Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toespraak roi 21 juli: partijdig woordgebruik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141803)

Xenophon 25 juli 2010 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4887870)
Weet je nog toen Boudewijn stierf??
1993

Noem mij één ander evenement dat meer volk trok!!

Elk normaal mens zal inzien dat het koningshuis dat we nu hebben zeker geen slechte oplossing is voor de Belgische situatie!!

Wat ook een paar gefrustreerde Flaminganten mogen denken!

Laat ons hopen dat het volgende evenement er snel aankomt.

Shadowke 25 juli 2010 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4887891)
8-) Bij mijn weten liggen Saksen, Coburg en Gotha, toch echt in Duitsland;-).
Verder noemen ze zichzelf sinds WO I van Belgie/ de Belgique/ von Belgien (behalve de koning der Belgen(formeel nog het staatshoofd) en zijn partner, die heten: der Belgen/des Belges/der Belgier), dit om de zelfde redenen als de Saxe-Coburgs-Gotha van het Verenigd Koninkrijk, die zijn zich toen Windsor gaan noemen. Verder zagen beide families of van hun Duitse familie titels (oa hertog van Saksen).
Over dat laatste geval schijnt Kaiser Wilhelm II gezegd te hebben, dat hij uitkeek naar een opvoering van de Merry Wives of Saxe-Coburg-Gotha (het origineel van Shakespeare was Merry Wives of Windsor).

je weet wel wat ik bedoel :)
daar voelt hij zich meer thuis dan in belzieksken, laat staan vlaanderen.

Zwartengeel 25 juli 2010 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4888722)
Laat ons hopen dat het volgende evenement er snel aankomt.

:-D

De schoofzak 25 juli 2010 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4887870)
Weet je nog toen Boudewijn stierf??
1993

Noem mij één ander evenement dat meer volk trok!!

Elk normaal mens zal inzien dat het koningshuis dat we nu hebben zeker geen slechte oplossing is voor de Belgische situatie!!

Wat ook een paar gefrustreerde Flaminganten mogen denken!

Ik herinner me dat.
Evenals een paar details daarover.
Vb. dat daar veel oma's waren,
Vb. dat alle ambtenaren die daar naartoe gingen, hiervoor een extra dag verlof kregen. De helft van de ambtenaren ging er inderdaad naar toe, de andere helft bleef gewoon thuis en genoot van zijn verlof.

De schoofzak 25 juli 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4888242)
En zonder Limburg.... en zonder Deurne Zuid....:roll::roll::roll::roll::roll:

Kan zijn.

Maar daar zijn in ieder geval geen politieke bewegingen die dit aan de kaak stellen.

Het aantal nva-kamerleden daarentegen, is wel degelijk zichtbaar in het parlement.
De grootste fractie !!! (bedankt om mij gelegenheid te geven dit nog eens in de verf te stellen)
Tel daar die van het Belang nog eens bij ...

Xenophon 25 juli 2010 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4888876)
Ik herinner me dat.
Evenals een paar details daarover.
Vb. dat daar veel oma's waren,
Vb. dat alle ambtenaren die daar naartoe gingen, hiervoor een extra dag verlof kregen. De helft van de ambtenaren ging er inderdaad naar toe, de andere helft bleef gewoon thuis en genoot van zijn verlof.

Men heeft toen ook een hele hoop bussen naar de RVT's gestuurd om de dementen op te halen en naar het paleis te voeren.

De schoofzak 25 juli 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4888447)
Een leuke thread.

Als ik in andere topics opmerk dat 'Vlaamsgezinde' politici confederalisme gebruiken terwijl het geen confederalisme is dat ze nastreven, is er niemand die er iets om kan geven. Nu heeft de koning 'gefedereerde entiteiten' gebruikt ipv 'deelstaten' en hij is kop van jut.

Twee maten en gewichten anyone?

Helemaal geen twee maten en gewichten.

Over dat konfederalisme bestaat wel meningsverschil of het nu puur dat is, of het een vorm is van enz., maar voor de rest niet 'betwist'.

De keuze tussen de woorden 'deelstaat' en 'gedefedereerde entiteit' is dat wel degelijk. De neutraliteit die verwacht wordt van de roi zou ervoor moeten zorgen dat hij die woordkeuze omzeilt (vb. door te spreken over 'gemeenschappen en gewesten').

De keuze werd toch gemaakt, ... en toch wel naar de mond van de Franstaligen gepraat zeker ....

