Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vechtpartij omwille van Vlaamse vlag op SHAME-betoging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149775)

Pieter B 25 januari 2011 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5249802)
Het opzet van de betoging was inderdaad a-politiek, maar er ontstond een spontaan hoera België gevoel bij de demonstranten. Dat waren gewoon emoties die loskwamen

Die Belgische vlaggen zijn ook uit het niets in alle spontaniteit ontstaan, net als de slogans en opschriften.

Pieter B 25 januari 2011 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 5250363)

Tjsakka !

Oh, klarekijk was ook op de betoging.

BitterSweet 25 januari 2011 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5249291)
Groot drama. Probeer eens een Belgische vlag te tonen als TAK langskomt.

Ia ik kan er in komen dat je dat zo stelt,mss zouden ze langs beide zijden beter af zijn zonder die taalextremisten.
Maar wat deze betoging aangaat vrees ik dat ze politiek gerecupereert zal worden.
Men maakt het erger dan voordien door mensen tegen elkaar op te zetten,het was niet altijd mooi wat men van elkaar dacht maar de mensen bleven daar vrij passief om,maar net door dit soort initiatieven zullen sommigen zich winaar of verliezer wanen.
Ik krijg zo een wee gevoel in mijn maag als ik denk aan al diegenen die deze betoging gebruiken om anderstaligen als boeren te beschouwen.
Een gevoel van onmacht besluipt mij als ik denk aan hoe franstaligen over vlamingen denken en hoe vlamingen over franstaligen denken.
Dit alles zou niks te maken mogen hebben met taal of afkomst,maar alles met het verbeteren van het leven in Belgie.
De broodnodige hervormingen moeten ten goede komen van alle belgen en er zou geen stop mogen staan op politieke eerlijkheid van de regeringspartijen.
Natuurlijk tellen stemmen,maar hoe kan men een akkoord maken dat tegemoet komt aan de eerlijkheid tegenover alle kiezers als men steeds neen zegt op elke vraag die ons verder zou kunnen brengen dan deze patstelling.
Men heeft 80% franstalige demonstranten en 20% vlaamse,maar de betoging gaat wel door in brussel!
Wat als ze was doorgegaan in antwerpen of gent? ik weet niet hoor maar ieder van ons zal wel kant kiezen waarschijnlijk gezien zijn afkomst of woonst of politieke verbondenheid,maar een betoging houden over een mening
houd men niet in een bijna uitsluitend franstalige stad,weerom moeten vlamingen buigen voor franstaligen,en dat niet alleen inzake politieke eisen maar ook op menselijk vlak,ik ben een sociaal iemand,en niet direct gelinkt aan rechtse politiek,maar ik ben ook een vlaming en ik voel me helemaal niet goed bij zulke initatieven,daar komt nog meer ambras en gezever van.
Mss had men beter nooit 1 brussel,i wallonie of 1 vlaanderen gehad,dan hadden de extremen het in elk gebied nu niet voor het zeggen gehad hebben.
Men gaat zolang doorgaan tot haat tegenover mekaar zal toenemen.

Stef Leeuwenhart 25 januari 2011 00:33

En maar hoog van de toren blazen over de eenheid van België maar als ze een vlag zien van een gewest van dat land gaan ze over de rooie.

Svennies 25 januari 2011 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5250563)
Oh, klarekijk was ook op de betoging.

hehehe,ik dacht eerder aan de spellingchecker...;-)

Svennies 25 januari 2011 03:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250360)
Een degelijk succes,dat was de betoging. En u weet het maar al te best. Noch vriend noch vijand had zich aan zo'n massale opkomst verwacht. Zeker niet omdat ze wat amateuristisch werd opgezet in zeer korte tijd. Ja en dat stoort u. Nogmaals, u zult er toch mee moeten leven. En dan kunt u wel met primitieve enquêtes komen aandraven waaruit dit en waaruit dat blijkt. Ik geloof er allemaal niets van.

U bent nogal rap tevreden mijn beste....

Tja,belgicist zijn is in deze tijd niet wat het ooit eens is geweest nietwaar...

