Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Integreren komaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161008)

Macchiavelli 1 oktober 2011 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5720078)
Ik begrijp niet dat onze Vlamingen in het buitenland Nederlandstalig onderwijs volgen, terwijl je eist van migranten die in België verblijven :
De allochtone ouders maken beiden zich de landstaal eigen en spreken vervolgens niets anders meer. Ze voeden hun kinderen in de taal van hun nieuwe vaderland op, ....
Dat is niet iedereen gelijk.

Begrijp jij eigenlijk het verschil wel tussen tijdelijk/van korte duur ergens verblijven enerzijds, en permanent/blijvend vestigen anderzijds?

Zo niet, dan hoor je terug naar school te gaan en heb je in deze discussie niets te zoeken.
Zo wel, dan zou je beter ophouden met je infantiele getrol.

Cynara Cardunculus 1 oktober 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720140)
Omdat men altijd wel "zwarte" zegt, als globale term voor niet-blanke. Xenofobe mensen denken enkel zwart-wit. Niet zwart-wit én geel.
Als een Koreaan iets gedaan heeft zal de bange blanke man ook zeggen: "'t was weer ne zwarte".

Ik vrees dat ge hier vanalles uit uw duim zit de zuigen: de verwijzing naar "ne zwarte" is nog steeds in de betekenis van : "een collaborateur met de nazi".
"ne witte" is nog steeds een lid van het verzet tegen de nazi's.

Wat U bedoelt is dat men meestel verondersteld dat het WEER een vreemde is, wat natuurlijk goed te verklaren is door het feit dat de gevangenissen voor 50% gevuld zijn met moslims, en er bij die andere 50% nog minstens 25% mensen van vreemde afkomst zitten.

Bulevardi 1 oktober 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5720152)
Ik vrees dat ge hier vanalles uit uw duim zit de zuigen: de verwijzing naar "ne zwarte" is nog steeds in de betekenis van : "een collaborateur met de nazi".
"ne witte" is nog steeds een lid van het verzet tegen de nazi's.

Ohja, dus je beweert dat als er op straat een crimineel feit plaatsvindt, en een xenofobe Vlaming zegt: "het is weer ne zwarte", dat hij dan eigenlijk bedoelt dat het een "collaborateur met de nazi" is?
:lol: :roll:

Cynara Cardunculus 1 oktober 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720165)
Ohja, dus je beweert dat als er op straat een crimineel feit plaatsvindt, en een xenofobe Vlaming zegt: "het is weer ne zwarte", dat hij dan eigenlijk bedoelt dat het een "collaborateur met de nazi" is?

Vraag het eens aan papa Willockx uit Sint Niklaas anders!

maddox 1 oktober 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720165)

Neen, maar het is een ander gebruik van de uitdrukking "'t is ne zwette".

En eigenlijk, 't zit er nog niet zo ver af. Er waren genoeg moslims die Hitler wel lusten, en met plezier actief dienst namen bij de waffen SS.

Amstelman 1 oktober 2011 12:19

gewoon;

http://www.youtube.com/watch?v=C3JSH28LLBQ

Bulevardi 1 oktober 2011 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5720202)
Er waren genoeg moslims die Hitler wel lusten, en met plezier actief dienst namen bij de waffen SS.

Genoeg blanken ook. Nu goed, genoeg irrelevantie.

maddox 1 oktober 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720236)
Genoeg blanken ook. Nu goed, genoeg irrelevantie.

Dus, nu de relevantie. Hoe komt het dat bij geweldmisdrijven velen direct denken aan "zwarten"?

Bulevardi 1 oktober 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5720244)
Dus, nu de relevantie. Hoe komt het dat bij geweldmisdrijven velen direct denken aan "zwarten"?

Ga je hiermee weer je zinloze discussies ontlopen over "collaborateur met de nazi"?

Je komt gewoon weer terug op iets dat ik net heb uitgelegd een paar posts terug.
Citaat:

Heel wat geïntegreerde allochtonen worden geconfronteerd met vooroordelen die men heeft gecreëerd door op de eerste plaats een minderheid criminele allochtonen ÉN op de tweede plaats door een groep mensen die het plezant vindt om dat constant aan het licht te brengen, die constant die hele bevolkingsgroep wil zwart maken alsof ze allemaal criminele feiten plegen, door er constant artikels van op fora te zwieren, door de mensen angst in te boezemen zodat mensen al gauw bang worden op straat als ze een allochtoon tegen komen.

maddox 1 oktober 2011 12:30

Ik stel voor dat U nooit horrorfilms kijkt of thrillers leest dan.