Nu, het positieve gevolg is - zo vermoed ik - dat bij Kris Peeters dit een wrang gevoel heeft opgewekt.
Alweer eentje die een cm'ke opgeschoven is in de goede richting.

De schoofzak 25 juli 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4888892)
Men heeft toen ook een hele hoop bussen naar de RVT's gestuurd om de dementen op te halen en naar het paleis te voeren.

Om van de necrofielen nog maar te zwijgen ...

Garry 25 juli 2010 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4888418)
Hier met 2

U maakt toch wel de fout denk ik????:-)

Wie doet hier nu interresant????

Mag ik U 'paljaske' noemen???

En maar interrasant willen doen.....:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:: lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Scusa, e un' errore di battitura. Had het niet opgemerkt en uw terechtwijzing anders begrepen.:sorry:

Vuvu Zela 25 juli 2010 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4889631)
Scusa, e un' errore di battitura. Had het niet opgemerkt en uw terechtwijzing anders begrepen.:sorry:

En weer een schrijffout!:-D:-D:-D

Hoe kan je je in godsnaam ZO belachelijk maken????

Garry 25 juli 2010 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4889758)

ja, welke dan?

Vuvu Zela 25 juli 2010 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4889788)
ja, welke dan?

Zie je ze niet?

Interessant willen doen en zich belachelijk maken.....

:-D:-D:-D:-D:-D

Garry 25 juli 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4889794)
Zie je ze niet?

Interessant willen doen en zich belachelijk maken.....

:-D:-D:-D:-D:-D

Nee, leg maar eens uit.

gehuigert 25 juli 2010 22:52

Misschien moet iedereen maar terug starten met in het Nederlands te posten en terug te komen tot de essentie waar deze thread over gaat :\ 't Is maar een suggestie om geen thread te hebben waarbij ge van elkaar blijft vinden dat de ander hem belachelijk maakt en dan nog met posts die niets ter zake doen

guido 007 26 juli 2010 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4881640)
Geef toe: de entourage en het protocol sparen hem niet. In menselijk opzicht heb ik daarom met hem te doen.

Hij heeft toch de keuze:
1. Aftreden en genieten van een royaal pensioen en de wereld rondreizen.
2. Aanblijven en genieten van een royale dotatie en de wereld rondreizen.

rookie 26 juli 2010 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4888892)

en treinen :-(. Zelf opgeroepen om 6 uur s morgens om stande pede op te komen voor een extra trein te verzekeren van Sint Niklaas naar Brussel pikant detail : geen enkele opstappende moest betalen, alles gratis, dictoraat vanuit Brussel

Garry 26 juli 2010 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4889805)
Misschien moet iedereen maar terug starten met in het Nederlands te posten en terug te komen tot de essentie waar deze thread over gaat :\ 't Is maar een suggestie om geen thread te hebben waarbij ge van elkaar blijft vinden dat de ander hem belachelijk maakt en dan nog met posts die niets ter zake doen

Een goed idee, maar telt dat dan ook voor al wat in het Frans en in het Engels gepost wordt? Of mag dat wel naar uw mening. Want daarop heb ik hier nog noooooooit een dergelijke opmerking gelezen.

Garry 26 juli 2010 23:26

Citaat:

Wel, weet ge intussen nu al wat er zou mis zijn. Ik zou het graag horen. Ik heb altijd graag iets bij te leren.

Bij ons zeggen ze, als je A zegt moet ge ook B zeggen. Het gaat niet op van met veel tamtam te beweren," En weer een schrijffout!:-D:-D:-D" maar verder niet te kunnen aantonen wat er dan wel mis is.

gehuigert 27 juli 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4891875)
Een goed idee, maar telt dat dan ook voor al wat in het Frans en in het Engels gepost wordt? Of mag dat wel naar uw mening. Want daarop heb ik hier nog noooooooit een dergelijke opmerking gelezen.

