Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Overwinning van NVA = grootste flop in onze geschiedenis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153909)

ViveLaBelgique 14 april 2011 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5410348)
Wat zij willen doet uiteindelijk weinig ter zake. Wat er op papier staat, dus wat er concreet afgesproken wordt, doet wel ter zake.

Wie bedoel je met zij ?

Wat is er al op papier concreet afgesproken ? Buiten de 12 principes ?

Snerror 14 april 2011 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410389)
Wie bedoel je met zij ?

Wat is er al op papier concreet afgesproken ? Buiten de 12 principes ?

Zij = Peeters & Jambon. Er is niets nog niets concreet afgesproken, maar wel als iets concreet op papier gezet en dus een concreet voorstel. Dáár moet je op oordelen.

ViveLaBelgique 25 augustus 2012 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5410391)
Zij = Peeters & Jambon. Er is niets nog niets concreet afgesproken, maar wel als iets concreet op papier gezet en dus een concreet voorstel. Dáár moet je op oordelen.

Kan je eens een link geven daar wat er concreet op papier gezet is ?

Het is altijd gemakkelijker om over iets te oordelen als ik het eerst zelfs eens kan lezen...

De schoofzak 25 augustus 2012 17:33

De titel van deze draad is:
Overwinning van NVA = grootste flop in onze geschiedenis

Ik zou eer zeggen: wat een palmares kan deze regering voorleggen !!

Razend benieuwd naar de reactie van de kiezer hierop.

.

knip 25 augustus 2012 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5407384)
NVA overwinning is meer en meer een echte flop aan het worden.
Zij die nu eens alles gingen veranderen (voor de verkiezingen) staan langs de zijlijn de snottebellen uit hun neus te peuteren.

Willen ze niets veranderen of kunnen ze het niet
Ik denk meer en meer dat ze niet bekwaam zijn.
Mocht er strategie achter zitten, awel mercie De Wever, eigenbelang gaat dan weer eens voor t.o.v Vlaanderenland.

Er wordt zelfs nietmeer gesproken over een nieuwe regering, niet op tv,krant of radio

Hier op het forum gaat Japan blijkbaar voor op onze eigen miserie in dit land
Waar zitten nu de grote muilbekken die de Walen eens gingen kelderen ?

De Walen zijn gewoon slimmer dan de bende Vlaams Nationalisten
Niets wordt er nog gebakken

Véél bla bla maar weinig boem boem.

Voor mij is Dewever een DIKKE zakkenwasser aan het worden
Het begint zelfs lachwekkend te worden
:lol::lol:Belgie - Het land dat binnenkort nog enkel te vinden is in het Guinness Book of Records

Soms zijn er toch echt idioten op dit Forum.

Henri1 25 augustus 2012 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6297775)
De titel van deze draad is:
Overwinning van NVA = grootste flop in onze geschiedenis

Ik zou eer zeggen: wat een palmares kan deze regering voorleggen !!

Razend benieuwd naar de reactie van de kiezer hierop.

.

Het verschil tussen beide is dat de Regering werkt en de N-VA niets doet.

Xenophon 25 augustus 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6298267)

Hoe verklaar je dan de verkiezingsuitslag?

Distel 26 augustus 2012 07:42

Citaat:

Een dictator werkt ook, terwijl zijn oppositie in de gevangenis zit niks te doen. Nu niet dat ik dit land met een dictatuur wil vergelijken (al heeft het er soms wat trekjes van), maar het helpt natuurlijk wel illustreren dat een lege slogan als "de regering werkt en de oppositie staat aan de kant" (duh!) vooral moet dienen om de simpelen van geest, die er zeker niet te hard over nadenken, gelukkig te stemmen.

Henri1 26 augustus 2012 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6298337)
Hoe verklaar je dan de verkiezingsuitslag?

Velen geloven in N-VA, dat staat als een paal boven water.

