Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   wilders en de media (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142000)

artisjok 9 augustus 2010 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4915365)
Dat valt onder het burgerlijk recht, of beter gezegd het burgerlijk strafrecht dat voor iedereen geldt.

Als bonus kan zo'n priester ook nog eens door zijn eigen club veroordeeld worden.

Priesters verbieden om te huwen; lijkt dat niet eerder een privéaangelegenheid?

Moslim! 9 augustus 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4915343)
Privéaangelegenheden dienen ten alle tijden onder het burgerlijk recht te vallen.

Ik verklaar me enkel akkoord met een rechtssysteem dat analoog is aan dat van het cannonieke recht van de katholieke kerk. Een rechtssysteem dat dus uitsluitend over geestelijke zaken gaat, zoals de inrichting van de lithurgie, de sacramenten, de kerkelijke hierarchie en dogma's en zulke dingen.

Het berechten na het stelen van een appel valt daar dus niet onder, en ook niet het erfrecht, om maar eens wat te noemen.

kweetniet of u daar echt mee akkoord gaat; zou u niet graag wat onverbeterlijke dieven van pakweg marokkaanse roots hun hand zien afgekapt worden:evil:

Sus Iratus 9 augustus 2010 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915392)
En de Kerk heeft daarbij niet verklaard welke waarden en doelstellingen?

:roll:

Het oeverloos leuteren begint nu weer angstige vormen aan te nemen.

Zoek dat lekker even zelf op mens.

Sus Iratus 9 augustus 2010 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4915399)
kweetniet of u daar echt mee akkoord gaat; zou u niet graag wat onverbeterlijke dieven van pakweg marokkaanse roots hun hand zien afgekapt worden:evil:

Neen, die dienen hun Nederlandse paspoort in te leveren om vervolgens als persona non grata over de grens gezet te worden.

Sus Iratus 9 augustus 2010 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915395)
Priesters verbieden om te huwen; lijkt dat niet eerder een privéaangelegenheid?

Een priester is in dienst van zijn hobbyclub, en dus onderhevig aan de regeltjes en wetten van zijn hobbyclub, en als die regeltjes en wetjes van zijn hobbyclub zeggen dat getrouwd zijn onverenigbaar is met zijn ambt als priester, dan moet hij ofwel uittreden, ofwel niet trouwen.

Gaat u nu echt over elk denkbaar wissewasje een onbenullige vraag stellen?

Als u oprecht in zulke zaken geïnteresseerd bent, kunt u best deze aan uw lokale roomsch-katholieke priester voorleggen, of u schrijft een brief (of e-mail, ze schijnen daar wat dat betreft met de tijd mee te gaan) naar het bisdom waaronder u resorteert. Naar de paus himself kan ook nog.

Moslim! 9 augustus 2010 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4915407)
Neen, die dienen hun Nederlandse paspoort in te leveren om vervolgens als persona non grata over de grens gezet te worden.

oh nee in belgie niet geen dieven hier welkom:magniet:

Sus Iratus 9 augustus 2010 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4915434)
oh nee in belgie niet geen dieven hier welkom:magniet:

Nederland heeft meer grenzen dan alleen met België.

Persoonlijk zie ik een uitzetting over de westelijke grens van Nederland wel zitten.

Moslim! 9 augustus 2010 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4915445)
Nederland heeft meer grenzen dan alleen met België.

Persoonlijk zie ik een uitzetting over de westelijke grens van Nederland wel zitten.

das de zee in?8O

Sus Iratus 9 augustus 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4915453)
das de zee in?8O

Eerder de zee op. In een boot. Da's namelijk een stuk goedkoper dan een vliegtuig charteren en er kunnen er veel meer in. En dan hopla richting Marokko en daar bij koning Mo de zoveelste in zijn voortuin dumpen.

Cdude 9 augustus 2010 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4915393)
verschillende elementen vb recht ivm adoptie, erfrecht, huwelijk, alimentatie, scheiding etc maar dat is hier zomaar even snel gezegd, het gaat om de gedachte niet om de uitwerking op zich dat is nog niet voor morgen en beetje te complex om hier nu diep op in te gaan.

