Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verkiezing: mooiste moskee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103493)

Pieter B 21 juni 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4187686)
De 'Hagia Sofia' was een kerk, maar sinds 1453 is het een moskee en ging 'Aya Sofia' heten.

Lees mijn vorige post. Het is geen moskee meer. De Christelijke mozaïeken zijn weer zichtbaar gemaakt.

DEMOKRATOS 21 juni 2009 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 4187674)
Nee, vandaag de dag is het niet meer in gebruik als moskee.

1) Het is niet gebouwd als een moskee
2) Het is geen moskee meer

Dus het kan niet in het rijtje van mooiste moskee staan.

Ik heb ook niet gezegd dat het als een Moskee gebouwd is, maar het is nadien als een Moskee in gebruik genomen, Na de verovering van Constantinopel door het Ottomaanse Rijk onder Mehmet II in 1453 werd de Hagia Sophia een moskee en ging Aya Sofia heten. Hiervoor werd het gebouw voorzien van minaretten en werd het kruis op de centrale koepel vervangen door een halve maan. Binnenin werden zes platen met de namen van Allah, Mohammed en de vier rechtgeleide kaliefen aangebracht. De Byzantijnse muurschilderingen en mozaïeken werden met een witte pleisterlaag bedekt.
Natuurlijk is dit erg voor de mensen die destijds daar hebben geleefd. Troost u niet alleen Christenen hebben in Turkije een zware tijd meegemaakt, Koerden, die eveneens ook Moslim zijn worden nog altijd zwaar onderdrukt door deze barbaarse regime die er heerst. Voor vele Vlamingen een mooi vakantieland, maar realiteit is anders. Ik zou 2x nadenken voordat ik deze facistische dictatuur ga financieren.

Pieter B 21 juni 2009 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 4187717)
Ik heb ook niet gezegd dat het als een Moskee gebouwd is, maar het is nadien als een Moskee in gebruik genomen, Na de verovering van Constantinopel door het Ottomaanse Rijk onder Mehmet II in 1453 werd de Hagia Sophia een moskee en ging Aya Sofia heten. Hiervoor werd het gebouw voorzien van minaretten en werd het kruis op de centrale koepel vervangen door een halve maan. Binnenin werden zes platen met de namen van Allah, Mohammed en de vier rechtgeleide kaliefen aangebracht. De Byzantijnse muurschilderingen en mozaïeken werden met een witte pleisterlaag bedekt.
Natuurlijk is dit erg voor de mensen die destijds daar hebben geleefd. Troost u niet alleen Christenen hebben in Turkije een zware tijd meegemaakt, Koerden, die eveneens ook Moslim zijn worden nog altijd zwaar onderdrukt door deze barbaarse regime die er heerst. Voor vele Vlamingen een mooi vakantieland, maar realiteit is anders. Ik zou 2x nadenken voordat ik deze facistische dictatuur ga financieren.

Als u mijn posts had gelezen zou u nu moeten weten dat het geen moskee meer is. Ik ontken niet dat het er ooit een geweest is. (en dat was dan ook maar een halve moskee. Een kerk wordt geen moskee door wat muurschilderingen te bedekken en minaretten te plaatsen ook al wilde de Turken maar al te graag showen met iets dat ze zelf niet konden bouwen.)

beste vriend 21 juni 2009 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4187225)
De katholieken en de joden mochten dat toch ook? Waarom de moslims dan niet?

We hebben met de RKK al genoeg zever gehad, dat we nu ook nog een nog erger bijgeloof moeten tolereren hier !

Kodo Kodo 22 juni 2009 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 4187653)
Waarom al die onverdraagzaamheid, en al die haat. Wat is de verschil tussen u en de Imam's die haat prediken in enkele gebedshuizen. Men verwacht respect terwijl men geen respect wil tonen, als je haat wilt zaaien, zul je ook haat oogsten. Hier in Belgie zijn meer als 400 gebedsplaatsten voor Moslims geregistreerd waar 50 en meer mensen samenkomen om te bidden. Bij deze gebedshuizen wordt er gevraagd zich te integreren in de samenleving, dat men de taal spreekt enz... dat er in de Moslimlanden geen Kerken zijn weet ik ook, en dat de minderheden niet worden beschermd weet ik ook. In Turkije werden de Christenen zodanig gepest dat ze het land hebben verlaten, en de weinige Kerken die er zijn overgebleven dienen nu om aan toeristen te laten zien dat Turkije een democratische land is dat ook een Christelijke minderheid heeft. Maar de meeste mensen weten niet dat de Christenen die er hebben gewoon ofwel het land hebben verlaten, ofwel dat die zich hebben bekeerd tot de Islam. Natuurlijk is dit niet goed te praten, maar omdat Turkije en een tal van Moslimlanden minderheden niet beschermd kunnen we niet hetzelfde doen als in eigen land, we zijn een land met waarden en normen, zolang je aan die normen houd is alles in orde. In Turkije is onlangs nog een priester op een gruwelijke manier vermoord, omdat hij lezingen hield van de Bijbel. We kunnen en mogen niet hetzelde doen als deze mensen, indien we dit doen dan zijn we onverschillend van deze barbaren.