Maar op dit moment gebeuren er binnen N-VA dingen die niet door iedere kiezer in dank zullen worden afgenomen.
Neem nu de influx van hardcore Vlaams Belangers. Deze subversieve elementen gaan ervoor zorgen dat de partij van binnenuit uitgehold wordt.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6298532)
Een dictator werkt ook, terwijl zijn oppositie in de gevangenis zit niks te doen. Nu niet dat ik dit land met een dictatuur wil vergelijken (al heeft het er soms wat trekjes van), maar het helpt natuurlijk wel illustreren dat een lege slogan als "de regering werkt en de oppositie staat aan de kant" (duh!) vooral moet dienen om de simpelen van geest, die er zeker niet te hard over nadenken, gelukkig te stemmen.

Blijkbaar werkt die slogan dan bij jou want jij bent blijkbaar uitermate tevreden dat de grootste partij van ons land en de grootste politieke stroming in de gevangenis zit, om je beeldspraak te volgen.

Maakt dat van jou een simpele van geest ? Ik dacht het niet !

De schoofzak 26 augustus 2012 08:42

Citaat:

De regering werkt inderdaad in de regering, maar wel in de verkeerde richting.

De nva is noodgedwongen regeringswerkloos, maar bereidt zich verder voort op de volgende verkiezingen.

Maar je hebt gelijk: wij van de N-VA worden op dit moment, zonder te moeten werken, slapend rijk.

Ben ik vergeten "dank je wel" te zeggen ?

.

De schoofzak 26 augustus 2012 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6298549)

Maar op dit moment gebeuren er binnen N-VA dingen die niet door iedere kiezer in dank zullen worden afgenomen.
Neem nu de influx van hardcore Vlaams Belangers. Deze subversieve elementen gaan ervoor zorgen dat de partij van binnenuit uitgehold wordt.

Je hebt "noodgedwongen" twee soorten Belangers: hardcore en softcore.

Als wij van de N-VA de hardcore's binnennemen, dan versoft het Belang.
En d�*t zou de belgicisten zeer grote angst in moeten boezemen.

Als wij daarentegen enkel softcore's binnenrijven, dan ziet het er niet goed uit voor de belgicisten ...

.

Distel 26 augustus 2012 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298567)
Blijkbaar werkt die slogan dan bij jou want jij bent blijkbaar uitermate tevreden dat de grootste partij van ons land en de grootste politieke stroming in de gevangenis zit, om je beeldspraak te volgen.

Mis. Ik ben daar helemaal niet tevreden over. Ik had veel liever gezien dat de nota Di Rupo werd verworpen en dat de crisis uiteindelijk zou leiden tot een splitsing van dit land. Overigens is de notie dat de N-VA niets doet ook al helemaal fout, dat is al tot in den treure aangetoond.

Pericles 26 augustus 2012 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298567)

Maakt dat van jou een simpele van geest ? Ik dacht het niet !

Tja , als je alleen maar mag meedoen op voorwaarde dat je niets van uw programma mag realiseren , dan blijf je inderdaad beter aan de kant staan. Om verder aan te dikken. :-D

robert t 26 augustus 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6298549)

Zeker weten.
Citaat:

Voor de zoveelste maal neem je je wensen voor werkelijkheid. In iedere grote volkspartij zitten een aantal mistevredenen. Kleine strubbelingen zijn onvermijdbaar.

Je bezorgdheid moet enkel maar de problemen in jouw partij toedekken. De peilingen wijzen op afkalving van de P.S. Je oud trukje om de problemen van de sossen te verbloemen werkt niet meer. Jullie gaan dit al voelen in oktober, maar de échte afrekening komt er in 2014. Dan ga je pas op je moeder roepen.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6298580)
Mis. Ik ben daar helemaal niet tevreden over. Ik had veel liever gezien dat de nota Di Rupo werd verworpen en dat de crisis uiteindelijk zou leiden tot een splitsing van dit land. Overigens is de notie dat de N-VA niets doet ook al helemaal fout, dat is al tot in den treure aangetoond.

