![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel nog geen tijd gehad om dat vonnis te lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
zoek het arrest op. |
Citaat:
Om hier te zitten verkondigen dat die blog zever is, heb je het toch niet al te aandachtig gelezen. beetje bevooroordeeld over alles wat niet vlaams nationalistisch is? |
Citaat:
Bovendien zou dit betekenen dat Wallonië en Brussel baat hebben bij een onafhankelijk Vlaanderen, zodat hun inwoners niet gediscrimineerd zouden worden als ze in Vlaanderen wonen en/of werken. |
Citaat:
|
Citaat:
En jah, wat het netto effect zou zijn van Vlaamse onafhankelijkheid op de rechten van walen in vlaanderen is een goede vraag... |
Citaat:
Dat wordt tof in een onafhankelijk Vlaanderen met mensen als jij! :clapping: |
Citaat:
dat Vlaanderen de opvolgersstaat is van België heeft de VB-top voorgesteld, niet de N-VA. Vlaanderen zal ook niet de onafhankelijkheid uitroepen (dus geen secessie) maar het zal een onderhandelde oplossing worden zoals Tsjechowlowakije. ivm dat arrest van het europees hof: de Franstaligen proberen al jaren Vlaanderen op te zadelen met alle zonden van israël, het laten uitschijnen dat het een racistische, facistische en asociale regio is en dat het best volledig onder Franstalige voogdij komt. |
Citaat:
dank u. |
Citaat:
ik dank u voor deze mededeling ... |
Citaat:
Citaat:
ik dank u ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Onkelinx haar antwoord maakt helemaal duidelijk dat Wallonië Brussel beschouwt als integraal deel van Wallonië.
Het Brussels gewest is op zichzelfstaand. Maar als landmassa ligt het nog steeds in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
anders was het economisch dood. |
Citaat:
"Hoe ga je ooit kunnen scheiden als je nog niet over de simpelste dingen afspraken kan maken?" Maar je moet net scheiden OMDAT je niet over de simpelste dingen samen afspraken kan maken! |
Nog altijd over dat blogbericht bezig? :silly:
|
Citaat:
ben het beetje beu aant worden over dat gezever over een kaartje of ne blog van een ultrabelgicist. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn hier veel mensen vlug met het woordje 'bullshit'... |
Citaat:
|
Citaat:
Vlaamse-zorgverzekering:Wallonië, Europa en internationale-instellingen |
Citaat:
|
Citaat:
gelieve link te plaatsen. en ivm de Franstaligen de Vlamingen dwingen de onafhankelijkheid uit te roepen? ik denk niet dat ze dat zullen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Anders gezegd: de internationale verdragen blijven in principe gelden voor elk van de delen. Bv. het Schengen-verdrag, de Europese Monetaire Unie, de Navo, zijn allemaal verdragen waar België verplichtingen (onere) heeft opgenomen, en die zullen in principe door Vlaanderen en Wallonië moeten voortgezet worden. Maar omgedraaid betekent dat natuurlijk dat ze niet zomaar kunnen buitengezet worden. Natuurliijk zullen bepaalde details nieuw moeten geregeld worden. |
Citaat:
Vanwege russificatie politiek uit het tijdperk van de Sovjet Unie zijn daar vrij grote hoeveelheden etnische Russen naartoe 'gestimuleerd'. Die maken afhankelijk van het land ongeveer tussen de 20% en 40% van de bevolking uit. Bij de onafhankelijkheid van de Baltische staten (Estland, Letland, Litouwen) verkregen deze mensen niet automatisch de nieuwe nationaliteit, en de betreffende regeringen zijn zeer terughoudend geweest hierin. Eigenlijk zijn dit ongewenste groepen binnen hun grenzen. Nu daar kunnen die mensen vaak niets aan doen, maar de lokale bevolking is tijdens de 'bezetting' wel vaak gediscrimineerd en als tweederangs behandeld, en hebben dus nog een appeltje te schillen met de Russen. Deze Russen spreken dus ook vaak niet de lokale talen (Estisch, Lets, Litouws) want dat was ten tijde niet nodig. Kortom, als ik me niet vergis hebben die landen (en daarmee de EU!) honderdduizenden etnische Russen binnen de grenzen die géén (Baltische / EU) nationaliteit hebben. Rusland en de EU zitten hier aardig mee in hun maag. |
Citaat:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat.../Nieuwsbericht Vlaanderen is volledig in orde met de Europese Wetgeving, maar het heeft niet de bevoegdheid om t.o.v. de Franstalige Gemeenschap iets te ondernemen. Het is dus niet Vlaanderen dat discrimineert, ze mogen gewoon niet anders. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Franstalige Vlamingen daarentegen zullen Vlamingen zijn, onderdanen van de Onafhankelijke Republiek Vlaanderen. Simpel genoeg toch? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Goed voorbeeld voor het onafhankelijke Vlaanderen: geen Nederlands, geen pas. |
Citaat:
Toen ik daar zo'n 8 jaar geleden was moest men nog niets hebben van die Russen. |
Citaat:
Ik ga eerlijk zijn, dat gans gedoe rond faciliteiten en BHV interesseren mij geen bal : bestaan zij, het zij zo, worden zij afgeschaft, het zij zo. Wat wel interessant is, is uiteraard het gans gedoe zelf. Voer voor historici binnen een paar decennia. :-P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be