een kwajongen, maar dat neemt niet weg dat ze sommige dingen denk'k liever met een man zouden bespreke. Al weet de oudste dat hij met echt alles bij mij terecht kan, en dat doet hij ook.
Maar ik kan mij voorstellen dat in de andere richting (vader-dochter) hetzelfste moet zijn.

Jantje 2 oktober 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2972339)
Goh, ik heb zonen alleen, ik ben zelf nogal een kwajongen, maar dat neemt niet weg dat ze sommige dingen denk'k liever met een man zouden bespreke. Al weet de oudste dat hij met echt alles bij mij terecht kan, en dat doet hij ook.
Maar ik kan mij voorstellen dat in de andere richting (vader-dochter) hetzelfste moet zijn.

Mijn dochters zijn van die tuttebellen, die niet zonder smink buiten komen.
Rot verwend zijn en bij problemen direct op papaa roepen.

Mijn zonen eigenlijk twee gangsters die zelfs met mijn qaud gaan lopen als ze kunnen. En niet buiten kunnen komen zonder zich vuil te maken, eigenlijk die komen vuil terug uit bad.

Jazeker 3 oktober 2007 00:07

Citaat:

Ik wel, ben enig kind.

Begin schrik van je te krijgen. Gelukkig ken ik je wat beter dan dat.

Heftruck 3 oktober 2007 00:10

Over een paar jaar, graag. :-)

Boadicea 3 oktober 2007 00:10

Citaat:

Ik wel, ben enig kind.
Soms heb'k dat gevoel wel van, als er iets met men ma gebeurt, ben ik alleen over. Maar langs andere kant, niemand om mee ruzie te maken, en rotverwend nest geweest altijd.

Ik kan dat! Ook geen broers en zussen om ruzie mee te maken. En nooit gemist.

circe 3 oktober 2007 00:17

Heb er twee. Nooit spijt van gehad.

Wel van het feit dat ik ze helemaal alleen heb moeten grootbrengen (zat dus niet in de planning). Jarenlang: huis-school-werk-school-winkel-huis geleefd.

Ik heb altijd gezegd dat ik er dolgraag een stuk of vijf wou hebben, wel mèt echtgenoot en huishoudhulp dan.

Maar stel je voor: beide dochters lijken al op mij, ik kon dat de maatschappij niet aandoen om zo nog drie krengen op de wereld te zetten !

Wel grappig dat dit onderwerp onder de koeien en de kalveren staat:lol:

manta 3 oktober 2007 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2972390)
Ik heb altijd gezegd dat ik er dolgraag een stuk of vijf wou hebben, wel mèt echtgenoot en huishoudhulp dan.

Geloof me vrij ... Een stuk of 5 zonder echtgenote of zo is niet evident ... En 't brengt altijd wel extra leven in de brouwerij ... :-P (grijze haren op de kop ook :-( )

Duvelke 3 oktober 2007 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2972208)
Tegenwoordig heeft iedereen weinig tijd, iedereen zit met een carrière of opslorpende job die heel wat tijd en energie vergt.

bwa nee e, als gij arbeider zijt of simpele bediende, doet gij gewoon u 8uurkes per dag.
het merendeel van de mensen werkt in dat systeem hoor.

maar zelfs dan nog, wil ik ni na men uren op die klein manne passe en vo zorge

Internaut 3 oktober 2007 02:09

wel ja de meeste gasten onder pakweg de 30 zullen zeggen geen kinderen, zoals ik nu zeg. Maar ja het schijnt dat dit een normale natuur wens is en je dus nog zal veranderen. Veel vrouwen zullen je als partner dumpen wanneer je geen kinderen wilt. Ik vroeg aan mijn ouders of ze zo'n mensen kenden die geen kinderen hebben en ja ze vonden dat al deze mensen iets kenmerkend hadden, namelijk dat ze allen later spijt hadden er geen te hebben en ze dus gans alleen en eenzaam zijn. Kweken en dumpen zoals de meeste vrouwen nu doen lijkt me ook niet ideaal. Weest eerst zeker van een lange stabiele relatie alvorens met die vent kinderen te baren, anders zitten je kinderen later toch alleen maar verwikkeld in een scheiding.

Jantje 3 oktober 2007 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2972397)
Geloof me vrij ... Een stuk of 5 zonder echtgenote of zo is niet evident ... En 't brengt altijd wel extra leven in de brouwerij ... :-P (grijze haren op de kop ook :-( )

Voor die grijze haren heb je er geen 5 nodig hoor.

En zonder hulp is het idd niet gemakkelijk om er 4 groot te brengen, je moet alles altijd alleen beslissen en bepalen. En je hebt eigenlijk enkel tijdens de schooluren tijd voor je zelf.

Duupje 3 oktober 2007 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2972377)
Begin schrik van je te krijgen. Gelukkig ken ik je wat beter dan dat.

:mrgreen:

Djiezes 3 oktober 2007 07:44

Mijn 3de kleintje is nu drie maanden, en de twee anderen zijn 5 en 7 jaar oud. Ik geniet er alle dagen met volle teugen van, ondanks de stress die er af en toe bij komt kijken.

Duupje 3 oktober 2007 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 2972542)
Mijn 3de kleintje is nu drie maanden, en de twee anderen zijn 5 en 7 jaar oud. Ik geniet er alle dagen met volle teugen van, ondanks de stress die er af en toe bij komt kijken.

Toch is het een zalige stress, al flip je je soms rot. Als ze 1 dag weg zijn, mis je die drukte al na een uur (of paar uur).

Djiezes 3 oktober 2007 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2972550)
Toch is het een zalige stress, al flip je je soms rot. Als ze 1 dag weg zijn, mis je die drukte al na een uur (of paar uur).

Zeker weten! De twee oudsten zijn maar de helft van de tijd bij mij. De weken dat ze bij hun moeder zijn, is het hier iets te rustig naar mijn zin. Maar soms betrap ik me er wel op dat ik toch wel een beetje van die rust geniet. :-)

Jantje 3 oktober 2007 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 2972555)
Zeker weten! De twee oudsten zijn maar de helft van de tijd bij mij. De weken dat ze bij hun moeder zijn, is het hier iets te rustig naar mijn zin. Maar soms betrap ik me er wel op dat ik toch wel een beetje van die rust geniet. :-)

Je moet ook van die rust genieten, want als ouder heb je die soms wel nodig. De boog mag niet altijd gespannen staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be