Dan moet je toch uitermate teleurgesteld zijn dat BDW het aanbod van Plan B van EDR niet au serieux nam.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298613)
Tja , als je alleen maar mag meedoen op voorwaarde dat je niets van uw programma mag realiseren , dan blijf je inderdaad beter aan de kant staan. Om verder aan te dikken. :-D

Dat geldt niet als je de grootste partij bent. Op een gegeven moment was het Vlaams Belang de grootste partij in Vlaanderen en zijn hebben zich ook buiten de Vlaamse regering laten manoeuvreren. Zij zijn er niet door aangedikt.

Dat N-VA nu electoraal aandikt staat volledig los van het feit of ze nu buiten de regering zitten of niet. Dat is al ten treuren beargumenteerd.

Distel 26 augustus 2012 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298647)
Dan moet je toch uitermate teleurgesteld zijn dat BDW het aanbod van Plan B van EDR niet au serieux nam.

Als dat aanbod er al geweest is (wanneer dan wel?), dan zal het sowieso niet serieus bedoeld zijn. Wanneer de Walen plan B in werkeng willen zetten, gaan ze heus niet wachten op de zegen van BDW.

nabat54 26 augustus 2012 09:47

Citaat:

De oppositie werkt ook.
Henri1 de aandachthoer heeft weer al eens aandacht nodig.
Hieronder de omschrijving van "oppositie"

BDW heeft als formateur de kans/tijd niet gekregen.
De sossen en de liberalen wilden absoluut deel uitmaken van de regering (nb gevallen omdat Decroo Junior er de stekker had uitgetrokken)
De tjeven zaten in een moeilijke positie , want ferm klop gehad van hun ex kartelpatner.
Maar ja tjeven zijn tjeven zels als ze klop gekregen hebben dus hebben ze maar toegetreden tot de regering ; een tripartite.

U bent van mening dat de regering "werkt" ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oppositie_(politiek)

De oppositie wordt in de politiek gevormd door alle politieke partijen die tegen de uitvoerende macht zijn gekant; deze partijen worden de oppositiepartijen genoemd.
De uitvoerende macht kan bijvoorbeeld bestaan uit - op landelijk niveau - de regering of - op lokaal niveau - het college van burgemeester en wethouders (Nederlandse situatie) respectievelijk het college van burgemeester en schepenen (Belgische situatie).

Meestal bestaat de oppositie uit alle partijen die niet in de uitvoerende macht zijn vertegenwoordigd. Dit is echter niet altijd het geval, soms geven partijen die zelf niet regeren gedoogsteun. De leider van de grootste partij die in de oppositie zit, wordt meestal de oppositieleider genoemd.

In dictatoriale regimes wordt oppositie als onwettig gezien en daarom dikwijls onderdrukt, terwijl oppositie in een democratie deel van het overheidsprincipe uitmaakt.

Perzik 26 augustus 2012 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5407436)
Ik zal het U eens uitleggen waar het schoentje nijpt

Vooraleer ze met hun grote muil veel bla bla stonden te verkondigen, hadden ze eerst eens moeten rekenen.

Splitsen is ook schuld overnemen
ER IS GEWOON GEEN GELD OM TE SPLITSEN OF ZE MOETEN HET GAAN HALEN BIJ DE VLAMING (belastingen)

Goede start zou ik zeggen:evil:

Waarom is splitsen ook schuld over nemen? Of bedoel je pro rata de bevolking?

Dan komt vlaanderen er vanuit met een lagere schuldgraad. Wegens een relatief hoger bbp dan wallonie

jogo 26 augustus 2012 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6298570)
Maar je hebt gelijk: wij van de N-VA worden op dit moment, zonder te moeten werken, slapend rijk.

dat gaat de kiezer ook eens door hebben en dan is het liedje uit.

Pericles 26 augustus 2012 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298650)
Dat geldt niet als je de grootste partij bent. Op een gegeven moment was het Vlaams Belang de grootste partij in Vlaanderen en zijn hebben zich ook buiten de Vlaamse regering laten manoeuvreren. Zij zijn er niet door aangedikt.

