quercus |
13 oktober 2009 19:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ja en daarom ging zoon Dillen op bezoek bij Degrelle. En daarom nodigde stichter Voorzitter Dillen SS-er Jef François uit als eregast op een VB-congres. En daarom kwam -na een glaasje op- de heimwee naar de 'Alte Zeit' tijd weer opdoemen bij een trits VB-mandatarissen tijden een feestje voor diezelfde Vlaams Belang-mandatarissen. En daarom hing er een portret uit van Hitler in de woonkamer van een kinderopvang waarvan de man én de vrouw -toevallig natuurlijk-, lid waren van het VB, en daarom... en daarom...
Uw ogen sluiten, de andere kant opkijken en kromme dingen recht proberen te praten, d�*t zijn uw specialiteiten. Maar u vangt daar niemand meer mee, want we kennen u ondertussen zoal een beetje.
|
Jij kent mij volstrekt niet. Jij en het Waaltje "Henri1" vertonen de typisch Belgicistische taktiek, met name de tegenstander bekladden met collaboratieverf. Een taktiek die reeds sedert de eerste wereldoorlog onafgebroken door jullie, de Belgicisten, wordt toegepast tegenover iedereen die streeft naar een Vlaamse autonomie. En hoe verder de twee wereldoorlogen achter ons liggen, hoe belachelijker dergelijke verdachtmakingen. Op mij persoonlijk maakt dit volstrekt geen indruk. Ik heb hier in een recent verleden al eens gewezen op mijn jeugdjaren tijdens WO2. Bovendien, ik stem niet op het VB. Niet omdat er nog nakomelingen van mensen uit de collaboratie tussen zitten, dat kan mij geen fluit schelen (je vindt er zelfs ook nog terug in de zogenaamde traditionele partijen). Wél omdat de stijl, de aanpak van het VB mij niet bevalt. Overigens, om even op die collaboratie terug te komen, de repressie ervan na WO2 is een van de smerigste episodes uit de recente Belgische geschiedenis. Omdat er door de Belgische Francofonie gretig van gebruik werd gemaakt om alles wat Nederlandstalige cultuur in Vlaanderen te maken had eens mores te leren. De Vlaamse eigenheid benadrukken werd door la Belgique in 1944-45 gelijkgesteld met "incivisme". Idem voor alles wat te maken had met het streven naar toenadering tussen Nederland en Vlaanderen. En wat is nagenoeg niet bestraft geweest? Juist, de economische collaboratie. Maar had je ooit iets gezegd dat ergens een pipo niet beviel, zoals een doodbrave haarkapper in mijn dorp die onder het scheren van een klant zei dat hij dacht dat "den Duits" de oorlog ging winnen...In september van 1944 hebben "helden" van de weerstand (erbij gekomen toen "den Duits" vertrokken was) zijn inboedel op straat gegooid en verbrand. Oók het speelgoed van de kleine baby...
|