Waar zaten die andere Vlaamstalige belgicisten mijn beste,met zijn allen naar de cross op de tv aan het kijken soms....

300.000 betogers op de witte mars maakten uiteindelijk géén enkele moer uit wat de besluitvorming op politiek vlak over justitie betrof mijn beste,aangezien het sindsdien nog érger is geworden...

En nu denkt u dat die 34.000 betogerkes van wie amper een kleine 6.000 Vlamingen waren enige indruk gaan maken op de politieke wereld....

Man,man,man,dat is minder dan een dooie mus...hoogstens een pluim uit zijn staart...

Maar tja,als u zich daar gelukkig mee voelt, wie ben ik dan om u tegen te spreken,tenslotte hebt u er alleen zichzelf mee liggen...
Doe zo voort mijn beste,de koning rekent op u...:rofl::rofl::rofl:

Wie weet houdt u er nog een lintje of een laag-adelijke titel aan over...
Ridder System,daarvoor stroopt u toch graag uw broek voor naar beneden..:lol:

E. Gidius 25 januari 2011 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5250682)
En nu denkt u dat die 34.000 betogerkes van wie amper een kleine 6.000 Vlamingen waren enige indruk gaan maken op de politieke wereld....

7.140 om precies te zijn.

Het komt niet op een paar duizend meer of minder aan. Punt is dat Franstaligen die tegen de N-VA betogen geen enkele invloed uitoefenen op het politiek bestel: niks normaler dan dat toch?

Uitsluitend het percentage Vlamingen in de betoging kon invloed uitoefenen: hoeveel Vlamingen zijn bereid op straat te komen om "de N-VA tot redelijkheid aan te manen"? En dat dat percentage zoals te verwachten was, lamentabel laag lag (20, 25 of 30 pct, ik wil het kwijt zijn), staat vast.

Een pro-België betoging zal pas au serieux genomen worden als ze voor 60 pct uit Vlamingen bestaat.

system 25 januari 2011 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250697)
7.140 om precies te zijn.

Het komt niet op een paar duizend meer of minder aan. Punt is dat Franstaligen die tegen de N-VA betogen geen enkele invloed uitoefenen op het politiek bestel: niks normaler dan dat toch?

Uitsluitend het percentage Vlamingen in de betoging kon invloed uitoefenen: hoeveel Vlamingen zijn bereid op straat te komen om "de N-VA tot redelijkheid aan te manen"? En dat dat percentage zoals te verwachten was, lamentabel laag lag (20, 25 of 30 pct, ik wil het kwijt zijn), staat vast.

Een pro-België betoging zal pas au serieux genomen worden als ze voor 60 pct uit Vlamingen bestaat.

Hebt u ze één voor één geteld?

U baseert zich op een staal van een 1000 ondervraagden. En dan nog omdat het in uw politieke kraam past. Want moest de Soir gezegd hebben dat er 20.000 Vlamingen aanwezig zouden geweest zijn, dan zou die krant als Vlaamsvijandige krant volgens u weer de waarheid verdraaien.

Ik zal u zeggen waarom nog altijd zit te zaniken over die betoging: het pikt en het blijft pikken bij u dat deze betoging uitgroeide tot een waar succes. Succes waar niemand zich aan verwacht had. Noch ik, noch u. En daar nijpt het schoentje. Nogmaals, leer er maar mee leven. Want deze betoging zal geboekstaafd blijven als één der grootste politieke betogingen in België. Helaas voor u.

Zwartengeel 25 januari 2011 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5249886)
Het was verbluffend te zien wat voor een ijverige en vaardige vendelzwaaiers de francofoontjes zijn.

Op het filmpje van EUX.TV overgens gelet op de vlag van het Brussels Gewest die zo prominent in beeld komt?

