Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Antwoord De Wever op misrekeningen: anderen lezen tekst maar half (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145468)

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054733)
Neen, dat heeft hij niet op papier gezet. Hij heeft een voorstel op papier gezet dat niet haalbaar was en waaraan hij toevoegde: 'hier ga ik niet onder'. Maw: Roma locuta, causa finita. Maar zo komt men er niet natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voorstel zeker een basis van onderhandelen waard is.

U blijft maar uw zelfde leugens herhalen. BdW heeft na dat ene zinnetje onmiddellijk heel duidelijk genuanceerd en heel uitdrukkelijk aangegeven wat dat minimum juist inhoudt.

system 26 oktober 2010 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054736)
Waaruit zou dat dan wel mogen blijken? Was u erbij?

Dat is een publiek geheim en het werd in alle dagbladen breed uitgesmeerd in het begin. U die toch zo graag de pers leest, zou dit moeten weten. Trouwens het feit dat De Wever onderhandelt heeft zonder papieren of geschreven tekst gedurende maanden, bewijst dat hij het ermee eens was. Anders had al lang de stekker uitgetrokken. Daar komt bij dat dit ergens ook te begrijpen was. Men had niet te doen met een formatie, maar met een preformatie. Het is tijdens een formatie dat dingen formeel op papier worden gezet.

Boduo 26 oktober 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054714)
Kuch. Er is een heel duidelijk compromis door BdW neergelegd (iets wat niet kan gezegd worden over DR, want er zijn geen teksten uitgewerkt), een tekst als verdere onderhandelingsbasis die door ALLE Vlaamse perscommentatoren (Desmet van DM incluis, en als die dat doet, moet het echt wel iets betekenen!) positief werd onthaald en omschreven werd als een duidelijke poging van BdW om zichzelf en zijn partijgedachtegoed te overstijgen. Als u dan het tegendeel beweert, stelt u dus dat deze perscommentatoren het niet bij het rechte eind hadden.

Al de blabla van "De Afgrond" telt voor NIETS !!!
Alleen wat op papier staat, telt .

:x

Zucht 26 oktober 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054722)
De Wever heeft m�*�*nden onderhandeld zonder papier. En met zijn instemming. Want hij was dat overeengekomen met di Rupo tijdens het zogenaamde 'herenakkoord '. Hij had er blijkbaar ook geen moeite mee. En als hij iets op papier heeft gezet, dan was het omdat de Koning hem dat eigenlijk vroeg. Want ge kunt niets 'verduidelijken' als 'Koninklijke verduidelijker' indien niemand klaar en duidelijk weet wat de 'Koninklijke verduidelijker' nu eigenlijk gaat verduidelijken.

Dat is ook weer niet eerlijk. Di Rupo was de chef. Moest BDW (en de 5 andere partijen ) al voor het begin van de besprekingen ruzie gaan maken over de methode ? Ze hebben Di Rupo de leiding laten nemen, omdat dat zijn opdracht was. BDW kon hem hier niet terechtwijzen.

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054745)
Dat is een publiek geheim en het werd in alle dagbladen breed uitgesmeerd in het begin. U die toch zo graag de pers leest, zou dit moeten weten.

Juist daarom dat ik dat niet onmiddellijk zie. U blijkbaar wel. Geef ons dan eventjes de bron waaruit zou mogen blijken dat DR's onderhandelingsstijl het voorwerp uitmaakte van een akkoord tussen DR en BdW.

system 26 oktober 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054740)
U blijft maar uw zelfde leugens herhalen. BdW heeft na dat ene zinnetje onmiddellijk heel duidelijk genuanceerd en heel uitdrukkelijk aangegeven wat dat minimum juist inhoudt.

Het minimum was wat in de tekst stond. En er kon nog wat minimaal geschaafd worden aan dit en dat, wat dingen verschuiven, maar dat was het dan. Zo heeft hij het gezegd. En als u me niet gelooft, dan kijkt u maar terug naar Canvas van toen. Dan gaat u alweer af als een gieter.

