Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Quote-archief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16013)

Seba 8 juli 2004 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Waarom nationaliteit niet als criterium nemen? Is het dan zo onwenselijk dat elk land opdraait voor z'n eigen mislukkingen?

en wat als we te doen hebben emt een minderjarige, die daarboven dan nog eens dikwijls hier zijn geboren en opgegroeid?? Moeten die dan gerepatriëerd worden, zonder hun ouders?

Wat met vaders van gezinnen? Ook gerepatriëerd worden? Wat met de rest van het gezin?

Dies 8 juli 2004 21:54

Citaat:

Waarom nationaliteit niet als criterium nemen? Is het dan zo onwenselijk dat elk land opdraait voor z'n eigen mislukkingen?

Ik sta volledig achter dat principe en het is dan ook niet meer dan logisch dat we bij de strafbepaling helemaal geen rekening houden met iemands nationaliteit aangezien de nationaliteit helemaal niet weergeeft tot welke samenleving iemand al dan niet behoort.

Tzuvar Raemborr 8 juli 2004 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

en wat als we te doen hebben emt een minderjarige, die daarboven dan nog eens dikwijls hier zijn geboren en opgegroeid?? Moeten die dan gerepatriëerd worden, zonder hun ouders?

Wat met vaders van gezinnen? Ook gerepatriëerd worden? Wat met de rest van het gezin?

We zijn weer de topic en het forum aan't vervuilen, maar ik zal toch maar antwoorden. Let wel dat dit persoonlijke meningen zijn, en ook dat voor mijn part niemand uitgeezen moet worden voor verkeerd parkeren he. We hebben het wel over ernstige vergrijpen.

Minderjarigen : Ach, die mogen blijven, tenzij voor de zeer zware gevallen zoals moord en verkrachting. Een paar jeugdzonden moeten kunnen maar dat zijn er duidelijk geen.

Vaders van gezinnen : ja. Een gezinshoofd moet maar beter weten, als zo'n wet er komt zal dat duidelijk genoeg aangekondigd worden. Als je de misdaad ingaat moet je er de gevolgen maar van dragen, die ken je op voorhand.

De rest van het gezin heeft uiteraard de individuele keuze om mee te vertrekken of hier te blijven.

Mag ik u er trouwens op wijzen dat de brave niet-criminele allochtoon hier enkel maar voordeel bij kan hebben? Zij die de wet niet overtreden hebben ze van zulk een uitwijzingsbeleid niets te vrezen, integendeel.

Dies 8 juli 2004 22:01

Citaat:

Zo ruk je het natuurlijk wel uit de context van de thread, waarin het ging over vrouwenbesnijdenissen. Eigenlijk ging ik ervanuit dat hij weldegelijk mensen bedoelde die wetten overtreden vanuit religieuze motieven. Misschien moeten we het hem eens op de man vragen? In elk geval ware dat eerlijker geweest dan zijn post onmiddelijk als belachelijk af te doen.

Aangezien ik de context van de thread niet ken, kan ik ook onmogelijk iets uit zijn context hebben gerukt. :wink: Nu goed, aangezien ik die zaken al wel vaker heb gelezen van Peace betwijfel ik of hij er over denkt zoals u suggereert. Volgens Peace, en anderen, behoort men immers te integreren en aldus de heersende moraal over te nemen. Wie dat niet doet behoort volgens Peace niet thuis in deze maatschappij, de deductie dat Peace dus van mening is dat het niet om een specifieke onwettige daad behoeft te gaan, is verre van onlogisch.

Uw eigen reactie past overigens eveneens niet in mijn ogen aangezien u omwille van een of andere reden respect eist voor 'onze' wetten. Wetten behoeven helemaal geen respect, wetten behoren nageleefd te worden en wie dat niet doet, behoort gesanctioneerd te worden, maar wetten behoeven helemaal geen respect. Het staat ieder vrij een wet te minachten, bespottelijk te vinden, onzinnig te vinden en het staat zelfs vrij om een wet trachten om te buigen of in de vuilbak te doen verdwijnen.

