Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Leven van overdreven uitkeringen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96594)

Raf 20 oktober 2007 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3009505)
Maar is de man invalide? En werkloos met 4. Het kan toch niet dat de toestand in Marcinelle zo mistroostig is?

Nee? Waarom kan dat niet?

Raf 20 oktober 2007 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3009506)
Als dat de regels zijn die gelden in de maatschappij, heeft hij gewoon recht op dat kindergeld. Punt uit.

Maar ik vind een invalide werkloze man met drie werkloze vrouwen gewoon enorm verdacht.

Waarom vind je dat verdacht? Omdat ze werkloos zijn? Of omdat hij met drie vrouwen samenleeft en klaarblijkelijk véél virieler is dan jij?

Denk je dat een gezin met 31 kinderen zich de luxe kan permitteren van godganse dagen luilekker te niksen en rond te hangen en zich in weelde te wentelen van die schamele 8.000 euro?

Duupje 20 oktober 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3009587)
ik ken de sociale wetgeving goed genoeg om te weten dat ten eerste een dop van 1000 euro al onmogelijk is als langdurig werkloze - en dan zeker niet met nog een invaliditeitsuitkering erbovenop van 800 euro.

maar ja zoals ik al zei zullen er mensen zijn die dit kost wat kost willen geloven zodat ze straks aan de toog iets weten waar ze over kunnen zagen

Als hij ooit een goedbetaalde job had, en kinderen ten laste heeft, kan dat perfect kobaf. En als die invaliditeitsuitkering niet van het ziekenfonds komt, is het helemaal mogelijk.

Mitgard 20 oktober 2007 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3009632)
Waarom vind je dat verdacht? Omdat ze werkloos zijn? Of omdat hij met drie vrouwen samenleeft en klaarblijkelijk véél virieler is dan jij?

Denk je dat een gezin met 31 kinderen zich de luxe kan permitteren van godganse dagen luilekker te niksen en rond te hangen en zich in weelde te wentelen van die schamele 8.000 euro?

ge moet eens opletten hoe rap de vlaming jaloers wordt op mensen die niet schijnbaar niet hoeven te werken.
volgens mij werkt de vlaming echt niet graag.

duveltje382 20 oktober 2007 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3009641)
ge moet eens opletten hoe rap de vlaming jaloers wordt op mensen die niet schijnbaar niet hoeven te werken.
volgens mij werkt de vlaming echt niet graag.

Of betaald hij zich blauw aan die walen,enige oplossing is dan ook het splitsen van het land.....

Montalcino 20 oktober 2007 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3009535)
Ik denk dat er dan een fout zit in je PB calculator.
Want wie een heel jaar niet werkt betaald geen belastingen.

Zowel Taxweb van DVV als het programma van Louis Raets denken daar anders over. http://www.mesotten.be/berekening_belastingen.htm

Nu, volgens artikel 38 van het WIB heb je gelijk wat betreft de invaliditeitsuitkering. Maar ik speur verder in die rommel want ik vind nergens iets over werkloosheidsvergoeding.

Citaat:

En dat je dat moet invullen op je belastingsbrief, klopt, maar wel onder vervangingsinkomen en niet onder inkomen uit arbeid.

Dat men dit laat invullen, is echter meer om contole op je eigendommen en grote aankopen te kunnen doen. Het is namelijk een zoveelste namier om zwartwerkers te vinden.
Interessant. Ik leer bij.

Montalcino 20 oktober 2007 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3009632)
Waarom vind je dat verdacht? Omdat ze werkloos zijn?

Met 4 werkloos? Dat vind ik inderdaad verdacht.

Citaat:

Of omdat hij met drie vrouwen samenleeft en klaarblijkelijk véél virieler is dan jij?
En virieler dan jij, of je moest 27 kinderen hebben.

Citaat:

Een gezin van 31 met 27 kinderen. Laten we de zaken niet nog erger maken dan ze al zijn.

Ik vraag mij gewoon af hoe het kan dat ze alle 4 werkloos zijn. Mag dat nog of moet ik gewoon zwijgen en betalen?

Montalcino 20 oktober 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3009645)
Of betaald hij zich blauw aan die walen,enige oplossing is dan ook het splitsen van het land.....

Ja, zo'n geval is natuurlijk een godsgeschenk voor jullie.

King of beggars and fleas 20 oktober 2007 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3009634)
Als hij ooit een goedbetaalde job had, en kinderen ten laste heeft, kan dat perfect kobaf. En als die invaliditeitsuitkering niet van het ziekenfonds komt, is het helemaal mogelijk.

zelfs bij een goedbetaalde job zakt de dop na een jaar - maar met die kinderen ten laste kan het mss net 1000 euro blijven ok

een private invaliditeitsuitkering ?

1. in belgie nog niet van gehoord maar zou kunnen - in dit geval heeft de man er zelf voor betaald en valt hem niks te verwijten.

