Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie ziet u als verantwoordelijk voor de chaos in Belgie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118833)

Nr.10 13 februari 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3977090)
Dank zij die lepe waaltjes die altijd maar non blijven zeggen en als ze iets uithalen dat niet klopt dan zijn het de vlamingen geweest die het gedaan hebben (Reynders bv de leepste van allemaal zal het land naar de afgrond leiden als hem zo blijft verder doen). Hebt ge mister teflon (Reynders) nie horen zeggen dat het de schuld is van de vlaamse oppositie, alleen al voor die uitspraak zou hij moeten ontslaan worden, maar wat doen de gelen (CD&V) ze beschermen diene jongen. Ik hoop dat dit "andersom zijn" de ogen van vele stemmers zal openen en dat ze de traditionele partijen een goede aframmeling gaan geven bij de volgende verkiezingen, die midden van dit jaar plaats vinden!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3977090)
Hebt ge mister teflon (Reynders) nie horen zeggen dat het de schuld is van de vlaamse oppositie, alleen al voor die uitspraak zou hij moeten ontslaan worden, maar wat doen de gelen (CD&V) ze beschermen diene jongen.

Dat heeft hij niet gezegd.
Dat zeg jij.

Als je zo blijft verder doen ben jij verantwoordelijk voor de chaos in België :-o

MisterXYZ 13 februari 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3977094)
Dat heeft hij niet gezegd.
Dat zeg jij.

Dat heeft diene jongen wel gezegd, mischien kun je het terug vinden op de VRT, ga maar eens kijken.
Bij een vraag van een journalist antwoordde diene teflon dat de vlaamse oppositie de schuld was van de heisa tegen hem, diene lepe teflon-waal !!!

kamiel spieces 13 februari 2009 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maaitsje (Bericht 3965333)
Het klotevolk zelf natuurlijk. Altijd ieder voor zich en niemand voor ons allen. Een grote bek tot als het erop aankomt. Dan gaat iedereen toch maar zoveel mogelijk ervoor zorgen "met alles in orde te zijn".

Volledig mee akkoord!

Het flutjesvolk trekt niet aan dezelfde koord en daarom zal er ook nooit iets wezenlijk veranderen. De groten trekken wel aan dezelfde koord en zorgen er voor dat er onder het flutjesvolk chaos (conflicten, onenigheid, ruzies) heerst, zodat zij gerust zijn. Ondertussen buiten ze het flutjes volk verder uit en blijft het flutjesvolk met de nodige frustraties, angsten en miserie zitten. Een slavernij verpakt in een modern kleedje, that's all!!

andev 14 februari 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mononcle (Bericht 3973212)
belgië weigert geen referenda...

er zijn al referenda georganiseerd, en lokaal worden ook nog steeds referenda georganiseerd...

referenda zijn dus goed mogelijk, de vraag is of referenda over dwaze polemieke toestanden een goede zaak zijn, eerlijk geformuleerd kunnen worden (kijk maar nar de kritiek die janssens in antwerpen krijgt over zijn referendum), of uberhaubt oplossingen brengen ...
ja, een volksraadpleging of er nu een parking onder het belfort moet komen of niet... dat is toch iets anders dan referenda met grote sociale en staatkundige gevolgen...

als je een referendum organiseerd waarbij ongeveer 47% tegenover de andere 52% komt te staan, wat heeftmen dan eigenlijk bereikt, behale de verdieping van een politieke kloof?

Ik zal het verkeerd begrepen hebben, maar ik dacht dat referenda in Zwitserland bvb wel schijnen te werken en rekening houden met de wil van de bevolking?

JP Coen 15 februari 2009 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3977129)
Volledig mee akkoord!

Het flutjesvolk trekt niet aan dezelfde koord en daarom zal er ook nooit iets wezenlijk veranderen. De groten trekken wel aan dezelfde koord en zorgen er voor dat er onder het flutjesvolk chaos (conflicten, onenigheid, ruzies) heerst, zodat zij gerust zijn. Ondertussen buiten ze het flutjes volk verder uit en blijft het flutjesvolk met de nodige frustraties, angsten en miserie zitten. Een slavernij verpakt in een modern kleedje, that's all!!

Kies daarom een partij die voor de belangen van het volk opkomt en niet alleen zit voor eigen postjes.

kamiel spieces 15 februari 2009 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3980244)
Kies daarom een partij die voor de belangen van het volk opkomt en niet alleen zit voor eigen postjes.

En welke partij mag dat dan wel zijn???

Another Jack 15 februari 2009 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3977129)
Volledig mee akkoord!

Leg je er gewoon bij neer...;-)

kamiel spieces 15 februari 2009 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3981006)
Leg je er gewoon bij neer...;-)

Spijt me, maar ik ben een non-conformist! ;-)

Sidharta 16 februari 2009 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3981079)
Spijt me, maar ik ben een non-conformist! ;-)

Vlaanderen heeft meer nonconformisten nodig.

Another Jack 16 februari 2009 09:37

Non-conformisten doen te hard hun best om op te vallen. Dat is op zich al een soort conformisme ("Ik wil niet zijn zoals de 'andere'")
Ze hebben zelfs hun eigen kledij, winkels,...

Pelgrim 16 februari 2009 11:21

Da's gelijk dat studio Brussel 'alternatief' zou zijn.

filosoof 16 februari 2009 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3980954)
En welke partij mag dat dan wel zijn???

Het Leger des Heils, Artsen zonder grenzen of 11.11.11?

kamiel spieces 16 februari 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3981211)
Non-conformisten doen te hard hun best om op te vallen. Dat is op zich al een soort conformisme ("Ik wil niet zijn zoals de 'andere'")
Ze hebben zelfs hun eigen kledij, winkels,...

Heeft er in mijn geval niets met te maken. Ik voel me al niet unieker of beter dan een ander, maar ook niet slechter of minder. Ik conformeer me gewoon niet als ik er echt van overtuigd ben dat iets fout of negatief is. Anderzijds roei ik ook niet tegen de stroom in als ik daar zelf niet in geloof." Veel mensen durven niet uiten wat ze denken in groep, uit schrik afgewezen te worden en uit de groep te vallen omdat ze niet dezelfde mening hebben dan de meerderheid. Dat is één van de redenen dat er ook nooit iets wezenlijks veranderd. Ik kom gewoon voor mijn mening op of dat nu geaccpeteerd wordt of niet dat laat me koud.

Pericles 16 februari 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3981318)
Het Leger des Heils, Artsen zonder grenzen of 11.11.11?

Dat denkt u maar. De directie van deze instellingen vult goed zijn zakken. Links lullen en rechts vullen is daar het moto.

Another Jack 16 februari 2009 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3981357)
Heeft er in mijn geval niets met te maken. Ik voel me al niet unieker of beter dan een ander, maar ook niet slechter of minder. Ik conformeer me gewoon niet als ik er echt van overtuigd ben dat iets fout of negatief is. Anderzijds roei ik ook niet tegen de stroom in als ik daar zelf niet in geloof." Veel mensen durven niet uiten wat ze denken in groep, uit schrik afgewezen te worden en uit de groep te vallen omdat ze niet dezelfde mening hebben dan de meerderheid. Dat is één van de redenen dat er ook nooit iets wezenlijks veranderd. Ik kom gewoon voor mijn mening op of dat nu geaccpeteerd wordt of niet dat laat me koud.

Dan ken ik verschrikkelijk veel non-conformisten.

kamiel spieces 16 februari 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3981417)
Dan ken ik verschrikkelijk veel non-conformisten.

Nou ik niet!
Ik houd er meestal een andere mening op na.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be