![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Kan je overigens mij eens de tekst bezorgen waarin Marx zijn visie over die democratisering van de bedrijven uit de doeken deed? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
PRIESTLAND, D., "De rode vlag; de wereldgeschiedenis van het communisme, ", De Bezig bij, Amsterdam, 2009, p.121. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, als Engels ook goed is: "Entwicklung des Sozialismus von der Utopie zur Wissenschaft" (een deel van Herrn Eugen Dührings Umwälzung der Wissenschaf als ik me niet vergis) is een voorbeeld van de geschriften waarin naar de twee-stadiatheorie wordt verwezen. Citaat:
|
![]() :D |
Citaat:
|
Vriendjes worden ze pas later op de werkvloer.
Nadat mama en papa de geldkraan eindelijk sluiten, en ze pijnlijk wakker worden uit het studentikoze clownleventje .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er werd al veelvuldig gezegd en geschreven dat N-SA helemaal niet oordeelt op basis van huidskleur. Nu nog met die zever afkomen getuigt van niets anders dan van slechte wil zijn. |
Citaat:
Ik was zelf universitair student, ben met succes afgestudeerd en heb m'n boeken, cursussen, transportkosten en inschrijvingsgeld altijd volledig zelf betaald door ervoor te werken. Uw toontje is dus misplaatst wegens te veralgemenend. |
Citaat:
Gaan we nu de libertaire toer op? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En daar zal ik toch wel van wakker liggen zeker vannacht! :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De rest van je post en toontje zijn dus ook misplaatst, want gebaseerd op een onwaarheid. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
"Heb uw naasten lief", aldus sprak God ,"tenzij ze geen papieren hebben". "Dan moet je naar je broeders met toiletpapier gooien" . En zo geschiede.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag me nog altijd af of het NSV! racistisch is. Bij die erkenningen spelen mijns inziens twee vragen: de eerste die ik net stelde én de vraag of we racistische verenigingen willen subsidiëren. Op de laatste antwoord ik resoluut neen; wat de eerste vraag betreft heb ik zo mijn vermoedens, maar al met al weet ik het niet zo goed.
- Wat was het gedoe met de EVRM? Omwille waarvan wilden ze zich er niet mee akkoord verklaren en waarom nu wel? - Maakt het uitnodigen van iemand als Nick Griffin voor een debat een vereniging racistisch? Waarom wel of niet? - Wie is in de meerderheid bij NSV!? Mensen die geen hiërarchie binnen verschillende culturen zien, maar wel zeggen: ieder op z'n eigen plek; of mensen die wél een hiërarchie zien en omwille daarvan het liefst iedere buitenland het land uitgeflikkerd zien? - Wat is er eigenlijk mis met de aanwezigheid van mensen met 'een andere cultuur'? Zowel antwoorden van links als rechts zijn welkom om enige verheldering te scheppen. Het liefst hou ik me ver van verwijzingen naar opstootjes waarbij linksen of rechtsen betrokken waren: incidenten zijn er immers aan beide zijden te vinden, en of de ene zijde het wat meer doet dan de andere maakt op zich niet veel uit. Dat laatste kan alleen aantonen hoeveel rotte appels ertussen zitten, niet iets over de ideologische en maatschappelijke dimensie van het debat. |
Citaat:
De NSV wilde een maatschappelijk probleem aankaarten en gebruikte daarvoor een shockerend middel. Het heeft geholpen, want maanden na de actie praat men er nog over. |
de metternich / deckers tandem blijft doorrijden door dit forum.. kunnen jullie eigenlijk jullie mening zeggen zonder elkaar om de haverklap schouderklopjes te moeten geven ?
trouwens, ' t is niet omdat men nog praat van die actie dat ze daarom een goede actie is. mensen praten nu eenmaal graag ook over de grootste dwazigheden. 't is ook niet omdat men niet mee is met het NSV dat men daarom direct "kleinburgerlijk links" is.. maar stereotyperen komt nu eenmaal gemakkelijker uit. toch nog iets dat we hebben kunnen leren van Griffin, de grote meerwaarde aan een debat volgens het NSV. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leve de tandems dezer dagen!
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal er voor de eerste keer ook bij zijn! Kunt ge mij zo'n paar zalige slogans geven om daar te scanderen? :-D |
Citaat:
België dood, Vlaanderen groot! Weg met de Walen, gedaan met betalen! Voor Vlaanderen? Alles! En voor 't belgiqueske? Nikske! |
Citaat:
Europa! Jeugd! Revolutie! Vrij, sociaal en nationaal! Wie niet van Vlaanderen houdt, moet Vlaanderen verlaten! Alerta, alerta, anticommunista! ... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be