![]() |
Citaat:
Werden daar ook 10 miljoen zwarten uitgemoord en of verminkt omdat ze niet wilden werken voor een royale kolonisator? Ikzelf ben trouwens altijd tegen apartheid geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat hem nog maar een keer de cavalier seule spelen. Werkt goed voor zijn imago :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is een Franstalige, hé? |
Citaat:
|
Citaat:
Kiezen tussen twee slechte dingen maakt immers nog steeds geen goed ding. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de spa zit niet in het commite der wijzen.
logisch ook |
Bij deze kan de neutraliteit van de koning alvast niet meer aangeroepen worden om het bestaan van het koningshuis te verantwoorden. En wordt nog maar eens duidelijk dat niet elke stem in dit land evenveel waard is.
|
Citaat:
als ceremonie en volklore, MAAR de enigste reden waarom ik die functie van koning zou willen behouden, maar dan zonder dat er geld naar de koning mag gaan, of de koning met een gewone ambtenaren vergoeding, is omdat een presedentieel regime: als eerste meer zou kosten dan een monarchie en als tweede nog minder democratisch zou zijn. Alle macht aan de regering, daar ben ik voorstander van, en niet van een koning noch van een president. In Belgie ligt de macht bij de regering, de koning heeft gewoon een symboolfunctie of zou dat toch moeten hebben, aangezien ik liever de macht bij een regering heb (zoals de belgische regering met een eerste minister enz.) gevormd uit het parlement, heb ik nog liever dit koninkrijk dan een presidentieel regime, ook al omdat dit minder kost, en geloof me, de monarchie kost al enorm veel geld, dus geen geld meer naar de monarchie, en geen functies meer voor de koning, zou er dan nog een reden zijn om de koning af te schaffen? Als hij louter functie doet als een traditioneel symbool om het land als een symbool tegenover het buiteland te vertegenwoordigen als symbool... |
Citaat:
Maar idd steeds minder Vlamingen moeten het koningshuis nog. |
Citaat:
2. Alle macht bij de regering is niet democratischer dan alle macht bij een president. In een democratie ligt de macht immers bij het volk. Wat jij beoogt - het Belgische model - is een parlementaire particratie: het volk heeft quasi niets te zeggen, de politici des te meer. |
@Jantje,het gaat hier nu wel om een staatshervorming hé,dus één van de grooste partijen zomaar negeren kan niet in mijn ogen hoor,en zelfs een partij die mee zou besturen(NVA) niet uitnodigen raak nog kant nog wal
|
Citaat:
De reden trouwens waarom men steeds een meerderheid moet hebben in Belgie bij de regeringsvorming, dan is men zeker niet terug naar huis gestuurd te worden. Maar in de wettelijke zin van het woord, mag de koning zelfs een regering van enkel Waalse of enkel Vlaamse politici voordragen aan kamer en senaat. Maar hij zal ook wel weten dat hij dat slechts heel even kan doen. |
De koning is dan ook een echte democraat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be