![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Conflicten met franstaligen hebben daar niets mee te maken. België is gewoon een kunstmatig land, we zijn gewoon tegen onze wil bij elkaar gevoegd. Vlaanderen en Braband wilden de unie van Utrecht maar ze werden door de spanjaarden gedwongen terug bij de verraders gevoegd. |
Citaat:
|
Citaat:
Splitsen ja. We zijn zeer goed in kleine landjes op te splitsen in nog kleinere landjes. Binnenkort gaat mijn achtertuin onafhankelijk willen worden van mijn voortuin. |
Citaat:
Het was dus een splitsing. Alleen ze hebben de grens verkeerd getrokken. Ze hadden moete splitsen bij de taalgrens. |
Citaat:
![]() "Vlaanderen" ?8O |
Citaat:
Die "taalgrens" waarover u spreekt is vastgesteld in de jaren 1960. Voorheen was die grens veel troebeler. Gent was franstalig en Brussel nederlandstalig. In de jaren 60 heeft men gewoon een liniaal genomen en een horizontale rechte lijn getrokken die men de taalgrens noemde. Toen België onafhankelijk werd bestond die taalgrens niet eens. |
Citaat:
Wat is uw vraag ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
2) Elk land is kunstmatig 3) Nooit in 1000 jaar - tot de gewest- en gemeenschapsvorming - was de taalgrens een politieke grens |
Laten we mekaar niets wijsmaken.Vlaanderen is zoals België. Een kunstmatig gebied, door historische gebeurtenissen in mekaar geflanst. Alleen, België bestaat juridisch ruim 175 jaar. En Vlaanderen bestaat jurdisch hoogstens 35 jaar. En voordien was er het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden onder Onwijze Willem. En ook dat was kunstmatig in mekaar geflanst en duurde nauwelijks 15 jaar. Dat zijn de feiten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn gradaties in kunstmatigheid Dat laatste is juist |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik leer geen geschiedenis ik bestudeer en trek zelf conclusies zoals de eerste premier van belgië van frankrijk kwam. als je er niets van afweet doe er dan wat aan. |
Citaat:
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand...France)-nl.svg |
Verleden maakt bovendien niet uit, op naar een verenigd groot-nederland, uiteindelijk de enige economische oplossing.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal me beter formuleren: de taalgrens is zo goed als uitsluitend steeds maar meer en meer naar het noorden opgeschoven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW de taalgrens is opgeschoven ten nadele van het nederlands de laatste 800 jaar. in de 12de eeuw werd in Rouen nog vlaams gesproken, nog maar te zwijgen over frans-vlaanderen, noorden van henegouwen, waals brabant en luikse gemeenten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be