Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA, De Wever en Politiek. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154429)

Henri1 26 april 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5430069)
Ik wel, maar jij niet. Er staan nl. boeiende dingen in over het Waalse racisme tegenover de Vlamingen:evil:

Luister Meneer Fonne. Als U de Vlaamsnationalistische partijen en ik gooi ze nu allemaal even op een hoopje voor het gemakt maar de helft zo kritisch zou bekijken als u de traditionele partijen bekijkt zult ook u moeten toegeven dat we van die gasten weinig concreets mogen verwachten.

Henri1 26 april 2011 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lavox (Bericht 5430150)
Zij zochten tenminste werk...

Dat impliceert dat er werk was in Wallonië en niet in vlaanderen.

We zijn het eens.

vlijmscherp 26 april 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5430184)

We zijn het eens.

de vraag is waarom er daar werk was en hier niet.

een andere vraag is tegen welke voorwaarden ze daar moesten werken.

nog een andere vraag is hoe de toenmalige Walen tegen die nieuwkomers aankeken.

nog een andere vraag is waarom de huidige Westvlaamse KMO's geen Walen vinden die willen werken.

daiwa 26 april 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5429839)
Ze gingen inderdaad werken in Wallonië een groot verschil met nu, nu willen de walen ons geld zonder ervoor te willen werken.

De nagel op de kop!

daiwa 26 april 2011 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5429751)
En dat moet de bezorgde burger geruststellen ?

Dat van de bezorgde burger is een fabeltje dat de overheid ons probeert wijs te maken in de hoop dat N-VA plooit.

vlijmscherp 26 april 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5430182)
Luister Meneer Fonne. Als U de Vlaamsnationalistische partijen en ik gooi ze nu allemaal even op een hoopje voor het gemakt maar de helft zo kritisch zou bekijken als u de traditionele partijen bekijkt zult ook u moeten toegeven dat we van die gasten weinig concreets mogen verwachten.

van de traditionele partijen weten we nochtans wat ze er van gemaakt hebben.

een staatsstructuur die niemand verstaat, die ervoor zorgt dat mensen tegen elkaar worden opgezet en die er voor zorgt dat een minderheid ter eeuwige tijden de meerderheid kan blokkeren.

1 van de hoogste staatsschulden in het westen.

bij de hoogste belastingen ter wereld.

bij de laagste pensioenen in het westen.

geen oplossingen voor de vergrijzing die er aan komt.

regio's met meer dan 20% werkloosheid.

overvolle gevangenissen.

dure energieprijzen.

daiwa 26 april 2011 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5429680)
27% van de Vlamingen.
.

Tel daar ook maar het percentage van het VB bij.
Zij hadden het liever nog radikaler gezien maar toch waarderen ze het dat BDW niet plooit.

Lavox 26 april 2011 21:35

Citaat:

We zijn het eens.

Logisch ook, gewoonweg omdat het België is.
Natuurlijk was er werk in Wallonië.

Henri1 26 april 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5430193)
de vraag is waarom er daar werk was en hier niet.

een andere vraag is tegen welke voorwaarden ze daar moesten werken.

nog een andere vraag is hoe de toenmalige Walen tegen die nieuwkomers aankeken.

nog een andere vraag is waarom de huidige Westvlaamse KMO's geen Walen vinden die willen werken.

1. Vlaanderen was acherop geraakt.

2. Goede voorwaarden want velen besloten om zich in Walenland te gaan vestigen. Een van die waren de voorouders van Michel Daerden om een voorbeeld te noemen.

3. Ze werden goed ontvangen want vele vlamingen werden spontaan Waal, dus zo slecht zal het niet geweest zijn.

4. Misschien zijn die vlaamse KMO's niet zo Waalgezind ?

vlijmscherp 26 april 2011 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5430240)
1. Vlaanderen was acherop geraakt.

2. Goede voorwaarden want velen besloten om zich in Walenland te gaan vestigen. Een van die waren de voorouders van Michel Daerden om een voorbeeld te noemen.

