Abba Kovner |
20 oktober 2007 13:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon
(Bericht 3010229)
Ik wacht Abba Kovner.
|
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat er geen wezenlijk verschil zou bestaan tussen hoe moslims in het westen de islam anders beleven dan bijvoorbeeld in Egypte. De scheiding van Kerk en Staat in ons land, houdt daar streng en konsekwent toezicht op en belet dat de islam alhier zou kunnen afglijden naar extremisme zoals in bepaalde moslimlanden. Het enige wat ze gemeenschappelijk hebben is de koran. Dat is zoiets als het verschil in taal tussen Nederlands en Vlaams (in feite Algemeen Nederlands want Vlaams is geen taal): we gebruiken beiden dezelfde woordenboek maar in onze dagelijkse woordenschat gebruiken we verschillende synoniemen, maar we begrijpen elkaar wel.
Ps: toch vind ik het geen idee om zo te blijven inhakken op de moslims in het algemeen, door onder meer de Belgische moslims in dezelfde zak stoppen als Talibanisten en Al Qaida in Verwegland. Vroeg of laat worden ze dat gedemoniseer door VB en Co vreselijk beu. Als je iemand voortdurend een moordenaar blijft noemen, en zoiets kan de braafste ziel overkomen, zal die vroeg of laat flink uit zijn sloeffen schieten, letterlijk misschien en dan raad ik je aan heel hard naar Verweggisstan te lopen. Ik zou daarmee ophouden als ik jou was. Geef toe: iemand onschuldig in de hoek kloppen, zoals mijn lieve buren Ahmaoudi en Abdel Kadar die nog geen vlieg kwaad zouden kunnen doen, kan je niet ongestraft blijven maken.
|