![]() |
[quote=system;3281932]
Citaat:
Als 'dat' het beste is dat ze op 5 jaar hebben gezegd, triestig, zenne. |
Citaat:
Zolang ik zelf mijn afwas moet doen, is er een vraag naar arbeid(sdeling). |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar een toenemend aanbod, doet de vraag natuurlijk ook stijgen. In algemene termen, natuurlijk. Een aanbod aan sokken, kan de vraag aan ferrari's doen stijgen. (Ik wil mijn sokken verkopen, om een ferrari te kopen.) Snap je, of is het te eenvoudig uitgelegd voor je? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enfin, er is altijd en overal een vraag naar aanbod. Het enige wat de vraag is, of het door middel van oppurtuniteitskosten beter is om het zelf te doen, of niet. Citaat:
|
Citaat:
Jij kan je sokken aanbieden zoveel als je wilt, maar dat verandert niets aan je vraag naar een ferrari. |
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk 'wil' ik altijd een ferrari, maar zolang ik niet als dusdanig kan handelen (i.e. een ferrari kopen) is die vraag 'leeg'. Die vraag wordt maar geconcretiseerd als ik mijn aanbod heb 'verkocht' gekregen. * We gaan even uit van wel énorm dure sokken, maar je snapt dat zaken zoals de exact prijzen hier niet van tel zijn, hé. |
Citaat:
De vraag naar arbeid kan eventueel wel opgekrikt worden, maar zo evident is dat toch niet. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van een vraag naar aanbod. Citaat:
|
[quote=AdrianHealey;3282461]
Citaat:
|
Citaat:
Ben ik nu een fascist? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag naar arbeid is oneindig, in sé. Het aanbod is echter zo laag mogelijk. (Ik wil dat iemand mijn afwas doet, zonder dat ik zelf ook maar iets moet doen. Maar vermits het helaas niet zo werkt, ga ik toch ook maar werk zoeken, opdat ik zelf werk kan 'kopen'. Door dat ik ga werken, kan ik zelf werk (van anderen) betalen. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Toegegeven: ik ben wel de ergste. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
|
Citaat:
Oké. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We hebben dit gezien in landen waar de democratie werd afgeschaft. Leraars, dokters, loodgieters, werden kampbeulen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De sociologische analyses van system zijn wel zeer beknopt in hun onderbouwing.
|
Citaat:
Indien men een regime heeft dat van boven wordt opgelegd, kan er geen sprake meer zijn van zo maar los zijn eigen mening de ventileren. Men zal moeten in de pas lopen, denken, schrijven en leven zoals 'de autoriteit' het van ons verwacht. Ook wordt elke vorm van spuiende kritiek op de autoriteit niet getolereerd, want het brengt het leven in de maatschappij (waar iedereen zijn welbepaalde toegekende, vrij vaste, plaats heeft) in gevaar. Internet zal natuurlijk kunnen, maar onder welbepaalde voorwaarden. Een forum zal kunnen, maar zal in de gaten worden gehouden, zodat er geen 'gezagsondermijnende' discussies een kans krijgen. Want ook dit brengt natuurlijk de duidelijk geordende maatschappij in gevaar. Een gecensureerd forum zal dus wel kunnen. |
Citaat:
Citaat:
Als jij een ferrari wil kopen, maar je hebt de poen er niet voor... Dan speelt dit niet eens mee in de VRAAG NAAR FERRARI's. :lol: De vuile sokken die ik aanbied is weldegelijk een aabod. En dit staat VOLLEDIG los van de vraag naar ferrari. Je kan geen uitspraken doen over een correlatie tussen ferrari en sokken omdat deze NIETS met elkaar te maken hebben. Aanbod creeert geen vraag... |
Citaat:
Dus als er meer volk bijkomt dan CONSUMEREN deze niet? :roll: Je logica getuigt van kortzichtigheid. Meer volk ==> Meer consumptie ==> Meer productie ==> Meer vraag naar arbeid. Je zegt dat de vraag naar arbeid hier in Europa gelijkblijft maar dit is onzin. Er is nu een IMMENSE vraag naar geschoolde werkkrachten. Europa voorspelt een TEKORT aan arbeidskrachten. Waarom denk je dat de Europese liberalen het GreenCard systeem willen invoeren? Om meer werklozen in te voeren ofzo? Migratie-foben zoals er een hoop op dit forum vertoeven, zullen het nog lastig krijgen in deze geglobaliseerde economie. Binnenkort voeren we ook Mexicaantjes in om groenten te kuisen in restaurants... Kan het Vlaams Behang alvast beginnen denken hoe ze de Zuid-Amerikaantjes kunnen zwartmaken... |
Was aanwezig, alleen het geluid van de speakers was een minpunt. Voor de rest was het zeer degelijk. NSV heeft een schitterende avond gebracht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stevaert heeft het stiekem onderzocht tijdens meerdere bezoeken aan zijn vriend Fidel. Stevaert kon enkel bevestigen wat system hier onthult. Ik wil graag benadrukken dat Stevaert met zijn bezoeken aan Fidel wel degelijk de democratie trachtte te dienen ondermeer door bovenstaand geheim verslag dat in 't geniep werd opgesteld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be