Erfrecht op z'n sharia's
Citaat:

In de Qur'an staat vastgelegd dat een zoon het dubbele erft van een dochter. Dus als je 4 schapen hebt en je hebt twee dochters en een zoon en je overlijdt bijvoorbeeld tijdens de jihad. Dan krijgt de zoon 2 schapen en de dochters elk 1.

alice 10 augustus 2010 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915335)
Neen; dat begrijp ik niet.

De Belgische wetgeving verbiedt discriminatie; de Kerkelijke discrimineert.
Dat is toch niet in overeenstemming!

alice 10 augustus 2010 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4915360)
Gelukkig bestaat er wel hiërarchie in de rechtsnormen. Er bestaat geen strafrechtelijk recht wel strafrechtelijk procesrecht en strafrecht. Sommige bevoegdheden overlappen elkaar en dan moet worden uitgemaakt wat wettelijk is vb burgerlijk recht en handelsrecht. Zo simplistisch en hermetisch afgesloten is het niet.

Wat kerkelijk en burgelijk recht betreft anders wel en dat heeft u denk ik ook best begrepen.

alice 10 augustus 2010 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4915375)
mja niet officieel maar het schijnt wel te bestaan

Wat schijnt is niet altijd waar, het is niet omdat een imam ergens over oordeelt en mensen daar naar luisteren dat je kunt spreken van "recht''

artisjok 10 augustus 2010 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4915421)
Een priester is in dienst van zijn hobbyclub, en dus onderhevig aan de regeltjes en wetten van zijn hobbyclub, en als die regeltjes en wetjes van zijn hobbyclub zeggen dat getrouwd zijn onverenigbaar is met zijn ambt als priester, dan moet hij ofwel uittreden, ofwel niet trouwen.

Gaat u nu echt over elk denkbaar wissewasje een onbenullige vraag stellen?

Als u oprecht in zulke zaken geïnteresseerd bent, kunt u best deze aan uw lokale roomsch-katholieke priester voorleggen, of u schrijft een brief (of e-mail, ze schijnen daar wat dat betreft met de tijd mee te gaan) naar het bisdom waaronder u resorteert. Naar de paus himself kan ook nog.

Ik stel deze vraag omdat je eerder stelde
"Privéaangelegenheden dienen ten alle tijden onder het burgerlijk recht te vallen."

artisjok 10 augustus 2010 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915335)
Neen; dat begrijp ik niet.

De Belgische wetgeving verbiedt discriminatie; de Kerkelijke discrimineert.
Dat is toch niet in overeenstemming!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4915537)

Wat scheelt er? Waarom roll je?
Begrijp je niet dat
"De Belgische wetgeving verbiedt discriminatie; de Kerkelijke discrimineert."
niet in overeenstemming is; of moet je toch toegeven dat de Kerk zich boven de wet stelt?

alice 10 augustus 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915705)
Wat scheelt er? Waarom roll je?
Begrijp je niet dat
niet in overeenstemming is; of moet je toch toegeven dat de Kerk zich boven de wet stelt?

Sorry, ik blijf niet bezig, u heeft duidelijk en van meerdere forummers antwoord gekregen, dan weer opnieuw dezelfde vraag stellen leidt tot opnieuw dezelfde antwoorden,zo blijven we bezig!:roll:

De kerk stelt zichzelf niet boven de wet, omdat voor dat domein niet burgelijk maar kerkelijk recht van toepassing is, dat stelt zichzelf niet boven burgelijk recht omdat het kerkelijk en geen burgelijk domein is, u kunt precies niet toegeven dat uw hele redenering niet klopt en dan hamert u maar door omdat u vind dat anderen moeten toegeven aan uw zelfbedachte grote gelijk, ookal wordt dit duidelijk weerlegt!:roll:

artisjok 10 augustus 2010 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4915921)
Sorry, ik blijf niet bezig, u heeft duidelijk en van meerdere forummers antwoord gekregen, dan weer opnieuw dezelfde vraag stellen leidt tot opnieuw dezelfde antwoorden,zo blijven we bezig!:roll:

