![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goodwill in economische termen doet hier helemaal niets terzake en dat weet je zelf natuurlijk ook wel (dat mag ik toch hopen hé?) Goodwill op politiek en sociaal vlak is natuurlijk gewoon welwillendheid. De economische term hier gebruiken zou compleet onzinnig zijn. En ja als je niet gelooft dat ze het slecht voorhebben met ons dan geloof je in hun goodwill, zo simpel is het. Natuurlijk hebben ze het slecht met ons voor, want zodra ze geen geld meer krijgen willen ze van ons af. Op momenten dat Vlaanderen de steun nodig had van het rijke zuiden, zelfs dan waren er transfers van noord naar zuid. Niet echt het toonbeeld van solidariteit of welwillendheid. Een Belgie dat niet bestuurd woord door de franstaligen is een belgie dat niet zal bestaan. Dat noem ik het toonbeeld van badwill. |
Citaat:
de Franstaligen denken al een tijdje niet meer in termen van België maar zijn gewoon bezig met een splitsingscenario. Zo zijn er al jaren professoren van verschillende Franstalige universiteiten aan het werk voor alle Franstalige partijen in die context. Ze zeggen het zelf openlijk als het over BHV gaat. het probleem is dat er nog steeds een pak Vlamingen zijn die dit niet willen inzien en nog altijd in een Belgische oplossing geloven. en zo kom je natuurlijk onvoorbereid aan de onderhandelingstafel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar denk je dat die briefjes in je portemonnee vandaan komen, geplukt van de bomen of zo? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er MOET een grondige staatshervorming komen en zelfs de nota van BDW gaat niet ver genoeg, maar zou als eerste hervorming van velen wel aanvaardbaar zijn voor mij. Dit onland moet kapot. Ofwel hervormt het zich, ofwel splitsen, mij om' even. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog enkele dagen onderhandelen en ... :lol: en ook wel een beetje :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be