Tzuvar Raemborr 8 juli 2004 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Uw eigen reactie past overigens eveneens niet in mijn ogen aangezien u omwille van een of andere reden respect eist voor 'onze' wetten. Wetten behoeven helemaal geen respect, wetten behoren nageleefd te worden en wie dat niet doet, behoort gesanctioneerd te worden, maar wetten behoeven helemaal geen respect. Het staat ieder vrij een wet te minachten, bespottelijk te vinden, onzinnig te vinden en het staat zelfs vrij om een wet trachten om te buigen of in de vuilbak te doen verdwijnen.

Goed hoor, als je het "naleven" wilt noemen. Blijkbaar maak jij daar een onderscheid in, en dat genoegen wil ik je wel doen. Gelieve in mijn posts het woord "respecteren" dan door "naleven" te vervangen, want dat is wat ik bedoelde met "respecteren".

Dies 8 juli 2004 22:49

Citaat:

want dat is wat ik bedoelde met "respecteren".

Bedankt voor de opheldering, geen probleem zolang we elkaar maar begrijpen hé. :wink:

nou nou 9 juli 2004 00:15

Ej gasten, ga eens ergens anders gaan lopen zagen!! Miljaar. ;-)

ingenious 9 juli 2004 01:20

komt van flemish patriot:

Citaat:

*Als we aan dit tempo blijven "abortussen", zijn we binnen vijftig jaar een etnische minderheid geworden in ons eigen land.

dronyon 9 juli 2004 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Ik denk dat de zaken vrij goed gaan in Irak.

(Het vervolg van zijn post klonk iets genuanceerder, maar hey, iets uit de context halen kan soms plezant zijn :twisted: )

Griffin 9 juli 2004 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Djeezes, weer zo'n bevlogen type die ons wil bekeren! Nice try but.... :sleeping:

(Het principe van een discussie-forum ontgaat em blijkbaar.)

Dies 9 juli 2004 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
In veel gevallen heeft een rechtlijnige, simplistische aanpak van een probleem vaak de meest kans op slagen.

Griffin 9 juli 2004 16:37

Citaat:

Citaat:

In veel gevallen heeft een rechtlijnige, simplistische aanpak van een probleem vaak de meest kans op slagen.

Zeg dus vooral niet dat ie beweert dat de simplistische oplossing de enige is die slaagt. ;) Zoveel voorwaardelijke wijs is me een beetje teveel van Peace... Guderian zal em straks nog uitlachen voor mietje! :p ;)

Tzuvar Raemborr 9 juli 2004 17:00

't is ook nóóit goed voor jullie! Dan nuanceert die jongen zich eens!

Goed, ik zal niet ontkennen dat Peace soms maffe uitspraken doet, maar ik krijg hier in deze thread echt wel het gevoel dat jullie hem maar uitlachen uit principe, niet omdat hij iets bijzonder doms zegt.

In elk geval moet je hem nageven dat hij zich meestal heel beschaafd uitdrukt, in tegenstelling tot veel prominenten van zowel links als rechts.

nou nou 9 juli 2004 17:05

Getuige volgend voorbeeld:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nou nou

Goed hoor, ik herhaal even mijn vraag:

ik zou wel nog heel graag je deductie zien naar de "kwaliteit" van een volk die besloten zou liggen in de genepool... en dan mag je ook nog eens komen uitleggen hoe je van daaruit gaat naar je schitterende axioma dat de mate waarin men een vrije wil heeft genetisch bepaald is. Ik ben nog steeds benieuwd.

sukkel je vraagt hetzelfde als (kinderachtig stemmetje) 'ik wil de deductie zien naar de langharigheid van de langharige bordercollie die besloten zou liggen in de genenpool want ik geloof dat niet ik geloof dat dat toeval is en dat labradors een zacht karakter hebben is niet genetisch bepaald'.

je hebt anderzijds bitter weinig tegenwerk geleverd buiten het gemekker dat het hier veel regent en dat we met zandlemige grond zitten hé.

Griffin 9 juli 2004 17:07

Citaat:

Goed, ik zal niet ontkennen dat Peace soms maffe uitspraken doet, maar ik krijg hier in deze thread echt wel het gevoel dat jullie hem maar uitlachen uit principe, niet omdat hij iets bijzonder doms zegt.

