Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Palestijnen slaan opnieuw aanbod van eigen staat af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125004)

Jozef Ostyn 18 juni 2009 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180099)
Heeft duitsland polen binnegevallen in 39?

Ja. Maar u kunt het blijkbaar niet aan om op mijn vraag te antwoorden.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180099)
Heeft duitsland polen binnegevallen in 39?

Hebben diverse Arabische landen, gesteund door de Palestijnen, Israel aangevallen in 1948?

k9 18 juni 2009 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4180067)
hallooohooo

NA WOII heeft Polen (en de meeste andere Europese landen) stukken van Duitsland in bezit genomen, net zoals Israel de Westbank, Gaza en voorheen zelfs nog de Sinai in bezit hadden genomen nadat ze de oorlog die de arabieren hadden uitgelokt hadden gewonnen.

hallooohooo, west bank was jordaans en gaza egyptisch mag jij me eens zeggen welke palestijnse staat ooit israel aanviel?

Zoals ik al zei het is niet omdat 1 arabier israel aanviel dat ze allemaal verantwoordelijk zijn he?

Citaat:

wie moet nu wat teruggeven? Polen hun gebied aan duitsland? Moet Frankrijk Lotharingen teruggeven aan Duitsland? Belgie de Oostkantons? wat denk je?
Ik zeg toch niks over pakweg de golan hoogte? Daar heb je een vergelijkbare zaak, nee ik spreek van palestijnen in gaza en west bank .

Van mij mag israel zelf dat hele gebied anexeren en in israel brengen, maar dat willen ze niet, nee ze willen de grond zonder inwonders en dus verdrijven ze die beetje bij beetje en anexeren ze stukje bij stukje.

k9 18 juni 2009 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Paine (Bericht 4180073)
Ja kan wel zijn dat Duitsland Polen eerst bezette maar het gaat hier om het einde van de oorlog waar de rollen omgekeerd waren. Want het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat binnen afzienbare tijd de Palestijnse bevolking (al dan niet gesteund door de Arabische wereld) grondgebied zal heroveren.

Dat jij enkel er een stuk uitpakt zonder de geschiedenis ervan te kennen is jouw probleem. Denk je soms dat polen duitsland zou binnengevallen zijn moest duitsland niet eerst aangevallen hebben?

k9 18 juni 2009 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180082)
Vermits de Palestijnen de verliezers zijn zullen zij de meeste toegevingen moeten doen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat de maximale Israelische eisen kunnen gehaald worden. Maar een terugkeer naar voor 1948 of zelfs naar voor 1967 is uiteraard niet realistisch.

48 is idd onrealistisch 67 : de excacte grenzen ook, maar qua grootte en waarde van gebied zal het wel daarrond moeten zitten. Dat is niet echt het grootste probleem: jerusalem en ROR zijn de grootste.

k9 18 juni 2009 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180088)
De Palestijnen bestaan dus niet volgens U?

En wie op het einde van een oorlog terrein verliest wordt bepaald door wie wint en wie verliest, niet door wie "aggressor" was en wie niet. Dat laatste is trouwens niet altijd éénvoudig uit te maken.

Het land palestina heeft nooit bestaan ja en indien je het niet weet, internationaal bestaan er sinds WO2 regels, regels die ook israel goedkeurde.

aggressor is in de meeste gevallen wel redelijk simpel vast te stellen hoor.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180094)
Mag ik dit antwoord overigens nemen als een aanvaarding door U van het feit dat Duitsland als verliezer in WOII gebied moest afstaan en dat Polen Duitse gebieden bezette en annexeerde?

Heb ik ooit iets anders gezegd? Nee toch.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180122)
48 is idd onrealistisch 67 : de excacte grenzen ook, maar qua grootte en waarde van gebied zal het wel daarrond moeten zitten. Dat is niet echt het grootste probleem: jerusalem en ROR zijn de grootste.

Recht op terugkeer is een illusie en een terugdraaien naar voor 1948, tenzij men het strikt beperkt tot een symbolisch aantal mensen van allemaal meer dan 60 jaar oud (met uitsluiting dus van hun familie).

Jeruzalem is iets dat ongetwijfeld ook op te lossen is. Alles hangt ervan af wat men als "Jeruzalem" definieert.

k9 18 juni 2009 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180107)
Hebben diverse Arabische landen, gesteund door de Palestijnen, Israel aangevallen in 1948?

