hurycane |
14 november 2007 11:38 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
(Bericht 3070668)
Het zal veel gemakkelijker gaan, want federaal verdwijnen die "postjes", en Wallonië zal wel verplicht zijn het met minder "postjes" voortvloeiend uit clientelisme te doen.
|
Allez denkt nu zelf eens effe logisch na. Als men tot een regionalisatie komt dan wil dat zeggen dat men bepaalde zaken gaat opsplitsen.
Elke opsplitsing, regionalisatie, zal toch gepaard moeten gaan met een nieuwe functie ?
En dan begint het spelleke. Ik doen dat voor U als gij dat voor mij doet,... Dat is het grote gevaar in regionaliseren denk ik. Teveel verschillende mensen die beslissingen moeten nemen over eenzelfde materie, dus ook verschillende invullingen, en dus ook afhankelijk zijn van een paar andere mensen voor andere beslissingen. Door het bos de bomen niet meer zien !
Daarom ben ik voorstander van één iemand met één portefeuille die beslist. Daar moet een brug komen, ok dan komt daar een brug. Ha gij wilt ook een brug maar gij hebt die niet nodig, awel gij krijgt geen brug en ook niks anders of ge moet het nodig hebben. En als die ene tip dan begint te foefelen dan is die verantwoordelijk en kunnen we die deruit stampen !
|