Vorenus |
20 oktober 2007 21:53 |
Citaat:
De Turken behalen al duizenden jaren militaire overwinningen tegen grote wereldmachten.
|
We zullen zien.
Niets van gevonden. ik vind het echt absurd.
Citaat:
- Het Westromeinse rijk (onder Attila de Hun)
|
Flavius Aetius heeft Attla tegengehouden. De grootste bondgenoten van Attila waren de Gepiden en Ostrogoten. Deze waren germaanse stammen.
Citaat:
- Het Oostromeinse rijk (Attila de Hun en 7 eeuwen later door de Seljuk Turken)
|
Atilla de hun heeft een paar invallen gedaan in de balkan maar deze waren niet te zeggen noemenswaardig.
Seljuk Turken hebben van de byzantijnen gewonnen toen het byzantijnse rijk in verval was en niets meer voorstelde.
Ps, waar moet ik de Turken vinden bij Attila de Hun? Dichter dan de Alanen (Een volk van Iran dat met de hunnen meevocht) kom ik niet.
Het zijn de Russen die de Turken (Ottomanen ) een pak rammel gaven.
Citaat:
- Duitsland (de gouden horde van Kubilai Khan had een Duits leger van de boden gevaagd. Kubilai Khan was een mongool maar de gouden horde bestond voor 75% uit Tatar Turken)
|
U bedoeld Kublai khan en was een Chinze heerser van mongools afkomst. Maar deze heet nooit in Europa gezeten. Het Rijk van de Gouden Horde lag bestreek delen van het huidige Rusland en Oekraïne. De stichter was een Khan mmar niet Kublai khan
Waren geen turken (Perzië werd reeds in de 7de eeuw een kalifaat. Het huidige Turkije was toen nog in Byzantijnse handen.)
Citaat:
- Het Britse rijk (1e wereldoorlog in de Dardanellen, de Turken hadden de veldslag gewonnen maar de grote oorlog verloren)
|
Een veldslag in de 1ste Wereldoorlog, hoe speciaal.
Citaat:
-Frankrijk (Napoleon was in Egypte verslagen)
|
Napoleon werd door de Britten verslagen in Egypte en dit grotendeels dankzij Admiraal Nelson.
Citaat:
De Turken hebben natuurlijk ook verliezen geleden. Het valt echter niet te ontkennen dat de Turken een grote militaire geschiedenis hebben.
|
Vandaar hun o zo grote overwinningen op de Koerden.
|