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054757)
Het minimum was wat in de tekst stond. En er kon nog wat minimaal geschaafd worden aan dit en dat, wat dingen verschuiven, maar dat was het dan. Zo heeft hij het gezegd. En als u me niet gelooft, dan kijkt u maar terug naar Canvas van toen. Dan gaat u alweer af als een gieter.

Jammer u liegt weer eens, en dat heb ik met de aanduiding van de minuten van die bewuste uitzending hier in deze draad mooi aangetoond (en door anderen in mijn oordeel bevestigd).

system 26 oktober 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054761)
Jammer u liegt weer eens, en dat heb ik met de aanduiding van de minuten van die bewuste uitzending hier in deze draad mooi aangetoond (en door anderen in mijn oordeel bevestigd).

U hebt helemaal niets aangetoond. Integendeel u hebt door die link naar Canvas uzelf de grond ingeboord.

Boduo 26 oktober 2010 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5054649)
Dat "fabeltje" werd verteld door academici van Leuven. Het werd hierna overgenomen door de KBC. Abafim bevestigde niet alleen de cijfers maar schatte de transfers nóg hoger in.

:? :| :?

Een antwoordje, system ?

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054768)
U hebt helemaal niets aangetoond. Integendeel u hebt door die link naar Canvas uzelf de grond ingeboord.

En, beste vriend, bevestigt u gewoon nogmaals dat u eigenlijk een leugenaar bent van het zuiverste water.

Bij deze geef ik de verwijzingen zodat iedere deelnemer aan dit forum uw leugens kan doorprikken:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1634
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1637
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1649
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1658
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1666
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1688

system 26 oktober 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5054774)
Een antwoordje, system ?

Daar staat lniets in over 12 miljard € transferten van Vlaanderen naar Wallonië.

Bovendien hebben we een recentere studie van een Bank, die na onderzoek tot het besluit komt dat de transferten tenzeerst overschat zijn en dat de transferten naar schatting hoogstens 5 �* 7 miljard € bedragen.

Distel 26 oktober 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054757)

Dewever heeft klaar en duidelijk verklaard dat er gerust dingen konden worden weggelaten, zolang er dan maar andere dingen in de plaats kwamen en zodus het gewicht ven de tekst er niet minder op werd. Er is dus wel degelijk ruimte voor toevoegingen, aanpassingen, en weglatingen.

system 26 oktober 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054784)

En ik geef u slechts één link, waardoor u zich in de vernieling hebt gereden:

http://video.canvas.be/terzake-maandag-18-oktober-2010 minuut 11,03

Boduo 26 oktober 2010 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054788)
Daar staat lniets in over 12 miljard € transferten van Vlaanderen naar Wallonië.

Bovendien hebben we een recentere studie van een Bank, die na onderzoek tot het besluit komt dat de transferten tenzeerst overschat zijn en dat de transferten naar schatting hoogstens 5 �* 7 miljard € bedragen.

Om eerlijk te zijn, moet je erbij zeggen dat die "studie" komt v.e. FRANSE bank hé ...
Je komt inderdaad aan +/- 7 miljard als je de federale schuld en de intresten op overdrachten niet meerekent...

Brrr.

Et maintenant , que vas tu ... ?

Salvadorii 26 oktober 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054745)
Dat is een publiek geheim en het werd in alle dagbladen breed uitgesmeerd in het begin. U die toch zo graag de pers leest, zou dit moeten weten. Trouwens het feit dat De Wever onderhandelt heeft zonder papieren of geschreven tekst gedurende maanden, bewijst dat hij het ermee eens was. Anders had al lang de stekker uitgetrokken. Daar komt bij dat dit ergens ook te begrijpen was. Men had niet te doen met een formatie, maar met een preformatie. Het is tijdens een formatie dat dingen formeel op papier worden gezet.

bla bla bla BDW zijn fout bla bla bla Dewever zijn fout bla bla bla Olijke Bart zijn fout bla bla bla

Ik vraag me af waarom ge niet gewoon een standaard post opstelt een die steeds opnieuw gebruikt; dit manier van werken lijkt me niet efficient...