E. Gidius 25 januari 2011 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250746)

Heb nog eens de naweeën in de media bekeken. Ondermeer Christophe De Borsu in Reyers Laat haalt de betoging op een schitterende manier onderuit. Prachtig toch hoe een krant als Le Soir erin geslaagd is met een piepklein prikje heel die valse fraseologie van de Belgicisten te doorprikken.

system 25 januari 2011 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250766)
Heb nog eens de naweeën in de media bekeken. Ondermeer Christophe De Borsu in Reyers Laat haalt de betoging op een schitterende manier onderuit. Prachtig toch hoe een krant als Le Soir erin geslaagd is met een piepklein prikje heel die valse fraseologie van de Belgicisten te doorprikken.

U ziet nog steeds groen van nijd. Toch maar wat afkoelen zou ik zo zeggen. Ga eens met de hond wandelen in de bossen van Limburg. Dat doet goed.

E. Gidius 25 januari 2011 08:25

1 Bijlage(n)
En, voor zover het nog nodig was, hebben de betogers zelf hun boodschap de doodsteek gegeven door deze racistische mevrouw in hun midden te dulden:

system 25 januari 2011 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250771)
En, voor zover het nog nodig was, hebben de betogers zelf hun boodschap de doodsteek gegeven door deze racistische mevrouw in hun midden te dulden:

U bent weer de mensen om de tuin aan het leiden.

Op de 34.000 �* 38.000 betogers pikt u dan enkele mensen eruit met een twijfelachtige slogan die u dan ten tonele voert als de spreekbuis van gans de betoging.

Maw u speelt een leugenachtig spel. Vermoedelijk met het inzicht: blijf maar liegen en maar blijf de leugen maar herhalen. Misschien gelooft het iemand op de duur wel.

Maar goed, zo kennen we u wel.

E. Gidius 25 januari 2011 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250775)
U bent weer de mensen om de tuin aan het leiden.

Ik hoef dat niet te doen, de betogers doen dat wel zelf.

Van de 50.000 betogers heeft er immers niet één deze mevrouw terechtgewezen, terwijl een aantal het wel nodig vonden om een betoger met een Vlaamse vlag met geweld te verwijderen.

Citaat:

Op de 34.000 �* 38.000 betogers pikt u dan enkele mensen eruit met een twijfelachtige slogan die u dan ten tonele voert als de spreekbuis van gans de betoging.
Geen twijfelachtige slogan: een slogan van een ongekende eerlijkheid! Deze mevrouw zegt openlijk wat het gros van de Belgicisten denkt.

Citaat:

Maw u speelt een leugenachtig spel. Vermoedelijk met het inzicht: blijf maar liegen en maar blijf de leugen maar herhalen. Misschien gelooft het iemand op de duur wel.
Het moet gezegd dat jullie ons steeds weer opnieuw van prachtig propagandamateriaal voorzien, en dat geheel gratis.

U gelooft mij niet, maar ik had graag zo'n betoging gehad een weekje voor de volgende verkiezingen.

system 25 januari 2011 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250777)
Ik hoef dat niet te doen, de betogers doen dat wel zelf.

Van de 50.000 betogers heeft er immers niet één deze mevrouw terechtgewezen, terwijl een aantal het wel nodig vonden om een betoger met een Vlaamse vlag met geweld te verwijderen.
Geen twijfelachtige slogan: een slogan van een ongekende eerlijkheid! Deze mevrouw zegt openlijk wat het gros van de Belgicisten denkt.

Het moet gezegd dat jullie ons steeds weer opnieuw van prachtig propagandamateriaal voorzien, en dat geheel gratis.

U gelooft mij niet, maar ik had graag zo'n betoging gehad een weekje voor de volgende verkiezingen.

Als ge elke dwaas, of lunatieker , of tegendraadse die in een betoging van 38.000 mensen meestapt, moet gaan terechtwijzen, dan wens ik u veel succes. De organisatoren van zulke betogingen mogen al tevreden zijn dat zo'n massa zich zonder al te veel incidenten naar de eindbestemming loodsen.

E. Gidius 25 januari 2011 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250785)
Als ge elke gek of lunatieker , of tegendraadse

Fout: het is de kern van het Belgicisme, en het enige gekke is dat die mevrouw dat openlijk zegt. Dat was tot nu toe enkel gereserveerd voor de salons.

