Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo
(Bericht 5317464)
Die bui zie ik al lang hangen, en het is de hoofdreden waarom ik hier honderden posts tegen het Verdrag van Lissabon en de gevolgen van dat verdrag en de voorgangers ervan heb geplaatst.
Aan het Verdrag van Lissabon is een Grondrechtenhandvest gehecht, dat er eigenlijk deel van uitmaakt, al wordt dat een beetje verdoezeld. Dat Handvest bevat niets anders dan de rechten die wij als burgers van een lidstaat van de Raad van Europa al sinds mensenheugenis hebben: op grond van het mensenrechtenverdrag en het Europees Sociaal Handvest. De vraag is: waarom kent de EU ons deze rechten nog een keertje opnieuw toe?
Mijn overtuiging, en ik sta misschien alleen in het hele internet, al was het maar omdat niemand zich deze vraag schijnt te stellen:
- het Europees Hof van Justitie in Luxemburg wordt op die manier bevoegd over mensen- en burgerrechten;
- de formuleringen worden wat bijgesteld, wat marges voor interpretatie doet ontstaan.
en deze beide constateringen verontrusten mij om de volgende redenen:
- degenen die onze machthebbers manipuleren, met name de banken, hebben de bui van hyperinflatie en het risico van volksopstanden allang zien hangen; zij kunnen thans deze rechtsvoorschriften herinterpreteren zodat ze het omgekeerde blijken in te houden van wat je zou denken. De EU doet dat al op vele gebieden, en het vormt de ware specialiteit van het EU Hof van Justitie;
- de rechtspraak hierover wordt grotendeels en, in de praktijk meer dan in theorie: grotendeels ook in laatste instantie, toevertrouwd aan een magistratuur die de enige in heel Europa vormt waarvan de afhankelijkheid van de uitvoerende en wetgevende macht door de regelgeving wordt gegarandeerd, waarbij deze wel een schaamlapje bevat: de rechters moeten een eed zweren, namelijk dat ze onafhankelijk zullen zijn. Tja, ze kunnen natuurlijk net zo goed een zweer eten.
Edit: nog een slotsommetje: de machthebbers gorden zich ten strijde. En dat is heus niet om ons beter te kunnen behandelen dan, ik zeg maar wat, het Libische of Egyptische leger daar beneden aan het doen zijn. Ik had hier ook over de Maastricht-peiler Veiligheidsbeleid van de EU kunnen wijzen, met het op allesbehalve correcte manier de facto in de EU-wetgeving binnengesluisde Schengen-Verdrag, de EU-politie, het in de steigers staande EU-leger, de toenemende bewaking van de brave burger, gemotiveerd met de dreiging van de niet erg bewaakte stoute burger of onburger, ach ja, zoveel meer: wie heeft nu nog niet door dat de machthebbers ons allang de oorlog hebben verklaard, en dat niet noor door de referenda in Frankrijk, Nederland en Ierland naast zich neer te leggen!
Waar het om te doen is, is dit: een half miljard mensen grotendeels uit hun bezittingen onteigenen en deze een selecte club te laten toevloeien, een club die nu al de EU in zijn macht heeft en bereid is, over tientallen miljoenen lijken te gaan. Wereldoorlog 3 staat in de steigers!
|