Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133634)

Jantje 15 januari 2010 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545106)
ik reken de uitstappen nog bij de 'eerder nuttige' dingen die ze op school doen :-)

Uitstapje naar een shoppingcentrum in Frankrijk om zo gezegd hun Frans bij te schaven, vind ik geen nuttige uitstap voor het onderwijs.
Naar het autosalon gaan vind ik geen nuttige uitstap voor een school.
Gaan skiën heeft niets te maken met onderwijs.
Een zeilweek in Nederland heeft niets te maken met onderwijs.
Een week Parijs heeft niets te maken met onderwijs.
En zeker niet voor een opleiding in het TSO of BSO.

En als je dan voorstelt om naar de musea in Vlaanderen te gaan, krijg je de vraag wat daar nu te zien is. En het antwoord dat de ouders daar maar met hun kinderen heen moeten gaan als ze willen dat hun kinderen die bezoeken.

Savatage 15 januari 2010 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545008)
sorry, ik kan Jantjes oordeel over ons onderwijs alleen maar bijtreden

heb mijn oudste met perioden ge-homeschooled door omstandigheden ...
met 1u en een kwart per dag ... gingen we dubbel zo snel als het reguliere onderwijs ... je vraagt je af wat ze een hele dag met onze kinderen doen in het reguliere onderwijs (behalve demotiveren en pestgedrag in de hand werken that is)

En in welk jaar zit uwe oudste dan? Ik herinner mij dat we 8 lesuren hadden tijdens een schooldag, vaak 8 verschillende vakken. Hoe krijgt gij 8 verschillende vakken uitgelegd (gegeven dat ge iemand moet uitleggen hoe economie, aardrijkskunde, wiskunde, duits, fysica, en bedrijfsbeheer moet bijbrengen?)

Btw, als ge later op een bedrijf gaat werken moet ge ook 8 uur doen. Die 8 uur op school zitten is daar ook een voorbereiding op. Ongeacht of ge uw werk af hebt op een uurke tijd.

Jantje 15 januari 2010 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4545314)
En in welk jaar zit uwe oudste dan? Ik herinner mij dat we 8 lesuren hadden tijdens een schooldag, vaak 8 verschillende vakken. Hoe krijgt gij 8 verschillende vakken uitgelegd (gegeven dat ge iemand moet uitleggen hoe economie, aardrijkskunde, wiskunde, duits, fysica, en bedrijfsbeheer moet bijbrengen?)

Door in blokken te werken, dat je niet elke les opnieuw moet beginnen met alles uit te leggen.
Trouwens voor de eindtermen zijn meer dan de helft van de vakken overbodig.
Je kan dus veel beroepsgerichter werken.
Zo vallen godsdienst, lichamelijke opvoeding, plastische opvoeding, muzikale opvoeding al weg voor de eindtermen.
En is Duits in vele richtingen ook niet opgenomen in de eindtermen.
Citaat:

Btw, als ge later op een bedrijf gaat werken moet ge ook 8 uur doen. Die 8 uur op school zitten is daar ook een voorbereiding op. Ongeacht of ge uw werk af hebt op een uurke tijd.
Ja, en ge gaat dat leren door om de 50minuten van klas te moeten veranderen of door een leerkracht die eerst komt vertellen wat ze heeft gedaan in het weekend of 's nachts in haar bed.
Of door voorbereidingen voor schoolfeestjes en uitstapjes te doen.
Het schoolsysteem is helemaal naar de bliksem geholpen.

Anna List 15 januari 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4545314)

ik had het over lagere school ... maar idd ik vraag mij dus ook nog altijd af wat ze wel deden die 8 uur elke dag dan ... want ik deed met hem ook alle oefeningen, zag en alle theorie op 1u en een kwart én ging dubbel zo snel als de gewone klas ...

Jantje 15 januari 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545374)
ik had het over lagere school ... maar idd ik vraag mij dus ook nog altijd af wat ze wel deden die 8 uur elke dag dan ... want ik deed met hem ook alle oefeningen, zag en alle theorie op 1u en een kwart én ging dubbel zo snel als de gewone klas ...