De kerk stelt zichzelf niet boven de wet, omdat voor dat domein niet burgelijk maar kerkelijk recht van toepassing is, dat stelt zichzelf niet boven burgelijk recht omdat het kerkelijk en geen burgelijk domein is, u kunt precies niet toegeven dat uw hele redenering niet klopt en dan hamert u maar door omdat u vind dat anderen moeten toegeven aan uw zelfbedachte grote gelijk, ookal wordt dit duidelijk weerlegt!:roll:

Je hebt helemaal niets weerlegt.

Leg me dan uit hoe dit in overeenstemming kan zijn

Graag een andere uitleg dan je
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4915537)

Als dit een antwoord moet voorstellen, halleluja!

Sus Iratus 10 augustus 2010 11:26

Speciaal voor de mensen die tengevolge van de beperkte herseninhoud van een plant het één en ander maar niet kunnen of willen begrijpen, enige zaken over kerkelijk recht en civielrecht in Nederland (ik neem aan dat dat niet zo verschillend zal zijn van de situatie in België):

Citaat:

- art. 2:2 lid 2 BW, waarin aan kerkgenootschappen een ruime vrijheid inzake hun interne organisatie wordt toegekend

- art. 2 lid 1 sub c Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen, waarin wordt bepaald dat het besluit niet van toepassing is op personen die een geestelijk ambt bekleden, zodat voor het ontslag van deze personen geen vergunning behoeft te worden aangevraagd bij de directeur van de arbeidsvoorziening

Kerkrecht.nl
Citaat:

Art. 2:2 BW kan, zoals reeds eerder opgemerkt, worden gezien als een uitwerking van de beginselen van godsdienstvrijheid en de scheiding tussen kerk en staat. In dit hoofdstuk zal aan de hand van dit artikel nader worden ingegaan op de civielrechtelijke positie van kerkgenootschappen in Nederland.
Art. 2:2 lid 1 BW bepaalt:

“Kerkgenootschappen, alsmede hun zelfstandige onderdelen en lichamen waarin zij zijn verenigd, bezitten rechtspersoonlijkheid.”

Hier worden begrippen genoemd die nadere bespreking verdienen: wat houdt bijvoorbeeld het begrip ‘kerkgenootschap’ in, wat zijn ‘zelfstandige onderdelen’ en wat is de betekenis van die rechtspersoonlijkheid?

Het tweede lid van genoemd artikel luidt:

Zij worden geregeerd door hun eigen statuut, voor zover dit niet in strijd is met de wet. Met uitzondering van artikel 5 gelden de volgende artikelen van deze titel niet voor hen; overeenkomstige toepassing daarvan is geoorloofd, voor zover deze is te verenigen met hun statuut en met de aard der onderlinge verhoudingen.”

Kerkrecht.nl
Heeft u meer vragen, kunt u zich hier alvast oriënteren in plaats van keer op keer dezelfde vragen te stellen: http://www.kerkrecht.nl/main.asp?page=354

artisjok 10 augustus 2010 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4915979)
Speciaal voor de mensen die tengevolge van de beperkte herseninhoud van een plant het één en ander maar niet kunnen of willen begrijpen, enige zaken over kerkelijk recht en civielrecht in Nederland (ik neem aan dat dat niet zo verschillend zal zijn van de situatie in België):

Heeft u meer vragen, kunt u zich hier alvast oriënteren in plaats van keer op keer dezelfde vragen te stellen: http://www.kerkrecht.nl/main.asp?page=354

Voila, nogmaals het bewijs dat de kerk zich boven de wet stelt; zij moet overduidelijk niet altijd de burgerlijke wetten volgen.

Sus Iratus 10 augustus 2010 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915982)
Voila, nogmaals het bewijs dat de kerk zich boven de wet stelt; zij moet overduidelijk niet altijd de burgerlijke wetten volgen.

