![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat heeft Vlaanderen daartegen ondernomen? Juist ja, NIETS, NADA, NIENTE , RIEN DE KNOTS. En dan mag je niet zeggen dat Walen doeners zijn en Vlamingen zeurders, want dan is dat weer helemaal niet waar. |
Citaat:
maar is er duidelijk wel een cultuurverschil |
Citaat:
Maar mijn ('Franstalige') leerlingen zijn blijkbaar niet van de domsten. Vandaag wilden diegenen die ik Duits mag bijbrengen absoluut over politiek discussiëren, en meer bepaald over Zwitserland. Ze waren er, na de nodige opzoekingen/discussie, met z'n allen van overtuigd dat 'ons land' het veel beter zou doen, als 'wij' ons wat vaker door de Zwitsers zouden laten inspireren. Wat ze wél spijtig vonden, was het feit dat ze het niet gemakkelijk zouden hebben om de Zwitserse nationaliteit te verkrijgen. Maar ze vonden niet dat de Zwitsers voor hen een uitzondering dienden te maken. Ik heb geen klappen moeten uitdelen om hen zover te krijgen. Ik heb alleen maar moeten zeggen: verzamel informatie, en denk na over wat je hebt gevonden. |
Citaat:
|
Citaat:
Strookt niet echt met de deontologie van een leerkracht om het onderwerp politiek aan te snijden in de klas. Ik denk niet dat dit overeenstemt met uw leerplan. U had uw leerlingen ter orde moeten roepen en bij de leerstof blijven. |
Er mag gerust over politiek gepraat worden, zolang dat maar onpartijdig is.
Met kinderen van 10 jaar heeft het geen zin, maar ik vermoed dat djimi aan volwassenenonderwijs doet. |
Citaat:
Het handboek dat wij gebruiken brengt ten andere zélf 'politieke onderwerpen' aan, en het leerplan bepaalt uitsluitend welke elementen van de spraakkunst moeten worden gezien. Ik begin er in elk geval niet zélf over. Ik grijp enkel in als ze met 'Quatsch' afkomen (onwaarheden, vooroordelen, drogredenen, racisme, seksisme, homofobie, ...). |
Citaat:
Die jonge mensen zitten propvol vragen, waar blijkbaar niemand anders op in wil gaan. Ik denk dat ik er verkeerd aan zou doen hun verlangen om méér van deze wereld te begrijpen te negeren. Wie het daar niet mee eens is, kan altijd bij mijn werkgever, le Ministère de l'Enseignement de la Communauté française de Belgique, gaan klagen. Doe het wel anoniem, want mijn leerlingen zullen het écht niet waarderen dat ik ontslagen word omwille van het feit dat ik hen au sérieux wens te nemen. |
Citaat:
't Blijft een risico aangelegenheid. Ik zou zeggen, " doe maar aan politiek buiten de school". Maar ja, hij moet het zelf maar weten. |
Citaat:
Leerkrachten die dit wel doen zijn meer geliefd bij de studenten en er wordt ook meteen meer opgestoken bij deze personen, niet in de eerste plaats over zaken die niet meteen met de les te maken hebben, maar wel over hoe de zaken gaan in de wereld. Als dit dan nog ineens in een andere taal kan is het dubbele jackpot natuurlijk. Kortom, hulde aan Djimi!;-) |
Citaat:
|
Citaat:
het doet altijd deugd te weten dat niet iederéén tegen mij is ;-) Ik moet je echter tegelijk ook 'corrigeren': het is 'djimi', zonder Hoofdletter ;-) |
Citaat:
Dat betekent echter nog lang niet dat ik mijn handen niet vol heb met het verbeteren van de fouten van de anderen, hé. De meesten van die jongeren hebben het trouwens al niet gemakkelijk met Frans (voor slechts enkelen is dat de moedertaal). Ik ben al bij al vrij tevreden dat ik ze zo goed als allen het belang van 'goed studeren' duidelijk heb kunnen maken. Ik krijg regelmatig bedankjes van oud-leerlingen, omdat ik hen heb 'gedwongen' hun hersenen te leren gebruiken :-) Ziezo, daarmee heb ik mezelf voor vandaag wel voldoende bewierookt, me dunkt ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
P.S. Waarom gebruik je zo vaak de caplocktoets? Kijk je soms vaak naar sitcoms waarin voor dommeriken wordt aangegeven wanneer ze moeten lachen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen probleem, maar het is jammer dat het een propere discussie in de weg staat. Extremisme helpt om de kar te trekken, maar het zijn (bijna) nooit de extremisten die hun doel bereiken, maar eerder de gemodereerden ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
das weer zo'n Belgicistisch geïnspireerd vooroordeel. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
persoonlijke ondervinding en opzoekingen. dus nogmaals: je zit met een Belgicistisch vooroordeel over Nederland. |
Raar... de meeste peilingen geven aan dat zeker 60% van Nederland Vlaanderen weer wil heringen. Heb ik iets gemist? Nochtans waren die peilingen vrij recent.
|
Citaat:
Dit forum is een beetje te vergelijken met de politiek: de walen worden kwader en kwader, hun pers noemt ons ronduit racisten en alles wat slecht is. Wel, vroeger konden we hier een eigen mening hebben over wat er kon gebeuren met Vlaanderen eens dat... maar tegenwoordig wordt je door de extremistische orangisten uitgescholden voor rotte vis en alles wat slecht is, gewoon omdat je er een andere mening op nahoud. Wel mijn mening is de MIJNE door niemand ingelepeld maar opgebouwd in mijn eigen turbulente leven. En ik zal er voor blijven opkomen en ik heb géén rokken nodig om te schuilen, noch een groepsgevoel om mijn mening "kracht" bij te zetten. Ik weet dat ik met mijn mening zeker niet alleen sta (zie de titel he ;) ) maar zelfs al stond ik alleen, dan nog is en blijft dit mijn mening en mijn leven. Indien je dit niet kan respecteren, verwacht dan ook geen respect terug. Zeggen jullie niet hetzelfde tegen de Walen? Just think about it and grow to a better human beïng! |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Soevere...de_Nederlanden We hebben geen moer met elkaar te maken. Het is omdat bijde talen afkomstig zijn van het Diets http://nl.wikipedia.org/wiki/Diets dat we elklaar verstaan. |
Citaat:
En zo denk ik er ook over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige grijpen als verschoning aan dat BDW geen mandaat gekregen heeft van de kiezer om een splitsing van België. Waarom hebben ze dan gestemd op iemand die zei," Met België als het kan, en zonder als het moet"? Welk mandaat is dat dan dat hij gekregen heeft. Eentje van foefel er maar op los zolang het staatje België maar onaangeroerd blijft? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be