Je moet eens kijken waarmee ze bezig zijn in de lagere school!!!!
In de eerste graad hebben ze zelfs nog hun speeluurtje tijdens de lessen.
En in de namiddagen zijn ze zelfs NOOIT bezig met leerstof, maar met handwerkjes, toneeltjes, schoolfeestjes, en noem maar op.
Laats kwam hier nog één van de nichtjes om spullen vragen om spaghetti te maken,want ze had te horen gekregen dat ze in de namiddag gingen koken op school. In een 5de leerjaar. Met 22 leerlingen in één keuken waar slechts één kookfornuis aanwezig is en slechts één volwassenen om toezicht te houden.

Een andere keer hadden ze groenten en aardappelen nodig, want ze gingen leren soep maken op school.
De vraag blijft nu dus natuurlijk, was dit een les die op school tijdens de lesuren moet gegeven worden, of was het een goedkope manier om aan eten te geraken van de leerkracht?
Want mijn kinderen leren thuis koken. En dit reeds vanaf hun 4de of 5de levensjaar. Eerst aardappelen schillen met een dunschiller, groenten kuisen, daarna een eitje bakken en daarna de rest leren klaar maken.
Maar ja, als je met twee 8 uur per dag buitenshuis moet gaan werken om luxe te kunnen kopen, dan heb je geen tijd meer om te koken en het je kinderen aan te leren.

Anna List 15 januari 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4545413)
Je moet eens kijken waarmee ze bezig zijn in de lagere school!!!!
In de eerste graad hebben ze zelfs nog hun speeluurtje tijdens de lessen.
En in de namiddagen zijn ze zelfs NOOIT bezig met leerstof, maar met handwerkjes, toneeltjes, schoolfeestjes, en noem maar op.
Laats kwam hier nog één van de nichtjes om spullen vragen om spaghetti te maken,want ze had te horen gekregen dat ze in de namiddag gingen koken op school. In een 5de leerjaar. Met 22 leerlingen in één keuken waar slechts één kookfornuis aanwezig is en slechts één volwassenen om toezicht te houden.

Een andere keer hadden ze groenten en aardappelen nodig, want ze gingen leren soep maken op school.
De vraag blijft nu dus natuurlijk, was dit een les die op school tijdens de lesuren moet gegeven worden, of was het een goedkope manier om aan eten te geraken van de leerkracht?
Want mijn kinderen leren thuis koken. En dit reeds vanaf hun 4de of 5de levensjaar. Eerst aardappelen schillen met een dunschiller, groenten kuisen, daarna een eitje bakken en daarna de rest leren klaar maken.
Maar ja, als je met twee 8 uur per dag buitenshuis moet gaan werken om luxe te kunnen kopen, dan heb je geen tijd meer om te koken en het je kinderen aan te leren.

geloof me gerust, zag ik financieel de mogelijkheid om mijn kids verder te homescholen, ik zou niet twijfelen !

Eigenzinnig 15 januari 2010 14:22

En toch druipt de ongeloofwaardigheid uit Jantjes verhalen..
Boeremensen zijn de laatsten om alle overheidseisen correct uit te voeren..
Dus hun kinderen conform alle wetgevingen in orde houden en daar dan nog sociale lasten op betalen,jantje zou den eerste zijn.
Er een boer die tijd heeft voor continu opleidingen en om zijn eigen kids nog eens op te leiden..te mooi verhaal..

Jantje 15 januari 2010 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545456)
geloof me gerust, zag ik financieel de mogelijkheid om mijn kids verder te homescholen, ik zou niet twijfelen !

Ik heb het bij de oudsten opgelost met Volwassen onderwijs.
Via dat systeem moeten ze maar 17 uur per week naar school en mogen ze +/-480€ per maand verdienen om toch kindergeld gerechtigd te blijven in het secundaire onderwijs en 12 uur in het hoger onderwijs en ze mogen daar reeds vanaf hun 15de of de eerste graad afgewerkt aan deelnemen voor bepaalde vakken. En je mag als loontrekkende die kosten inbrengen bij de belastingen en niet meer dan 400€ per jaar inschrijvingsgeld betalen, dat je na het behalen van het attest van de ingeschreven vakken dan ook nog eens terugtrekt van de belastingen.