Ik zie het eerder als het bewijs dat u er ofwel geen bal van begrepen hebt, ofwel er geen bal van wilt begrijpen en derhalve te kwader trouw allerlei nonsens uitkraamt.

artisjok 10 augustus 2010 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916007)
Ik zie het eerder als het bewijs dat u er ofwel geen bal van begrepen hebt, ofwel er geen bal van wilt begrijpen en derhalve te kwader trouw allerlei nonsens uitkraamt.

Hoe begrijp jij?

"Zij worden geregeerd door hun eigen statuut, voor zover dit niet in strijd is met de wet. Met uitzondering van artikel 5 gelden de volgende artikelen van deze titel niet voor hen; overeenkomstige toepassing daarvan is geoorloofd, voor zover deze is te verenigen met hun statuut en met de aard der onderlinge verhoudingen."

Ik begrijp dit als "zij moeten niet altijd de burgerlijke wetten volgen".

bruggeman 10 augustus 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4892907)
filmpje 1)

http://www.youtube.com/watch?v=5lMkw...layer_embedded

filmpje 2)

http://www.youtube.com/watch?v=3tAE0ZIb--I

De interviews (door cnn en russia today) doorprikken de geloofwaardigheid van Wilders en ontmaskeren hem als goedkope facist door hem op zijn plaats te zetten met heel eenvoudige vragen.

Waarom gebeurt dit niet door Belgische of Nederlandse journalisten?

Wegens staatssubsidies?

Sus Iratus 10 augustus 2010 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916020)
Hoe begrijp jij?

"Zij worden geregeerd door hun eigen statuut, voor zover dit niet in strijd is met de wet. Met uitzondering van artikel 5 gelden de volgende artikelen van deze titel niet voor hen; overeenkomstige toepassing daarvan is geoorloofd, voor zover deze is te verenigen met hun statuut en met de aard der onderlinge verhoudingen."

Ik begrijp dit als "zij moeten niet altijd de burgerlijke wetten volgen".

Zolang u de werking en implementatie van wetten op allerlei gebied niet begrijpt of wilt begrijpen, is elke vorm van discussie met u over dit soort zaken onmogelijk. Net zoals het geen zin heeft dat een loodgieter die niets begrijpt van nucleaire technologie gaat discussiëren over de finesses van de bouw van een generatie V kernreactor.

artisjok 10 augustus 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916051)
Zolang u de werking en implementatie van wetten op allerlei gebied niet begrijpt of wilt begrijpen, is elke vorm van discussie met u over dit soort zaken onmogelijk. Net zoals het geen zin heeft dat een loodgieter die niets begrijpt van nucleaire technologie gaat discussiëren over de finesses van de bouw van een generatie V kernreactor.

Wat een antwoord om niet te moeten toegeven dat de kerk "niet altijd de burgerlijke wetten moet volgen"

edit : Daar had ik niet moeten op repliceren. Ik had me voorgenomen me niet meer te laten meeslepen in geleuter.

Sus Iratus 10 augustus 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916054)
Wat een antwoord om niet te moeten toegeven dat de kerk "niet altijd de burgerlijke wetten moet volgen"

Is het al bij u opgekomen om eens de werking en implementatie van wetten op allerlei gebied eens aan een nadere studie te onderwerpen zodat u tenminste enige notie hebt van waar u over tracht te praten? Anders zal ik me keer op keer genoodzaakt voelen om het e.e.a. voor u op een andere manier aanschouwelijk te maken zoals ik dat ook doe met mijn neefje van acht.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916054)
edit : Daar had ik niet moeten op repliceren. Ik had me voorgenomen me niet meer te laten meeslepen in geleuter.

