![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarvan akte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat moet, moet. |
Citaat:
Van 1900 kan je dus zeggen dat het er +- duizend zijn, maar je kan niet zeggen dat het er +- 2000 zijn. System, dit is het betere bochtenwerk, doe zo voort! |
Als ik effe iets mag zeggen wat die "verantwoordelijkheid opnemen" betreft:
Ik heb het gevoel dat het mandaat dat de NVA gekregen heeft van vele kiezers het volgende is: - indien een gunstig akkoord, ga er dan voor, maar zorg ervoor dat je je niet laat rollen - indien geen gunstig akkoord, ga er dan vooral niet voor, blokkeer zoveel mogelijk en maak ze het leven allemaal zo moeilijk mogelijk. Maw, wat er fundamenteel veranderd is, is dat men verschoven is van: "een akkoord ten alle prijze, en probeer het zo goed mogelijk te maken, doe uw best, maar slik uiteindelijk wat er na een tijdje op tafel komt" naar: "enkel maar een akkoord als het heel goed is en als ge zeker zijt dat het gaat lukken, en anders liever geen akkoord en laat de krisis maar zolang duren als 't moet". Voorlopig zijn ze in die rol heel goed, en ik denk dat de kiezers die dat mandaat hebben gegeven, heel tevreden hierover zijn, vandaar het succes. Je kan dus niet zeggen dat deze missie A PRIORI inhoudt: "blokeer alles" en "wees hypocriet". Maar die missie houdt ook niet in: "kom ten alle prijze tot een akkoord". Het is eigenlijk een beetje zoals een zakenman die op zakenreis gaat: hij hoopt een goeie deal binnen te halen. Hij wil wel wat praten. Maar als de deal niet goed genoeg is, dan verkiest hij van geen contract te tekenen, en gewoon terug naar huis te komen, eerder dan zich te binden in een minder gunstig contract. |
Citaat:
En dus in afwachting dat het (poltitieke) Licht zal verschijnen aan de horizont, kunnen we helaas niet anders dan tot het besluit komen dat de zo geroemde Bart Dewever van vóór de verkiezingen, tot nu toe, na de verkiezingen geen iota heeft bereikt tot nu toe. Tenminste toch niet zwart op wit op papier zoals dat zou moeten. Dat hij met andere woorden, in hetzelfde sukkelstraatje is terecht gekomen als de o, zo vermaledijde Yves Leterme. En dus krijg de tot nu toe mislukte Bart een 0 /10 op zijn rapport. Een dikke dikke onvoldoende dus. Ik weet wel dat op dit forum velen dat niet graag zullen horen, maar dat deert me helemaal niet. Ik zou zelfs bijna durven zeggen: integendeel. |
Citaat:
Is het juist wat ik zeg of niet? Wel als het juist is, wat zit u hier dan te vitten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen Dewever heeft zijn informatieopdracht tot een goed einde gebracht. Zelfs zijn politieke tegenstanders waren vol lof over de discretie en pragmatische aanpak van BDW. Elio Dirupo heeft echter een blanco blad afgegeven bij zijn preformatieopdracht. Ik krijg stellig de indruk dat je BDW begint te verwarren met Elio. Als je al zo ver heen bent kan ik dan inderdaad beginnen geloven dat je het nodig acht om in elk berichtje 0 op 10 te schrijven. |
Citaat:
Je zou voor minder een authistische mantra gaan afsteken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. niet toegegeven aan de onredelijke Waalse eisen 2. de Waalse politici er zelfs toe gedwongen om zelf aan verregaande toegevingen te doen 3. de Waalse politici zelfs in de richting van een splitsing te duwen. Dat is geen blanco blad. Het is nogal naief, om niet te zeggen idioot, om de verwezenlijkingen aangaande de afgelopen gesprekken enkel af te meten aan het feit of er al dan niet een akkoord is. Zeker dan nog omdat het nieteens formatiebesprekingen waren, waarmee de vergelijking met leterme helemaal debiel is. Maar laat u niet tegenhouden om dat allemaal te negeren en uw mantra nog eens boven te halen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het verschil met vroeger is dat de volgorde van wenselijkheid veranderd is: Oude wenselijkheid: - liefst een goed akkoord - als dat niet kan, dan toch nog maar liever een slecht akkoord - ten alle prijze te vermijden: geen akkoord Nieuwe wenselijkheid: - liefst een goed akkoord - als dat niet kan, dan liever geen akkoord - ten alle prijze te vermijden: een slecht akkoord. Citaat:
Het is een totale mentaliteitswijziging. Citaat:
In de nieuwe waardeschaal is dat helemaal geen vereiste. Natuurlijk zou het 10/10 zijn mocht er een heel goed akkoord op papier voor de dag komen, maar geen akkoord is nog altijd 7/10 waard. Wat punten kost, is met een slecht akkoord naar huis komen: een slecht akkoord op papier, en hij heeft 0/10. Citaat:
|
Citaat:
BDW moet de preformatie helemaal niet leiden want hij wil namelijk geen premier worden. Dat heeft hij klaar en duidelijk gezegd VOOR de verkiezingen. Zijn kiezers weten dat en zijn kiezers steunen hem in die keuze. Het wordt toch eens dringend tijd dat je wat meer zinnige dingen begint te verkondigen. |
Citaat:
|
Citaat:
System is nog steeds niet mee en het zal ook niet zo snel komen. We proberen hem dit reeds te zeggen van VOOR de verkiezing. Nog steeds dringt het niet echt door. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be