Indien je iet of wat van het conflict kent zou je beseffen dat lang ervoor palestijnen en joden al aan het vechten waren.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180137)
Indien je iet of wat van het conflict kent zou je beseffen dat lang ervoor palestijnen en joden al aan het vechten waren.

Nu zijn de Palestijnen plotseling wel een vechtende partij. Wat is het nu?

Dat de Palestijnen al lang daarvoor de Joden wilden uitmoorden is helaas een feit.

k9 18 juni 2009 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180133)
Recht op terugkeer is een illusie en een terugdraaien naar voor 1948, tenzij men het strikt beperkt tot een symbolisch aantal mensen van allemaal meer dan 60 jaar oud (met uitsluiting dus van hun familie).

Jeruzalem is iets dat ongetwijfeld ook op te lossen is. Alles hangt ervan af wat men als "Jeruzalem" definieert.

Tuurlijk is dat op te lossen maar dan moet israel toegevingen doen, iets wat ze tot nu toe op deze vlakken niet breid waren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180144)
Nu zijn de Palestijnen plotseling wel een vechtende partij. Wat is het nu?

Je haalt periodes door elkaar voor 48 haal je door elkaar met 67 .

Citaat:

Dat de Palestijnen al lang daarvoor de Joden wilden uitmoorden is helaas een feit.
En omgekeerd ook, of op zijn minst verjagen om een pure joodse staat op te richten, zoals ik al zei: beide verantwoordelijk.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180152)
Tuurlijk is dat op te lossen maar dan moet israel toegevingen doen, iets wat ze tot nu toe op deze vlakken niet breid waren.

De Palestijnen zullen wel de grootste toegevingen moeten doen. De idee dat Israel ooit weer de klaagmuur uit handen gaat geven of die delen van Jeruzalem die nu reeds grotendeels door Israeli's bewoond worden is illusie.

k9 18 juni 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180159)
De Palestijnen zullen wel de grootste toegevingen moeten doen. De idee dat Israel ooit weer de klaagmuur uit handen gaat geven of die delen van Jeruzalem die nu reeds grotendeels door Israeli's bewoond worden is illusie.

Dat is dan hun keuze, dan geven ze wat meer toe op het vlak van terrein of ROR, beiden zullen toegevingen moeten doen wil de ene absoluut niks weten van het ene dat die dan wat meer toegeeft op het andere.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 16:00

Laat ons hopen dat de Palestijnen binnenkort leiders krijgen die inderdaad bereid zijn een coprmois te aanvaarden.

k9 18 juni 2009 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180173)
Laat ons hopen dat de Palestijnen binnenkort leiders krijgen die inderdaad bereid zijn een coprmois te aanvaarden.

En wat nog belangrijker israelische leiders die dit kunnen want zolang de palestijnen in de miserie blijven gelijk wat huhn leiders aanvaarden ze zullen zich blijven verzetten.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180184)
En wat nog belangrijker israelische leiders die dit kunnen want zolang de palestijnen in de miserie blijven gelijk wat huhn leiders aanvaarden ze zullen zich blijven verzetten.

Wie 60 jaar lang verliest moet ophouden met vechten voordat hij niets meer te verliezen heeft.

k9 18 juni 2009 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180190)
Wie 60 jaar lang verliest moet ophouden met vechten voordat hij niets meer te verliezen heeft.

palestijnen hebben niks meer te verliezen er is geen economie, vrijheid, veiligheid, gerechtigheid,...

Jozef Ostyn 18 juni 2009 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180194)
palestijnen hebben niks meer te verliezen er is geen economie, vrijheid, veiligheid, gerechtigheid,...

Als dat waar zou zijn zou alles éénvoudig zijn en is een vredesovereenkomst volkomen overbodig.

k9 18 juni 2009 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180197)
Als dat waar zou zijn zou alles éénvoudig zijn en is een vredesovereenkomst volkomen overbodig.

waarom?

Jozef Ostyn 18 juni 2009 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180200)
waarom?

Omdat dat zou betekenen dat de Palestijnen gewoon niets meer betekenen en in de feiten niet meer bestaan. Met iemand die niets betekent en feitelijk niet meer bestaat hoef je geen vrede te sluiten.

k9 18 juni 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180207)
Omdat dat zou betekenen dat de Palestijnen gewoon niets meer betekenen en in de feiten niet meer bestaan. Met iemand die niets betekent en feitelijk niet meer bestaat hoef je geen vrede te sluiten.

Dat is gewoon absurd.

Het is niet omdat de palestijnen in gaza amper nog iets hebben en amper vooruitzichten hebben op iets beter dat die plots niet meer bestaan he?