Het is zo spijtig dat men zo vast geroest zit in oude systemen en met oude vooroordelen dat men de fouten zelfs als normaal is gaan beschouwen.

Anna List 15 januari 2010 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4545494)
Dus hun kinderen conform alle wetgevingen in orde houden en daar dan nog sociale lasten op betalen,jantje zou den eerste zijn.
Er een boer die tijd heeft voor continu opleidingen en om zijn eigen kids nog eens op te leiden..te mooi verhaal..

overstijgt die ergens het niveau van een onnozel vooroordeel ? :roll:

ben jij in de laatste dertig jaar wel eens op een actieve boerderij geweest ???

jezus ...

Jantje 15 januari 2010 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4545494)

ik heb net als Anna List een deel van de opleidingen thuis laten volgen, niet alles.
En binnen de land en tuinbouw zoekt men inderdaad steeds de mazen van het net om de wetten in eigen voordeel te kunnen toepassen, anders kan je als bedrijf gewoon niet overleven.
Maar overbodige risico's nemen was er bij mijn ouders niet bij.
En een land en tuinbouwer die zich niet blijft bijscholen moet er ook mee stoppen, want die kan niet meer op tegen de wetten en regels en tegen de buitenlandse concurrentie.

Ik ben trouwens niet meer actief in de land en tuinbouw, maar in de energiesector.
Minder werk, minder wetten en regels, minder papieren en meer opbrengsten.

Jantje 15 januari 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545524)

jezus ...

't ja, de meesten weten zelfs niet dat de land en tuinbouw zeer zwaar wordt gecontroleerd.

De meesten weten gewoon niet dat het voedsel agentschap bij maandelijks op De meeste land en tuinbouwbedrijven komt rondneuzen.
De meeste weten niet dat de land en tuinbouwbedrijven vaak heuse, gebeurd fabrieken zijn geworden waar bijna alles vol automatisch gebeurd.
De meeste weten gewoon niet dat de bedrijven die de producten afnemen steeds eerst controleren of alles wel in orde is voor je zelfs nog maar kan denken aan leveren aan hen.
De meeste denken dat een land en/of tuinbouwer iemand is die enkel met zijn trekker de velden omploegt en belastingen ontduikt.

Eigenzinnig 15 januari 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545524)

jezus ...

De laatste 20 jaar wekelijks/dagelijks...

Nu niet de onnozele gaan uithangen en gaan beweren dat de landbouwsector 'witter dan wit' is..het blijven zelfstandigen..

Anna List 15 januari 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4545623)

Nu niet de onnozele gaan uithangen en gaan beweren dat de landbouwsector 'witter dan wit' is..het blijven zelfstandigen..

dan zou je moeten weten dat er geen sector is die meer gecontroleerd wordt, met dagelijkse productanalyses en tot en met satelietfoto's toe ...

zelfstandigen in een forfaitair systeem, die zullen nogal wat kunnen doen ??? :roll:

en diegenen die in een nv vorm zitten, zijn niet beter/slechter af dan elk ander bedrijf ...

Jantje 15 januari 2010 15:21

Citaat:

Je kan het nog proberen om eens iets in het zwart te doen, maar zelfs een dier verkopen aan een particulier in het zwart is onmogelijk geworden.
Want die moeten papieren binnenbrengen waar het dier vandaan komt om het te kunnen laten slachten.

Wat nog wel kan is wat aardappelen en groeten in het zwart verkopen, want je word forfaitair belast op je tuinbouwgronden en verkoopt per ton aan de fabrieken.
Maar het gaat dan echt niet over grote bedragen, doch slechts over enkele euro's per jaar die je nog kan verborgen houden voor de belastingen.

Hoe het zit in de melkveehouderij weet ik niet direct, maar dacht dat daar tegenwoordig zelfs tellers staan op de gemolken hoeveelheden.

Eigenzinnig 15 januari 2010 15:54

Citaat:

Je kan het nog proberen om eens iets in het zwart te doen, maar zelfs een dier verkopen aan een particulier in het zwart is onmogelijk geworden.
Want die moeten papieren binnenbrengen waar het dier vandaan komt om het te kunnen laten slachten.