Marie van de koster 1 oktober 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720081)
Ik ken moslims uit Gent die perfect Gents dialect praten, waarbij je meteen zou denken dat het om een rasechte gentenaar zou gaan wanneer je die aan de telefoon hebt. Die mensen zijn anders perfect geïntegreerd. Bovendien kunnen ze ook de tweede landstaal Frans vloeiend.
Ik heb het nu over een paar collega's van mij waarmee ik al enkele jaren zonder probleem samenwerk.

Terwijl er Gentenaren zijn die tegenwoordig enkel nog AN praten en niet eens meer het typische dialect kennen. (wat uiteraard geen verplichting is) Maar ik wil gewoon maar zeggen dat je niet van elke 'moslim' mag beweren dat die niet geïntegreerd is. Doch worden ze wel keer op keer onterecht met de vinger gewezen omdat ze er iets anders uitzien als de Vlamingen.

De reden daarvoor is volgens mij heel simpel : de islam is gewoon niet te verenigen met een moderne samenleving.
De oog-om-oog, tand-om-tand wetten, de tweederangsbehandeling van de vrouw, dat kan toch allemaal niet in deze tijd!
Ik weet dat Saudi-Arabië een extreem voorbeeld maar het is toch de islam die de poortjes opent zodat in dat land vrouwen zweepslagen kunnen krijgen als ze een auto besturen.
Naarmate de mensen steeds weer zo'n zaken vernemen, zullen ze zich steeds meer afvragen of die moslim die net in de straat is komen wonen zich wel k�*n aanpassen of dat die zijn erfenis ook voor twee derden naar zijn zoon en één derde naar zijn dochter zal gaan!

Marie van de koster 1 oktober 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720140)
Omdat men altijd wel "zwarte" zegt, als globale term voor niet-blanke. Xenofobe mensen denken enkel zwart-wit. Niet zwart-wit én geel.
Als een Koreaan iets gedaan heeft zal de bange blanke man ook zeggen: "'t was weer ne zwarte".

Dat is belachelijk!

Bulevardi 1 oktober 2011 12:45

De mensen die met een andere huidskleur geboren worden, kunnen er zelf niet aan doen hé maddox.
Beeld je maar eens in dat je in een Vlaams gezin (van Marokkaanse origine) in België geboren wordt, als Belg. Maar dat je elke keer scheef bekeken wordt op straat wanneer je op straat komt. En dat de mensen zeggen: "ga terug naar je land", terwijl je hier geboren werd. En als je dan op straat altijd hoort "'t is weer ne zwarte" (of door bepaalde mensen hier: het is weer ne collaborateur van de nazi's).
Dan denk ik niet dat je je hier 'thuis' zal voelen. Je voelt je constant buitengekeken, alsof jij de allochtoonse crimineel bent.
Dat zijn dingen waar je zelf niet voor kiest en het vooroordeel kan je vanzelf niet wegwerken. Dat vooroordeel wordt vooral door de xenofobe Vlamingen verspreid.

Bulevardi 1 oktober 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5720286)
De reden daarvoor is volgens mij heel simpel : de islam is gewoon niet te verenigen met een moderne samenleving.

Dat kan wél, en ik ken heel wat mensen die dat al doen. In onze moderne samenleving in België. Ik heb daar levende bewijzen van hier naast mij. Maar jij wil die blijkbaar niet zien?

Marie van de koster 1 oktober 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720295)
Dat kan wél, en ik ken heel wat mensen die dat al doen. In onze moderne samenleving in België. Ik heb daar levende bewijzen van hier naast mij. Maar jij wil die blijkbaar niet zien?

't Zou eerlijker zijn als u mijn volledige post gequote hadt zodat het duidelijker was waarom ik en vele anderen vinden dat de islam niet te verenigen is met de moderne samenleving.
Let wel : ik schrijf hier "de islam" niet "een moslim".

maddox 1 oktober 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720290)
De mensen die met een andere huidskleur geboren worden, kunnen er zelf niet aan doen hé maddox.
Beeld je maar eens in dat je in een Vlaams gezin (van Marokkaanse origine) in België geboren wordt, als Belg. Maar dat je elke keer scheef bekeken wordt op straat wanneer je op straat komt. En dat de mensen zeggen: "ga terug naar je land", terwijl je hier geboren werd. En als je dan op straat altijd hoort "'t is weer ne zwarte" (of door bepaalde mensen hier: het is weer ne collaborateur van de nazi's).
Dan denk ik niet dat je je hier 'thuis' zal voelen. Je voelt je constant buitengekeken, alsof jij de allochtoonse crimineel bent.
Dat zijn dingen waar je zelf niet voor kiest en het vooroordeel kan je vanzelf niet wegwerken. Dat vooroordeel wordt vooral door de xenofobe Vlamingen verspreid.