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054792)

En maar blijven liegen...

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1666

system 26 oktober 2010 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5054794)
Om eerlijk te zijn, moet je erbij zeggen dat die "studie" komt v.e. FRANSE bank hé ...Je komt inderdaad aan +/- 7 miljard als je de federale schuld en de intresten op overdrachten niet meerekent...

Brrr.

Et maintenant , que vas tu ... ?

En dan? Een Franse Bank, een Duitse bank, wat doet het er toe. De mensen werken met nuchtere cijfers.

Boduo 26 oktober 2010 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054803)
En dan? Een Franse Bank, een Duitse bank, wat doet het er toe. De mensen werken met nuchtere cijfers.

Dat zou er nog aan ontbreken !!!
Wat doe je met de federale schulden en de intresten op overdrachten ?

:?

system 26 oktober 2010 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054802)

Vanaf minuut 11,3 Van den Berghe. Dat is heel duidelijk. Het kan zelfs moeilijk duidelijker.

Distel 26 oktober 2010 21:40

Citaat:

Maar wel over het nooit bestaan hebben van transfers in omgekeerde richting.

Citaat:

Als "wij" die studie hebben, kan je die hier dan even plaatsen? Alvast bedankt.

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054811)
Vanaf minuut 11,3 Van den Berghe. Dat is heel duidelijk.

Inderdaad, een beetje wordt het wel heel duidelijk en het is niet wat ervan maakte. Dus, u liegt.

system 26 oktober 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5054813)
Maar wel over het nooit bestaan hebben van transfers in omgekeerde richting.

Als "wij" die studie hebben, kan je die hier dan even plaatsen? Alvast bedankt.

Pff. Flauw. Vraag het aan die bank he. Het Laatste Nieuws heeft die studie vermeld. En de Standaard ook overigens. Nu zoekt u spijkers op laag water.

Nyquist 26 oktober 2010 21:45

Citaat:

Ik zie 1 paragraafje over een studie van een Franse bank, zonder vermelding van een methode of een verklaring voor waarom men dan wel een verschil van 50%-70% zou bekomen met de resultaten van de Belgische rekendiensten.

De cijfers van de KBC en ABAFIM studies zijn daarentegen beschikbaar, en leggen klaar en duidelijk voor dat de bedragen wel degelijk veel hoger liggen. Men rekent daar uiteraard ook indirecte transfers bij, maar ik zie niet in waarom dat anders zou moeten gebeuren, aangezien het transfers betreft.

U verkiest die cijfers te verwerpen zonder argument, en denkt uw groot gelijk te halen bij hier en daar een waalse professor of klein franse zakenbankje, opnieuw zonder argument. Dat werkt weinig overtuigend.

Overigens, over die conclusieve studie van Natixis van jou heeft topeconoom Geert Noels het volgende te zeggen:
"In het rapport staat een zeer ruwe (en foute) berekening van de regionale transfers. Ook de regionale BBP cijfers in het rapport maken de beginnersfout om geen rekening te houden met administratieve hoofdzetels van bedrijven edm. Het is eigenaardig dat Di Rupo dit recente rapport neemt , en niet steunt op nauwkeurigere berekeningen die in België bestaan over regionale economische verschillen." http://www.econoshock.be/2010/het-di...t-van-natixis/

Sorry, terug naar af.

system 26 oktober 2010 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054816)
Inderdaad, een beetje wordt het wel heel duidelijk en het is niet wat ervan maakte. Dus, u liegt.