Opkweken en aan huis slachten zonder papieren..lukt nog steeds..ok het is wel fel verminderd maar bij de oudere generatie nog altijd in gebruik..

Anna List 15 januari 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4545746)
Opkweken en aan huis slachten zonder papieren..lukt nog steeds..ok het is wel fel verminderd maar bij de oudere generatie nog altijd in gebruik..

en rijk dat ge daarvan gaat worden :roll:

zeker omdat t vlees zo duur staat ...

Jantje 15 januari 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4545746)

Het zijn toch meer uitzonderingen dan regelmaat hoor.
Je zit namelijk nog met je papieren waarmee ze bijna alles kunnen controleren.
Je moet namelijk ook steeds kunnen bewijzen waar een dier is gebleven.
En bij controle moeten alle dieren een merkteken dragen,of je mag ze afgeven voor vernietiging.

De pakkansen zijn te groot geworden en de boetes te hoog omdat een verstandige land en tuinbouwer de risico's nog zou durven nemen.

Jantje 15 januari 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4545764)
en rijk dat ge daarvan gaat worden :roll:

zeker omdat t vlees zo duur staat ...

Heb toch al gezegd, het gaat om slechts een paar euro's die je nog kan verborgen houden voor de belastingen.
Je kan gemakkelijker in het zwart werken in de bouw of een fabriek, dan in de land en tuinbouw.
Zelfs je hoeveelheid mest word gecontroleerd en als je daar geen papieren van hebt waar die gebleven is en hoeveel je hebt afgevoerd, dan krijg je er een boete voor.
En we spreken dan over bedragen in de 10 en 100 duizenden Euro's.

rikbe 15 januari 2010 16:17

Citaat:

Precies of je als bediende of arbeider niet in 't zwart kan werken. :roll:

Eigenzinnig 15 januari 2010 16:37

Maakt mij allemaal niet uit..een Belg die beweert dat hij sinds zijn 10de al onafgebroken volledig in orde is met het Riziv neem ik niet serieus..punt.

En een 50 jarige man met ervaring in de landbouw die niet op de hoogte lijkt te zijn van kromme praktijken in zijn sector ook niet..ook al is het de laatste jaren moeilijker geworden door de regelgeving en controles..onmogelijk is het niet en dat weet iedere landbouwer..

http://www.gva.be/archief/guid/zwart...7-82bbfc2753a4
ZwartwerkSector op nr. 2..yep

Jantje 15 januari 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4545903)
Maakt mij allemaal niet uit..een Belg die beweert dat hij sinds zijn 10de al onafgebroken volledig in orde is met het Riziv neem ik niet serieus..punt.

En een 50 jarige man met ervaring in de landbouw die niet op de hoogte lijkt te zijn van kromme praktijken in zijn sector ook niet..ook al is het de laatste jaren moeilijker geworden door de regelgeving en controles..onmogelijk is het niet en dat weet iedere landbouwer..

http://www.gva.be/archief/guid/zwart...7-82bbfc2753a4
ZwartwerkSector op nr. 2..yep

Ik heb toch NOOIT gezegd dat ik de wetten en regels niet maar mijn voordeel draai.
En ik heb ook NOOIT gezegd dat ik steeds alles volledig in orde had met de staat.

Enkel dat ik reeds vanaf mijn 10de RSZ betaald heb, omdat ik anders niet verzekerd was .

Graziëlla 17 januari 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4536866)
De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk, hoeveel zou die bedragen?

Ik heb al horen spreken over 35 jaar...

60 jaar. Ik was 60 jaar en toen kon ik echt niet meer. Toen ben ik op pensioen gegaan.

eno2 18 januari 2010 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla (Bericht 4549658)
60 jaar. Ik was 60 jaar en toen kon ik echt niet meer. Toen ben ik op pensioen gegaan.

En de mannen...die werkten door tot 65, op of niet op;-)

eno2 18 januari 2010 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4545917)
Ik heb toch NOOIT gezegd dat ik de wetten en regels niet maar mijn voordeel draai.
En ik heb ook NOOIT gezegd dat ik steeds alles volledig in orde had met de staat.