En niks betekenen ik kan me voorstellen dat voor bepaalde israelies alle arabieren weinig betekenen maar dat betekend absoluut niet dat alle israelies zo denken EN dat je gewoon kan doen wat je wil ermee. Zoals ik al zei internationaal zijn er regels.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180216)
Dat is gewoon absurd.

Het is niet omdat de palestijnen in gaza amper nog iets hebben en amper vooruitzichten hebben op iets beter dat die plots niet meer bestaan he?

En niks betekenen ik kan me voorstellen dat voor bepaalde israelies alle arabieren weinig betekenen maar dat betekend absoluut niet dat alle israelies zo denken EN dat je gewoon kan doen wat je wil ermee. Zoals ik al zei internationaal zijn er regels.

Enkel wie zelf niets meer betekent heeft niets meer te verliezen.

k9 18 juni 2009 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180223)
Enkel wie zelf niets meer betekent heeft niets meer te verliezen.

Je kan niks betekenen en niks te verliezen hebben maar nog steeds ben je ene reel persoon hoor.

Een dakloze kan je in belgie niet zomaar vermoorden omdat hij tich niks betkened en heeft.

Jozef Ostyn 18 juni 2009 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180233)
Je kan niks betekenen en niks te verliezen hebben maar nog steeds ben je ene reel persoon hoor.

Een dakloze kan je in belgie niet zomaar vermoorden omdat hij tich niks betkened en heeft.

Zelfs een dakloze heeft nog iets te verliezen hoor. Menselijke waardigheid en het menselijk leven zijn nog wel degelijk iets waard. Volgens u hebben de Palestijnen echter niets meer van waarde over. Ik deel uw mening niet.

k9 18 juni 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4180243)
Zelfs een dakloze heeft nog iets te verliezen hoor. Menselijke waardigheid en het menselijk leven zijn nog wel degelijk iets waard. Volgens u hebben de Palestijnen echter niets meer van waarde over. Ik deel uw mening niet.

Ach ja israel zou ze nog allemaal kunnen uitmoorden en hun noig wat harder onderdrukken, veranderd dan niks in bijna niks meer te verliezen.

circe 18 juni 2009 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4180111)
hallooohooo, west bank was jordaans en gaza egyptisch mag jij me eens zeggen welke palestijnse staat ooit israel aanviel?

.

Israel heeft vrede gesloten met egypte en met Jordanie.

gaza is al lang niet meer "bezet"

had je er ook zo'n probleem mee toen Gaza Egyptisch was en Westbank net als de rest van het 3/4 palestijns mandaatgebied bij transjordanie werd gevoegd?

of wat is je probleem in feite?

k9 18 juni 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4180285)
Israel heeft vrede gesloten met egypte en met Jordanie.

gaza is al lang niet meer "bezet"

had je er ook zo'n probleem mee toen Gaza Egyptisch was en Westbank net als de rest van het 3/4 palestijns mandaatgebied bij transjordanie werd gevoegd?

Moest egypte gedaan hebben wat israel nu doet : ja.

Het is trouwens een schande hoe sommige arabische landen palestijnen behandelen, maar dat is een ander probleem.

Citaat:

of wat is je probleem in feite?
De voortdurende onderdrukking en bezetting van de palestijnen en de steeds maar verdergaande kolonisatie, langs palestijnse kant de aanslagn op joodse burgers en langs beide kanten de onwil om tot een oplossing te komen.

Arouet 18 juni 2009 18:07

Je hebt helemaal gelijk Gaza is inderdaad niet meer bezet. Het is nu nog enkel hermetisch afgesloten van de buitenwereld met vernietiging van de economie en tekort aan hulpgoederen tot gevolg. Wat een fantastische vooruitgang.:roll:

circe 18 juni 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arouet (Bericht 4180558)
Je hebt helemaal gelijk Gaza is inderdaad niet meer bezet. Het is nu nog enkel hermetisch afgesloten van de buitenwereld met vernietiging van de economie en tekort aan hulpgoederen tot gevolg. Wat een fantastische vooruitgang.:roll:

je bedoelt die kilometers en kilometers landbouwkassen die ze vakkundig hebben vernietigd?

google maps laat het zien.

Arouet 18 juni 2009 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4180891)
je bedoelt die kilometers en kilometers landbouwkassen die ze vakkundig hebben vernietigd?

google maps laat het zien.

