Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Luc Broes is de vijfendertigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100501)

luc broes 12 januari 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3203608)
Maak je nog vere reizen,of ga je liever gewoon naar de zee bij ons?

Wat doe je nog aan lichaamsbeweging per dag?

duveltje beeldt zich blijkbaar in dat ik op 78 mijn lichaam niet veel meer beweeg! Foei!
Ik ben huisman en doe hier zelf alles Ik wist niet dat daar zoveel tijd in kruipt. Een gezonde bezigheid. Ga zelden of nooit op restaurant. Ook als ik bezoek krijg kook ik voor de gasten, en voor overnachting wordt ook gezorgd.
Elke morgen een paar minuten rugoefeningen, ik had er nog nooit problemen mee en tracht dat zo te houden;
Ik ga dagelijks fietsen of stappen (heb gelukkig geen auto meer)
Gister heel de dag in Antwerpen rondgelopen en een man uit New york gegidst.
Naar zee gaan heb ik nooit veel gedaan: ik vind het water te koud, en er ligt ook zoveel zand!!
Maar als het mooi weer is: fietsen naar zee (2 x 15 km) is een plezier.
Ook richting Damme en Sluis is het prachtig. Fietspaden zijn hier zeer goed.
Ik vlieg ook af en toe naar Thailand waar ik een familie (die geen toekomst had) help om een landbouwbedrijf op poten te zetten. Dat is denk ik mijn laatste groot project.

Ik heb (beroepshalve) zeer veel gereisd in mijn leven, en heb geen zin meer om nu nog iets te gaan bekijken dat ik nog niet zag. Liever oude bekenden opzoeken.

luc broes 12 januari 2008 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3201273)
Luc, waar meen jij dat jouw Vlaamsgezindheid vandaan komt?
Voorstander van een hereniging van Vlaanderen met NL?

Ik zou denken: gezond verstand!
en mijn karakter: 'die tiranij verdrijven die mij het hart doorwondt.

Vooral mijn moeder was zeer Vlaamsgezind, ze werd nog gesraft op school als ze Nederlands sprak.
Ik ben dat eeuwig getouwtrek in belgië zo kotsbeu. Wij moeten ons heelder dagen bezig houden met wat in een normaal land automatisch gebeurt.
Wij moeten hier vechten tegen ons eigen regime om de spoorlijnen die dringend nodig zijn rond Antwerpen te mogen uitbreiden met eigen geld.
Knettergek land, dat kan toch niet blijven duren.
Ook uit verstandelijke overweging ben ik voor de hereniging met Nederland.
Toch denk ik dat het beter is eerst de stap te zetten naar een onafhankelijk Vlaanderen, dan samenwerking ivm gemeenschappelijke belangen, naar mekaar toegroeien. en dan zien we wel.
Willy Brandt zei: wat samen hoort groeit samen.

Burkide 12 januari 2008 19:51

Wat was je mening gedurende de koningskwestie? Was je actief in een van de "kampen"?

Ben je reeds vanaf het prille begin bij het Vlaams Blok?

luc broes 12 januari 2008 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3204907)
Wat was je mening gedurende de koningskwestie? Was je actief in een van de "kampen"?

Ben je reeds vanaf het prille begin bij het Vlaams Blok?

De koningskwestie. Hoe lang is dat ook weeral geleden. Ik denk dat in die tijd ongeveer iedereen in het St Lodewijkscollege voor de koning was en ik daar maar mee meeliep Er was dus maar één kamp! Ik kan het me niet zo goed herinneren en denk ook niet dat dit belangrijk is.
Ik was al zeer vroeg aktief in de 'Christelijke Vlaamse Volksunie' en Vlaamse Concentratie later in de Volksunie
12 jaar geleden overgestapt naar het VB en bij de gemeenteverkiezingen van2000 lijstduwer voor Frank vanhecke die ik ten zeerste bewonder. Hij is een integer man!
Ik heb nooit een mandaat nagestreeft en wou enkel aan de kar duwen.

duveltje382 13 januari 2008 06:49

Ooit op een niet Vlaamse partij gekozen,en zo ja op de welke?

duveltje382 13 januari 2008 06:50

Werkloosheid beperken in de tijd?

duveltje382 13 januari 2008 06:51

Wat zouden zo moeten doen om de armoede aan te pakken

luc broes 13 januari 2008 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3205687)
Ooit op een niet Vlaamse partij gekozen,en zo ja op de welke?

Altijd vlaamsnationaal gestemd en daar zit nog geen verandering in.
hopelijk komt er ooit een dag dit dit niet meer zal nodig zijn als we in een normaal land leven.

duveltje382 13 januari 2008 09:31

Wat vond U van Hugo Schiltz?

luc broes 13 januari 2008 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3205689)
Werkloosheid beperken in de tijd?