Pet af, Demokratos! Gandhi zei: als we de Britten bestrijden met de wapens waarmee zij ons hebben onderdrukt, zal de onderdrukking bij ons blijven, ook als de Britten weg zijn.

Maar ik geloof niet dat het zin heeft vrede te preken met de koran in de hand. Dat blijft dubbelzinnig. Die koran hoort in de prullenmand.

grimbergen 22 juni 2009 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4187538)
Dat zegt veel over u als persoon.

tsj tsj Dat je niet begrijpt wat ik schrijf zegt veel over u als persoon.

grimbergen 22 juni 2009 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 4187653)
Waarom al die onverdraagzaamheid, en al die haat. Wat is de verschil tussen u en de Imam's die haat prediken in enkele gebedshuizen. Men verwacht respect terwijl men geen respect wil tonen, als je haat wilt zaaien, zul je ook haat oogsten. Hier in Belgie zijn meer als 400 gebedsplaatsten voor Moslims geregistreerd waar 50 en meer mensen samenkomen om te bidden. Bij deze gebedshuizen wordt er gevraagd zich te integreren in de samenleving, dat men de taal spreekt enz... dat er in de Moslimlanden geen Kerken zijn weet ik ook, en dat de minderheden niet worden beschermd weet ik ook. In Turkije werden de Christenen zodanig gepest dat ze het land hebben verlaten, en de weinige Kerken die er zijn overgebleven dienen nu om aan toeristen te laten zien dat Turkije een democratische land is dat ook een Christelijke minderheid heeft. Maar de meeste mensen weten niet dat de Christenen die er hebben gewoon ofwel het land hebben verlaten, ofwel dat die zich hebben bekeerd tot de Islam. Natuurlijk is dit niet goed te praten, maar omdat Turkije en een tal van Moslimlanden minderheden niet beschermd kunnen we niet hetzelfde doen als in eigen land, we zijn een land met waarden en normen, zolang je aan die normen houd is alles in orde. In Turkije is onlangs nog een priester op een gruwelijke manier vermoord, omdat hij lezingen hield van de Bijbel. We kunnen en mogen niet hetzelde doen als deze mensen, indien we dit doen dan zijn we onverschillend van deze barbaren.

Tsj tsj Iemand veroordelen zonder begrijpend lezen toe te passen. Is dit een manier waarop u haat?

Weiße Rose 22 juni 2009 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4188571)
tsj tsj Dat je niet begrijpt wat ik schrijf zegt veel over u als persoon.

Wat begrijp ik dan niet volgens u?

grimbergen 22 juni 2009 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4188589)
Wat begrijp ik dan niet volgens u?

Elke religie moet worden verworpen. Zodat men in vrede met elkaar kan leven.

Sywen 22 juni 2009 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4188679)

nog zo een van de vooroordelen. oorlogen nu worden niet gevochten omwille van "religie", maar omwille van economische belangen. (lees: olie)

Sus Iratus 22 juni 2009 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4188727)
nog zo een van de vooroordelen. oorlogen nu worden niet gevochten omwille van "religie", maar omwille van economische belangen. (lees: olie)

Zit er veel olie in Darfur? (om maar eens een voorbeeldje te noemen)

grimbergen 22 juni 2009 12:55

Citaat:

Oorlogen om olie? Oorlogen omwille van religie en het "bekeren" opdringen van hun geloof aan anderen.

circe 22 juni 2009 13:22

Citaat:

ooit al eens de geschiedenis van islam bekeken?

Chronology of islam

OLIE? zei je toch?