3. Ze werden goed ontvangen want vele vlamingen werden spontaan Waal, dus zo slecht zal het niet geweest zijn.

4. Misschien zijn die vlaamse KMO's niet zo Waalgezind ?

1. de vraag was waarom is Vlaanderen achterop geraakt?

2. + 3. je kent echt niets van de geschiedenis hé?

4. je bedoelt dat ze niet spontaan allemaal Frans spreken? moet dat dan?

ViveLaBelgique 26 april 2011 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5430082)
Dat er hier totaal geen beleid is, een snelbelg wet, geen werkende justitie (waardoor de procedures zolang aanslepen dat je al tot Belg genaturaliseerd kunt zijn voor de rechtbank een uitspraak doet over je asieldossier), geen goede aanpak van de terugkeer van illegalen, geen opsporing (actieve opsporing van illegalen is zelfs verboden!), geen werkverplichting, ...

Ik vroeg naar de vergelijking met Nederland/Frankrijk en Duitsland. In België kan een sans-papiers niet aan de slag en riskeert een werkgever zware boetes als men deze in het zwart tewerk stelligt. In de UK is dit pas van 2008. De UK heeft een veel groter asielprobleem dan België en ze zijn een eiland !

Citaat:

De regering heeft er iets aan gedaan. Er was misschien zelfs een politieke partij die aan de oorsprong ligt van de gewijzigde politiek? Maar de N-VA zou niets kunnen veranderen? Wees eens consequent!
Waar ben ik niet consequent ? Na 11 maanden mag je toch vragen stellen hoe ver ze juist staan met hun grote beloftes ?

Citaat:

Merrie Karolien staat nog altijd bronstig en wacht op iemand die haar wil bespringen. Zelf wil ze vooral in het leer van de ministerzetel springen. En bij de andere partijen worden ze toch ook wel wat ongeduldig hoor.
Kan je daar bronnen van geven waar de partijen of de personen dit zelf zeggen ? Ik zie nergens ook maar 1 politicus die volop de ambitie uit om een post te pakken in de federale regering. Ze zijn ongeduldig omdat de onderhandelingen vastgelopen zijn, dat is iets anders.

Citaat:

Volgens de grondwet bestaan partijen niet eens. Er zijn parlementsleden die door de kiezer verkozen worden, en er is een regering die door de koning wordt aangesteld. Er staan dus nergens dat partijen verplicht zijn om samen te werken.
Dat klopt inderdaad. De parlementsleden zouden elke avond voor het slapengaan artikel 7bis in 4 talen moeten opzeggen. Waar zit hun verantwoordelijkszin ?

Karma 26 april 2011 23:37

3 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5429962)
Mijn grootouders (vader en grootvaders) waren vlamingen werkten in Liège.
Dat gaat dus over een periode van 1925 tot 1960. Is dat de jaren 1800 ?
I dont think so.

Word document in drie gesplitst omdat het anders te groot was ...

Waarom? ... Daarom.

alfa16vjtd 27 april 2011 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5430024)
Zo effe uit de losse pols:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie..._Walloni%C3%AB

Citaat :
Vlaamse Immigratie naar Wallonië
Vlaamse immigratie naar Wallonië was een omvangrijk fenomeen in de geschiedenis van België. Kas Deprez schreef: "In de 19de eeuw zien we een arm Vlaanderen terwijl het agrarisch relatief rijk was. De eerste industriële revolutie ging Vlaanderen voorbij. Vlamingen immigreerden naar Wallonië (en andere regio's), om aan de armoede thuis te ontsnappen." De cijfers van 1866 tot 1910 gepubliceerd door Yves Quairiaux maakt het mogelijk om de belangrijkheid van dit economisch verschijnsel te begrijpen.[2]. Veel Franstalige Walen dragen Vlaamse familienamen.

Toch goed dat er Vlamingen in Wallonie werktten? Moest de sosciale zekerheid er geweest zijn hadden ze het misschien ook niet gedaan. Het verschil is wel dat ze achteraf daar gebleven zijn en de taal beginnen spreken zijn. Wel kijk als je dan met gelijke wapens wil vechten, schaf de uitkeringen af zodat de walen ook verplicht in vlaanderen moeten komen werken (laat ze wel ook de taal spreken van de patrons daar).