Ik heb altijd zeer graag gewerkt.
Als je plezier vind in je werk is dat soms beter dan verlof.
Ik kan me het leven niet voorstellen zonder werk. Mijn voornaamste werk nu is huisman zijn. Als ik alles eens schoon gemaakt heb geeft me dat een goed gevoel.
Je hoort me al komen: ik gun zoiets aan iedereen.
Ik vernam (en hoop dat het niet waar is) dat er woonbuurten zijn (in wallonië) waar van vader op zoon niet gewerkt wordt. Vreselijk dat kinderen in zo een omgeving opgroeien en dit dus ervaren als een normale toestand.
Ik vind ook dat iedereen (die kan werken) de maatschappelijke plicht heeft om te werken en niet te leven op kosten van de buurman.
Het kan ook niet dat men uitsluitend rekent op de gemeenschap (de anderen ) om jou werk te bezorgen.
De overheid moet er dus voor zorgen dat onbeperkt niet werken zeer moeilijk wordt.
Onnodig er aan toe te voegen dat wie graag wil werken en daar ook vruchteloos de nodige inspanning voor doet wel moet kunnen rekenen op de overheid.

luc broes 13 januari 2008 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3205690)
Wat zouden zo moeten doen om de armoede aan te pakken

Men moet eisen durven stellen.
In Brugge werden opvanghuizen voor vreemdelingen schoongemaakt door Bruggelingen. Dat is een verkeerde toestand en een goed recept om behoeftigen te kweken, die dan uiteindelijk eisen dat ze 'geholpen' worden.
Geef ze schoonmaakmateriaal en de opdracht om alles in orde te houden. Beloon ze als het goed is en berisp ze als het slecht is.
Indien mogelijk moet men mensen die op de sukkel zijn ook helpen door ze verantwoordelijkheid bij te brengen, door ze te responsabiliseren.
Leterme (en wij ook) heeft zoiets terecht gedurende 6 maand verdedigd tov Wallonië. Laat ons hopen dat hij volhoudt.
Onbeperkt en onvoorwaardelijk helpen haalt niets uit is zelfs negatief. Het duwt en houdt de sukkelaars in een ontvangerstatus en legt een te zware tol op de maatschappij. Opnieuw: zie de transfers.

luc broes 13 januari 2008 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3205751)
Wat vond U van Hugo Schiltz?

Moeilijk om die man op juiste waarde te schatten.
Eén ding is zeker: de toestand waarin dit land nu verzeild is werd ook in sterke mate bepaald door zijn verwezenlijkingen. En die toestand is alles behalve.
Ik meen ook te weten dat hijzelf ook helemaal niet tevreden was met het behaalde resultaat.

Dronkoers 13 januari 2008 10:41

Stel dat Vlaanderen onafhankelijk wordt... wat gaat er dan gebeuren met het duitstalig gedeelte van dit apenland?

luc broes 13 januari 2008 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3205937)
Stel dat Vlaanderen onafhankelijk wordt... wat gaat er dan gebeuren met het duitstalig gedeelte van dit apenland?

Daar mogen ze van mijn part zelf over beschikken. ik ben voor zelfbestuur;

Dronkoers 13 januari 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3206191)
Daar mogen ze van mijn part zelf over beschikken. ik ben voor zelfbestuur;

Ok, mijn vraag een beetje verkeerd gesteld. Toch bedankt, maar wat denk je dat het beste zal zijn voor hen?

luc broes 13 januari 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3206194)
Ok, mijn vraag een beetje verkeerd gesteld. Toch bedankt, maar wat denk je dat het beste zal zijn voor hen?

Ik denk dat voor ontwikkelde mensen zelfbestuur het beste is.
Dat geldt trouwens ook voor de Walen.
Fierheid op wat je zelf doet is een geweldige stimulans!

duveltje382 13 januari 2008 12:29

Zou je in Brussel willen wonen,en zo nee waarom niet?

luc broes 13 januari 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3206278)
Zou je in Brussel willen wonen,en zo nee waarom niet?

Ik woon in Brugge en ben er ook geboren.
Ik heb heel de wereld afgereisd en tevreden weer thuis:

Zoals anton van Wilderode zegde:

Aan wind en wolken
wiegend toebehoren.
Toch wortelvast gebonden
aan de bodem
van de geboortegrond.

Gun 13 januari 2008 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3206322)
Ik woon in Brugge en ben er ook geboren.
Ik heb heel de wereld afgereisd en tevreden weer thuis:

Zoals anton van Wilderode zegde:

Aan wind en wolken
wiegend toebehoren.
Toch wortelvast gebonden
aan de bodem
van de geboortegrond.

Wat is je top 5 van jouw leukste bestemmingen?