:lol: :)

(Het nuanceren in die uitspraak ging wel érg ver, vond je niet? :p)

Tzuvar Raemborr 9 juli 2004 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

:lol: :)

(Het nuanceren in die uitspraak ging wel érg ver, vond je niet? :p)

En soms is dat nodig, zie hierboven "nou nou" die in volle vaart over mijn "meestal" is heengedenderd :D

Griffin 9 juli 2004 17:30

Citaat:

Nee, dat heeft niks met van't straat geraken te maken, ik moet gewoon minstens 1x per dag iemand zwart maken, anders word ik uit het blok geschopt.

(dat is er gewoon om smeken :P)

Tzuvar Raemborr 10 juli 2004 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
België is een zeer klein land, amper 30.000 km². Belgen hebben er dus alle belang bij om alles zoveel mogelijk samen te doen op straffe van niets te kunnen bereiken. Dat is ook de mening van de grote meerderheid van onze landgenoten.

Dies 10 juli 2004 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert

bruut geweld 10 juli 2004 17:37

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert

okay, die mag erbij , toegegeven wat scherpjes.... :wink:
maar ja , die twee vragen er ook om :mrgreen:
en de blauw knopkes vliegen weeral....

oriana 10 juli 2004 22:12

Is dit nu niet hilarisch ?? :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Zoals ik al zei, mijn hond is jarig morgen,

Dat u moeder jarig is, is niet val tel.
Citaat:

maar om daar nu een nationale feestdag van te maken? Hoe graag ik haar ook zie, al te veel eer hee ;-)
Is er geen steen waar jij kan onderkruipen, en weer bovenkomen mocht de wereld ooit eens vervallen in burgerlijke suffisantie? Kwestie van de anderen, die zoiets als geschiedenisboeken lezen, niet teveel voor het hoofd te stoten.

PollyCorrect 10 juli 2004 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
kun jij niet lezen ofzo, Raf maakte gewoon een terechte analogie van de (weeral, surprise! )absurde uitspraak van...

Leonardo 10 juli 2004 22:38

Citaat:

Ik zou zeggen: "we verschansen ons met zijn allen in Links"!

Distel 10 juli 2004 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1, over Flaminganten
Inderdaad, dat gaat over, maar we moeten dat overgangsproces wel wat versnellen, want ze kunnen nog veel schade aanrichten aan onze Belgische economie. Mieren kruipen overal binnen, weet je. :wink:

Wat de media betreft, ja, die is grotendeels in hun handen wat hun relatieve macht van het moment verklaart. Maar dat is slechts een façade. Verander die media en het Vlaams-nationalisme is morsdood.

:lol: :lol: :lol:

Distel 10 juli 2004 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Is simpel, een bus vol met Marokkanen is verongelukt en geladen met salons, koelkasten, zetels, inboedel en waarom , omdat de mensen
bang zijn van het Vlaams Blok en hun voorzorgen al pakken en in Marokko al iets gaan zoeken.

oriana 10 juli 2004 23:56

Citaat:

....Na de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika is dit land helemaal verandert in een puinhoop. Op een groep zwarten na die door de veranderingen op een kunstmatige wijze bij de happy view terecht zijn gekomen, is de gemiddelde zwarte er zwaar op achteruit gegaan....

De happy view... is dat onze uitspraak "iets door een roze bril zien" maar dan in 't Zuid Afrikaans?? :oops: :roll: :oops:

oriana 10 juli 2004 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Spiegel
Ze zitten overal , het paard van Troje, Spanje , Frankrijk, in de metro, nu zijn ze gelukkig opgepakt in Zaventem en de vuile bommen zijn al lang het land in gekomen via linkse terreurorganisaties als 11 11 11 , we gaan hier nog wat meemaken. Een ware invasie !

En ik heb daar als kind nog lootjes voor verkocht :roll:

PollyCorrect 11 juli 2004 00:02

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Spiegel
Ze zitten overal , het paard van Troje, Spanje , Frankrijk, in de metro, nu zijn ze gelukkig opgepakt in Zaventem en de vuile bommen zijn al lang het land in gekomen via linkse terreurorganisaties als 11 11 11 , we gaan hier nog wat meemaken. Een ware invasie !

En ik heb daar als kind nog lootjes voor verkocht :roll:

Puur kindermisbruik !

