Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Een akkoord in de maak! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147978)

BWarrior 16 december 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5170118)
en maar verdraaien wat anderen posten ...

kan jij wel een degelijk antwoord geven op wat andere posten, beste Bruno?

Het ging initieel over de flamingantische afwijzing van J. Destrée, i.e. de periode 1912-1914. Daar heb je nog altijd niets over gezegd.

Shadowke 16 december 2010 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5170156)
Het ging initieel over de flamingantische afwijzing van J. Destrée, i.e. de periode 1912-1914. Daar heb je nog altijd niets over gezegd.

de Vlaamse beweging was enkel voor het behoud van de Nederlandse cultuur in België, niet voor een federaal België.
in mijn vorige posts heb ik dat ook gezegd, maar met de gedachtengang van de Franstalige partijen erbij.

dus nogmaals: kan jij wel begrijpend lezen beste BWarrior?
of moeten we hier alles met de paplepel erin gieten opdat je het begrijpt?

BWarrior 16 december 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5170176)
de Vlaamse beweging was enkel voor het behoud van de Nederlandse cultuur in België, niet voor een federaal België.

Heb ik dat dan ooit betwist?

Citaat:

in mijn vorige posts heb ik dat ook gezegd, maar met de gedachtengang van de Franstalige partijen erbij.
Ja, en?

Shadowke 16 december 2010 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5170183)
Ja, en?

omdat zij de bepalende factor zijn, zij bepalen de toekomst van België, niet de Vlamingen.
dat was zo in 1830, dat is zo in 2010-2011.

Txiki 17 december 2010 09:09

Hoe staat het met dat "akkoord"? :lol:

Zwartengeel 17 december 2010 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5169615)
de VB = de Vlaamse Beweging slimme:roll:

'De' VB? Nu ja, er zijn er hier ook die het na al die jaren nog altijd hebben over 'het' N-VA, he...

fonne 17 december 2010 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5170675)

Vandelanotte heeft een akkoord bereikt dat er een commissie komt die over drie maanden een akkoord zal opstellen voor de financieringswet.
C'est reporté. De nouveau.

vlijmscherp 17 december 2010 09:19

Citaat:

de sfeer is goed

k9 17 december 2010 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5169550)
bané toch, je laat gewoon de parasiet vallen, snijd alle lijnen door, en gedaan. Ze gaan het leger niet inzetten om vlaanderen terug te annexeren hoor.

Utopie

Je kan niet zomaar doen alsof je niks meer te maken wil hebben met belgie. Zelfs al verklaar je onafhakelijkheid, dan nog moet je odnerhandelen met belgie (=wallonie en brussel)

En je hebt jezelf eventjes in internationaal en nationaal limbo gezet. Zowat de slechte beslissing die vlaanderen kan nemen.

Amon_Re 17 december 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5166492)
Het lijkt op een akkoord uit te draaien. Benieuwd hoe NV.A zal besturen en hoe lang die coalitie zal volhouden. :-)

Is dat niet wat prematuur? Ze moeten nog over BHV beginnen

roger verhiest 17 december 2010 13:27

Recent zag ik in P&W Dhr. Maxime uitleggen hoe hij het "onmogelijke" akkoord tussen CDA, VVD en PVV wist te realizeren. Naturalizeer die man tot belg en maak hem eerste minister van de federale belgische overheid (met dubbele nationaliteit !) die post moet gezien de inhoudsverlaging vban dat ambt normaal te kombineren zijn met het premierschap van NL (die paar restbevoegdheden - zals we dagdagelijks meemaken regeert de vlaamse, walse en brusselse regering met strakke hand en grote roergangers).

Goed nieuws voor de hashgebruikers in het belgische deel van de agglomeratie Maastricht:
door de unie die dan logischerwijze een hechter staatsverband is dan de Benelux (afschaffen van dubbele nationaliteit NL/B, invoeren van één enkele nationaliteit) zullen ze aanspraak kunnen maken op een "verbruikerspas" en dus nog steeds aan hun gerief komen !

In één trek wordt dhr Maxime Verhaegen ook nog de redder van de CD&V !

roger verhiest 17 december 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5170925)

Dat is al lang in de chacoche : de Vlamingen krijgen de BH en de francophones de rest !

Xenophon 17 december 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5170925)

En ook over de vele miljarden die bespaard gaan worden op de uitkeringen en sociale zekerheid in het algemeen bestaat volgens mij weinig duidelijkheid.

Hoe kan Di Rupo premier worden van de "sociaal bloedbad" regering terwijl het de Walen verschrikkelijk pijn gaat doen en hun duidelijk zal verarmen?

pajoske 17 december 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5170957)
Goed nieuws voor de hashgebruikers in het belgische deel van de agglomeratie Maastricht:
door de unie die dan logischerwijze een hechter staatsverband is dan de Benelux (afschaffen van dubbele nationaliteit NL/B, invoeren van één enkele nationaliteit) zullen ze aanspraak kunnen maken op een "verbruikerspas" en dus nog steeds aan hun gerief komen !
!

