![]() |
Juridisch zie ik geen enkel probleem met het scheldwoord "sale flamand". Moesten ze ons echter betitelen als "sale nègre", dan is dat natuurlijk racisme en dan moet het centrum voor gelijke kansen optreden.
|
De Vlamingen baseren hun uitspraak "luie Waal" op een rationele verhouding tussen de arbeidsdrift- en besteding in Vlaanderen en Wallonië.
Het is niet meer dan billijk dat onze Franstalige neven en nichten nu met een al even rationele verhouding tussen het belang van hygiëne in beide landsdelen komen aandraven om hun uitspraak "vuile Vlaming" te ondersteunen. |
Citaat:
(:-D) |
Citaat:
BTW, kent iemand soms een internetsite die de Vlaamse standpunten in het Frans uiteenzet? |
Citaat:
waar heb jij de laatste jaren verbleven zeg... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat van Leterme is idd een Belgische grap ... maar dat is normaal: dit land is een grap op zich. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover ik weet is die mislukte scheepslift geen plaats waar politieke standpunten worden verkondigd. Maar goed, ge kunt anders nog samen komen aan het nieuw justitie paleis in antwerpen als ge niet met een te grote wagen rijdt, of Ooit Tongeren ofzo. |
Citaat:
|
Ik zal nooit vergeten hoe een Amerikaanse toeriste aan me vroeg in het Afrikamuseum in Tervuren: "Maar hoe komt het toch dat men in Congo enkel Frans spreekt, in België spreken ze toch ook Nederlands?"
Begin dat maar eens uit te leggen. |
Citaat:
|
Citaat:
'Et les Wallons...' wordt al jaren gezongen in het voetbal, net als 'Et les Flamands...'. Zulke lichtzinnige provocaties zijn inherent aan de voetbalcultuur en dienen om de tegenstander te destabiliseren. 'Sale Flamand' is iets heel anders. Het is hier een grondig misprijzen tegen al wat Vlaams is. Het is een minachtig van de Vlaming en een duidelijk teken van racisme. Het is hetzelfde al 'vuile neger' of 'luie makak'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Frankrijk is idd geen kutland. Je moet in de grote steden wel uitkijken waar je je auto neerzet, want anders grote kans dat je hem ziet branden in het avondjournaal. Maar soit. Maar een verkeerd volkslied is gewoon onleefbaar. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be