Minuut 11,3 Van den Berghe. U bent er alweer een potje van aan het maken. Waarom rijdt u zich toch altijd zo in de vernieling?

brother paul 26 oktober 2010 21:46

Citaat:

Die buro is wel geen autoriteit op het vlak van begroting... dus waarom hou jij u nu vast aan een strohalm. er bestaan voldoende studies. Waarom gebruitk dirupo bvb precies die studie, omdat hij voor hem het meest gunstig uitkomt en bewijst dat hij inderdaad weinig transferts heeft.
Maar dirupo gebruikt wel een studie waar staat dat wallonie zorgt voor 10%bnp, wat dan voor hem weer nadelig is. maar kom

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054828)
Minuut 11,3 Van den Berghe. U bent er alweer een potje van aan het maken. Waarom rijdt u zich toch altijd zo in de vernieling?

De verwijzingen zijn gegeven; uw stelling werd ontkracht. U kan natuurlijk uw eigen leugens blijven herhalen, maar dat doet niets af van de waarheid die ik netjes heb weergegeven in een aantal opeenvolgende berichten.

Lieg gerust verder, beste vriend, de waarheid is toch sneller!

system 26 oktober 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054832)
De verwijzingen zijn gegeven; uw stelling werd ontkracht. U kan natuurlijk uw eigen leugens blijven herhalen, maar dat doet niets af van de waarheid die ik netjes heb weergegeven in een aantal opeenvolgende berichten.

Als er iemand hier de waarheid probeert te verdraaien in zijn voordeel, dan is het Van den Berghe. En gelukkig maar dat we kunnen beschikken over de uitzending van Canvas. De digitale vooruitgang is soms ook een morele vooruitgang. Om verdraaiers van de waarheid zoals u te ontmaskeren.

Distel 26 oktober 2010 21:50

Citaat:

1. Ga naar deredactie.be
2. Ga naar videozone
3. Ga naar de zevende dag
4. Bekijk het stukje van afgelopen weekend (24/10) met BDW "De linkerzijde organiseert zich".

Vanaf ongeveer 8:45 minuten wordt het interessant.
Gesnopen nu?

system 26 oktober 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5054836)
1. Ga naar deredactie.be
2. Ga naar videozone
3. Ga naar de zevende dag
4. Bekijk het stukje van afgelopen weekend (24/10) met BDW "De linkerzijde organiseert zich".

Vanaf ongeveer 8:45 minuten wordt het interessant.
Gesnopen nu?

Het ging over de link van Canvas van 18 oktober. En ik heb gehoord wat ik heb gehoord. Punt uit. En wat er allemaal later gebeurt, is weer een andere discussie.

Boduo 26 oktober 2010 21:52

System, wil je zo goed zijn te antwoorden op # 178 ?

Distel 26 oktober 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054825)
Pff. Flauw. Vraag het aan die bank he. Het Laatste Nieuws heeft die studie vermeld. En de Standaard ook overigens. Nu zoekt u spijkers op laag water.

Je gaat dus af op een korte vermelding in de gazet. Tis de moeite...

Salvadorii 26 oktober 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054832)

Do not feed the troll, zou ik zeggen.

Distel 26 oktober 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 5054827)
Ik zie 1 paragraafje over een studie van een Franse bank, zonder vermelding van een methode of een verklaring voor waarom men dan wel een verschil van 50%-70% zou bekomen met de resultaten van de Belgische rekendiensten.

De cijfers van de KBC en ABAFIM studies zijn daarentegen beschikbaar, en leggen klaar en duidelijk voor dat de bedragen wel degelijk veel hoger liggen. Men rekent daar uiteraard ook indirecte transfers bij, maar ik zie niet in waarom dat anders zou moeten gebeuren, aangezien het transfers betreft.

U verkiest die cijfers te verwerpen zonder argument, en denkt uw groot gelijk te halen bij hier en daar een waalse professor of klein franse zakenbankje, opnieuw zonder argument. Dat werkt weinig overtuigend.

