Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Geflitst. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133130)

Dronkoers 26 december 2009 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510310)
Ik kan dat zelfs niet, rijden zonder gordel. Dat is gewoon een automatisme. Tof om een airbag op je ribben te krijgen in plaats van in je gezicht terwijl de spanners je in de zetel trekken. :|

Ieder het zijne: mijn gordel is achter mijn zetel zo in het slot geklikt: dan ben ik van dat irritant toontje vanaf.
Langs de andere kant kan ik nu natuurlijk niet tegen de politie zeggen dat ik "dat vergeten ben", of dat het "maar een korte afstand is"

Jazeker 26 december 2009 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4510346)
Klopt, ik draag geen gordel, en tot hier toe heb ik me dat nog nooit beklaagd, integendeel

Misschien moeten we hier een serieus draadje over starten, want mijn ervaring heeft me al heel wat anders geleerd. :|

Jazeker 26 december 2009 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4510350)
Ieder het zijne: mijn gordel is achter mijn zetel zo in het slot geklikt: dan ben ik van dat irritant toontje vanaf.
Langs de andere kant kan ik nu natuurlijk niet tegen de politie zeggen dat ik "dat vergeten ben", of dat het "maar een korte afstand is"

Ik doe dat niet voor de flikken. Zuiver voor mezelf. Zonder gordel zat ik hier trouwens niet en had je me nooit gekend.

Txiki 26 december 2009 14:40

De enige keer dat ik zonder gordel "gereden" heb, was toen ik in Baskenland een bergweg af moest. De wagen gleed in elke haarspelbocht zodat ik dwars over de weg naar beneden schoof. Met de snuit naar de afgrond gericht en klaar om eruit te springen.

En zeg nu zelf: mét gordel aan kan je er gewoon niet meer uitspringen. En bijkomend: het "risico" op een ongeval verhoogde met elke seconde. Maar toch heelhuids aangekomen hoor.

Dronkoers 26 december 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510357)
Ik doe dat niet voor de flikken. Zuiver voor mezelf. Zonder gordel zat ik hier trouwens niet en had je me nooit gekend.

Ik doe dat ook niet voor de flikken, maar als ze me tegenhouden kan ik die smoesjes niet gebruiken.

Dronkoers 26 december 2009 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510357)

Met gordel had ik wss 2 halve borstbenen, en wss een ferme whiplash. Nuja, volgens mij hangt er ook veel vanaf hoe je het moet "meemaken"

Jazeker 26 december 2009 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4510358)
De enige keer dat ik zonder gordel "gereden" heb, was toen ik in Baskenland een bergweg af moest. De wagen gleed in elke haarspelbocht zodat ik dwars over de weg naar beneden schoof. Met de snuit naar de afgrond gericht en klaar om eruit te springen.

En zeg nu zelf: mét gordel aan kan je er gewoon niet meer uitspringen. En bijkomend: het "risico" op een ongeval verhoogde met elke seconde. Maar toch heelhuids aangekomen hoor.

Dat is dan een uitzondering. Ik heb er in elk geval mijn leven aan te danken of op z'n minst mijn fysieke integriteit.

Txiki 26 december 2009 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4510360)
Ik doe dat ook niet voor de flikken, maar als ze me tegenhouden kan ik die smoesjes niet gebruiken.

Wel, rij dan in het vervolg achteruit, dan moet ge geen gordel dragen.

Txiki 26 december 2009 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510368)
Dat is dan een uitzondering. Ik heb er in elk geval mijn leven aan te danken of op z'n minst mijn fysieke integriteit.

Uiteraard is dat een uitzondering. En gelukkig maar. Ik versta nog altijd niet hoe ik dat toen klaargespeeld heb.

