![]() |
Citaat:
De hele Franstalige politieke klasse die sinds enkele maanden in een officiële commissie aan een Brussels-Waalse "entiteit" werkt? Allemaal marginalen, vermoedelijk. Citaat:
En, heeft hij al een regering op de been? |
En waar zit hij met zijn suggesties? En ging hij dat dan zo professioneel doen als ABX organiseren?
Dan gaan de pendelaars echt content zijn. We zitten al maanden te wachten op een splitsing, net zoals die fameuze 5 minuten politieke moed. En Schouppe moet geen regering op poten zetten dat is aan Leterme. U komt alleen maar af met suggesties en opinies maar weliswaar geen feiten. Een feit is wel dat N-VA niet wil mee doen en Leterme al sterk heeft moeten inbinden. |
Citaat:
Feit: volgend jaar hebben we op zijn minst regionale, maar misschien ook federale verkiezingen. |
Citaat:
Feit belgie heeft een tijdelijke regering. En wat datums aflezen van uw druivelaar is niet echt indrukwekkend. |
Citaat:
De N-VA heeft nooit als doel gesteld het land te splitsen in 2007, hoor. Wel de mensen duidelijk maken dat het geen idioot idee is door het disfunctioneren duidelijk te maken. Vlaanderen wil iets binnen belgië en lap er is geen regering tenzij we maar niets willen. Dat is toch mooi overgekomen. Ze zaten er dus minder op te wachten dan jij? Citaat:
Vlug splitsen of niet splitsen? Op tafel kloppen voor Vlaanderen of inbinden voor België? |
Citaat:
Face it, Santos: de tijd is om. Zoals de Economist schreef: the job is done. La Belgique ne sera pas Latine, donc elle ne sera pas. We zouden beter beginnen werken aan nieuwe, directe relaties tussen Vlamingen en Walen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet omdat 'the economist' dat schrijft dat het ook zo daadwerkelijk zal zijn. |
Citaat:
Allons: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In afwachting geniet ik van het spektakel waarbij er tegen de verkiezingen van 2009 nog geen regering zal zijn (tenzij een virtuele). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die man heeft 800 000 stemmen, he. En het kartel 30%. Als je LDD en VB erbij telt (en die stellen minstens even ver gaande eisen) zit je aan 56%. Dus Yves zit daar met een programma dat onmogelijk is met een regering zoals de belgicisten er een willen. Tja, gaan we de Vlamingen verbieden op een programma te stemmen dat volgens "echte" Belgen niet realistisch is? Dat heet dictatuur dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan heeft hij enkel bij de vlamingen een meerderheid, dus de rest negeren hoe noemen we dan zoiets? |
Citaat:
De reden dat de CD&V niet met de LDD en het VB wil samenwerken is dat haar programma mijlenver van dat van de LDD en het VB ligt. |
Citaat:
Als er dan toch niemand nood aan heeft dan was de onafhankelijkheid al uitgeroepen niet? |
Citaat:
Leterme is net als Verhofstadt de kandidaat van de Walen geworden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Want u vergist zich volgens mij: juist alles draait om het communautaire, omdat communautaire juist een middel is. Het is gemakkelijk als tegenstander om regionalisering af te schrijven als romanticisme. Maar elke federale beslissing wordt afgewogen naar regionale belangen (tot op persoonlijke posten toe). En als de Vlaamse partijen het eens zijn zonder overleg eens zijn over bv. "belgische" acties tegen extreme partijen of bv. jeugdzorg, zijn de franstaligen toch per ongeluk een andere mening toegedaan zeker en wordt het "l'idée flamingant"! Zelfs de gewestregeringen bv.(die geacht worden apart hun niveau te behandelen) moeten meedoen in elke show van staatshervormende beslissingen. |
Meneer vette vis had geen nood aan een regering maar gelukkig heeft hij het niet alleen voor het zeggen. EN ja hoor het loopt lekker, de N-VA doet niet meer mee en met een gelukje zitten de vlamingen gekneld in een minderheid binnen de federale regering. Voor een vlaams-nationalist zijn er toch beter scenario's.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jullie schijnen echt te denken dat er nog een normale Belgische regering komt... Citaat:
|
Citaat:
|
Nee dat wil ik niet zeggen, aangezien iederen wil in een regering stappen maar niet noodzakelijk met elkaar. Dus eigenlijk kunnen de vlamingen zelfs elkaar al moeilijk uitstaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zeker niet voor de laatste keer. Dit soort bilaterale samenwerkingen smaakt beide naar meer. 'Wallonië wil desnoods alleen verder'. Symbolisch? |
Waarom steunen ze elkaar dan niet in de federale regering? Daar heb ik het dan toch moeilijk mee om dat te begrijpen. Kijk, als ze willen splitsen dat ze het doen :)
Maar wat rond de pot draaien en schijnheilig wezen dat komt niemand ten goede. Maar afgezien van het VB heeft niemand de ballen om het te doen. |
@ Santos
Eigenlijk, mijn beste, zie ik het niet zitten om hier met u het klassieke W/VL spelletje te spelen. Om te beginnen kan ik er niet bij waarom uitgerekend een Luxemburger hier de Belgicist zit te spelen, maar soit. En daarnaast ben ik zelf niet meer met het verleden bezig (dat formatiecircus in Brussel is theater, er is niemand die het nog echt meent), maar met de toekomst. Daarin speelt een nieuwe relatie tussen Vlamingen en Walen een rol, los van de besmeurde Belgische structuur. Ik zoek Vlamingen en Walen die directe banden willen ontwikkelen op basis van een fatsoenlijke verhouding. Als ge daar iets in ziet, weet het te zeggen. |
Citaat:
Om in het Vlaams-nationalistische jargon te blijven: op de buik gaan voor de Walen is blijkbaar erger dan op de buik gaan voor de Nederlanders. |
Citaat:
Waarom niet, niet iedereen in wallonie heeft daar bang van hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be