Misschien is de reden daarvoor te vinden in de taalkundigheid van de Belgische bevolking? Nederlands, Frans, Engels, we zouden het allemaal moeten kunnen uit het middelbaar... Maar Spaans? (als het al Spaans en niet Portugees of iets dergelijks was...) Ik heb trouwens bij het posten van deze tekst gegoogeld naar een cijfer voor hoeveel Belgen de Spaanse taal (naar schatting) machtig zijn, ik vermoed dat het getal te marginaal is want ik vind geen resultaten (voel je vrij cijfers te posten, maar voor de rest lijkt het mij beter terug on topic te gaan, hier hoeft ook geen discussie over Spaanstaligheid in België gevoerd te worden)

Garry 27 juli 2010 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4891989)
Misschien is de reden daarvoor te vinden in de taalkundigheid van de Belgische bevolking? Nederlands, Frans, Engels, we zouden het allemaal moeten kunnen uit het middelbaar... Maar Spaans? (als het al Spaans en niet Portugees of iets dergelijks was...) Ik heb trouwens bij het posten van deze tekst gegoogeld naar een cijfer voor hoeveel Belgen de Spaanse taal (naar schatting) machtig zijn, ik vermoed dat het getal te marginaal is want ik vind geen resultaten (voel je vrij cijfers te posten, maar voor de rest lijkt het mij beter terug on topic te gaan, hier hoeft ook geen discussie over Spaanstaligheid in België gevoerd te worden)

Was Italiaans. En je kan zo ook stellen dat we hier in België geen Spaanse ex Koningin moeten dotaties geven, en dat we van een Italiaanse koningin, die hier al meer dan 3/4 van haar leven woonachtig is en op ons zweet teert, mogen verwachten dat ze feilloos de taal beheerst van 60 % van de Belgische bevolking.

gehuigert 27 juli 2010 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4892001)
Was Italiaans. En je kan zo ook stellen dat we hier in België geen Spaanse ex Koningin moeten dotaties geven, en dat we van een Italiaanse koningin, die hier al meer dan 3/4 van haar leven woonachtig is en op ons zweet teert, mogen verwachten dat ze feilloos de taal beheerst van 60 % van de Belgische bevolking.

Feilloos een andere taal dan de moedertaal beheersen, is een talent dat je hebt of niet hebt; een -ander dan de moeder-taal naar behoren spreken is al meer dan genoeg.

Daarnaast zijn er 60% Vlamingen, maar van deze 60% zijn er ook zeer velen die het Nederlands niet onfeilbaar beheersen. Kijk naar dt-fouten op dit forum (ik heb een tijd geprobeerd mensen hier op te wijzen, wat niet geapprecieerd werd) en naar de onkunde van velen om AN te praten (dan heb ik het niet over accenten, wel over het gebruiken van correcte Nederlandse woorden)

Feilloos talen kunnen op aanvraag, daarvoor zullen we toch nog een tijd moeten wachten

De schoofzak 27 juli 2010 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4892018)
Feilloos een andere taal dan de moedertaal beheersen, is een talent dat je hebt of niet hebt; een -ander dan de moeder-taal naar behoren spreken is al meer dan genoeg.

Daarnaast zijn er 60% Vlamingen, maar van deze 60% zijn er ook zeer velen die het Nederlands niet onfeilbaar beheersen. Kijk naar dt-fouten op dit forum (ik heb een tijd geprobeerd mensen hier op te wijzen, wat niet geapprecieerd werd) en naar de onkunde van velen om AN te praten (dan heb ik het niet over accenten, wel over het gebruiken van correcte Nederlandse woorden)

Feilloos talen kunnen op aanvraag, daarvoor zullen we toch nog een tijd moeten wachten

Feilloos wiskunde, fysica en scheikunde niet onfeilbaar (waarom niet feilloos ?) is ook niet vele Vlamingen gegeven ... net zoals in de rest van de wereld.

Het mag je verwonderen, maar het gemiddeld IQ in Vlaanderen is ... 100.

Hetgeen men noemt 'je moedertaal feilloos beheersen' is een soort wetenschappelijke fictie, die even zelden voorkomt als feilloos wiskunde beheersen zonder oog op nuttig gebruik in de toegepaste natuurwetenschappen ...

maar wat dit allemaal nog te maken heeft met een politieke onhandigheid (of was het toch met opzet en met een politieke bedoeling ?) van formaat van iemand met 36 van de duurste raadgevers ?

guido 007 27 juli 2010 11:36

Citaat:

Taal is een middel om te communiceren, taal mag nooit een doel zijn.

gehuigert 27 juli 2010 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4892510)
Taal is een middel om te communiceren, taal mag nooit een doel zijn.

Dan voldoet de koninklijke familie, zij kan communiceren in het Nederlands

De schoofzak 27 juli 2010 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4892585)

Een auto is een vervoermiddel.
Een Lada bracht je ook van hier tot daar, zelfs al duurde het soms een dagje herstelling langer ...

Dus inderdaad, je koopt (bijna nooit) een auto zonder het doel om je te vervoeren;
maar er zijn kwaliteiten in dat vervoer.

