![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=ghY8jV760yc
:cheer:De eerste bloemkool :cheer: en de eerste 5 tomaten mogen oogsten :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
|
:cheer: gisteren 9 aangestampte vuilzakken distels uitgetrokken, met (zoveel mogelijk) wortel en al :cheer:
(nu zitten mijn vingers wel vol distelstekertjes maar kom....) |
Kweek je ook iets lekkers als radijzen of zo? Ben daar namelijk zot op maar in de winkel kan je enkel van die waterkuurmodellekes vinden.
|
Citaat:
|
Alle patatten geoogst.
|
Citaat:
|
Komkommers :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zouden ze al wat zouterig smaken indien je ze enkel Spa Reine geven tot de oogst? Een onderzoekje? ;-) Gisterenavond drie kippen gevangen aan de boorden van de Dender, in het Wijgaardveld. De een of andere onverlaat had die beestjes daar zonder enige vorm van schaamte achtergelaten, gedumpt zeg maar. Enfin, ze gaan een mooie oude dag tegemoet, deze morgen waren ze al duchtig een graantje aan 't meepikken :cheer: Nu vanavond nog een achtergelaten kat plaatsen en onze goeie werken zijn weer gedaan voor deze week :cheer: |
Nieuwe sla-plantjes gezaaid. Hopelijk schieten ze rap uit zodat we ze kunnen uitplanten.
|
Citaat:
|
worteltjes geoogst
rode biet geoogst gele en groene courget geoogst van t weekend aardbei-afleggers in potjes zetten en tegen 15 augustus een plek voor zoeken :-) veel onkruid uitgedaan ... had m'n hofke wat laten onderkomen :oops: |
Citaat:
Net een emmertje tomaten, boterboontjes en zwarte prinsessenboontjes getrokken :cheer: |
Citaat:
|
er gebeuren rare zaken in de moestuin....8O
er staat een plant in, reeds 40cm hoog, met grote (naar vorm plataanachtige) donkergroene bladeren, met sneeuwwitte kelkvormige bloemen, groeit als een rozet(vanuit het midden) en in het centrum staat er een stekelige wat ronde vorm..... Iemand een idee wat het is? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
goei poging. ;-) |
Foto?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar doe maar foto voor de zekerheid. |
Citaat:
Fuck, net al een kippetje gewassen, enfin, een blinde haan dan nog, met Sarnacuran. Die vuil smerige groen klootvliegen hadden eitjes op zijn achterste gelegd => wormen waren dat beestje aan "t opeten...:evil: |
fuck gister alleen maar tijd gehad om een dakgoot aan mijn kot te fixen
aardbeiplantjes oogsten zal voor van t weekend zijn ... het mag nu regenen ik heb een kuub opslag, dus 100l per m² zou schoon zijn :-) |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
Wacht gewoon af tot er zaden op komen. :-o |
Edit: "Tziet er ewa doornappelachtig uit"
Wikipedia zegt me dat dat een plant uit de nachtschadefamilie is. Waar ik ook eerst aan dacht. Wachten tot er vruchtjes op komen. |
Citaat:
|
wel mooi, weet me te zeggen wat t is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Andere planten uit de nachtschadefamilie: Aardappelen en tomaten. Aardappelen ![]() Tomaat ![]() Zwarte Nachtschade ![]() ![]() |
ben toch wel vrij zeker dat het geen patatten zijn hoor :-)
|
yep, nog wat info, dat stekelig ding tussen twee bladstelen zijn de vruchten....8O
miljaarde.....:? 't is tees : http://nl.wikipedia.org/wiki/Doornappel uittrekken dan maar.....:-( |
Citaat:
Citaat:
|
:rainbowa::fadein:Drogen en smoren getvrrrdekkie
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is weliswaar zeer giftig, maar als je het niet bij je kiekens gooit en je kinderen zullen er niet van eten, kan dat toch geen kwaad? Die bloemen hebben echt wel een zalige geur. Datura wordt vaak als terrasplant gebruikt.
|
Citaat:
der uit !! met wortel en al !! :cheer: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be