Citaat:

die in een betoging van 38.000 mensen meestapt, moet gaan terechtwijzen, dan wens ik u veel succes. De organisatoren van zulke betogingen mogen al tevreden zijn dat zo'n massa zich zonder al te veel incidenten naar de eindbestemming loodsen.
Als het over een leeuwenvlag gaat, kunnen ze plots wel terechtwijzen.

system 25 januari 2011 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250786)
Fout: het is de kern van het Belgicisme, en het enige gekke is dat die mevrouw dat openlijk zegt. Dat was tot nu toe enkel gereserveerd voor de salons.

Als het over een leeuwenvlag gaat, kunnen ze plots wel terechtwijzen.

Dat zijn die dwazen waarover ik het heb. Er zijn altijd fanatiekers in een betoging. Dat weet u toch ook. U vergroot dit uit om uw politiek voordeel te halen op een slinkse manier.

E. Gidius 25 januari 2011 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250790)
Dat zijn die dwazen waarover ik het heb. Er zijn altijd fanatiekers in een betoging. Dat weet u toch ook. U vergroot dit uit om uw politiek voordeel te halen op een slinkse manier.

Goed, we zijn erin geslaagd om de betoging te herleiden tot drie krachtige beelden:
- 21 pct Vlamingen (met dank aan Le Soir);
- een leeuwenvlag met geweld verwijderd;
- en een racistische slogan die de wereld rondgaat.

Met deze perceptie is de betoging nu wel genoeg vernietigd in de Vlaamse publieke opinie. Ik ga me weer met iets nuttiger bezighouden.

fonne 25 januari 2011 09:09

Citaat:

34.000 fanatiekelingen naar het schijnt. De beelden vertelden genoeg. De massa werd gewoon hysterisch toen ze een Vlaamse Leeuw zagen.
En voor de rest, hopen provocateurs met anti-N-VA en Bart de Wever slogans, verblind door de demoniseringscampagne in de pers die de betoging vooraf ging.

patrickve 25 januari 2011 09:09

Citaat:

Waar het hem om gaat, en dat wil je niet zien, is dat:

- het dragen van een Vlaamse vlag OP ZICH niks schokkends zou mogen hebben, maar wel is AFGESTRAFT door de "medebetogers". De Vlaamse Vlag is geen belediging voor niemand. Het is geen haat symbool. Het is een officieel symbool in Belgie van het noordelijke deel van het land en de meerderheid van de bevolking van het land.

- het dragen van een haatdragende slogan die publiek de inferioriteit uitroept van de meerderheid van de bewoners van dit land wordt gezellig gedoogd door diezelfde "medebetogers". Het fascistoide van deze slogan die de unter-cultuur van de meerderheid van de bevolking uitschreeuwt, is bijgevolg in grotere resonantie met het gedachtengeod van deze betogers dan het fiere officiele symbool van diezelfde meerderheid.

patrickve 25 januari 2011 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250796)
Goed, we zijn erin geslaagd om de betoging te herleiden tot drie krachtige beelden:

Met deze perceptie is de betoging nu wel genoeg vernietigd in de Vlaamse publieke opinie. Ik ga me weer met iets nuttiger bezighouden.

2

Ik denk dat deze betoging al bij al een heel positief initiatief was :-D

fonne 25 januari 2011 09:12

Citaat:

U baseert zich op een staal van een 1000 ondervraagden. En dan nog omdat het in uw politieke kraam past. Want moest de Soir gezegd hebben dat er 20.000 Vlamingen aanwezig zouden geweest zijn, dan zou die krant als Vlaamsvijandige krant volgens u weer de waarheid verdraaien.

De treinen in Vlaanderen waren op zondag erg leeg, even leeg als op andere zondagen. Denk je nu echt dat ze met een dergelijke leugen zouden weggekomen zijn?