Sywen 22 juni 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4188790)
Oorlogen om olie? Oorlogen omwille van religie en het "bekeren" opdringen van hun geloof aan anderen.

wat zijn de laatste oorlogen omwille van godsdienst? in de laatste 40 jaar oorlogen is er maar 1 van de ongeveer 20 : Kargil oorlog van 1999.

1 op de 20 omwille van godsdienst. als je er meer vind zeg het mij maar

lijst van oorlogen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...(chronologisch)

Sywen 22 juni 2009 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4188857)
ooit al eens de geschiedenis van islam bekeken?

Chronology of islam

OLIE? zei je toch?

in 630-777 wist men van het bestaan van olie niet af, en wat heeft "nu" te maken met 1400 jaar geleden?

eunuch 22 juni 2009 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3324400)
Aangezien de allochtonen, waaronder veel moslims, zich hier zo goed hebben geïntegreerd in de maatschappij, werd het eens dringend tijd voor een "mooiste moskee-verkiezing". :-)

Wat is volgens u de mooiste moskee van Nederland?

1) Mevlana moskee van Rotterdam

2) El Fath moskee van Amersfoort

3) Sultan Ahmet moskee van Delft

4) Taibah moskee van Amsterdam

5) Noeroel Islam moskee van Den Haag

6) Suleymaniye moskee van Tilburg

7) Anwar-e-Medina moskee van Eindhoven

8) Fatih moskee van Eindhoven

9) Suleyman moskee van Uden

Als u nog andere "grote moskeëen" in Nederland kent, mag u die gerust vermelden.

Helaas hebben we voor België niet zoveel keuze maar degenen die er zijn, mogen toch ook wel gezien worden.

Wat is volgens u de mooiste moskee van België?

1) Grote Moskee van Brussel

2) Fatih moskee van Beringen

3) Yunus Emre moskee van Genk

Zelf ga ik voor optie 4 bij Nederland en optie 1 bij België. :cheer:

Amersfoort.

Weiße Rose 22 juni 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4188679)

Dus als alle religies wegvallen, dan zal er volgens u vrede heersen op aarde? Akoord, vele oorlogen in het verleden zijn ontstaan uit religieuze conflicten, maar nog meer oorlogen zijn onstaan omwille van machtswellust.

U bent zeer naïef als u denkt dat een wereld zonder religies een vredevolle wereld zou zijn.

Sus Iratus 22 juni 2009 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4188972)
Dus als alle religies wegvallen, dan zal er volgens u vrede heersen op aarde? Akoord, vele oorlogen in het verleden zijn ontstaan uit religieuze conflicten, maar nog meer oorlogen zijn onstaan omwille van machtswellust.

U bent zeer naïef als u denkt dat een wereld zonder religies een vredevolle wereld zou zijn.

Machtswellust die in de reeds bestaande religieuze tegenstellingen een effectief middel vond, en nog immer vindt, om maar fijn oorlog te kunnen gaan voeren.
Dus ja, een wereld zonder religies zou definitief een stuk vreedzamer zijn.

grimbergen 22 juni 2009 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4188972)

Naief? Religie is het belangrijkste instrument op aarde om macht te verkrijgen. Wakker worden het is 5 voor 12.

grimbergen 22 juni 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4188886)
wat zijn de laatste oorlogen omwille van godsdienst? in de laatste 40 jaar oorlogen is er maar 1 van de ongeveer 20 : Kargil oorlog van 1999.

1 op de 20 omwille van godsdienst. als je er meer vind zeg het mij maar

lijst van oorlogen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...(chronologisch)

Natuurlijk men kan alles verdraaien om de valse profeet te verdedigen. Uiteindelijk heb ik gelijk en is religie een van de grootste oorzaken van geweld op aarde.

Sywen 22 juni 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4188996)
Naief? Religie is het belangrijkste instrument op aarde om macht te verkrijgen. Wakker worden het is 5 voor 12.

geef dan eens een keer een paar oorlogen in de laaste 20 jaar die omwille van religie zijn gevoerd? er zijn oorlogen genoeg geweest om zekerlijk uw bewering bij te staven? als u geen kunt aantonen dan ziet uw wel hoe u uit uw nek lult

circe 22 juni 2009 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4189466)
geef dan eens een keer een paar oorlogen in de laaste 20 jaar die omwille van religie zijn gevoerd? er zijn oorlogen genoeg geweest om zekerlijk uw bewering bij te staven? als u geen kunt aantonen dan ziet uw wel hoe u uit uw nek lult

Nigerië, Iran (soennieten tegen sjieten), Algerije, Bengalen (3 miljoen gedode hindoes/gematigde moslims, vermoord door extremistische moslims eind jaren 70), Afghanistan (Taliban tegen sovjetsupporters), Indonesie (Oost Timor),Libanon (moslims tegen christenen), Chad, Kosovo, Yougoslavie....

