![]() |
Citaat:
Dat u mensen vraagt om Nederlands in plaats van dialect te spreken kan ik nog begrijpen, alhoewel dat de meeste dialecten toch perfect verstaanbaar zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij vindt dit niet hautain?? :roll:[/b] |
Citaat:
|
Citaat:
U Nederlands is trouwens ook belachelijk slecht! U gebruikt noch hoofdletters noch leestekens. U zin had moeten zijn: Mijn ouders hebben me in het frans opgevoed, en dit in vlaanderen, dus voor mij is vlaanderen altijd al een deel geweest van belgie en is het ook altijd al 2talig geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik voel mij in tegenstelling tot u niet veel beter dan de gemiddelde Vlaming. Jij lacht mensen uit omdat ze geen Frans kunnen, dan mag ik toch ook commentaar geven op je gebrekkig Nederlands. |
ik snap ook niet goed de link tussen "correct en mooi nederlands" praten en het gebruik van "lees"tekens op een internet forum
|
Citaat:
|
Citaat:
nu ik toch aan het bijleren ben, nederlands en vlaming met hoofdletter, moet dat zo? of is dit een persoonlijke keuze? |
Citaat:
De woorden "Nederlands" en "Vlaming" moeten inderdaad met een hoofdletter geschreven worden. In het Frans worden dit soort zaken spijtig genoeg onnodig ingewikkeld gemaakt. :wink: |
:-), toch blijf ik erbij, een Belg moet Frans en Nederlands kunnen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Franstaligen Nederlands leren zal alleszins makkelijker zijn dan de Vlamingen Nederlands te leren.
|
Citaat:
Einde discussie zou ik zo zeggen... |
Citaat:
|
Citaat:
Jezus christus, af en toe je hersens gebruiken kan ook geen kwaad hoor! |
Oh,
zo moeilijk is dat niet, bij ons gaat dat vanzelf. :lol: Franstalingen zijn veel bereidwiller om Nederlands te leren dan de "Vlamingen" Frans. Zegt dit niet genoeg? Hier hoef je zelfs je hersens niet voor te gebruiken... 8O BUB :arrow: voor een unitair België in een éénvormig Europa |
In mijn (weliswaar korte) tijd in Brussel heb ik daar nochtans niets van gemerkt.
|
Bent u al zo oud dan of gewoon asociaal? :wink:
|
Citaat:
:lol: :lol: :lol: Ja! Vooral die Franstaligen in de rand zijn héél bereidwillig om Nederlands te leren! :lol: :lol: :lol: :roll: Trouwens, 't is bereidwilliger. :roll: |
Het is daarom dat het oorspronkelijk franstalige Brussel helemaal vernederlandst is. :P :lol:
|
Citaat:
|
Neen mijn beste,
Als wij in Brussel of Louvain la Neuve mensen aanspreken en ze horen dat we nederlandstalig zijn, dan doen die mensen tenminste moeite om een mondje nederlands te praten. Wat doet een Vlaming, die blijft volharden in zijn Vlaemsch. :x En Stefanieke, ga elders de leerkracht uithangen wil je... :roll: België Unitair! :D |
Citaat:
|
Citaat:
Taal is voor mij van geen enkel belang, laat staan een probleem! |
Citaat:
|
Citaat:
En ik weet zeker dat hij zich niet vernederd voelde omdat hij Nederlands sprak. Voor mij maakt het echt niet uit welke taal ik waar spreek, zolang ik de mensen maar begrijp, en zij mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een hollander misschien?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
neen, omdat dat gewoon een belachelijke opmerking is
|
Citaat:
Ik heb nog nooit iemand in Wallonie tegengekomen die spontaan nederlands ( of welke andere taal dan ook ) begint te spreken. Ze kennen enkel maar frans ( en een beetje engels, of iets dat ervoor moet doorgaan ) |
Ik zuig niet zomaar argumenten uit mijn duim, ik spreek uit persoonlijke ondervinding.
En ik heb het helemaal niet over "spontaan Nederlands spreken", ik heb het over "moeite doen om een mondje Nederlands te praten." Dat is een groot verschil. Voor een unitair België :!: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be