![]() |
Citaat:
|
maar wat erger is ... het kwaad is geschied
elke kunstenaar heeft de waarschuwing gekregen ... iedereen (in NL) moet zichzelf nu censureren of loopt het risico zwaar aangepakt te worden door het gerecht ... Nederland is door die politie-gerechts-actie alweer veel minder vrij geworden |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
idd, maar daarom ook werd smaad, laster en eerroof eigenlijk heel strikt* wettelijk gedefinieerd, die wetgeving bestaat, die kan gebruikt worden, alle andere nieuwigheidjes van discriminatie en anti-ditjes en datjes zijn een perversie *dat strikte houdt grotendeels in dat iemand met naam en toenaam moet vernoemd zijn om van een strafbaar feit te kunnen spreken en die persoonlijke beledigingen ? ofwel is t laster, ofwel zal je ermee moeten leren leven ! en terecht ! ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de burger moet beschermd worden tegen gepriviligeerden, niet omgekeerd ! |
Citaat:
je loopt een godsdienst achter, lieverd, wel schattig overigens ... doet me denken aan die schotten tijdens WO2 met hun doedelzakken of de duitsers tijdens diezelfde oorlog die nog net als in wo1 met een zwaard het slagveld optrokken ... |
Citaat:
|
Ik weet niet of dit al door iemand geplaatst is ...
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={AF386D0E-E902-421F-AD7B-FF4972AED6F0} 16/05 Ophef om arrestatie Nederlandse cartoonist De Nederlandse Tweede Kamer heeft minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin om opheldering gevraagd over de aanhouding van cartoonist Gregorius Nekschot. Nekschot zou discriminerende spotprenten gepubliceerd hebben. Uit een onderzoek zou gebleken zijn dat Nekschot een aantal cartoons publiceerde die beledigend zijn voor moslims en mensen met een donkere huidskleur.[/ Daarnaast zijn de cartoons naar oordeel van het OM mogelijk haatdragend. De Nederlandse politie doorzocht daarom de woning van Nekschot en nam mogelijk belastend materiaal in beslag. De tekenaar werd na verhoor weer op vrije voeten gesteld. De politieke partijen volgen de zaak tegen Gregorius Nekschot met grote belangstelling. De SP sprak van een "buitenproportionele reactie" van het OM. "We nemen deze zaak hoog op", zei PvdA-Kamerlid Ton Heerts. "Als de aanhouding alleen op basis van cartoons heeft plaatsgevonden, dan lijkt me dat buitensporig." Ook PVV-leider Geert Wilders vindt de arrestatie schandalig en smakeloos. (Bron: Trouw.nl) --> zou er toch niet meer aan de hand zijn ? Wat is zijn agenda ? |
Citaat:
|
Citaat:
als ... dan nog welke schade kan een cartoonist in godsnaam berokkenen met cartoons van blanke,zwarte, gele groene of blauwe mensen ???? vrijheid is absoluut of onbestaand, daar is geen middenweg. |
Citaat:
Iets anders: waarom stuikelt men niet over de cartoons van Kamagurka, die redelijk ver gaat en iedereen in zijn hemd zet wie men ook is ? Omdat het kamagurka om de humor te doen is en niet om anderen te denigreren, ontmenselijken of in een hoek te duwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
omdat Kama toevallig met de stroom meeroeit, meer moet je daar niet achter zoeken. uiteraard zal je nooit iemand moeten beschermen die er geen chockerende denkbeelden op nahoudt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar bij hem voel je gewoon dat het om de humor te doen is en niet om venijn. |
Citaat:
|
Citaat:
je moet er Jan Hoets 'voorwaarden' om van kunst te spreken eens bijnemen dan hij vind het controversiele, het verplicht aanzetten tot nadenken cruciaal om van kunst te kunnen spreken (naast nog een paar voorwaarden) ik denk dus dat dat tikkeltje venijn dikwijls een noodzakelijke voorwaarde is om de mensen tot nadenken te dwingen. |
Citaat:
|
Citaat:
subjectiviteit speelt een grote rol |
Citaat:
|
Cowboy Henk, where are you ?
|
|
Reken maar dat dat zo is ja. Die zelfverklaarde GeDaPo is overal op het internet de fora en weblogs aan het afschuimen om te kijken of u en ik toevallig niks onwelgevalligs zeggen over de door hun zo gewenste multiculturele heilstaat.
Politics.be is daar geen uitzondering op |
Citaat:
|
Een stukje van Etty wat mij zelfs pijn doet. Voor de goede orde, zij is niet rechts.
Citaat:
Citaat:
|
En zucht en smacht Sint Gregorius nog in de Nederlandse kerkers, gefolterd door uiteraard allochtone beulen of werd hij inmiddels naamloos gedropt in de gang van een ziekenhuis waar nu moedige teams van Artsen zonder Grenzen het uiterste te doen om zijn leven te redden?
|
Er zijn in Belgie drieduizend klachten ingediend tegen de kernwapens in de EU die illegaal zijn en wat is daar van gekomen?:-(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In de kamer nam minister Hirsch Ballin afstand van het OM en had er ook kritiek op. Ook benadrukte hij dat het OM zelfstandig onderzoek doet.
Opmerkelijk. Is het misschien toch de uitgegleden OvJ? Of was het wel de minister maar zwicht hij onder de kritiek? We horen er ongetwijfeld meer van. In het stukje op het nieuws was Rutte goed op dreef iig. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is net als wanneer ik iemand hoorde zeggen: "ik ben tegen de doodstraf behalve voor nazi's." Dewelke meneer zich dan ook het recht gaf om uit te maken wie er precies nazi's waren natuurlijk... Dat zijn dus de Nieuwe Fascisten", in hun anti-fascistisch kostuumpje... Nog hypocrieter kan het nauwelijks.... |
1 Bijlage(n)
who Is Next?
Bijlage 33388 |
Ik vind de mishandelde cartoonist nog een beroerdere tekenaar dan de Deen waar nogal herrie over was, maar zeker waar het hier gaat om een mijns inziens terecht bezorgde Vaderlander geloof ik zeer sterk dat hij met rust gelaten behoort te worden.
:-( |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be