Mare, mijn beste, ik ben 2de generatie migrant. Waarom word ik niet scheef bekeken?

Ook, waarom is't "ne zwette", en niet "ne gele"?

Macchiavelli 1 oktober 2011 12:56

Citaat:

Eventuele vooroordelen worden vooral door de bovengemiddelde criminaliteit en andere onaangename zaken gepleegd door allochtonen, met name islamitische allochtonen, zelf verspreid.

Niemand heeft iets tegen Chinezen, Vietnamezen, Indiërs en Sri Lankanen, niemand heeft iets tegen de Spanjaarden, Italianen, Grieken en wat er destijds verder nog aan niet-islamitische allochtonen naar hier gekomen is.

Wel hebben veel mensen iets tegen islamitische allochtonen, en dat hebben zij geheel aan zichzelf te danken door middel van hun compleet onaangepast gedrag als groep. Geen enkele bevolkiingsgroep die zo in alle negatieve statistieken oververtegenwoordigd is als islamitische allochtonen.

Ze stigmatiseren zichzelf, en zolang de niet-rotte appels onder hen niet ingrijpen en zich tegen hun misdragende soortgenoten keren, zullen islamitische allochtonen begrijperlijkerwijze als een pest en een plaag gezien worden die men liever kwijt dan rijk is.

Bulevardi 1 oktober 2011 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5720314)
Ook, waarom is't "ne zwette", en niet "ne gele"?

Ga jij elke vraag hier opnieuw stellen? Of wil je nog eens terugkomen met je verhaal over collaborateurs van de Nazi's ?

Cynara Cardunculus 1 oktober 2011 13:04

Citaat:

Dat Artisjokaans lezen breidt zich snel uit.
als men naar "ne zwarte" verwijst in de zin van : een collaborateur van de nazi's, dan heeft men het nooit over Afrikanen of Noord Afrikanen. Blijkbaar moeilijk te snappen precies.

Bulevardi 1 oktober 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5720333)
als men naar "ne zwarte" verwijst in de zin van : een collaborateur van de nazi's, dan heeft men het nooit over Afrikanen of Noord Afrikanen. Blijkbaar moeilijk te snappen precies.

Tja, ik ben niet over die collaborateurs begonnen...

Quorn 1 oktober 2011 13:15

Citaat:

Dat Artisjokaans lezen breidt zich snel uit.

Begrijpend lezen leer je pas na het middelbaar.;-)

maddox 1 oktober 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720334)
Tja, ik ben niet over die collaborateurs begonnen...

Neen, maar U gebruikt dat wel om de vraag te ontwijken.

Waarom hebben we in verhouding minder Chinese misdadigers in de cel zitten dan Noord Afrikaanse criminelen?

Gut ja, we zijn "racisten".

artisjok 1 oktober 2011 13:44

Citaat:

Dat Artisjokaans lezen

Wat betekent Artisjokaans lezen?
Ik moet nogal wat indruk gemaakt hebben op jou, dat je mijn nick gebruikt in je woordenschat.
Maar je moet wel opletten dat je daarbij het forumreglement in acht neemt, Circe.

artisjok 1 oktober 2011 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5720027)
Maar nee, Arti wil ons gewoon aantonen dat zijzelf zo open en vrij van geest is, en o zo tolerant dat iedereen bij haar aan de deur mag komen, dat ze vrienden en kennissen heeft in élke bevolkingsgroep van élke kleur en élke overtuiging....
behalve die smeerlappen van witte vlaamse afkomst en overtuiging. Zo'n volk wil je niet aan je deur hebben.

Circe, ik zal zelf wel vertellen wat ik bedoel, want je weergave trekt er niet op.

Quorn 1 oktober 2011 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5720412)
Wat betekent Artisjokaans lezen?
Ik moet nogal wat indruk gemaakt hebben op jou, dat je mijn nick gebruikt in je woordenschat.
Maar je moet wel opletten dat je daarbij het forumreglement in acht neemt, Circe.