2. hier ben ik niet zeker in maar als je een halftime job hebt wordt zoals je weet wat je met die job verdient gewoon afgetrokken van je dop - waardoor je op het einde van de rit niks meer hebt dan wanneer je niet zou werken. Ik neem aan dat dat net zo is wanneer je een priveinvaliditeitsuitkering trekt.

duveltje382 20 oktober 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3009653)
Ja, zo'n geval is natuurlijk een godsgeschenk voor jullie.

Nee,laat zien dat Walen en allochtonen dikke profiteurs zijn

Raf 20 oktober 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3009651)
Met 4 werkloos? Dat vind ik inderdaad verdacht.

Ik zou niet weten waarom. Het is niet ongewoon dat beide partners van een gezin werkloos zijn. Hier gaat het gewoon om een ietwat uitgebreider gezin.

Citaat:

En virieler dan jij, of je moest 27 kinderen hebben.

Misschien moet je nog eens een tweede blik werpen op mijn avatar... :?

Citaat:

Een gezin van 31 met 27 kinderen. Laten we de zaken niet nog erger maken dan ze al zijn.

Nee, een gezin van 35 met 31 kinderen, waaronder 27 van deze vader.

Citaat:

Ik vraag mij gewoon af hoe het kan dat ze alle 4 werkloos zijn. Mag dat nog of moet ik gewoon zwijgen en betalen?

Je mag je dat afvragen, net zoals ik erop mag antwoorden dat er geen aanwijzing is om over sociale fraude te spreken.

King of beggars and fleas 20 oktober 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3009667)
Nee,laat zien dat Walen en allochtonen dikke profiteurs zijn

dat is idd wat de hoax wil laten zien.

Raf 20 oktober 2007 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3009677)
dat is idd wat de hoax wil laten zien.

Dat is geen hoax.

duveltje382 20 oktober 2007 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3009683)
Dat is geen hoax.

Ik ben er nochtans vrij zeker van dat het één bedrog is langst Waalse kant,dat ook door allochtonen misbruikt word
En wij arme Vlamingen maar werken zeg...

Duupje 20 oktober 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3009655)
zelfs bij een goedbetaalde job zakt de dop na een jaar - maar met die kinderen ten laste kan het mss net 1000 euro blijven ok

een private invaliditeitsuitkering ?

1. in belgie nog niet van gehoord maar zou kunnen - in dit geval heeft de man er zelf voor betaald en valt hem niks te verwijten.

2. hier ben ik niet zeker in maar als je een halftime job hebt wordt zoals je weet wat je met die job verdient gewoon afgetrokken van je dop - waardoor je op het einde van de rit niks meer hebt dan wanneer je niet zou werken. Ik neem aan dat dat net zo is wanneer je een priveinvaliditeitsuitkering trekt.

Ik ben ff de naam kwijt, maar in de Zwart Zusterstraat is er een bureau dat invaliditeitstoestanden (meestal voor gehandicapten en zwaar zieken uitbetaald bovenop uw loon/stempelgeld e.d. Ik weet dat het kan en bestaat. Maar hoe het juist werkt, wie daar van kan trekken enz, weet'k niet.

Raf 20 oktober 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3009687)
Ik ben er nochtans vrij zeker van dat het één bedrog is langst Waalse kant,dat ook door allochtonen misbruikt word
En wij arme Vlamingen maar werken zeg...

Bewijs dat dan maar eens.

King of beggars and fleas 20 oktober 2007 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3009708)
Ik ben ff de naam kwijt, maar in de Zwart Zusterstraat is er een bureau dat invaliditeitstoestanden (meestal voor gehandicapten en zwaar zieken uitbetaald bovenop uw loon/stempelgeld e.d. Ik weet dat het kan en bestaat. Maar hoe het juist werkt, wie daar van kan trekken enz, weet'k niet.

sorry maar zwaar zieken en gehandicapten kunnen dan weer geen werkloosheid trekken zoals je weet ( max 33 percent ).

tenzij ze door het één wel als zwaar ziek zouden erkend worden en door het ander niet.

King of beggars and fleas 20 oktober 2007 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3009712)
Bewijs dat dan maar eens.

is niet belangrijk voor vb ers. Die geloven gewoon wat ze willen geloven.

duveltje382 20 oktober 2007 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3009708)

Ik wel,wordt berekend op je ziektegeld,of ander soort uitkering en komt idd bovenop je loon/uitkering
Soms vergaren invalide daar een mooi loon mee,ik ken er die boven de 2000€ verdienen op deze manier

King of beggars and fleas 20 oktober 2007 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3009718)
Ik wel,wordt berekend op je ziektegeld,of ander soort uitkering en komt idd bovenop je loon/uitkering
Soms vergaren invalide daar een mooi loon mee,ik ken er die boven de 2000€ verdienen op deze manier

jij wil er kennen die zo 2000€ verdienen op deze manier. En als ze niet bestaan dan verzin je ze wel. Zoniet dan zou je immers niks hebben om over te kunnen klagen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be