Gun 13 januari 2008 16:02

Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld

Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?

We vragen het aan elke forummer van de week dus ook aan jou, durf jij een foto van jouw gezicht te posten?

luc broes 13 januari 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3206907)
Wat is je top 5 van jouw leukste bestemmingen?

Zoals gezegd heb ik reeds zoveel (teveel?) gezien maar zeer graag gewerkt;
dus liefst zou ik nog eens mijn oude werkmakkers opzoeken die ik destijds opgeleid heb. Liefst in gelijkaardige omstandigheden en vooral:

Abidjan, Ivoorkust SIR
Shanghai
Belawan, Indonesië

Maar een mens leeft niet om te werken alleen, daarom:

Nog een een boottocht op de Amazone
Nog eens een safari in de Kruger-wildtuin Zuid-Afrika
En uiteraard dat landbouwbedrijf in de rijstvelden van Thailand.

Gun 13 januari 2008 16:32

Ga je zondag naar de mis? Ben je gelovig?

Gun 13 januari 2008 16:33

Je kan drie dingen compleet veranderen/omgooien in Vlaanderen ... waar ga je voor ?

Gun 13 januari 2008 16:33

Graag favoriete muziekgenre, favoriete zangers/groepen (Belgisch en internationaal), favoriete radiostation, ...

luc broes 13 januari 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3206915)
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld

Op voorwaarde dat de menu niet overladen is graag tafelen met:

-Sopraan Inge Zutterman uit Brugge. Een hemelse stem en een innemende persoonlijkheid. Toen ik haar de eerste keer hoorde zingen rolden de tranen over mijn wangen. Zoiets overkomt nooit.
Je moet haar Bach horen zingen!
- de man die 'Das leben der Anderen' gemaakt heeft
- Bruno Valkeniers om te weten hoe hij de zaken wil aanpakken.
- Siegfried bracke. Ik zag hem op TV (met Torfs ) Hij maakte op mij een menselijke eerlijke indruk
- ik beken eerlijk: ik zou het niet weten. Te hoog gegrepen voor mij?
- die Barack waarvoor ik een spontane sympathie heb. Maar de man is nu waarschijnlijk te bezig!

Gun 13 januari 2008 16:45

VRT of VTM? Waarom?

Gun 13 januari 2008 16:46

Op een schaal van 1 tot 10 hoe goed spreek je Frans en Engels en andere talen? (begrijpen, spreken, schrijven)

Gun 13 januari 2008 16:46

Je mag minister worden, welke ministerpost lijkt jou het interessantst?

duveltje382 13 januari 2008 16:47

Bejaardentehuis,of servisflats?

duveltje382 13 januari 2008 16:49

Allochtonen in eigen bejaardehuizen,of samen met Vlamingen(o ja ik ben bejaardenverzorger vandaar mijn vragen )

Gun 13 januari 2008 16:49

Stel je wordt voor één week voorzitter van het VB, en je mag elke dag één belangrijk punt uit het partijprogramma onder de loepe nemen en eens grondig door elkaar schudden. Welke punten verander je in welke volgorde en in welke zin?

Gun 13 januari 2008 16:50

Hoe vind je dat de wetgeving rond abortus en euthanasie er uit zou moeten zien?

Gun 13 januari 2008 16:50

Velen op dit forum hebben een extreme visie op het conflict in palestina? Heb jij dat ook?

duveltje382 13 januari 2008 16:50

Wat met Brussel na dat Vlaanderen onafhankelijk is?

luc broes 13 januari 2008 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3206964)
Ga je zondag naar de mis? Ben je gelovig?

zie een vorige vraag:

Wat is dat eigenlijk? en of ik het ben weet ik ook niet zo goed. En als ik het ben, ben ik dan beter of dommer dan een ander. Dat denk ik al zeker niet.
Siegfried Bracke zegde aan Torfs dat hij aangegrepen werd door de begrafenisstoet van paus Johannes Paulus, door het sakrale. Ik kan me daar goed in vinden.
Ik ben thuis en op het college christelijk opgevoed, heb heilige tante nonnekens gehad waar ik met veel bewondering naar opkijk: een heel leven zichzelf wegdenken en jarenlang ten dienste staan van zieken of gehandikapten. Altijd: week in week uit alle dagen van het jaar, dag en nacht, nooit een eigen kamer, slapen op de ziekenzaal.
En alles met een vanzelfsprekendheid en met een glimlach; 'Wij dachten dat we dat zo moest zijn'.

duveltje382 13 januari 2008 16:52

Welke rol kunnen ouderen nog spelen in onze samenleving?

Gun 13 januari 2008 16:52

Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?

Gun 13 januari 2008 16:53

Wat zal je doen als je voor 1 dag een vrouw bent?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be