(taal kan ook dienen om je te amuseren, om te bewonderen - een gedichtje van Gezelle ... oei, verkeerd voorbeeld, niet volgens De Standaard)

Afijn het besluit is wel en blijft wel:
de famille de laeken communiceert altijd in schabouwelijk Nederlands, en hanteert een taal waarvan een stevig vermoeden is dat er geen neutraliteit aan de basis ligt.

Fozzie 27 juli 2010 12:23

Citaat:

Tja, als dat de enige voorwaarde is om goedbetaald staatshoofd van België te worden, dan zouden we zo'n 22 miljoen koningen moeten hebben ;-)

Garry 27 juli 2010 22:00

Citaat:

Waar een wil is , is een weg. Bij dat mens is er geen wil. Heeft totaal niets te maken met talent.

Om een taal, op minder dan geen tijd, te leren en te beheersen zoals Maxima, ja daar heb je talent voor nodig. Om nog niet eens deftig drie korte zinnetjes na elkaar af te kunnen lezen van een papiertje dat andere voor haar hebben voorgekauwd, en dit na zoveel jaar hier te vertoeven, en dan nog wel in een dergelijke hoedanigheid, dat is pure onwil.

Zelfs een papegaai kun je dit in veeeeeeeeel minder tijd aanleren. Zijn die misschien ook veel meer getalenteerd dan ons Italiaanse Madam?

Garry 27 juli 2010 22:09

Citaat:

Laat die oogkleppen vallen. Ons Italiaanse madam kan nul de botte communiceren in het Nederlands. Zelf niet genoeg om om het simpelste van het simpelste af te lezen.

guido 007 28 juli 2010 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4892609)
Een auto is een vervoermiddel.
Een Lada bracht je ook van hier tot daar, zelfs al duurde het soms een dagje herstelling langer ...

Dus inderdaad, je koopt (bijna nooit) een auto zonder het doel om je te vervoeren;
maar er zijn kwaliteiten in dat vervoer.

(taal kan ook dienen om je te amuseren, om te bewonderen - een gedichtje van Gezelle ... oei, verkeerd voorbeeld, niet volgens De Standaard)

Afijn het besluit is wel en blijft wel:
de famille de laeken communiceert altijd in schabouwelijk Nederlands, en hanteert een taal waarvan een stevig vermoeden is dat er geen neutraliteit aan de basis ligt.

Hier heb je natuurlijk overschot van gelijk.

guido 007 28 juli 2010 07:22

Citaat:

Communiceren is wel iets meer dan iets van een papiertje aflezen hé.
Je moet in de eerste plaats begrijpen wat je aan het voorlezen bent.
Nu komt het over als een kind van 3 jaar dat de nieuwjaarsbrief "voorleest" aan papa, mama, peter en meter.

gehuigert 28 juli 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4893969)
Communiceren is wel iets meer dan iets van een papiertje aflezen hé.
Je moet in de eerste plaats begrijpen wat je aan het voorlezen bent.
Nu komt het over als een kind van 3 jaar dat de nieuwjaarsbrief "voorleest" aan papa, mama, peter en meter.

Die papiertjes zijn opgesteld door anderen, maar op recepties voeren ze nog steeds zélf gesprekken die niet voorgekauwd zijn.

gehuigert 28 juli 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4893595)
Waar een wil is , is een weg. Bij dat mens is er geen wil. Heeft totaal niets te maken met talent.

Om een taal, op minder dan geen tijd, te leren en te beheersen zoals Maxima, ja daar heb je talent voor nodig. Om nog niet eens deftig drie korte zinnetjes na elkaar af te kunnen lezen van een papiertje dat andere voor haar hebben voorgekauwd, en dit na zoveel jaar hier te vertoeven, en dan nog wel in een dergelijke hoedanigheid, dat is pure onwil.

Zelfs een papegaai kun je dit in veeeeeeeeel minder tijd aanleren. Zijn die misschien ook veel meer getalenteerd dan ons Italiaanse Madam?

Bron

gehuigert 28 juli 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 4892611)
Tja, als dat de enige voorwaarde is om goedbetaald staatshoofd van België te worden, dan zouden we zo'n 22 miljoen koningen moeten hebben ;-)

Een koning heeft veel meer capaciteiten dan taal. Hij moet een visie voor zijn land hebben, hij moet economische kennis hebben, hij moet mensenkennis hebben, een uitgebreid wereldwijd netwerk, .... 22 miljoen mensen die de Nederlandse (en Franse) taal beheersen, en een wereldwijd netwerk hebben enz?