Jazeker 26 december 2009 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4510366)
Met gordel had ik wss 2 halve borstbenen, en wss een ferme whiplash. Nuja, volgens mij hangt er ook veel vanaf hoe je het moet "meemaken"

Tja... er zijn uitzonderingen, maar een gordel zit niet in een auto omdat ie nutteloos is. Ooit tegen 70 km/u ingereden op een rij stilstaande wagen zonder zelfs de kans om nog te kunnen remmen. Wagen (oude ford fiesta) perte totale en het enige wat ik had waren wat schrammetjes waar de beentjes van mijn bril op mijn neus zitten. Zonder gordel en airbags was ik op z'n minst gehandicapt geweest.

Jazeker 26 december 2009 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4510373)
Wel, rij dan in het vervolg achteruit, dan moet ge geen gordel dragen.

*proest*

:rofl:

Txiki 26 december 2009 14:49

Trouwens, het reglement daarover is nog altijd niet echt duidelijk he. Er staat nog altijd:

Citaat:

De bestuurder en de passagiers van auto’s die aan het verkeer deelnemen, moeten de veiligheidsgordel dragen, op de plaatsen die ermee zijn uitgerust.
Bron

Jazeker 26 december 2009 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4510382)
Trouwens, het reglement daarover is nog altijd niet echt duidelijk he. Er staat nog altijd:

Bron

En producenten van wagens mogen geen wagens zonder gordels meer verkopen. Die mogen gewoon niet op de markt komen.

Dronkoers 26 december 2009 14:52

Citaat:

Bron

Auto's zonder gordels worden ook niet toegelaten in het verkeer ;-)

Voor de rest is het nuttig omdat je dan altijd een aftrekker voor uw fleskes bijhebt :-P

filosoof 26 december 2009 14:53

Citaat:

Citaat:

De bestuurder en de passagiers van auto’s die aan het verkeer deelnemen, moeten de veiligheidsgordel dragen, op de plaatsen die ermee zijn uitgerust.

Bron

Geschenkje aan aubusexploitanten.

filosoof 26 december 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510389)
En producenten van wagens mogen geen wagens zonder gordels meer verkopen. Die mogen gewoon niet op de markt komen.

Van Hool en Jonckheere wél.

Jazeker 26 december 2009 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4510402)
Van Hool en Jonckheere wél.

Ja... bussen inderdaad voorlopig niet. Maar ik had het over personenwagens.

lantjes 26 december 2009 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4509934)
Leer u vliegen.

Serieus. Voor een goei 10k euro hebt ge uw brevet al.

Kick van snelheid? :? Al redelijk wat met ULM gevlogen en eens een paar honderd meter hoog is het net of je stil in de lucht hangt. :? Dan geeft eens optrekken tot +200 met de motor meer "kick" zelle....:-P

Kay_ 26 december 2009 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510407)
Ja... bussen inderdaad voorlopig niet. Maar ik had het over personenwagens.

Ik kan je mening alleen maar bijtreden. Gordels zijn lifesavers, ik kan ook niet vertrekken zonder gordel. Is een echt ingebouwd mechanisme bij mij.

Aan de topicstarter: 180 is toch helaas uw rijbewijs kwijt voor een tijdje hoor.

In het vervolg deze site regelmatig checken, heeft mij al een aantal boetes uitgespaard:

http://www.flitsservice.be/

Bobke 26 december 2009 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4510664)
Kick van snelheid? :? Al redelijk wat met ULM gevlogen en eens een paar honderd meter hoog is het net of je stil in de lucht hangt. :? Dan geeft eens optrekken tot +200 met de motor meer "kick" zelle....:-P

Al eens een duikvlucht geprobeerd ?

Jazeker 26 december 2009 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 4510756)
Ik kan je mening alleen maar bijtreden. Gordels zijn lifesavers, ik kan ook niet vertrekken zonder gordel. Is een echt ingebouwd mechanisme bij mij.

Meer nog. Bij mij gaan de lichten aan van zodra ik vertrek. Zien en gezien worden.

Citaat:

Aan de topicstarter: 180 is toch helaas uw rijbewijs kwijt voor een tijdje hoor.
Tell me :oops:

Jazeker 26 december 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510785)
Meer nog. Bij mij gaan de lichten aan van zodra ik vertrek. Zien en gezien worden.

