![]() |
http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/De...rvorming.dhtml
Franstaligen wachten op voorstellen N-VA voor vervolg staatshervorming ... Bart, C'est le moment ! een wit blad : Artikel 35 : ... maar doe het in t Nederlands. |
Citaat:
En het Vlaams Parlement is in Brussel.:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
kinderbijslagen willen Franstaligen alleen door de regio's laten uitbetalen ... de kassa doen dus ... beleid zou federaal moeten blijven om zo maar één dingetje uit je greep belachelijke futuliteiten in de marge van het werkelijke beleid te nemen nogmaar ... economie, gezondheidszorg, pensioenen dat zijn echte stukken :-) |
Citaat:
en volledig 50/50 in alles ... taalgebruik, bestuur, financiele middelen. (en in Brussel drie officiele talen installeren NL-FR-ENG) |
Citaat:
Of ze effectief plan B gaan activeren indien dit het geval zou zijn, weet ik niet, maar dat ze het niet zullen appreciëren en dat er opnieuw overdreven theatraal op gereageerd zal worden, lijkt me al iets zekerder vast te staan. |
Citaat:
|
Volgens de RTBf de belangrijkste punten van het (tussentijds) rapport van de High Level Group (in orde van vermelding in het artikel):
http://www.rtbf.be/info/belgique/pol...-niveau-260593 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
93%/7% vs. 80%/20% was de inzet. Wat is het geworden? Citaat:
Citaat:
Begrijpe wie begrijpen kan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als IK baas was in Brussel, en ik wil een fiere hoofdstad zijn van de EU, dan zou ik zorgen dat de EU onderdanen zoveel mogelijk in hun eigen taal op zoveel mogelijk plaatsen, terecht kunnen. Om te beginnen de talen van het eigen land en daar dan nog op zijn minst Engels bij. Ik zou er één stad van maken, om op een degelijke manier de wijken te kunnen saneren die het nodig hebben, en een degelijk stadsplan (laten) uittekenen. Ik weet zeker dat er op termijn weer meer degelijk volk zal komen wonen. |
Citaat:
|
Citaat:
- Sanering? Zeer zeker, en niet alleen 'de wijken', maar ook de verkeersinfrastructuur, de rioleringen, het onderwijs, ... - 'Legalisering' van talen? Graag, maar niet alleen die van EU-onderdanen. - Hoofdstad van de EU? Liever niet. Laat die 'eer' maar aan Wenen of Praag, als die steden dat nog willen. |
Citaat:
|
Als NVA nog haar BAFO of LAFO in haar schuif heeft liggen, dan is het nu het moment om ze op tafel te leggen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op 6 december ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom laat de NVA nu toch de broek niet zakken en la belgique redden met blanco cheques?
Die mensen zijn veel te redelijk, dat kan nooit lukken in dit surrealistisch onland. |
Citaat:
|
Citaat:
interim-rapport 't wordt echt wel tijd voor de splitsing. |
Citaat:
Solidariteit, verantwoordelijkheid en autonomie in de staatshervorming. Het gaat er uiteindelijk om dat bv. Brussel minder inkomsten heeft als het werklozen aan het werk krijgt. Redelijk pervers, niet? Citaat:
|
Citaat:
Franstaligen zijn toch grapjassen hoor: Citaat:
Ach wat is het toch moeilijk om te onderhandelen met partijen die een programma hebben en daar zoveel mogelijk van proberen binnen te halen. Waar is de tijd dat Vlaamse arrivisten hun eigen volk verraadden voor een postje? En waarom doet de kandidaat-premier geen voorstellen die voor de N-VA aanvaardbaar zijn? Kan hij niet, of mag hij niet? Is zo iemand het waard van premier te worden? |
de franstaligen gaan nog eens een rondje 'het is de schuld van BDW' spelen...
zoals dat interview met Magnette... De PS is bereid over alles te spreken, maar het is altijd de N-VA dit, de N-VA dat.... de hand in eigen boezem steken, no way. De heilige franstaligen toch niet zeker :lol: Hun vorige rondje dewever-bashen heeft het tegenovergestelde bewerkstelligd; hebben ze het nu nog niet geleerd? |
Citaat:
- geen extra geld voor BXL - splitsing SZ - fiscale autonomie - splitsen BHV - uitdoven faciliteiten - opkuisen wanbeheer in BXL - ... Maar voor de rest willen ze over alles spreken natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem is waarschijnlijk dat daar ook al 'taalbarrières' in bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
- Dus het kan via eigen belastingen? -Er zijn andere methodes -dus het kan NIET via eigen belastingen? -maar er zijn andere.. -dus het kan NIET via belastingen? - we willen over alles discuteren, maar BDW moet toegeven. Tot zover de franstalige toegevingen... |
Wij willen over alles praten maar het MOET voldoen aan ONZE twee voorwaarden....()... En Bart de Wever mag geen voorwaarden stellen...
|
Ik heb ook mise au point gevolgd . De moderator vroeg op een moment of men akkoord zou gaan met de regionalisering van de sociale zekerheid als de Vlamingen ook de pensioenen zouden regionaliseren ( een item door de Franstaligen aangehaald om te bewijzen dat Vlaanderen alleen maar wil splitsen als het er voordeel uithaalt) en die vraag werd ogenblikkelijk weggewuifd en genegeerd.
We zijn nog heeeeel ver van een responsabilisering door de Walen, geloof me. |
op de 7de dag waren de franstaligen weer aant liegen dat ze zwart zien: 'wij willen een akkoord' met in het achterhoofd 'enkel en alleen als de Vlamingen onze eisen inwilligen'.
|
Citaat:
Of zou dit punt een toegeving van de Franstaligen zijn? Ik denk het eerlijk gezegd niet, integendeel zelfs, irrationele solidareitsprincipes worden door hen allerminst als pervers aanzien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be