Niet te vroeg juichen:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L1.nl
Burgemeester Onno Hoes van Maastricht wil een verbod op coffeeshops. Maar omdat dat wettelijk nog niet mogelijk is, houdt hij vast aan het ingezette beleid van Maastricht om coffeeshops te spreiden. Dat zegt Hoes aan de vooravond van een debat met de gemeenteraad over het Maastrichtse drugsbeleid. Hoes wil dat de Nederlandse regering het drugsbeleid aanscherpt.

Xenophon 17 december 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5170983)
Niet te vroeg juichen:

Oei, geen koffieshops meer, dan moeten alle wietrokers stoppen wat er is niets meer te krijgen.

Ohnee, wacht, zo simpel is het niet. Er is evenveel te verkrijgen alleen is het een beetje duurder.

Maar vermits men de benzine uitspaart om naar Nederland te rijden blijft het allemaal zowat hetzelfde.

roger verhiest 17 december 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5170985)
Oei, geen koffieshops meer, dan moeten alle wietrokers stoppen wat er is niets meer te krijgen.

Ohnee, wacht, zo simpel is het niet. Er is evenveel te verkrijgen alleen is het een beetje duurder.

Maar vermits men de benzine uitspaart om naar Nederland te rijden blijft het allemaal zowat hetzelfde.

Als ik naar onze binnenlandse berichtgeving kijk heb ik sterk de indruk dat de vooorraad in de wetstraat reeds geruime tijd voldoende aangevuld is.

Garry 17 december 2010 14:56

Citaat:

Dat staat niet, dat licht, onder een hele grote stapel amendementen .

EddyBal 17 december 2010 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5170985)

Je hebt nu toch een pasje nodig, pas ingevoerd, niet? Gedaan met drugtoerisme naar de coffeeshops. Ze zullen het wel voelen aan hun omzet: die onder de toog zal stijgen tegenover die boven de toog. ;)

Xenophon 17 december 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5171783)
Je hebt nu toch een pasje nodig, pas ingevoerd, niet? Gedaan met drugtoerisme naar de coffeeshops. Ze zullen het wel voelen aan hun omzet: die onder de toog zal stijgen tegenover die boven de toog. ;)

Ja? Dat wist ik niet.

Wie krijgt er dan zo'n pasje?

Txiki 17 december 2010 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5171074)
Dat staat niet, dat licht, onder een hele grote stapel amendementen .

u bedoelt?

EddyBal 18 december 2010 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5171806)
Ja? Dat wist ik niet.

Wie krijgt er dan zo'n pasje?

Alleen Nederlanders

Xenophon 18 december 2010 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5172397)
Alleen Nederlanders

Dat wil zeggen dat de Belgische dealers terug werk hebben in eigen land.

Natuurlijk, die mensen moeten ook huishuur betalen dus die zullen tevreden zijn.

EddyBal 18 december 2010 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172451)
Dat wil zeggen dat de Belgische dealers terug werk hebben in eigen land.

Natuurlijk, die mensen moeten ook huishuur betalen dus die zullen tevreden zijn.

Ach, onder den toog zal altijd wel een en ander te krijgen zijn denk ik. Zelf gebruik ik dat spul nooit, ik heb teveel onheil gezien van dat spul, en heb gelukkig nooit de drang gevoeld daarmee te experimenteren.

Xenophon 18 december 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5172462)
Ach, onder den toog zal altijd wel een en ander te krijgen zijn denk ik. Zelf gebruik ik dat spul nooit, ik heb teveel onheil gezien van dat spul, en heb gelukkig nooit de drang gevoeld daarmee te experimenteren.

Je hebt onheil gezien van wiet?

Ik ken mensen die dertig en bijna veertig jaar wiet roken/gebruiken. Gebruiken zeg ik want iemand van die mensen die rookt niet.

Alleszins, dat zijn mensen met vast werk, die hebben helemaal geen miserie of onheil.

EddyBal 18 december 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172700)
Je hebt onheil gezien van wiet?

Ik ken mensen die dertig en bijna veertig jaar wiet roken/gebruiken. Gebruiken zeg ik want iemand van die mensen die rookt niet.

Alleszins, dat zijn mensen met vast werk, die hebben helemaal geen miserie of onheil.

Ook aan wiet kan je verslaafd geraken. Ook is het een opstap naar sterkere middelen. Gelukkig niet voor iedereen.

Xenophon 18 december 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5172726)
Ook aan wiet kan je verslaafd geraken. Ook is het een opstap naar sterkere middelen. Gelukkig niet voor iedereen.

Een opstap naar sterkere middelen maar niet voor iedereen? Een en ander klopt niet he Eddy?

Als het mensen naar heroine doet grijpen dan zou het dat bij iedereen doen nietwaar?

Je kan evengoed zeggen, drink geen bier want dan ga je sterke drank gebruiken.

EddyBal 18 december 2010 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172766)
Een opstap naar sterkere middelen maar niet voor iedereen? Een en ander klopt niet he Eddy?

Als het mensen naar heroine doet grijpen dan zou het dat bij iedereen doen nietwaar?