Leuke landbouwkassen als je geen water hebt.

circe 19 juni 2009 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arouet (Bericht 4181098)
Leuke landbouwkassen als je geen water hebt.

ha nee natuurlijk niet. Die waterpijpen moesten dienen om kassamraketten te maken.

Andy 19 juni 2009 00:56

Waarbij we vooral niet gezegd willen hebben wie de import van wapens (en waterleidingen, water,...) zoal tegenhoudt...

Svennies 19 juni 2009 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arouet (Bericht 4180558)

Inderdaad,een blokkade kan net zo effectief zijn als een bezetting....

Arouet 19 juni 2009 09:21

Als je het nog niet door zou hebben, ik heb het nu over water niet over waterleidingen. Die waterleidingen zijn afgebroken omdat er geen water was. Trouwens veel liever raketten van waterleidingbuizen dan tankkogels van verarmd uranium, fosfor en andere niet al te propere wapens.

Mahalingam 19 juni 2009 10:52

Ja hermetisch afgesloten. Dan vraag ik me af hoe ze zulke onzin kunnen schrijven in de pers:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8089535.stm
Citaat:

There were no Israeli casualties in the incident, which took place north of Nahal Oz, the main terminal for transferring fuel into Gaza.

Nahal Oz and the nearby Karni crossing, used for transferring grain and animal feed, were closed in the wake of the incident.
http://www.jpost.com/servlet/Satelli...cle%2FShowFull
Citaat:

Following the attack, Israel closed the Karni crossing, the main cargo terminal between Israel and Gaza, as well as the nearby Nahal Oz fuel depot.

But despite the attack, 30,000 vaccines against foot-and-mouth disease were transferred to Gaza via the northern Erez crossing. The IDF said that 125,000 vaccines had been supplied to the Strip in the past three months in three separate transfers, due to the importance of preventing an outbreak.

In addition, 140 truckloads of humanitarian aid was scheduled to be sent to Gaza via the southern Kerem Shalom crossing.

Mass13 19 juni 2009 12:15

Palestijnen slaan opnieuw aanbod van overgave af vind ik een iets betere titel voor dit onderwerp...

Jozef Ostyn 19 juni 2009 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 (Bericht 4182265)
Palestijnen slaan opnieuw aanbod van overgave af vind ik een iets betere titel voor dit onderwerp...

U bent eerder aanhanger van de doctrine dat wie een oorlog verliest hara kiri moet plegen, veeleer dan toegeven?

roodhaar 19 juni 2009 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4182344)
U bent eerder aanhanger van de doctrine dat wie een oorlog verliest hara kiri moet plegen, veeleer dan toegeven?

nee, correcter is dat jij aanhanger bent van colloboratie en onderwerping tov joodse bezettende immigranten.

en hoewel de Palestijnen al veel geleden hebben , blijven ze moedig verzet bieden tegen een beestachtige bezetter die zwaar gesubsidieerd wordt. In west europa plooien volkeren al na enkele jaren /maanden tov hun bezetter. types zoals jij zouden de eersten zijn om hun nieuwe heersers te dienen ten koste van hun eigen volk en natie.

Jozef Ostyn 19 juni 2009 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4182370)
nee, correcter is dat jij aanhanger bent van colloboratie en onderwerping tov joodse bezettende immigranten.

en hoewel de Palestijnen al veel geleden hebben , blijven ze moedig verzet bieden tegen een beestachtige bezetter die zwaar gesubsidieerd wordt. In west europa plooien volkeren al na enkele jaren /maanden tov hun bezetter. types zoals jij zouden de eersten zijn om hun nieuwe heersers te dienen ten koste van hun eigen volk en natie.

Ach, wat is het altijd comfortabel om vanuit Europa de verderzetting van de oorlog tot de dood van de laatste Palestijn te bepleiten. En dat zijn dan zogezegd de mensen die de Palestijnen verdedigen. Triest.

Mass13 19 juni 2009 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4182344)

Laten we stellen dat ik geen onrecht verdraag...

roodhaar 19 juni 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4182389)
Ach, wat is het altijd comfortabel om vanuit Europa de verderzetting van de oorlog tot de dood van de laatste Palestijn te bepleiten. En dat zijn dan zogezegd de mensen die de Palestijnen verdedigen. Triest.

nee, grappig is dat je zelfs nog maar denkt dat je erg doorzichtige "save the lives of Palestinians by giving the Israelis all they want" niet meteen en overduidelijk als je reinste onzin ten behoeve van de zionisten wordt doorzien.8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be