De schoofzak 28 juli 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4894326)
Die papiertjes zijn opgesteld door anderen, maar op recepties voeren ze nog steeds zélf gesprekken die niet voorgekauwd zijn.

Mijn ervaring is licht anders.

Als ambtenaar mocht ik het destijds meemaken dat heilige Boudewijn op bezoek kwam in onze dienst.
Wij werden op voorhand op het hart gedrukt dat wijzelf geen vragen mochten stellen, enkel antwoorden op vragen die hijzelf zou stellen.
En zelfs dan nog moesten we antwoorden "in de derde persoon". (voorbeeld niet: "als U dit of dat zou doen, bla bla ..", maar wel "als uwe majesteit dit of dat zou doen .. bla bla ..."
Genoeg 'protocol' dus om de gewone (lagere) ambtenaren het zwijgen op te leggen door ze bang te maken dat ze zich zouden verslikken in hun woorden. De hogere ambtenaren zwijgen omwille van toekomstige promoties niet te missen ...
Op de receptie staat de hoogste ambtenaar wel genoeg dichtbij, die hoopt natuurlijk op meer toegang tot de echt hoge high society ...

De schoofzak 28 juli 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4894332)
Een koning heeft veel meer capaciteiten dan taal. Hij moet een visie voor zijn land hebben, hij moet economische kennis hebben, hij moet mensenkennis hebben, een uitgebreid wereldwijd netwerk, .... 22 miljoen mensen die de Nederlandse (en Franse) taal beheersen, en een wereldwijd netwerk hebben enz?

Hij kan het niet hé.

Lees: dat staat toch vierkant op de erfopvolging.

daiwa 28 juli 2010 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4894326)

Op VTM was nochtans onlangs te zien dat koningin Paula bij een bezoek aan een kleuterschool aan haar medewerker moest vragen wat ze moest antwoorden op een vraag van een kleuter.

Ter verontschuldiging kunnen we wel inroepen dat de vraag in het Nederlands was. :oops:

Garry 28 juli 2010 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4894328)
Bron

Spa of Chaudfontaine, ge moogt zelf kiezen.

Bron!! Waar haal je het. Hoe kan ik nu een bron geven van mijn eigen ondervinding.

Dat Albert, toen hij nog prins was, op zijn jacht, terwijl zij bij op bezoek was bij haar familie, spaghetti zat te eten, die bij gebrek aan tomatensaus en vlees, met Ketchup gemaakt was, daar heb ik ook geen bron van, maar daarom is het niet minder waar.

Garry 28 juli 2010 22:43

Citaat:

En,....
Nog altijd geen reactie na,

(Wel, weet ge intussen nu al wat er zou mis zijn. Ik zou het graag horen. Ik heb altijd graag iets bij te leren.

Bij ons zeggen ze, als je A zegt moet ge ook B zeggen. Het gaat niet op van met veel tamtam te beweren," En weer een schrijffout!" maar verder niet te kunnen aantonen wat er dan wel mis is.)

Dan zal er wel geen meer komen zeker?

daiwa 28 juli 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4895614)
En,....
Nog altijd geen reactie na,

(Wel, weet ge intussen nu al wat er zou mis zijn. Ik zou het graag horen. Ik heb altijd graag iets bij te leren.

Bij ons zeggen ze, als je A zegt moet ge ook B zeggen. Het gaat niet op van met veel tamtam te beweren," En weer een schrijffout!" maar verder niet te kunnen aantonen wat er dan wel mis is.)

Dan zal er wel geen meer komen zeker?

Toeterke is tegen een ban gelopen.

gehuigert 28 juli 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4895487)
Op VTM was nochtans onlangs te zien dat koningin Paula bij een bezoek aan een kleuterschool aan haar medewerker moest vragen wat ze moest antwoorden op een vraag van een kleuter.

Ter verontschuldiging kunnen we wel inroepen dat de vraag in het Nederlands was. :oops:

Ik heb het fragment zelf niet gezien maar ik kan mij wel inbeelden dat een peuter die minder goed articuleert moeilijker te verstaan is voor iemand die als moedertaal een andere taal heeft.

Ik vind Franstalige kinderen ook moeilijker te verstaan dan Franstalige volwassenen

-maar ik ga straks wel nog eens op zoek naar het fragment om te zien of de articulatie het probleem was-

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be