Je kan evengoed zeggen, drink geen bier want dan ga je sterke drank gebruiken.

Wel, je trekt hier zelf de conclusie: de ene drinkt bier en wordt alcolieker, de andere niet. Het hangt af van mens tot mens. De ene is verslavingsgevoeliger dan de andere. Dat is nu eenmaal zo.

Xenophon 18 december 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5172885)
Wel, je trekt hier zelf de conclusie: de ene drinkt bier en wordt alcolieker, de andere niet. Het hangt af van mens tot mens. De ene is verslavingsgevoeliger dan de andere. Dat is nu eenmaal zo.

Dus, we kunnen besluiten dat wiet geen opstap is voor zwaarder vermits de meeste mensen niet van wiet naar heroine overstappen.

Anders zouden we in het straatbeeld een massa uitgemergelde heroine verslaafden zien vermits honderdduizenden mensen wiet gebruiken.

Trouwens, ikzelf gebruikte coke en speed lang voor ik mijn eerste joint rookte. We zouden dan daaruit kunnen besluiten dat harddruggebruik een opstap is voor softdrugs te gaan gebruiken.

EddyBal 18 december 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5172934)
Dus, we kunnen besluiten dat wiet geen opstap is voor zwaarder vermits de meeste mensen niet van wiet naar heroine overstappen.

Anders zouden we in het straatbeeld een massa uitgemergelde heroine verslaafden zien vermits honderdduizenden mensen wiet gebruiken.

Trouwens, ikzelf gebruikte coke en speed lang voor ik mijn eerste joint rookte. We zouden dan daaruit kunnen besluiten dat harddruggebruik een opstap is voor softdrugs te gaan gebruiken.

Laat me raden: het was tijdens een levensperiode van ook zwaar drankmisbruik? Maar we zijn hier weeral zwaar off topic aan het gaan he ;)

Xenophon 18 december 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5172952)
Laat me raden: het was tijdens een levensperiode van ook zwaar drankmisbruik? Maar we zijn hier weeral zwaar off topic aan het gaan he ;)

Het zwaarste drankmisbruik waar ik me aan bezondigd heb speelt zich af tijdens de jaren dat ik 12 tot ongeveer 15 was.

Omdat ik niet besefte met wat ik bezig was.

lollysticky 18 december 2010 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5167997)
Ja, want ageren voor het splitsen van alle federale restbevoegdheden zal de eenheid van België versterken :lol: !!!

ik ageer niet voor de splitsing van alle bevoegdheden btw... ik wil gewoon een efficiënt werkend land... En alles wat niet efficiënt op federaal vlak kan geregeld worden, dat moet dan maar door Vlaanderen zelf geregeld worden. Dit betekent inderdaad ook dat het in de andere richting kan werken.

het enige wat ik u en andere belgicisten zie doen is continue pleiten voor een verenigd België terwijl ALLES rondom u heen duidelijk aantoont dat dit niet mogelijk is. Uw unitair belgië, of een compleet federaal belgië zal niet meer mogelijk zijn, zowel vanuit Vlaamse, als Waalse als Brusselse kant. Dus ofwel decentraliseert u meer, ofwel heft u belgië op... Door elke verandering (staatshervorming) tegen te gaan, zorgt u in feite OOK voor de teloorgang van het land waar u zo van houdt.

EddyBal 18 december 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5167997)
Ja, want ageren voor het splitsen van alle federale restbevoegdheden zal de eenheid van België versterken :lol: !!!

Ja. Minder ruzie = versterkt België.

Raar he. 8-)

largo_w 18 december 2010 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5172726)

Wees gerust ook daar kan HAMC U aan helpen hoor... ;-)

EddyBal 18 december 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5173193)

Nee, die heeft zijn leven gebeterd. 8-)

Xenophon 18 december 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5173193)

Zou dat echt zulk een schurk geweest zijn?

Xenophon 18 december 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5173198)

Ja, in gunstige zin. :D

Pericles 18 december 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5173215)
Ja, in gunstige zin. :D

Waar is den tijd dat HAMC en ik Brussel gingen platbranden.
Hij leverde een emmer , aceton en een darm van ne meter.
Een geluk voor Brussel dat we beiden alergisch waren voor aceton. :-D

EddyBal 18 december 2010 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5173221)
Waar is den tijd dat HAMC en ik Brussel gingen platbranden.
Hij leverde een emmer , aceton en een darm van ne meter.
Een geluk voor Brussel dat we beiden alergisch waren voor aceton. :-D

Ik wil wel acetonvrije brandversneller leveren hoor. En ik wil best nog controle uitoefenen op het juiste gebruik. 8-)

Pericles 18 december 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5173236)
Ik wil wel acetonvrije brandversneller leveren hoor. En ik wil best nog controle uitoefenen op het juiste gebruik. 8-)

Brussel brandt zo slecht in de winter. :-D

largo_w 18 december 2010 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5173198)

Mja "dan kent hij wel iemand" voor U... je moet zo naïef niet zijn. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be