![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat bedoel je met voorrang geven aan Brusselaars. Ongeacht de vereisten voor de job, een Brusselaar de functie geven? Dat gaat de (lokale) economie zeker ten goede komen. Maar waarom dit niet op natuurlijke wijze gebeurt, is me een raadsel. Zou het iets te maken kunnen hebben met een Vlaams complot waarbij door Vlaamse nationalisten geïnfiltreerde HR-diensten er alles aan doen om Vlamingen voor te trekken, ongeacht competenties en functievereisten? Een beetje hetzelfde als wat u voorstelt, neen? Echter, ik verdedig dit niet (mocht het al het geval zijn, quod non). |
Citaat:
Splitsen om te splitsen om de Vlamingen iets te geven en ze vooral het gevoel te geven dat er gefederaliseerd werd. En als er dan een (nep)bevoegdheid was die voor de Franstaligen moesten geregionalieseerd worden en waarvan de Vlamingen het nut niet inzagen, ging de institutionele atoombom gesmeten worden indien ze niet ingewilligd werd. Wat denkt u van het wit papier en het 35ste artikel van de Belgische grondwet? |
Citaat:
Hopelijk neemt hij nu een nieuwe start, gaat hij zelf initiatieven nemen, en bouwt hij eerst aan een Vlaams front, al was het maar alleen samen met CD&V. |
Citaat:
Wait and see, wie zal er het eerste vinden dat hij dringend geld nodig heeft. Of wacht, er is al een alarmbel geslagen, neen? Was het niet Picqué die het als eerste inzag? Citaat:
Maar 't blijft nog altijd de fout van de Vlamingen, niet waar? Hoelang gaan ze dat nog volhouden? |
Citaat:
In Diegem spreken ze zowel Nederlands als Frans, hoor. Alleen niet in het gemeentehuis. Enfin, toch niet met de burgers aan 't loket, met investeerders die voor werkgelegenheid willen zorgen, da's iets anders, hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Of is het eerder 'cynisch bedoeld'? |
Citaat:
En als de verkiezingsuitslag van 2010 al zo'n crisis teweegbrengt, wat moet dat niet zijn in 2014 na een goeie 3 jaar met een Vlaamse minderheidsregering? Dan moet de -eventuele, maar voorspelbare- meerderheid uitgespeeld worden om alsnog te bekomen wat reeds meerdere jaren op het programma staat. Laat de tijd in deze aan de kant van de NVA staan en als de Franstaligen nog altijd niet begrepen hebben dat een Vlaamse minderheidsregering gelijk staat aan een onvergelijkbare crisis in 2014, zijn het echt slechts op geld beluste postjespakkers. Zoals eerder in de -franstalige- geschiedenis reeds gezegd werd (maar daarom niet minder van toepassing op sommige Vlamingen): 'Après nous le déluge.' |
Citaat:
Dat hebben ze wel voor op de Vlamingen, ze vinden altijd wel één of andere collaborateur... |
Citaat:
|
Citaat:
Meer belastingen voor niet-inwoners? Zullen we alvast Europa inlichten (en de echte instanties, niet die die de 'wooncode' veroordelen bvb....)? |
Citaat:
Die tunnel mag wel een stuk duurder zijn, maar naar de toekomst gezien zal hij veel goedkoper uitvallen en is bovendien toekomst gericht een veel betere oplossing. Spijtig alleen dat het een stuk meer tijd zal in beslag nemen vooraleer hij bruikbaar zal zijn en dat intussen de problematiek niet zal verbeterd maar eerder nog zal verslechten. |
Citaat:
En wat Aalst en Denderleeuw betreft, maak u geen zorgen, die trekken hun plan wel. Wat hun Waalse tegenhangers (vult u zelf maar in dewelke) aangaat, ben ik minder gerust in geval een eventuele verdwijning van België. |
Citaat:
|
Citaat:
Vooral E. Van Rompuy stelde me teleur. 't Was hem precies enkel om de splitsing van BHV te doen (zodat hij op de volgende Gordel met een t-shirt 'ik heb het mee gesplitst' kan paraderen en vervolgens z'n pensioen vrijwaren kan) en niet om de systemische Copernicaanse omwenteling. Dezer dagen toch het hoger doel van de meer beslagen (Vlaamse) staatslui, dacht ik. |
Een paar maanden geleden toen hij nog maar net tot "preformateur" benoemd was kwam hij nog optimistisch zeggen en het nederlands: "Et iiss ene lange lijdenskweg maar wij moet er door, de kiezer heeft zowel aan vlaamsche zeite als walonische zeite ene sterke signal gegeefen en wij moeten als politisji onzke responsabiliteit dan ook nemen en dat zullen wij ook doen"
Ofwel geloofde ie zijn eigen valselijke leugens ofwel is hij ons nog maar eens zoals de meesten weer eens blaaskes komen wijsmaken. Hij kan dan wel de intentie gehad hebben om water bij de wijn te doen maar is dan waarschijnlijk ook weer gezwicht voor zijn of gans de Waalse achterban. In ieder geval alle partijen ,van de eerste tot de laatste laat zich weer van zijn beste kant zien. Dat ze het voor de zoveelste keer niet begrepen hebben is niet; ze weten verdomd goed hoe de mens in de straat er over denkt en wenst maar daar ligt duidelijk geen enkele politieker van wakker. Ze doen gewoon verder met hun poppenkast en spelletjes voor de neus van de kiezer. Ah ja die slikken toch alles en gaan als idioten braafkes telkens stemmen, in de illusie inspraak en zeggenschap te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Wie weet hoe de wereld er tegen dan uitziet en wat er intussen al gebeurd is waardoor de kaarten weer anders liggen. |
Citaat:
eindelijk aanvaarden dat onderhandelen wil zeggen: praten maar uiteindelijk alle eisen van de tegenpartij aanvaarden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet ook wel dat sommigen zullen zeggen: "het volk heeft de politici die het verdient." Ik vind echter dat mijn vrienden en ik béter verdienen. Véél beter. |
Citaat:
Ik vertrouw dus wel op Bart De Wever. Dat ze in het zuiden des lands nog steeds niet beseffen dat het pompen of verzuipen is, zegt meer over de franstaligen dan over Bart De Wever. |
Citaat:
|
Citaat:
Aan wiens versie jij geloof hecht doet niet veel ter zake. Feit is dat, ondanks dat er in Vlaanderen "anderen" aan het onderhandelen zijn, er geen akkoord komt. ra ra ra aan wie zou het dan liggen? |
Citaat:
drooglegging of buiging |
Citaat:
Citaat:
Waals minister van Economie Jean-Claude Marcourt (PS) als dergelijke personen, die vaak dichter bij de bron zitten dan wij, dergelijke uitspraken doen, dan kan je wel aannemen dat ze juist zijn. De partijoorlog in Wallonië word uitgevochten op federaalvlak en daarom dat men dus niet tot een staatshervorming kan komen en dat de Franstaligen de boel blijven blokkeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse eisenbundel is niets anders dan een rechtzetting van twee eeuwen mishandeling en discriminatie. Voor democratisering moet geen prijs betaald worden: die moet gewoon doorgevoerd worden. Buigen over de hele lijn betekent dus concreet: de hele Vlaamse eisenbundel (om het makkelijk te maken: de vijf resoluties en het Octopus-akkoord) volledig uitvoeren zonder tegenprestatie. Dat is de voorwaarde waaronder de Belgische staat een toekomst heeft. |
Citaat:
QED Ze verplichten ons met andere woorden om hen links te laten liggen en alles te zetten op een eenzijdige uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be