Dit eindeloze geleuter is enkel en alleen door u geïnstigeerd. U heeft nu al weet ik hoe vaak antwoord gehad, en u weigert dat te aanvaarden -waarschijnlijk omdat dat antwoord/die antwoorden niet stroken met uw starre doctrines- en u blijft daarom maar doorzeuren.

artisjok 10 augustus 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916088)
Is het al bij u opgekomen om eens de werking en implementatie van wetten op allerlei gebied eens aan een nadere studie te onderwerpen zodat u tenminste enige notie hebt van waar u over tracht te praten? Anders zal ik me keer op keer genoodzaakt voelen om het e.e.a. voor u op een andere manier aanschouwelijk te maken zoals ik dat ook doe met mijn neefje van acht.

Dit eindeloze geleuter is enkel en alleen door u geïnstigeerd. U heeft nu al weet ik hoe vaak antwoord gehad, en u weigert dat te aanvaarden -waarschijnlijk omdat dat antwoord/die antwoorden niet stroken met uw starre doctrines- en u blijft daarom maar doorzeuren.

Dit
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916051)

zou ik niet direct durven benoemen als
"het e.e.a. voor u op een andere manier aanschouwelijk te maken"

Je mag me nog steeds op een of andere manier uitleggen dat :
niet betekent "zij moeten niet altijd de burgerlijke wetten volgen".

Indien je er niet in slaagt te discussiëren op basis van stellingen en argumenten; gelieve me terug in de frigo te zetten.

Sus Iratus 10 augustus 2010 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916106)
Dit

zou ik niet direct durven benoemen als
"het e.e.a. voor u op een andere manier aanschouwelijk te maken"

Ik wel. Daar wordt namelijk, middels die analogie met de loodgieter, aanschouwelijk gemaakt dat u de ballen hebt begrepen van hoe wetten werken enzovoorts.

Citaat:

Je mag me nog steeds op een of andere manier uitleggen dat :
niet betekent "zij moeten niet altijd de burgerlijke wetten volgen".

Ik heb al diverse malen getracht dat aan uw verstand (voor zover aanwezig) te peuteren. Alice heeft hetzelfde geprobeerd, maar u begrijpt het maar niet. Ik heb dan zelfs de nodige teksten gegeven, met bijhorende linkjes. Als u die teksten niet begrijpt, is het aan te raden eens op die bijhorende linkjes te klikken en heel grondig te lezen wat daar nu allemaal staat. En niet alleen lezen, maar ook begrijpen. Doet of kunt u dat niet, dan is dat uw probleem, niet het mijne.
Men kan een paard wel naar de bron leiden, maar het beest niet dwingen te drinken...

Citaat:

Indien je er niet in slaagt te discussiëren op basis van stellingen en argumenten; gelieve me terug in de frigo te zetten.

De argumenten van een loodgieter die niets van nucleaire technologie begrepen heeft, zijn van nul en generlei waarde in een discussie over de finesses van de aanleg en constructie van een generatie V kernreactor.
Voor alle duidelijkheid: u bent die loodgieter.

artisjok 10 augustus 2010 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916139)
Ik heb al diverse malen getracht dat aan uw verstand (voor zover aanwezig) te peuteren. Alice heeft hetzelfde geprobeerd, maar u begrijpt het maar niet.

Neen, jullie hebben dit geen van beiden uitgelegd.

Citaat:

Ik heb dan zelfs de nodige teksten gegeven, met bijhorende linkjes. Als u die teksten niet begrijpt, is het aan te raden eens op die bijhorende linkjes te klikken en heel grondig te lezen wat daar nu allemaal staat. En niet alleen lezen, maar ook begrijpen.
Je hebt een tekst gegeven waaruit blijkt dat de Kerk niet steeds de burgerlijke wetten moet volgen.
Je mag me altijd uitleggen hoe jij "gelden niet voor hen" kan interpreteren/begrijpen als "gelden ook voor hen".

Sus Iratus 10 augustus 2010 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916169)
Neen, jullie hebben dit geen van beiden uitgelegd.

Een hele dikke ":fist:" lijkt mij nu wel gepast.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916169)
Je hebt een tekst gegeven waaruit blijkt dat de Kerk niet steeds de burgerlijke wetten moet volgen.
Je mag me altijd uitleggen hoe jij "gelden niet voor hen" kan interpreteren/begrijpen als "gelden ook voor hen".