Henri1 27 april 2011 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5430518)
Toch goed dat er Vlamingen in Wallonie werktten? Moest de sosciale zekerheid er geweest zijn hadden ze het misschien ook niet gedaan. Het verschil is wel dat ze achteraf daar gebleven zijn en de taal beginnen spreken zijn. Wel kijk als je dan met gelijke wapens wil vechten, schaf de uitkeringen af zodat de walen ook verplicht in vlaanderen moeten komen werken (laat ze wel ook de taal spreken van de patrons daar).

Aansporen om dat te doen is beter dan verplichten.
Maar ja, verplichten zit in de genen hé ?

giserke 27 april 2011 07:46

Citaat:

En als we uw persoonlijkheidsstoornis even bekijken, weten we dat we van U ook weinig zinnigs te verwachten hebben.

vlijmscherp 27 april 2011 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5430528)
Aansporen om dat te doen is beter dan verplichten.
Maar ja, verplichten zit in de genen hé ?

als aansporen niet helpt, wat dan?

giserke 27 april 2011 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5430594)

Zoals Vaderlandslievende Rogiers deed met de Vlamingen, het mes op de keel zetten.

Die wist te vertellen dat Belgie geen cent moest geven aan Vlaanderen om de toenmalige armoede in Vlaanderen aan te pakken. Neen, zij moesten frans leren, en als meid of knecht werken in Wallonie. Of in de koolmijnen.

fonne 27 april 2011 10:38

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5430285)
Ik vroeg naar de vergelijking met Nederland/Frankrijk en Duitsland. In België kan een sans-papiers niet aan de slag en riskeert een werkgever zware boetes als men deze in het zwart tewerk stelligt. In de UK is dit pas van 2008.

:rofl:
ViveLaBelgique: er is geen zwartwerk in België, ik herhaal: er is geen zwartwerk in België.
Citaat:

De UK heeft een veel groter asielprobleem dan België en ze zijn een eiland !

Asielzoekers kunnen dan ook goed zwemmen (en de politie in Zeebrugge knijpt ook al eens een oogje toe:lol:). Maar je wou cijfers? Hier zijn cijfers:

Belgie 20.000 asielzoeker / 11 miljoen inwoners = 1,81 per duizend inwoners
Zwitserland: 13.000 / 7,5 = 1,73
Oostenrijk: 10.000 / 8 = 1,25
Frankrijk: 56.000 / 64 = 0,875
Nederland 13.000 / 17 = 0,65
Duitsland: 42.000 / 83 = 0,51
Engeland: 22.000 / 61 = 0,36

Bijlage 80169

Engeland is dus bij de landen met het minst aantal asielzoekers relatief ten opzichte van bevolkingsaantal! België heeft 5 maal meer asielzoekers relatief gezien dan Engeland!

Citaat:

Waar ben ik niet consequent ? Na 11 maanden mag je toch vragen stellen hoe ver ze juist staan met hun grote beloftes ?

Je beweerde dat er aan het asielmisbruik niets zou te doen zijn, niet door VB, niet door N-VA. Maar in beschaafde landen kunnen ze dat blijkbaar wel.
Citaat:

Kan je daar bronnen van geven waar de partijen of de personen dit zelf zeggen ? Ik zie nergens ook maar 1 politicus die volop de ambitie uit om een post te pakken in de federale regering. Ze zijn ongeduldig omdat de onderhandelingen vastgelopen zijn, dat is iets anders.

Zie de geruchten uit de Morgen van vandaag, die geruchten komen er niet toevallig. Niemand in de SP.A wil met Merrie Karolien naar de volgende verkiezingen gaan na de vorige slachtingen. Merrie Karolien moet dus haar carrière een beetje heroriënteren zoals dat heet. En dat kan maar als er postjes in de regering zijn te verdelen.
Citaat:

Dat klopt inderdaad. De parlementsleden zouden elke avond voor het slapengaan artikel 7bis in 4 talen moeten opzeggen. Waar zit hun verantwoordelijkszin ?

