![]() |
Ik geef toe dat onze eigen vlaamse winkelier soms wel eens durft te overdrijven met hun prijzen tegenwoordig. Vooral in de horeca dan. Koop tegenwoordig maar eens een broodje en een drankje.
Dat is een doodlopende handelsactiviteit op die manier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga naar de Abdel-haize om de hoek. Of bij de Colturk voor vers fruit. En als ik echt veel drank nodig heb ga ik naar de Mokro...
|
Het valt mij wel op dat de duidelijke 'Eigen volk eerst'-mentaliteit die heerst bij allochtonen die enkel kopen in winkels die uitgebaat worden door leden van het eigen volk, op een algemene goedkeuring kan rekenen van de politiek correcte hypocrieten.
Een Vlaming die alleen maar naar een Vlaamse bakker gaat, is bekrompen en niet multicultureel. Een Turk die alleen maar naar een Turkse bakker gaat, is een fantastische uiting van zijn cultuur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je de berichtgeving in het algemeen beschouwd, krijg je niet veel fraais te zien. Je zou ze dus toch beter eens leren kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
Om te begrijpen waarom een Turk enkel naar een Turkse bakker gaat moet je hun eetgewoonten kennen. Mijn man eet ook enkel Syrisch brood bij zijn avondmaal omdat ons brood zch daar niet toe leent. So what? Dat onze buurtwinkeltjes niet overleven is al jaren zo omdat ze niet kunnen concureren tegen grootwarenhuizen. Dat allochtonen dat wel kunnen is gewoon omdat zij aan 'normale' prijzen verkopen. |
Citaat:
Aubergines bijvoorbeeld, vind je zelden in "onze" winkels, want "wij" eten dit zelden. |
Citaat:
Maar je mag ze, net als de andere obsesieve verdedigers van de islam hier, hebben hoor, feel free, handel er mee zoveel je wil, vrij ze op tot je er zelf eentje geworden bent. Voor mijn part mogen ze allemaal de myxomatose-voor-islamieten krijgen, de wereld zou er, als je eens rondkijkt, enkel beter kunnen van worden. Ik persoonlijk zou er alvast geen half uur slaap voor laten. |
Citaat:
(misschien omdat bij allochtonen er 9 in het huishouden van de winkel aan het stempelen zijn en de tiende de winkel open aan het houden is? ) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet uit hoeveel leden die mensen hun gezinnen doorgaans bestaan, bij diegenen die wij bezoeken is wat je daar aanhaalt niet van toepassing. |
Citaat:
De openingsuren!!! Bij ons in het dorp zijn er nog steeds 3 bakkers. Deze zijn wel gesloten op maandag en dinsdag. De dagen dat ze open zijn, zijn ze ook gesloten onder de middag en als je er na 14 komt, liggen er misschien nog een aantal sandwiches of pistolets. Prijs malse sandwich bakker A: 40 eurocent Prijs malse sandwich bakker B: 50 eurocent En gelle vindt dat nog normaal? Schandalig is eerder het woord. Maar ja, de Vlaamse bakker wil ook een buitenverblijf en een dikke mercedes onder zijn gat! |
Citaat:
Maar om een ander voorbeeld te geven, bij de lokale nachtwinkel, waar een joviale en toffe Paki achter de toog staat, samen met zijn vrouw en de nodige neven, vind je gerust een blik coca cola met slavische opschriften. Of een diepvriespizza uit 2001. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geeft wel toe dat het soms echt marginaal is wat je in nachtwinkels ziet, maar dat beperkt zich helaas niet enkel tot de nachtwinkel van de joviale paki. Dat zie je ook in andere winkels, restaurants,... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De allochtone winkel is vaak een groepsonderneming, en kan doorgegeven worden. Men doet exact hetzelfde bij autochtone bedrijven op de rand van de afgrond. Laat het failliet verklaren, en wegens bvba of nv kan men u toch niets maken. Dus start de zaakvoerder gewoon een nieuw bedrijf op, ondanks familiesituaties. |