Bij die tekst gaf ik ook linkjes. Begrijpt u die tekst niet, dient u die linkjes te volgen voor een nadere studie. Dat heb ik u al verteld.
Maar wat daar staat is vast te moeilijk voor u, vandaar waarschijnlijk dat u hier maar keer op keer, als een ":robot:" uw simplistische, starre dogma blijft spuien.

artisjok 10 augustus 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916245)
Een hele dikke ":fist:" lijkt mij nu wel gepast.

Een link naar je post waar je het zou uitgelegd hebben lijkt mij eerder gepast.
Gezien jullie geen van beiden een uitleg gaven; begrijp ik dat je andere zaken meer gepast vindt.

Citaat:

Bij die tekst gaf ik ook linkjes. Begrijpt u die tekst niet, dient u die linkjes te volgen voor een nadere studie. Dat heb ik u al verteld.
Wat houdt je tegen om uit te leggen dat "gelden niet voor hen" eigenlijk betekent "gelden ook voor hen".

Sus Iratus 10 augustus 2010 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916273)
Een link naar je post waar je het zou uitgelegd hebben lijkt mij eerder gepast.

Lees de hele discussie van de afgelopen dagen er nog maar eens op na. Daar zult u het keer op keer tegenkomen.

Citaat:

Gezien jullie geen van beiden een uitleg gaven; begrijp ik dat je andere zaken meer gepast vindt.

Er is genoeg aan u uitgelegd. Echter, u weigert die uitleg te aanvaarden en dat is dus geheel en al uw probleem, en niet het onze.

Citaat:

Wat houdt je tegen om uit te leggen dat "gelden niet voor hen" eigenlijk betekent "gelden ook voor hen".

Uw weigering om in te zien dat dat allang verklaard en uitgelegd is geweest, alsmede uw weigering om zelf eventjes wat te gaan lezen en te onderzoeken, houdt mij tegen. Uw stompzinnig dogmatisch gedram houdt mij tegen. Uw verschrikkelijke irritante manier van 'discussie'voeren houdt mij tegen.

U heeft de tekst(en) gekregen, en de bijhorende linkjes waar er dieper op die teksten wordt ingegaan en er uitleg over wordt verschaft.
Wat wilt u nog meer? Dat ik voor u als voor een klein kind alles alvast klein snij en in hapklare voorverteerde brokken aan u opdien omdat u zelf blijkbaar niet in staat bent de stof op een andere manier tot u te nemen?

Ik heb u naar het water geleid, maar drinken zult u toch echt helemaal zelf moeten doen.

artisjok 10 augustus 2010 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916430)
Lees de hele discussie van de afgelopen dagen er nog maar eens op na. Daar zult u het keer op keer tegenkomen.

Er is genoeg aan u uitgelegd. Echter, u weigert die uitleg te aanvaarden en dat is dus geheel en al uw probleem, en niet het onze.

Uw weigering om in te zien dat dat allang verklaard en uitgelegd is geweest, alsmede uw weigering om zelf eventjes wat te gaan lezen en te onderzoeken, houdt mij tegen. Uw stompzinnig dogmatisch gedram houdt mij tegen. Uw verschrikkelijke irritante manier van 'discussie'voeren houdt mij tegen.

U heeft de tekst(en) gekregen, en de bijhorende linkjes waar er dieper op die teksten wordt ingegaan en er uitleg over wordt verschaft.
Wat wilt u nog meer? Dat ik voor u als voor een klein kind alles alvast klein snij en in hapklare voorverteerde brokken aan u opdien omdat u zelf blijkbaar niet in staat bent de stof op een andere manier tot u te nemen?

Ik heb u naar het water geleid, maar drinken zult u toch echt helemaal zelf moeten doen.

Jij geraakt dus niet verder dan "het werd uitgelegd"; maar je kan niet vertellen in welke post dit gebeurde.
Zeer overtuigend.