Citaat:

Ik zal u zeggen waarom nog altijd zit te zaniken over die betoging: het pikt en het blijft pikken bij u dat deze betoging uitgroeide tot een waar succes. Succes waar niemand zich aan verwacht had. Noch ik, noch u. En daar nijpt het schoentje. Nogmaals, leer er maar mee leven. Want deze betoging zal geboekstaafd blijven als één der grootste politieke betogingen in België. Helaas voor u.

Moet U nu geen vergelijkingen trekken met bepaalde fenomenen die zich vorige eeuw in de dertiger jaren afspeelden?

system 25 januari 2011 09:15

Citaat:

Laat die pietluttigheden maar vallen. Wees een goede verliezer en leg u neer bij het feit dat de betoging een groot succes was. Dat is niet alleen het beste voor uw gezondheid, maar het is bovendien wijs ook nog.

E. Gidius 25 januari 2011 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5250810)
Ik denk dat deze betoging al bij al een heel positief initiatief was :-D

De organisatoren zeggen dat dit nog maar het begin is. Ik heb er mijn twijfels over, maar hoop dat ze het kunnen. Een betoging van honderdduizend Belgicisten (waarvan 21.000 Vlamingen) net voor de verkiezingen, zou schitterende propaganda zijn.

E. Gidius 25 januari 2011 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250814)
Laat die pietluttigheden maar vallen.

Nee hoor: jullie schenken ze ons, het is dus aan ons om ze zoveel mogelijk uit te vergroten en voor ons doel te gebruiken.*

* Het aikido-principe: de kracht van de tegenstander gebruiken om hem te vloeren.

vlijmscherp 25 januari 2011 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250814)
Laat die pietluttigheden maar vallen. Wees een goede verliezer en leg u neer bij het feit dat de betoging een groot succes was. Dat is niet alleen het beste voor uw gezondheid, maar het is bovendien wijs ook nog.

de betoging was idd een groot succes voor de Brusselaars en de Walen. en daar stopt het, geeft het nu eens gewoon toe zeg, slechte verliezer.

Hollander 25 januari 2011 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250816)
De organisatoren zeggen dat dit nog maar het begin is. Ik heb er mijn twijfels over, maar hoop dat ze het kunnen. Een betoging van honderdduizend Belgicisten (waarvan 21.000 Vlamingen) net voor de verkiezingen, zou schitterende propaganda zijn.

Met meerdere verscheurde en verbrande Vlaamse vlaggen.

Eyjafjallajökull 25 januari 2011 09:27

Citaat:

Pas op, pas op, de Belgicisten hebben op elk van je argumenten een vlammende repliek klaar, zijnde ;

- Die peiling is gewoon niet wetenschappelijk gebeurd (Thomas Decreus kwam dit nog gisteren in Reyers laat verkondigen, maar werd hierbij gecounterd door Deborsu nota bene, die meende dat le soir en het onderzoeksbureau met betrekking tot deze peiling wel wat meer achting verdienden ("het gaat toch wel om een groot bureau").
- Dat van die leeuwenvlag was pure provocatie
- Die racistische slogan : de vrouw die deze vasthield zou betaald geworden zijn door de NVA om dit te doen 8O Tja, die belgicisten durven dus echt ver gaan :lol:

Inmiddels hebben ze door dat die 5 studenten verkiezen er de brui aan te geven, en tracht men de meest belachelijke initiatieven op poten te zetten (sitting ins, klaxonneren als men voorbij het parlement passeert, taartacties tegen N-VA...), men moet immers het ijzer smeden als het heet is :roll:

E. Gidius 25 januari 2011 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5250826)
Die racistische slogan : de vrouw die deze vasthield zou betaald geworden zijn door de NVA om dit te doen 8O

Wie heeft dat gezegd? Heb je een bron? Want dit is op zijn beurt weer prachtig bruikbaar als propaganda.

E. Gidius 25 januari 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5250826)
Inmiddels hebben ze door dat die 5 studenten verkiezen er de brui aan te geven, en tracht men de meest belachelijke initiatieven op poten te zetten (sitting ins, klaxonneren als men voorbij het parlement passeert, taartacties tegen N-VA...), men moet immers het ijzer smeden als het heet is :roll:

En dat allemaal om de uitslag van democratische verkiezingen niet te moeten accepteren...