Overigens, over die conclusieve studie van Natixis van jou heeft topeconoom Geert Noels het volgende te zeggen:
"In het rapport staat een zeer ruwe (en foute) berekening van de regionale transfers. Ook de regionale BBP cijfers in het rapport maken de beginnersfout om geen rekening te houden met administratieve hoofdzetels van bedrijven edm. Het is eigenaardig dat Di Rupo dit recente rapport neemt , en niet steunt op nauwkeurigere berekeningen die in België bestaan over regionale economische verschillen." http://www.econoshock.be/2010/het-di...t-van-natixis/

Sorry, terug naar af.

:thumbsup:

stropke1000 26 oktober 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5053243)
'You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.'

Inderdaad, hoe zou je zelf zijn?

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054837)
Ik dat door op de link van Canvas. En ik heb gehoord wat ik heb gehoord. Punt uit.

Of hoe u alleen maar hoort wat u wilt horen. U wenst iemands woorden niet in de context te lezen waarin ze uitgesproken werden; u wenst iemands woorden niet te lezen in relatie tot de uitleg die dezelfde persoon aan zijn eigen woorden geeft; u wenst evenwel iemands woorden te isoleren, uit hun context te rukken en er op die manier een wrong aan te geven opdat ze gaan betekenen wat u wilt dat ze zouden moeten betekenen.

Dus, u verkoopt leugens. Meer niet.

system 26 oktober 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5054839)
Je gaat dus af op een korte vermelding in de gazet. Tis de moeite...

U kunt beter. En u snijdt in uw eigen vlees. De professoren van Leuven geven in uw kort artikel niet meer. Zij zeggen niet hoe ze aan die cijfers komen. Zij zeggen wel: hier zijn die cijfers en gene cijfers. Ja, maar zijn die juist? En de bank zegt maar juist hetzelfde in het artikel in de krant. Dus ik zou maar wat nederiger zijn in uw plaats.

Distel 26 oktober 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054837)
Het ging over de link van Canvas van 18 oktober.

Neen, het ging over de nota van Dewever.

Citaat:

En ik heb gehoord wat ik heb gehoord. Punt uit.
Ik ook. En het toont aan dat jouw moening over die nota bullshit is.

Citaat:

En wat er allemaal later gebeurt, is weer een andere discussie.
Neen, het is dezelfde discussie. Ik kan er ook niet aan doen dat het niet in je kraam past.

system 26 oktober 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5054845)
Of hoe u alleen maar hoort wat u wilt horen. U wenst iemands woorden niet in de context te lezen waarin ze uitgesproken werden; u wenst iemands woorden niet te lezen in relatie tot de uitleg die dezelfde persoon aan zijn eigen woorden geeft; u wenst evenwel iemands woorden te isoleren, uit hun context te rukken en er op die manier een wrong aan te geven opdat ze gaan betekenen wat u wilt dat ze zouden moeten betekenen.

Dus, u verkoopt leugens. Meer niet.

Minuut 11, 3 Van den Berghe. Minuut 11.3!

D�*t zijn de feiten. Niet wat u ons allemaal probeert wijs te maken.

stropke1000 26 oktober 2010 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5053369)
het probleem is dat niemand en iedereen kan gelijk hebben. alles hangt af van de parameters dat je invult en die zijn compleet onverspelbaar.

wie weet hoeveel werklozen er zullen bijkomen in Vlaanderen of hoeveel dat die werkloosheid zal dalen in Wallonië (of omgekeerd natuurlijk). Wie kent de loonevolutie van de volgende jaren? enz enz.

Dus men weet niet wat het resultaat zal zijn van zijn eigen acties?

Jan van den Berghe 26 oktober 2010 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5054853)
Minuut 11, 3 Van den Berghe. Minuut 11.3!

D�*t zijn de feiten. Niet wat u ons allemaal probeert wijs te maken.

Veel geluk in uw eigen fantasiewereldje, system.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be