Zyp |
15 november 2007 09:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
(Bericht 3063435)
Tegen de gewoonte van dit forum in, ga ik er in deze thread vanuit dat we beter af zijn met belgie dan zonder.
Maar wie blaast er eigelijk Belgie op? Ik wordt misselijk van al die "red de solidariteit" of "red belgie" oproepen.
Stel, je gaat naar de cinema. Je krijgt een ticketje voor een welbepaalde zetel. Als je aan die zetel aankomt, dan zit daar al iemand op. Jij vraagt beleefd of meneer zich niet vergist heeft. Die doet of hij je niet hoort. Je vraagt het nog eens. Die meneer vraagt van hem gerust te laten. Maar je geeft niet op, je hebt betaald en je wil de film zien. Je dringt dus aan.
En dan krijg je de reactie uit de zaal. "Schei daar eens mee uit, wij willen de film zien." Het resultaat is dat jij degene bent die recht in zijn schoenen staat, en iedereen vindt dat jij ruzie aan het stoken bent en de film voor iedereen verpest.
Mijn punt is: het is niet omdat je ijvert voor de status quo, dat je gelijk hebt.
|
Ik begrijp u voorbeeld zeer goed, trouwens goed gekozen...
Punt is dat vlamingen op bepaalde, volgens sommige vele vlakken gelijk hebben. Dat er zaken zijn die moeten veranderen... Maar direct naar 'oplossing' splitsen gaan, splitsen van die land wel te verstaan, is niet DE oplossing, maar EEN oplossing. En of dit de beste oplossing is is zeer betwijfelbaar. Van sommige kanten die wel wat aanhang hebben, komt het id dat een splisting va belgie , DE oplossing is, en dat het mana zal regenen uit de hemel als het zover is. Terwijl dat helemaal zo niet zo zeker is. Maar doelbewust verzwijgt men al snel de nadelen, of veegt ze met gelach onder de tafel.
Vlaanderen denkt nog steeds dat het uit een splitsing zal komen met als een ridder op een wit paard dat in volle galop voorwaarts door en uit een mistbank komt gereden... Als de mist is opgetrokken en blijkt dat het een 80 jarige landloper op een ezel is, wat dan? Zulke zaken worden dan maar gauw onder de mat geveegd met gelach, of snel snel afgewimpeld. Zal de burger dan eveneens met zijn vinger naar de verantwoordelijke mogen wijzen zoals deze nu doen bij hen die 'het grote onrechtvaardige belgie' in stand houden?
Ik ben niet het grote licht op politiek vlak op dit forum, in dit land, of laat staan de wereld... Maar zaken zoals bvb ;: bij een splitsing zal vlaanderen in de EU één van de +/-300 regionen zijn, en belgie is nu één van de 27 lidstaten. Dat hoor je nooit vernoemen. Dat moeten de mensen maar zelf opzoeken, of door een enkeling aan de oren worden gebracht. luidop hoor je zulke zaken nooit.
|