redwasp |
11 mei 2011 13:56 |
vrede,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 5451116)
Ik weet dat je moslim bent rooi wesp, en jij weet immers ook dat ik niet 'rente' bedoelde in de zin van 'geld', maar; hoe langer de zoete pijn, hoe inniger 't weerzien. Dat is toch niet haram, mag ik hopen?
|
helemaal niet. had ook de overdrachtelijke zin wel begrepen, maar vond het grappig om die opmerking mee te geven.
het klopt natuurlijk dat het weerzien meestal des te mooi is als er wat tijd gepasseerd is. geduld wordt meestal beloond door het samenzijn met hem nog leuker, spannender, liever... te maken. maar dat geduld is nog steeds vrij lastig.
ik doe mijn best om geduldig te blijven, ik besef ook dat dat veel beter is. maar het is lastig. af en toe hier wat ventileren helpt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 5451116)
Gelukkig dat je in 'n 'vrij' westers land woont waar je geen gevaar loopt om gestraft te worden voor dat soort 'handelingen'.
Waarvoor zou de straf 't hoogst zijn in 'n waar islamitisch land, voor 't ontvangen van 'rente' of voor de 'handelingen' met je geliefde?
|
het is vooral goed dat de holebi-beweging hier al meer dan een halve eeuw gevochten heeft om rechten te krijgen. ik bid dat mijn zusters en broeders in de islamitische wereld dit gevecht ook voeren, zodat mensenrechten voor holebi's ook daar een feit worden. ik bid dat god onze strijd daar en hier blijft steunen en dat zelfs tijdens dat korte leven van mij nog veranderingen merkbaar zullen zichtbaar zijn in die regio's waar holebiseksualiteit nog levensgevaarlijk is vandaag de dag.
de meeste islam-landen hebben trouwens regels die heel creatief omspringen met het verbod op rente. ook daar willen de rijken hun rijkdom blijven vergroten. door een en ander een andere naam te geven wordt rente ineens veranderd in iets dat niet meer op rente lijkt.
god zegt zelf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heilie Quran, 3:14
voor de mensen is de liefde voor hun lust schoonschijnend gemaakt: vrouwen, zonen, goud en zilver, raspaarden, vee en akkers. dat is proviand voor het leven in deze wereld, maar bij god ligt het juiste einddoel.
|
en tegelijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heilie Quran, 104:1-4
wee de leugenaar en lasteraar die zijn rijkdom opstapelt en telt en denkt dat zijn schatten hem voor altijd zullen in leven houden. nee, hij zal zeker in het allesverslindend vuur worden geworpen.
|
vrede,
redwasp
|