Sywen 22 juni 2009 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4189505)
Nigerië, Iran (soennieten tegen sjieten), Algerije, Bengalen (3 miljoen gedode hindoes/gematigde moslims, vermoord door extremistische moslims eind jaren 70), Afghanistan (Taliban tegen sovjetsupporters), Indonesie (Oost Timor),Libanon (moslims tegen christenen), Chad, Kosovo, Yougoslavie....

draait of keert hoe je het wilt , meeste die jij heeft waren de moslims de aangevallene, en de aggressor die niet-moslims + 3 onafhankelijkheid oorlogen (kosovo - onafhankelijkheid? Oost timor - muiterij/onafahankelijkheid - Joegoslavie (maar een heel klein deeltje was inderdaad voor het geloof in Bosnie-Herzgowina) Afghanistan-Sovjet die binnenviel)

zelfs al zijn die die jij geeft uitsluitend voor religieuze overwegingen gevoerd zoals je beweert. dat zijn er 10 van de vele (of 2 van die puur uit islamitische overwegingen)

moeilijk om dan te stellen dat alle oorlogen om religieuze redenen worden gevoerd.

Bovenbuur 22 juni 2009 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 4187674)
Nee, vandaag de dag is het niet meer in gebruik als moskee.

1) Het is niet gebouwd als een moskee
2) Het is geen moskee meer

Dus het kan niet in het rijtje van mooiste moskee staan.

Als de Taj Mahal erin mag staan mogen andere ombouwsels ook.

Kodo Kodo 22 juni 2009 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4189721)
draait of keert hoe je het wilt , meeste die jij heeft waren de moslims de aangevallene

Toch raar hè, dat uitgerekend de godsdienst van de vrede "wordt aangevallen"? In de koran staat toch nergens dat de volgelingen van de pedofeet vzmh moeten zitten wachten tot ze worden aangevallen?

grimbergen 22 juni 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4189505)

De katholieken en de protestanten kunnen er ook wat van. De joden en de moslims al jaren. Rusland is een katholiek bolwerk geworden waarbij de andere godsdiensten met geweld worden verdreven. In Afrika constant ambras omwille van de religie. Libanon ook petat kaboem.

Another Jack 22 juni 2009 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4189939)
De katholieken en de protestanten kunnen er ook wat van. De joden en de moslims al jaren. Rusland is een katholiek bolwerk geworden waarbij de andere godsdiensten met geweld worden verdreven. In Afrika constant ambras omwille van de religie. Libanon ook petat kaboem.

Rusland een katholiek bolwerk?:roll:

Laat uw paard in het vervolg uw berichten nakijken....

Pieter B 22 juni 2009 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4189735)
Als de Taj Mahal erin mag staan mogen andere ombouwsels ook.

Heb ik gezegd datde Taj mahal er in mag staan?

Ik weet trouwens te weinig over de taj mahal om erover te oordelen.

Maar de Aya sofia mag er van mij niet in staan.
Zet die maar in de top 10 van mooiste kerken.

zondebok 23 juni 2009 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3326354)
Ze zijn allemaal prachtig.

Architecturaal gezien niet lelijk . Maar dat past niet in een Europese omgeving. Het vloekt zelfs met onze bouwstijl. Verloren geld eveneens , want meer en meer jonge moslims zijn afvallig, gaan uit in danstenten, drinken alcohol, en verorberen varkensvlees.

anoniempje 23 juni 2009 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zondebok (Bericht 4190631)
Architecturaal gezien niet lelijk . Maar dat past niet in een Europese omgeving. Het vloekt zelfs met onze bouwstijl. Verloren geld eveneens , want meer en meer jonge moslims zijn afvallig, gaan uit in danstenten, drinken alcohol, en verorberen varkensvlees.

Dus nu moet je ook nog op architecturaal vlak integreren? 8O Ik ken verschillende villa's die vloeken met de omgeving. Slopen dus?