Enkel dat ik reeds vanaf mijn 10de RSZ betaald heb, omdat ik anders niet verzekerd was .

Tiens iemand met een zelfstandig budget vanaf zijn tiende. Iets voor The guinness book of records;-)

Renesse 18 januari 2010 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4536866)
De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk, hoeveel zou die bedragen?

Ik heb al horen spreken over 35 jaar...

Laat me raden... Jij wil op pensioen vanaf 35, klopt?

Jantje 18 januari 2010 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4550061)
Tiens iemand met een zelfstandig budget vanaf zijn tiende. Iets voor The guinness book of records;-)

Nee, want er zijn er die zelfs reeds veel jonger een inkomen verwerven door arbeid.

eno2 18 januari 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4550078)
Nee, want er zijn er die zelfs reeds veel jonger een inkomen verwerven door arbeid.

De records moeten wél binnen de grenzen van de mensenrechten blijven.

Jantje 18 januari 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4550081)
De records moeten wél binnen de grenzen van de mensenrechten blijven.

Binnen de mensen en kinderrechten mogen kinderen vanaf hun geboorte arbeid verrichten tegen betaling.
Enkel de uitbuiting van kinderarbeid is verboden.
Een kind mag dus geen 8 uur per dag 5 dagen per week in een fabriek of op de bouw werken, maar een kind mag gerust in zijn vrije tijd een eigen kledinglijn ontwerpen en verkopen.
Een kind mag gerust zijn eigen speelgoed ontwerpen en verkopen.
Zo lang het maar gebeurd op vrijwillige basis en er geen verplichtingen aan verbonden worden, de gezondheid van het kind niet in gevaar word gebracht en het geld niet naar andere verdwijnt. En het kind een opleiding krijgt die voldoet aan de wettelijke verplichtingen.
Dan mag een kind zelfs miljarden verdienen vanaf zijn geboorte.

marram 22 januari 2010 10:51

Er is geen leeftijd om te oud te zijn voor werk.
Kijk maar naar de politici.

Marie van de koster 24 januari 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4541341)
Uit welk middeleeuws land kom jij...?
Wettige Kinderarbeid is al pakwek 100 jaar verboden...dus vanaf uw 10 jaar riziv bijdragen ? fantasie of leugens..
Mijn vader is 83 jaar oud en moest verplicht tot zijn 14de jaar naar school gaan, nadien heeft hij ook op een boerderij gewerkt zonder eender welke bijdragen te betalen omdat het RIZIV en uberhaupt sociale zekerheid niet eens bestonden..
Mijn conclusie : u bent een zeveraar eerste klasse..kinderen hebben NOOIT enige noemenswaardige bijdragen betaald in onze huidige geschiedenis...kindsterretjes zijn een grote streng gereglementeerde uitzondering op de regel van kinderarbeid..(officiëel) boerderijwerk is en was dat niet en valt al méér dan een halve eeuw onder verboden kinderarbeid.

En één individu miljoenen betaald aan het RIZIV..? boetes voor ontduiking mischien ? of verplichte bijdragen voor uw werknemers zeker..daar hebt gij helemaal geen enkele morele aanspraak op...

Wettige kinderarbeid is inderdaad sinds lang verboden. Maar kinderarbeid bestond natuurlijk - niet wettig dan. Mijn vader (90 jaar) werd als kind in waterputten gelaten om die uit te kuisen. Vanaf zijn 14de werkte hij als boerenknecht, zijn pensioenrechten lopen echter pas vanaf zijn 18de toen hij bij het leger ging.
Mijn moeder (87) heeft een heel klein pensioentje, zij werkte voor haar huwelijk op 2 verschillende plaatsen als dienstmeisje, later in een fabriek, dan bij een beenhouwer. Haar pensioenrechten dankt ze aan die beenhouwer. Zelfs in die fabriek werd er niets voor haar afgedragen.