En het oogt ook sexy natuurlijk ;-)

Kay_ 26 december 2009 20:34

Citaat:

Lol, dat doe ik ook altijd. :-D

Citaat:

Tell me :oops:
Ervaring?

Txiki 26 december 2009 20:37

Citaat:

Bedoel je ook op klaarlichte dag? Dat heb ik altijd verschrikkelijk hinderlijk gevonden. Zeker als de zon ook nog eens fel schijnt.

Kay_ 26 december 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4511003)
Bedoel je ook op klaarlichte dag? Dat heb ik altijd verschrikkelijk hinderlijk gevonden. Zeker als de zon ook nog eens fel schijnt.

Tuurlijk, als je daar al last van hebt...
Uw lichten aandoen vermindert overigens de kans op ongevallen, vandaar dat ze dat in NL wilden verplichten.

Pietje 26 december 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4511003)

²

Idd, zeer irritant en verblindend in combinatie met fel zonlicht.

Txiki 26 december 2009 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 4511012)
Uw lichten aandoen vermindert overigens de kans op ongevallen, vandaar dat ze dat in NL wilden verplichten.

Soms ontneemt dat net het goede zicht van een tegenligger, of van iemand die voor je rijdt omdat je lichten weerkaatsen in de spiegel.

Trouwens, soms zie je in het donker meer zónder lichten dan met, zeker als het regent of als je op een stuk rijdt zonder al te veel straatverlichting. Gek he. Tegenliggers met lichten ontnemen op zo'n momenten je goed zicht. Nog nooit ervaren?

Txiki 26 december 2009 21:28

Citaat:

Aandacht in het verkeer vermindert de kans op ongevallen... De rest zijn symptoonoplossingen. Het valt me elke dag op hoe weinig aandachtig heel wat mensen rondrijden.

Voorbeeldje: staat er ooit iemand, wanneer die 's morgens naar het werk rijdt, ooit stil bij het gegeven dat sommige andere chauffeurs op dat moment net naar huis rijden, na de nachtdienst? En dus moe? Ooit op gelet?

Kay_ 26 december 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4511045)
Soms ontneemt dat net het goede zicht van een tegenligger, of van iemand die voor je rijdt omdat je lichten weerkaatsen in de spiegel.

Trouwens, soms zie je in het donker meer zónder lichten dan met, zeker als het regent of als je op een stuk rijdt zonder al te veel straatverlichting. Gek he. Tegenliggers met lichten ontnemen op zo'n momenten je goed zicht. Nog nooit ervaren?

Ja, maar zonder licht ziet de andere bestuurder dan weer niets. En als je last hebt van de lichten van tegenliggers is dat een teken dat hun lichten niet goed afgesteld staan.

Citaat:

Aandacht in het verkeer vermindert de kans op ongevallen... De rest zijn symptoonoplossingen. Het valt me elke dag op hoe weinig aandachtig heel wat mensen rondrijden.

Voorbeeldje: staat er ooit iemand, wanneer die 's morgens naar het werk rijdt, ooit stil bij het gegeven dat sommige andere chauffeurs op dat moment net naar huis rijden, na de nachtdienst? En dus moe? Ooit op gelet?
Het is net daarom dat ik ze opzet, ik vertrouw het aandachtsniveau van andere chauffeurs niet. Met lichten op zullen ze me makkelijker zien.

From_Vlaanderen 26 december 2009 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4509817)
Inderdaad F_V, ik heb een Jericho, maar je bent de Glock 34(;-)) met IGB loop en compensator en de Glock 21 vergeten ! :-)

Bewust achterwegen gelaten;-).
Bij een vrouw kijk men hoe dan ook eerst naar de buitenkant.
Waarom koopt ge dan zo iets plastics? Ok, iets futuristisch aluminium, dat is nog graaf. Maar gewoon plastic. Bah!

Txiki 26 december 2009 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ (Bericht 4511054)
Ja, maar zonder licht ziet de andere bestuurder dan weer niets. En als je last hebt van de lichten van tegenliggers is dat een teken dat hun lichten niet goed afgesteld staan.