Weiße Rose 23 juni 2009 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4189837)
Toch raar hè, dat uitgerekend de godsdienst van de vrede "wordt aangevallen"? In de koran staat toch nergens dat de volgelingen van de pedofeet vzmh moeten zitten wachten tot ze worden aangevallen?

Toch wel, maar dat doet er in feite niet toe. Het merendeel van alle oorlogen worden gevoerd uit machtswellust. Dat was vroeger zo, en dat is nog steeds zo.

Weiße Rose 23 juni 2009 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4189945)

:lol:

Zoethout002 23 juni 2009 10:48

Lelijke eentonige troep zonder enige vorm van karakter, komen altijd grieperig over.

grimbergen 23 juni 2009 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4189945)

Laat uw kapitein in het vervolg uw berichten nalezen. Ratzinger en Poetin zijn "goed" bezig.

grimbergen 23 juni 2009 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4190731)
:lol:

Als u lacht met zulke dwaze uitspraken bent u hier alleen om de valse profeet op te dringen aan ieder. Zielig is het juiste woord.

circe 23 juni 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje (Bericht 4190664)
Dus nu moet je ook nog op architecturaal vlak integreren? 8O Ik ken verschillende villa's die vloeken met de omgeving. Slopen dus?

Kijk, ook al zijn sommige van die moskeeën prachtige gebouwen, ze staan hier zoals een tang op een varken.

Net zoals een gothische kathedraal in Saoudi Arabie volledig uit de toon zou vallen.

Pre-Romaanse kerkjes die nog overeind gebleven zijn na de "bevrijding" door de religie van de vrede in de meeste landen in Noord afrika of levant zijn trieste sporen van het verleden.
Moskeeën in Europa zijn tekenen van nieuwe kolonisatie. Meer niet.

Waarom ze steeds die byzantijnse koepel moeten hebben is me trouwens een raadsel. Hebben ze nu nog altijd niks zelf gevonden in al die 1400 jaar?

Weiße Rose 23 juni 2009 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4191324)
Als u lacht met zulke dwaze uitspraken bent u hier alleen om de valse profeet op te dringen aan ieder. Zielig is het juiste woord.

Tsja, als u zulke lachwekkende posts neerpent... . Trouwens, lachen is gezond ;).

Weiße Rose 23 juni 2009 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4191345)
Kijk, ook al zijn sommige van die moskeeën prachtige gebouwen, ze staan hier zoals een tang op een varken.

Net zoals een gothische kathedraal in Saoudi Arabie volledig uit de toon zou vallen.

Pre-Romaanse kerkjes die nog overeind gebleven zijn na de "bevrijding" door de religie van de vrede in de meeste landen in Noord afrika of levant zijn trieste sporen van het verleden.
Moskeeën in Europa zijn tekenen van nieuwe kolonisatie. Meer niet.

Waarom ze steeds die byzantijnse koepel moeten hebben is me trouwens een raadsel. Hebben ze nu nog altijd niks zelf gevonden in al die 1400 jaar?

Hou u niet van de domme a.u.b. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat de Arabische cultuur heel wat heeft bijgedragen aan de Westerse cultuur.
Met argumenten en zeer betrouwbare bronnen!

Sus Iratus 23 juni 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4191451)
Hou u niet van de domme a.u.b. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat de Arabische cultuur heel wat heeft bijgedragen aan de Westerse cultuur.
Met argumenten en zeer betrouwbare bronnen!

Zoals hoofdoekjes? Schotelantennes? Gestegen criminaliteit? Halalslagerijen? Lange woestijntenen? Probleemjongeren?

Weiße Rose 23 juni 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4191463)
Zoals hoofdoekjes? Schotelantennes? Gestegen criminaliteit? Halalslagerijen? Lange woestijntenen? Probleemjongeren?

Neen, hoofddoekjes waren al sinds het oude Egypte in gebruik. Criminaliteit is er altijd al geweest. Halal? Tsja, iedere cultuur heeft zo zijn voedingsvoorschriften. Probleemjongeren? Iedere cultuur kent zijn probleemjongeren. Lange woestijntenen? Tsja, reactie - tegenreactie...

Het is duidelijk dat u niet openstaat voor andere culturen. Uw historische kennis is overigesniet om over naar huis te schrijven. Anders had u wel geweten waarover ik het had!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be