PS: de happy view :lol: :lol: :lol:

skaldis 11 juli 2004 00:55

Der spiegel schreef
Citaat:

TRAIN VOOR DE STRIJD ! THE FINAL CONFLICT !!!
Yes I wil doe you noow a plees 2 train 0X

Seba 11 juli 2004 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Is simpel, een bus vol met Marokkanen is verongelukt en geladen met salons, koelkasten, zetels, inboedel en waarom , omdat de mensen
bang zijn van het Vlaams Blok en hun voorzorgen al pakken en in Marokko al iets gaan zoeken.

dit mag gerust beschouwd worden als het toppunt van politiek-correct denken :wink:

Supe®Staaf 11 juli 2004 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Waar ik zo fier om ben? Ik ben in Vlaanderen geboren, ik woon hier al héél men leven

Dies 11 juli 2004 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Waar ik zo fier om ben? Ik ben in Vlaanderen geboren, ik woon hier al héél men leven

Supe®Staaf toch, dat is toch niet om mee te lachen zeker. Ik betwijfel of er veel forumers zijn die zulke grootste prestaties hebben of ooit zullen kunnen overtreffen in hun leven.

oriana 11 juli 2004 20:29

Here we go again, nou nou dat was een verzoeknummer van jou zeker?

Citaat:

men zou beter de eugenetica toepassen om de criminaliteit tegen te gaan.
criminaliteit is immers grotendeels het gevolg van genetisch bepaalde gedragsstoornissen.

Mitgard 11 juli 2004 20:38

Citaat:

Citaat:

men zou beter de eugenetica toepassen om de criminaliteit tegen te gaan.
criminaliteit is immers grotendeels het gevolg van genetisch bepaalde gedragsstoornissen.

http://www.psy.vu.nl/leefgewoonten/c...editted%29.htm

[/url]

Dies 11 juli 2004 21:16

Citaat:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind in die ganse tekst nergens iets terug over criminaliteit. Wat ik echter wel lees in die tekst is het volgende: "Dat genen en omgevingsinvloeden dus een rol spelen in het uiteindelijk gedrag blijkt uit figuur 1 zeer duidelijk. In welke mate genen en omgevingsinvloeden een rol spelen blijft echter onbekend."

Tzuvar Raemborr 11 juli 2004 21:20

Kunnen we dit topic reserveren voor uitspraken die werkelijk absurd zijn in plaats van voor het belachelijk maken van elke mening die niet strookt met de gangbare opinie?

oriana 11 juli 2004 21:24

Citaat:

Kunnen we dit topic reserveren voor uitspraken die werkelijk absurd zijn in plaats van voor het belachelijk maken van elke mening die niet strookt met de gangbare opinie?

als dat naar mij toe bedoeld is, ik vond die opmerking dus idd absurd en heb er verder dan ook geen woorden aan vuilgemaakt.
It's all in the eye of the beholder (niet enkel schoonheid hoor)
En morgen vindt u iets van mij dat u absurd lijkt.... zo gaat dat :-)

nou nou 11 juli 2004 21:24

Citaat:

:wink:

Tzuvar Raemborr 11 juli 2004 21:27

Citaat:

Citaat:

als dat naar mij toe bedoeld is, ik vond die opmerking dus idd absurd en heb er verder dan ook geen woorden aan vuilgemaakt.
It's all in the eye of the beholder (niet enkel schoonheid hoor)
En morgen vindt u iets van mij dat u absurd lijkt.... zo gaat dat :-)

Tsja, ik deel absoluut Mitgard's geloof in de eugenetica niet, maar daarom vind ik wat hij zegt nog niet absurd.

Dan kan ik als agnosticist evengoed elke religieus geïnspireerde uitspraak hier quoten.

nou nou 11 juli 2004 21:30

Citaat:

Tsja, ik deel absoluut Mitgard's geloof in de eugenetica niet, maar daarom vind ik wat hij zegt nog niet absurd.

Dan kan ik als agnosticist evengoed elke religieus geïnspireerde uitspraak hier quoten.

Met dat verschil dat hij dingen beweert waarvan 1. al lang is bewezen dat ze niet waar zijn, en 2. dat hij die dan ook nog eens tracht te "bewijzen" met bronnen die nergens op slaan. Alsof je met een foto van Roger Moore zou willen aantonen dat Pino blauw is. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be