In de eerste plaats is het al een schande dat dat artikel bestaat, het is namelijk een partijprogrammapunt, en niet een punt voor de organizatie van de democratische rechtstaat. Het hoort dus niet thuis in een grondwet.
Het zou in de tweede plaats al goed zijn indien de Franstaligen de grondwet eens helemaal zouden lezen en er zich dan aan houden.

ViveLaBelgique 27 april 2011 11:03

@fonne

De cijfers gaat over mensen die asiel aanvragen. Deze cijfers zijn niet tekenent. In de UK deden sans-papiers voor 2008 de moeite niet eens om asiel aan te vragen omdat het niet nodig was om er te leven en werken.

Ik zeg niet dat er niets in België aan de asiel en migratie problematiek kan gedaan worden. Ik stel gewoon dat de VB en de N-VA er geen betere oplossing voor hebben. De Uk volgt nu zelfs het voorbeeld van België in zake tewerkstellingen van sans-papiers.

Over Gennez, je kan nergens aanhalen dat ze een ministerpost ambieert, waarom beschuldig je haar daar dan altijd van ?

Artikel 7bis van de grondwet is wel de basis van het rentmeesterschap waar Bart De Wever ook wel heil in ziet.

Henri1 27 april 2011 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5430594)

Als, als, als......

Probeer voor een keer eens constructief te denken.

bgf324 27 april 2011 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5431436)
Als, als, als......

Is vasthouden aan een hopeloos verouderde staat dan constructief denken?

Karma 27 april 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5430407)
Word document in drie gesplitst omdat het anders te groot was ...

Waarom? ... Daarom.

En ... documentjes gelezen Henri?

Henri1 27 april 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5431622)
En ... documentjes gelezen Henri?

Ik heb die belachelijke karikatuurromannetjes vroeger al eens gezien en heb geen behoefte er nog eens door te ploegen.

Vlaamsnationalistische propaganda van het (on)zuiverste water.

alfa16vjtd 27 april 2011 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5429680)
27% van de Vlamingen.

Alleen de uitslag van de verkiezingen telt.
Trouwens, de partij haalde slechts 17% in België.

En weeral bewijs je eens dat je er alles aan doet om toch maar je gelijk te halen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...kiezingen_2010

Kijk eens naar het totaal van de Vlaams nationalistische stemmen,.....
Dan zie je dat volgens uw redenering 25 percent van de Belgen en meer dan veertig percent van de vlamingen moeten uitgesloten worden.

alfa16vjtd 27 april 2011 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5431503)

Hij is over het geld in zijn zakken bezig.

vlijmscherp 28 april 2011 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5431436)
Als, als, als......

die "als" is realiteit hé.

ik ben een vurige voorstander van solidariteit, ook, en vooral, tussen Vlamingen en Walen. het liefst van al zou ik zelf de solidariteit willen organiseren met Nederland en Luxemburg. maja, 1 van die landen is volgens jou de grote boeman hé...

maar solidariteit werkt langs twee kanten. je kan niet en geld ontvangen en geen werk willen zoeken of geen opleiding willen volgen. je moet die solidariteit nooit vanzelfsprekend vinden, dat moet je basis zijn. anders ga je ervoor zorgen dat meer en meer mensen die solidariteit als iets slechts aanvaarden, het dumpen van geld in een bodemloze put. en is het einde van die solidariteit dichtbij, dit ten nadele van degenen die het wel verdienen om steun te krijgen. Diegenen die wel degelijk moeite doen om aan werk te geraken, om bij te dragen aan de maatschappij.

dus als je leest dat er in West-Vlaanderen mensen gezocht worden om de economie beter te kunnen doen draaien en dus om nog meer mensen aan het werk te krijgen, en dat langs de andere kant van de taalgrens, op een paar kilometer maar, er 20% werkloosheid is maar dat er nauwelijks van die werklozen willen gaan werken, dan is er idd iets mis, vind je niet?