Dat N-VA nu electoraal aandikt staat volledig los van het feit of ze nu buiten de regering zitten of niet. Dat is al ten treuren beargumenteerd.

Waarom zou dat niet gelden voor de grootste partij , als je niets van uw programma mag realiseren en verplicht wordt uw kiezers teleur te stellen ?
Aandikken dan maar hé.

Perzik 26 augustus 2012 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298750)
Waarom zou dat niet gelden voor de grootste partij , als je niets van uw programma mag realiseren en verplicht wordt uw kiezers teleur te stellen ?
Aandikken dan maar hé.

Ide zo werkt een democratie eenmaal vive. Laat de burgen 14 oktober maar vooral in 2014 bepalen waarom ze het gewenste beleid niet hebben gekregen. Ofwel stemmen ze terug tjeef omdat nva is gevlucht ofwel nva omdat ze de nva er uiten hebben gehouden. De vlaamse partijen versterken dit enkel nog door hun goednieuwshow en hun aanvallen op de NVA. Het beste wat ze zouden kunnen doen is effectief een deel van het programma van nva uitvoeren

Tzou mooi zijn als er wat info over de formatie op wikileaks zou komen. :)

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298750)
Aandikken dan maar hé.

Beantwoord zelf eens die vraag.

Pericles 26 augustus 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298757)
Beantwoord zelf eens die vraag.

Wel ik zeg het toch , als je niets van je programma mag realiseren , blijf je beter aan de kant staan.

Perzik 26 augustus 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298771)
Wel ik zeg het toch , als je niets van je programma mag realiseren , blijf je beter aan de kant staan.

De vraag is tich waarom vld in deze regering is gestapt. Hun socio economische programma toonde veel overeenkomsten met dit van nva. Als cd en v en vld, nva niet hadden vallen hadden de vlamingen het bestur gekregen waarvoor ze gekozen hadden

Pericles 26 augustus 2012 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6298776)
De vraag is tich waarom vld in deze regering is gestapt. Hun socio economische programma toonde veel overeenkomsten met dit van nva. Als cd en v en vld, nva niet hadden vallen hadden de vlamingen het bestur gekregen waarvoor ze gekozen hadden

Voor o-VLD en CD&V zullen postjes belangrijker zijn zeker.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298771)

Nogal lamzakkerig als je de grootste partij uitmaakt. Nu ja in een democratie krijgt het volk de leiders die het verdient.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6298776)

Dat is een muis verwijten dat hij een olifant omver stompt.

Pericles 26 augustus 2012 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298861)
Nogal lamzakkerig als je de grootste partij uitmaakt. Nu ja in een democratie krijgt het volk de leiders die het verdient.

Waarom ?
Als je niet aan kiezersbedrog wil doen en wil breken met de Vlaamse traditie daar ontrent.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298871)
Waarom ?
Als je niet aan kiezersbedrog wil doen en wil breken met de Vlaamse traditie daar ontrent.

Elke partij doet aan kiezersbedrog. Het is zelfs zo dat kiezers dat niet altijd verwijten, ze verwachten het ook.

Ik zou echt niet weten wat je bedoelt met de Vlaamse "traditie daar omtrent".

djimi 26 augustus 2012 12:06

Citaat:

... in een democratie krijgt het volk de leiders die het verdient.

In een democratie wel, ja.

Maar zoals we allen eigenlijk wel weten - maar daarom nog niet heimelijk, laat staan openlijk, durven toe te geven - is la Belgique géén democratie.

djimi 26 augustus 2012 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298866)
Dat is een muis verwijten dat hij een olifant omver stompt.

Bij de Open-VLD past de metafoor 'rat' toch iets beter, me dunkt :-P

Pericles 26 augustus 2012 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6298916)
Bij de Open-VLD past de metafoor 'rat' toch iets beter, me dunkt :-P

Verhofstadt wou zelfs opnieuw Vlaamse grond afstaan om toch maar in het zadel te blijven. 8-)

Klarekijk 26 augustus 2012 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5407384)
NVA overwinning is meer en meer een echte flop aan het worden.
Zij die nu eens alles gingen veranderen (voor de verkiezingen) staan langs de zijlijn de snottebellen uit hun neus te peuteren.