Marie van de koster 24 januari 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4542984)
Sorry, maar ik vrees dat Jantjes scenario kan werken. Het is niet veel voorkomend, maar blijkbaar is er nog nog mogelijkheden om als 10 jarige ook wettelijk aan't werk te zijn. Schippers en kermisklanten bijvoorbeeld.
Mijn vader als schipperszoon heeft volgend jaar zijn 45 jaar gewerkt, en dan is die maar 59.

Als de ouders hun nazaten officieel inschrijven als werknemer, en de volle pot RSZ enzoverder willen ophoesten, en kunnen aantonen dat hun kinderen de juiste schoolse opleiding volgen, is het voor de staat geen probleem.

59 - 45 = 14, dat klopt met de leeftijd van de leerplicht.

Jantje 24 januari 2010 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4560894)
59 - 45 = 14, dat klopt met de leeftijd van de leerplicht.

Niet de leerplicht verhinder je om vroeger geld te verdienen, edoch de mentaliteit van de mensen.

Nu loopt de leerplicht tot 18 jaar en toch zijn er jongeren die reeds jongere officieel werken.

Citaat:

Wettige kinderarbeid is inderdaad sinds lang verboden. Maar kinderarbeid bestond natuurlijk - niet wettig dan. Mijn vader (90 jaar) werd als kind in waterputten gelaten om die uit te kuisen. Vanaf zijn 14de werkte hij als boerenknecht, zijn pensioenrechten lopen echter pas vanaf zijn 18de toen hij bij het leger ging.
Mijn moeder (87) heeft een heel klein pensioentje, zij werkte voor haar huwelijk op 2 verschillende plaatsen als dienstmeisje, later in een fabriek, dan bij een beenhouwer. Haar pensioenrechten dankt ze aan die beenhouwer. Zelfs in die fabriek werd er niets voor haar afgedragen.
Uitbuiting via kinderarbeid is verboden, kinderarbeid zelf niet.

metten 25 januari 2010 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4537110)
Kortom u trekt een uitkering en een shitload aan dividenden ?

Soms vraag ik me af waar de schaamte naartoe is.....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4537344)
Heeft ze er recht op?

Ja?

Dan zijn we toch uitgepraat?

Een alleenstaande inwoonster uit de gemeente waar ik vijf jaar geleden woonde met iets meer dan 59.000 euro netto inkomsten in 2004 uit de verhuur van appartementen en handelspanden heeft recht op werkloosheidsuitkeringen omdat inkomsten uit onroerend goed haar dat recht niet ontzegt. Nagegaan bij de rva, en het klopt!

eno2 25 januari 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 4561499)
Een alleenstaande inwoonster uit de gemeente waar ik vijf jaar geleden woonde met iets meer dan 59.000 euro netto inkomsten in 2004 uit de verhuur van appartementen en handelspanden heeft recht op werkloosheidsuitkeringen omdat inkomsten uit onroerend goed haar dat recht niet ontzegt. Nagegaan bij de rva, en het klopt!

Waar kom jij nu mee af?
Iedereen die gewerkt heeft heeft recht op werkloosheidsuitkeringen, want je krijgt dat recht namelijk door te werken, plus een paar categoriën die helemaal niet moeten werken (zoals schoolverlaters)

metten 25 januari 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4561766)
Waar kom jij nu mee af?
Iedereen die gewerkt heeft heeft recht op werkloosheidsuitkeringen, want je krijgt dat recht namelijk door te werken, plus een paar categoriën die helemaal niet moeten werken (zoals schoolverlaters)

Heb ik geschreven dat ik er tegen ben dat die vrouw werklozensteun geniet? Ik heb geschreven dat inkomsten uit onroerend goed geen wettelijke grond zijn om geen werklozensteun te krijgen, wat beaamd wordt door de rva!

eno2 30 januari 2010 11:34

Citaat:

De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk
In Frankrijk - het land van leven als God in Frankrijk - is de officiële leeftijd
zestig jaar.

eno2 30 januari 2010 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 4562067)
Heb ik geschreven dat ik er tegen ben dat die vrouw werklozensteun geniet? Ik heb geschreven dat inkomsten uit onroerend goed geen wettelijke grond zijn om geen werklozensteun te krijgen, wat beaamd wordt door de rva!

Inkomsten uit verhuur zijn geen beletsel voor doppen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be