Karma 28 april 2011 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5432295)
die "als" is realiteit hé.

ik ben een vurige voorstander van solidariteit, ook, en vooral, tussen Vlamingen en Walen. het liefst van al zou ik zelf de solidariteit willen organiseren met Nederland en Luxemburg. maja, 1 van die landen is volgens jou de grote boeman hé...

maar solidariteit werkt langs twee kanten. je kan niet en geld ontvangen en geen werk willen zoeken of geen opleiding willen volgen. je moet die solidariteit nooit vanzelfsprekend vinden, dat moet je basis zijn. anders ga je ervoor zorgen dat meer en meer mensen die solidariteit als iets slechts aanvaarden, het dumpen van geld in een bodemloze put. en is het einde van die solidariteit dichtbij, dit ten nadele van degenen die het wel verdienen om steun te krijgen. Diegenen die wel degelijk moeite doen om aan werk te geraken, om bij te dragen aan de maatschappij.

dus als je leest dat er in West-Vlaanderen mensen gezocht worden om de economie beter te kunnen doen draaien en dus om nog meer mensen aan het werk te krijgen, en dat langs de andere kant van de taalgrens, op een paar kilometer maar, er 20% werkloosheid is maar dat er nauwelijks van die werklozen willen gaan werken, dan is er idd iets mis, vind je niet?

Je hebt gelijk maar hier stel ik mij tevens de vraag of West-Vlaanderen dan geen werklozen meer heeft en waarom ook die er niet op ingaan.

Vette Pois(s)on 28 april 2011 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5431503)

sossen noemen dat progressief denken.

Karma 28 april 2011 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5431923)
Ik heb die belachelijke karikatuurromannetjes vroeger al eens gezien en heb geen behoefte er nog eens door te ploegen.

Vlaamsnationalistische propaganda van het (on)zuiverste water.

Dus Hendrik Conscience was een Vlaamsnationalistische propagandamaker?

Ik citeer een heel klein stukje uit het boek

Hendrik Conscience in zijn plechtig beroep op de overheid in 1850.

In 1850 voorspelde onze groote Hendrik Conscience, in zijn plechtig beroep op de overheid, “een diepe afgrond van haat en afkeer tusschen Walen en Vlamingen”
“Men zal het Vlaamsche volk van alle beschavingen verstoken houden; het zal voortkruipen in onwetendheid ; ambachten, nijverheid en landbouw laten verachteren ; het zal in domheid vervallen en als een hoop beklagenswaardige verworpelingen door zijn broeders worden beheerscht en verdrukt”
Dat Conscience toen gelijk had, bewijzen de woorden van onze grooten filozoof, de pater-jezuït A. Stracke, die in 1913, in zijn geschrift beweert dat in geheel Europa geen volk te vinden is dat zòò laag onder de geestelijke en zedelijk opzicht als de Vlaamsche.
Wij beamen ten volle die woorden, maar klagen de Belgische regeering aan. Zij en niemand anders is de bewerker van dien schandelijken toestand.
In de volgende blaadjes willen wij de middelen onderzoeken en die zij daarvoor aanwendde.

vlijmscherp 28 april 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5432414)
Je hebt gelijk maar hier stel ik mij tevens de vraag of West-Vlaanderen dan geen werklozen meer heeft en waarom ook die er niet op ingaan.

de werkloosheid in West-Vlaanderen is idd zeer laag.

maar dan nog hé, ook als er daar werklozen zijn die bij wijze van spreke naast hun deur kunnen gaan werken, maar de moeite niet willen doen, moeten die ook begeleid, aangepakt worden. uiteindelijk is dat in ieders belang.

het probleem natuurlijk is dat sommigen aan de rechterkant onmiddellijk het kind met het badwater willen wegsmijten en werklozen vooral hard willen aanpakken ipv te begeleiden. maar dat is weer een andere discussie.

1207 28 april 2011 09:55

Citaat:

hoe kleiner de groep werklozen hoe groter de kans dat er iets scheelt binnen die groep. (dat zijn vaak de ultralangdurig werklozen.)
en de vdab zijn een bende idioten die zonder enig probleem een alleenstaande moeder met kleuters een soort van ultraflexibele nachtschichtenjob zouden willen aansmeren.

guido 007 28 april 2011 10:02

Citaat:

Hier heb je natuurlijk een punt.

giserke 28 april 2011 10:07

Citaat:

Het verschil is, dat die werklozen in de Vlaanders niet gerust gelaten worden door de VDAB en andere instanties.