Citaat:
Ze hebben u liggen gehad dan. Elke nieuwe zaak krijgt, mits een aantal voorwaarden, bijna een volledige vrijstelling. Gerelateerd hieraan is het grote aantal failliete kmo's na 2 a 3 jaar... ze kunnen of willen niet daarzonder bestaan. |
Citaat:
Belastingen ben je nog zo snel niet kwijt. |
Citaat:
Vlaamse handelaars werken zichzelf in de vernieling momenteel...dat staat vast. Allochtonen zijn wat dat betreft wel wat slimmer bezig. Maar al bij al is het spijtig dat een land een allochtoon moet laten voorgaan in zijn handels patrimonium daar waar het net zijn eigen handel zou moeten uitbreiden in andere landen en culturen. Spijtige zaak...te weinig ambitie langs onze kant. (jeugd vooral) |
Citaat:
Trouwens, iets wat ik uit ervaring weet, supermarkten die te veel van "onze producten" inkopen ,en het geraakt over datum- wat door europa op 1 jaar na productie is gezet-, kunnen het in alle geval terugsturen, met volledige refund. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier kan ik ook een voorbeeld van geven. Ik heb een kleine, maar goed voorziene metaalwerkplaats door mijn hobby. Op navraag aan wat ik allemaal moet voldoen om die commercieël te kunnen uitbaten. VLAREM II was mijn dooddoener, en het feit dat je zulke activiteiten niet mag uitoefenen in je eigen huis het nekschot. Dus, blijf ik lekker hobbyën. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In elk geval...bedrijfsbeheer ...velen hebben toch redelijk wat school tegenwoordig achter de rug? En dan nog, er zijn daar mogelijkheden in om het op 1 week te behalen tegenwoordig. Citaat:
t' is eerder ambitie..motivatie..drang..waar het doorgaans aan ontbreekt. Het gemak van een uitkering ook wel. Citaat:
|
Citaat:
Anderen nemen iemand in dienst die het vereiste getuigschrift heeft of gebruiken dat van hun echtgenoot, dat kan perfect en wordt door autochtonen ook vaak gebruikt, zelfs ivm vestigingswet. Je hebt ook tegenwoordig een jaar de tijd, nadat je gestart bent, om je getuigschrift te halen. |
Mambo, allochtonen- en dan niet alle types- kunnen hulp krijgen qua bedrijfsbeheer issues van de overheid. Die startende zaak krijgt dan een administrative kracht toegewezen die de klappen van de zweep kent.
En zowat alles wat met techniek te maken heeft-uitgezonderd IT, valt onder de VLAREM II wetgeving. |
Citaat:
Wie wil kan via unizo ook een "mentor" krijgen...of er zijn zo nog organisaties waarschijnlijk die dat doen. In elk geval, het kan voor iedereen. Ik vraag het me dikwijls af waarom Vlamingen in het algemeen niet sneller naar een eigen zaak grijpen. Misschien ligt het probleem in de vakgebieden waar te weinig belangstelling is en er te weinig mogelijkheden zitten in de algemene schoolopleiding? |
Niet enkel in Merksem werd een moslimbakkerij opgerold die met illegalen werkte, nu ook eentje opgerold in Vilvoorde. Veel te laat waarschijnlijk. Net als in Merksem zijn de meeste eigen bakkerijen ondertussen kapot geconcurreerd door de inzet van illegale arbeid en de boycot van de autochtone winkels door de kolonisten.
|
Overal hetzelfde liedje.
Smedenstraat Brugge, ook daar verbruining… |
https://www.youtube.com/watch?v=GN5JEK2D9GA
United Kashmir Wees welkom hier Ik doe de winkel Alle dagen open (c) Gorki |
Interessant.
In 15j (!) is er precies niet zoveel veranderd... :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be