Eyjafjallajökull 25 januari 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250832)
Wie heeft dat gezegd? Heb je een bron? Want dit is op zijn beurt weer prachtig bruikbaar als propaganda.

Op de facebook-groep van shame online :

Klik

9de reactie :

" Où est la touche "Je n'aime pas !" ? Je déteste cet affront �* la culture flamande, qui mérite le respect !
C'est �* se demander si elle était payée par la NVA ?
... Typiquement le genre d'argument qui fait leur lit =(
"

patrickve 25 januari 2011 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5250816)

Ik zou zelfs hopen te vermoeden dat van die 21% Vlamingen, er een zeker deel in het ootje is genomen en die naief dachten dat het ECHT een a-politieke betoging was ; ik vraag mij af hoeveel van die 21% Vlamingen die de slogan van die leuke mevrouw hebben gezien, nog fier durven te stellen dat ze "erbij" waren, en volgende keer weer zullen meedoen...

system 25 januari 2011 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5250927)
Ik zou zelfs hopen te vermoeden dat van die 21% Vlamingen, er een zeker deel in het ootje is genomen en die naief dachten dat het ECHT een a-politieke betoging was ; ik vraag mij af hoeveel van die 21% Vlamingen die de slogan van die leuke mevrouw hebben gezien, nog fier durven te stellen dat ze "erbij" waren, en volgende keer weer zullen meedoen...

Volgende keer, mijn waarde, zijn ze met 68.000.

patrickve 25 januari 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250934)

Jaja, maar het percentage Vlamingen ? Ik hoop dat ze met 200 000 komen, met 5% a 10% Vlamingen. Dan is het direct duidelijk. Dan willen de Franstaligen van de Vlamingen af. Plan-B.

schaduwpremier 25 januari 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5250366)
Succes of niet, deze betoging zal België niet meer kunnen redden.

dat is toch wat je wenst?

CyberpunX 25 januari 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 5249391)
daar komt burgeroorlog van

tzou tijd worden

fonne 25 januari 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5250927)

PVDA, vakbonden, links journaille van de Morgen en Humo, linkse kultuurvernietigers, plus het grootkapitaal (vertegenwoordigd door Maurice Lippens), ze zullen er allemaal terug zijn. Alle 6000. Ik denk niet dat er ook maar één echte Vlaming in de opzet is ingetrapt, en ik denk niet dat er ook maar één van de deelnemers uit Noord-België aanstoot genomen heeft aan de racistische boodschap van die mevrouw.

fonne 25 januari 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5250934)

Het is perfect mogelijk dat ze 62.000 Franstaligen zover gaan krijgen, het volstaat de agitprop van Le Soir en radio Mille Collines nog wat aan te zwengelen.

Steben 25 januari 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5250935)
Jaja, maar het percentage Vlamingen ? Ik hoop dat ze met 200 000 komen, met 5% a 10% Vlamingen. Dan is het direct duidelijk. Dan willen de Franstaligen van de Vlamingen af. Plan-B.

België wil van die Vlamingen af dat is heel juist, maar ze zijn zo mondig geworden verdorie.

patrickve 25 januari 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5250945)
PVDA, vakbonden, links journaille van de Morgen en Humo, linkse kultuurvernietigers, plus het grootkapitaal (vertegenwoordigd door Maurice Lippens), ze zullen er allemaal terug zijn. Alle 6000. Ik denk niet dat er ook maar één echte Vlaming in de opzet is ingetrapt, en ik denk niet dat er ook maar één van de deelnemers uit Noord-België aanstoot genomen heeft aan de racistische boodschap van die mevrouw.

'k zou hopen van niet. Je stiekem minderwaardig voelen, tot daar toe. Dat uiten door mee te gaan met de "superieuren", dat kan men dan wel begrijpen. Maar meestappen met mensen die het op een groot bord uitschreeuwen wat een boerke ge wel zijt, het massochisme gehalte moet toch wel behoorlijk hoog zijn...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be