Sus Iratus 10 augustus 2010 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4916456)
Jij geraakt dus niet verder dan "het werd uitgelegd"; maar je kan niet vertellen in welke post dit gebeurde.
Zeer overtuigend.

Hoplakee, u verdwijnt weer in:

Kwestie van kaltstellen, want het is nu echt genoeg geweest.

artisjok 10 augustus 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4916508)
Hoplakee, u verdwijnt weer in:

Kwestie van kaltstellen, want het is nu echt genoeg geweest.

Je had dat beter hier al gedaan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915982)

Moslim! 10 augustus 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4915547)
Wat schijnt is niet altijd waar, het is niet omdat een imam ergens over oordeelt en mensen daar naar luisteren dat je kunt spreken van "recht''

selectieve nuancering

alice 10 augustus 2010 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4916657)
selectieve nuancering

Je begrijpt toch het verschul tussen advies en recht? Een imam is een voorganger in gebed en kan adviseren, meer niet.

alice 10 augustus 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4915934)
Je hebt helemaal niets weerlegt.

Leg me dan uit hoe dit in overeenstemming kan zijn

Graag een andere uitleg dan je

Als dit een antwoord moet voorstellen, halleluja!

Discrimineren moskees wanneer vrouwen verplicht worden apart te bidden? Of verzint u dan een nieuwe redenering?
Misschien krijgen we dan duidelijkheid in uw kronkels, Sus en ikzelf legden duidelijk uit dat de kerk onder kerkelijk recht valt en burgers onder burgelijk recht, wat verstaat gij daar niet aan???

Sus Iratus 10 augustus 2010 17:49

Haar zelfopgelegd dogmatisch denken verbiedt haar dat te begrijpen.

artisjok 10 augustus 2010 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4916768)
Discrimineren moskees wanneer vrouwen verplicht worden apart te bidden? Of verzint u dan een nieuwe redenering?

Verander je nu van strategie; en ga je nu proberen te ontkennen dat de Kerk vrouwen en homo's discrimineert?
Of bedoel je nu : de Kerk mag discrimineren want anderen doen dat ook.
Of probeer je nu de discussie te verleggen?
Citaat:

Misschien krijgen we dan duidelijkheid in uw kronkels, Sus en ikzelf legden duidelijk uit dat de kerk onder kerkelijk recht valt en burgers onder burgelijk recht, wat verstaat gij daar niet aan???
Ik begrijp zeer goed dat de Kerk onder Kerkelijk recht valt.
Daarbij moet de Kerk niet altijd het burgerlijk recht volgen. Correct?
Ze stelt zich dus boven de wet!

Bad Attila 10 augustus 2010 18:12

Eigenlijk is de situatie ingewikkelder:

- wat het huwelijk doet de Kerk (in België althans) wat het wilt: het kerkelijk huwelijk heeft geen enkele juridische waarde noch gevolgen, het gaat enkel en alleen over het symboliek. Dat men voor een priester, een imam, een druïde of Elvis Presley trouwt, maakt totaal niks uit.
Dus heeft de Kerk volgens mij het recht om het kerkelijk huwelijk te ontzeggen aan homo's, niet-Christenen, gescheiden mensen of zelfs langharige gebaarde rossenkoppen.
Trouwens, ik zie ook niet goed in waarom mensen niet kerkelijk zouden mogen trouwen wanneer zij niet burgerlijk getrouwd zijn, het ene heeft met het andere niks te maken. En volgens mij mag men ook vanaf zijn 14de trouwen, zoals het kerkelijk recht het voorschrijft (indien het huwelijk "volbracht wordt", zal er dan uiteraard sprake kunnen zijn van kindermisbruik, maar dat heeft niks met het huwelijk op zich te maken).

- wat het priesterambt betreft, zie ik wel een serieuze moeilijkheid: er zijn namelijk juridische gevolgen aan verbonden : het gaat om veel meer dan een symbolische daad (zie loon, tucht, enz.). Volgens mij is het ontzeggen van toegang tot het beroep op basis van geslacht dan wel degelijk een oneigenlijke discriminatie zoals verboden door de wetgeving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be