Willen ze niets veranderen of kunnen ze het niet
Ik denk meer en meer dat ze niet bekwaam zijn.
Mocht er strategie achter zitten, awel mercie De Wever, eigenbelang gaat dan weer eens voor t.o.v Vlaanderenland.

Er wordt zelfs nietmeer gesproken over een nieuwe regering, niet op tv,krant of radio

Hier op het forum gaat Japan blijkbaar voor op onze eigen miserie in dit land
Waar zitten nu de grote muilbekken die de Walen eens gingen kelderen ?

De Walen zijn gewoon slimmer dan de bende Vlaams Nationalisten
Niets wordt er nog gebakken

Véél bla bla maar weinig boem boem.

Voor mij is Dewever een DIKKE zakkenwasser aan het worden
Het begint zelfs lachwekkend te worden
:lol::lol:Belgie - Het land dat binnenkort nog enkel te vinden is in het Guinness Book of Records

U opend nagenoeg met een tirade van vlaams volksverraad .

Mensen zijn dat liedje meer dan beu . Ik ben geen NV-A er en zeker geen VB er . maar van onbekwaamheid of slechte wil van NV-A is absoluut geen sprake , het is gewoon een vlaams (traditionele partijen ) complot tegen de NV-A en in plaats van vlaamingen samen te laten werken , plegen ze samen met de Walen een veredeld maar LAF cordon sanitair tegen NV-A.

Om U aan te tonen dat ik deze situatie objectief bekijk zal ik er aan toevoegen dat ik zelf tegen de splitsing van Belgie ben en ja , ik ben ook voor het behoud van ons Koningshuis . En ik heb liever een Koning in Laken dan een waals asielsenter in Laken .

Klarekijk 26 augustus 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298942)
Verhofstadt wou zelfs opnieuw Vlaamse grond afstaan om toch maar in het zadel te blijven. 8-)

Ik ben altijd liberaal geweest , tot Verhofstadt samen met Van Delanotte ons overheidsgebouwen verkocht en ze terug huurde , om toch maar de begroting te doen kloppen zonder ook maar een deftige maatregel te moeten nemen .

EN wie is nu de naakte eigenaar van die gebouwen ? NEE ik ben niet tevreden met de naam van de vennootschap , ik wil de aandeelhouders kennen .
Dat zal meteen aantonen hoe corupt die gasten zijn .

Als de overheid een gebouw verkoopt had dat openbaar moeten zijn op de hoek van de straat in een café en op voorhand aangekondigt , zodat iedereen kon bieden .

djimi 26 augustus 2012 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6298942)

Die zal de Vlamingen ondertussen wel uit de grond van z'n hart - laten we voor de lol even aannemen hij daar écht over beschikt - haten omdat ze hem niet langer ernstig nemen (of erger).

stuyckp 26 augustus 2012 12:38

Citaat:

Dankzij jou wel, maar ondanks mij.

stuyckp 26 augustus 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6298874)
Elke partij doet aan kiezersbedrog. Het is zelfs zo dat kiezers dat niet altijd verwijten, ze verwachten het ook.

Ik zou echt niet weten wat je bedoelt met de Vlaamse "traditie daar omtrent".

Dat lijkt me de beschrijving te zijn van de kiezers die op CD&V of open VLD stemmen. Als je dat nu nog altijd doet na al die jaren, dan weet je inderdaad dat je gaat bedrogen worden. In mijn ogen ben je daarbovenop ook nog eens een oen.

ViveLaBelgique 26 augustus 2012 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6298911)
In een democratie wel, ja.

Maar zoals we allen eigenlijk wel weten - maar daarom nog niet heimelijk, laat staan openlijk, durven toe te geven - is la Belgique géén democratie.

Als de grootste partij de macht aan de kleintjes over laat, is dat voor jou dan democratisch ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be