Het is net daarom dat ik ze opzet, ik vertrouw het aandachtsniveau van andere chauffeurs niet. Met lichten op zullen ze me makkelijker zien.

Ik ben altijd blij als iemand met z'n lichten op achter mij rijdt, eindelijk ergens afslaat of mij voorbij rijdt. Echt. Dan voel ik mij een pak geruster, om het zo maar uit te drukken.

Zeikstraal 26 december 2009 21:44

In begin toen ik een auto had reed ik als een gek bedenk ik zo nu en dan wel eens. Den tijd toen er bijna nog geen flitsers waren. 180 op gewone steenweg. En plankgas op de autostrade (als het verkeer het toeliet). Door bochten scheuren alsof het een raceparcour was. Etc. Nu rijd ik vrij kalmkes eigenlijk. Nu heb ik den drang soms nog om dat te doen, maar dan laat ik het maar :(

From_Vlaanderen 26 december 2009 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4511064)
In begin toen ik een auto had reed ik als een gek bedenk ik zo nu en dan wel eens. Den tijd toen er bijna nog geen flitsers waren. 180 op gewone steenweg. En plankgas op de autostrade (als het verkeer het toeliet). Door bochten scheuren alsof het een raceparcour was. Etc. Nu rijd ik vrij kalmkes eigenlijk. Nu heb ik den drang soms nog om dat te doen, maar dan laat ik het maar :(

Zo heb ik de neiging om overal binnenweggetjes te zoeken en mij niets aan te trekken van borden met werkzaamheden. Tot hiertoe ben ik er al een aantal keer door geraakt, of soms ook niet en dan moet je terug.
Ook heb ik in een van die stunten eens een bandje lek gereden.:-(

Svennies 26 december 2009 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4510772)
Al eens een duikvlucht geprobeerd ?

Met een ULM????8O8O

Bobke 26 december 2009 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4511118)
Met een ULM????8O8O

Ge wilt toch snelheid ? :oops:
Ge gaat verschieten hoe vlug ge beneden zijt.

filosoof 26 december 2009 22:35

Als ik deze draad lees...geef mij maar de Brusselse metro: véél veiliger!

Bobke 26 december 2009 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4511127)
Als ik deze draad lees...geef mij maar de Brusselse metro: véél veiliger!

Zei men van de noordzeetunnel ook.
En snel.

fb718882 26 december 2009 23:01

Citaat:

Dat is al in een paar landen verplicht . In Tsjechië al zeker en ik denk in Zweden ook . De motorrijders hebben er al tegen geprotesteerd omdat zij dan
minder opvallen .

fb718882 26 december 2009 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4510353)
Misschien moeten we hier een serieus draadje over starten, want mijn ervaring heeft me al heel wat anders geleerd. :|

Ik geef je gelijk . Te hard rijden waar het niet mag of niet kan is dom . De gordel niet dragen is ook dom . Ik rij zelf ook wel eens graag 170 of 180 ,
maar dat is dan op de autostrades in Deutschland en daar doen ze dat allemaal , daar valt dat dus niet op .
Ik heb 2 zeer zware ongevallen meegemaakt , er is 2 keer een grote , zware auto tegen die van mij gevlamd . Resultaat : 4 auto's perte totale . Gelukkig reed ik 2 keer ook met een grote auto en had ik altijd mijn gordel om . Had ik dat 2 keer voorgehad als ik in een klein autooke had gereden was ik 2 keer morsdood geweest .

Allé , den eerste keer toch zeker . ;-)

Svennies 27 december 2009 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4511120)
Ge wilt toch snelheid ? :oops:

Toch niet met een ULM,dat is nét zoals op de deutsche bundesbahn gaan proberen om met een 2CV'ke op het derde rijvak een porsche te volgen én in te halen....8O8O

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4511120)
Ge gaat verschieten hoe vlug ge beneden zijt.

Als ik rap wil beneden zijn ga ik wel om een halo-drop vragen....

Ik en mijn parachute,één tijdens de vrije val,en een mieters uitzicht om van te genieten....:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be