Henri1 3 mei 2011 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5432435)
Dus Hendrik Conscience was een Vlaamsnationalistische propagandamaker?

Ik citeer een heel klein stukje uit het boek

Hendrik Conscience in zijn plechtig beroep op de overheid in 1850.

In 1850 voorspelde onze groote Hendrik Conscience, in zijn plechtig beroep op de overheid, “een diepe afgrond van haat en afkeer tusschen Walen en Vlamingen”
“Men zal het Vlaamsche volk van alle beschavingen verstoken houden; het zal voortkruipen in onwetendheid ; ambachten, nijverheid en landbouw laten verachteren ; het zal in domheid vervallen en als een hoop beklagenswaardige verworpelingen door zijn broeders worden beheerscht en verdrukt”
Dat Conscience toen gelijk had, bewijzen de woorden van onze grooten filozoof, de pater-jezuït A. Stracke, die in 1913, in zijn geschrift beweert dat in geheel Europa geen volk te vinden is dat zòò laag onder de geestelijke en zedelijk opzicht als de Vlaamsche.
Wij beamen ten volle die woorden, maar klagen de Belgische regeering aan. Zij en niemand anders is de bewerker van dien schandelijken toestand.
In de volgende blaadjes willen wij de middelen onderzoeken en die zij daarvoor aanwendde.

UW Hendrik was op z'n minst vlaamsgezind.

In die tijd gingen ze nog niet met de gele drapeau zwaaien naast wielerparcours maar het scheelde niet veel.

Henri1 3 mei 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5432455)
Het verschil is, dat die werklozen in de Vlaanders niet gerust gelaten worden door de VDAB en andere instanties.

Als dat in Wallonië beter is kunt u ook verhuizen hoor.

giserke 3 mei 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5439717)
Als dat in Wallonië beter is kunt u ook verhuizen hoor.

Waarom zou ik willen verhuizen naar een regio die een kortzichtig beleid voert?

Henri1 3 mei 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5439734)
Waarom zou ik willen verhuizen naar een regio die een kortzichtig beleid voert?

Aha, in vlaanderen zijn ze superieur ?
Allermaal slimme professors ?

robert t 3 mei 2011 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5439715)
UW Hendrik was op z'n minst vlaamsgezind.

Hij was wel vlaamsgezind maar in die tijd mocht je daar niet te veel reclame mee maken of je werd gebroodroofd. Naast schrijver was hij ook belgisch ambtenaar, dat zegt genoeg.
Citaat:

In die tijd gingen ze nog niet met de gele drapeau zwaaien naast wielerparcours maar het scheelde niet veel.
Bijna juist. De eerste Ronde v. Vlaanderen vond plaats in 1913.

fonne 3 mei 2011 19:37

Citaat:

Ik stel vast dat N-VA in het parlement concrete haalbare voorstellen doet, in tegenstelling tot sommige populistische partijen die niet verder komen dan wat zeverpraat op hun 1-mei vieringen.

fonne 3 mei 2011 19:40

Citaat:

We zijn het eens.

Het zou natuurlijk verbazing gewekt hebben als het andersom was. Het belastingsgeld van de Vlaamse boeren werd gebruikt om massaal de uitbouw van de Waalse staal- en kolenindustrie te subsidiëren. Terwijl men typische Vlaamse industrieën, waaronder textiel, liet doodbloeden. Als er al iets in Vlaanderen werd geïnvesteerd was dat in logistieke structuren die de aan- en afvoer van grondstoffen en afgewerkte producten uit Wallonië moesten ondersteunen (Albertkanaal bv.)

En er is ook nog het aspect dat in Wallonië de kinderarbeid in de mijnen werd verboden, en men daar op zoek moest naar andere goedkope, onderdanige werkkrachten. Niets zo goed als Vlamingen om dat gebrek op te vullen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be