Meester MEESTER , ze doen het weer ....:lol::roll::lol:

artisjok 1 oktober 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5720427)
Meester MEESTER , ze doen het weer ....:lol::roll::lol:

Wat heb jij tegen het forumreglement?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5720352)
"consensus negeerartisjokkus"

Dat heeft ook niet lang geduurd.

Bulevardi 1 oktober 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5720393)
Waarom hebben we in verhouding minder Chinese misdadigers in de cel zitten dan Noord Afrikaanse criminelen?

Omdat ik geloof dat alle kabouters pinnenmutsen dragen.

Want omdat ik het geloof, is het de waarheid, en waarheids is en blijft waarheid tot je ze weerlegt... Althans, dat is wat jullie toch zelf beweren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
De waarheid is wat iemand gelooft.

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn
Waarheid is en blijft waarheid tot je ze weerlegt.

andev 1 oktober 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5717788)
Om sommigen hun reacties hier kort samen te vatten: "Het waren die vuile Marokkanen weer! Schop ze het land uit! Eigen volk eerst, eigen volk eerst, eigen volk eerst,...!!!"

We zijn er wel zeker van dat overal waar het krioelt van de ingeweken Marokkanen, de autochtonen en andere nieuwkomers zéér gelukkig zijn met hun aanwezigheid en de verrijking die ze aan de plaatselijke maatschappij te bieden hebben! Of zouden er nog plaatsen zijn waar men een groot deel van dat volkje naar de verdoemenis wenst, uit puur racisme uiteraard?
Met de hypocriet uit te hangen kunnen we het precies niet oplossen, spijtig.

andev 1 oktober 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5717812)
de schuld van de werkgevers die ze niet wil aannemen.

typisch vlaamse werkgever: (mijn ex-werkgever)

daar heb je de

Zou het kunnen dat bepaalde werknemers redenen hebben om lieden uit een bepaalde bevolkingsgroep te weren?

andev 1 oktober 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5717837)
Ja, zo'n individuen zijn er ook wel.
Maar dat heb ik hier op het forum nog niet gelezen.
Uitspraken van individuen waaruit blijkt dat ze niet openstaan voor vreemdelingen, die pleiten om geen gelijke kansen geven op de arbeidsmarkt en dergelijke heb ik al veelvuldig gelezen.

Heb je ook al gelezen over mensen die wel bereid zijn, allen die het verdienen en waar ze iets kunnen mee aanvangen, gelijke kansen te geven?
Of moeten ze om het even wie aannemen ipv diegenen die wel ok zijn voor de aan te bieden job, vooral als het om allochtonen gaat?

andev 1 oktober 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5718471)
Dat is niet omwille van "iedereen gelijk", dat is omwille van "sommige bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd.
Omwille van die discriminatie zijn quota nuttig voor groepen zoals vrouwen, gehandicapten, holebi's, allochtonen,...; om die discriminatie deels weg te werken.

Dat is wel een poging om af te wijken.

Je kan dus geen citaat met link geven waar ik "iedereen gelijk" interpreteer als "allochtonen eerst".

Zoals jij niet kunt uitleggen waarom zoveel "soorten" migranten zich sinds decennia hier hebben ingepast, en er enkel problemen zijn met een bepaalde andere soort waarvan zovelen nergens slagen om zich in te passen, niet alleen in ons landje!
Zoals jij niet in staat bent te weerleggen wat oa in het boek van JMDD staat (de rest van de multiculmeute ook niet) en het enkel maar in twijfel kunt trekken! Bronnen alhier en aldaar... en daarna zou je de bronnen in twijfel trekken waarschijnlijk! Voor vele zaken heb je niet eens bronnen voor nodig, je kunt ze gewoon vaststellen! Lees de media, ga op bezoek in de gevangenis, loop eens rond in bepaalde wijken, onderzoek eens wat er te leren valt in de ocmw's enz enz enz

Eberhard Leclerc 1 oktober 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5720623)
Of moeten ze om het even wie aannemen ipv diegenen die wel ok zijn voor de aan te bieden job, vooral als het om allochtonen gaat?

Hoeveel allochtonen mogen meegraaien als Vlaamse minister? Of als functionaris op één van de kabinetten?

Link graag.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5720646)
Lees de media,

Welke media zijn volgens jou dan betrouwbaar?

Citaat:

ga op bezoek in de gevangenis,

Het is in Belgie vooral interessant om te zien wie er niet in zitten.

Nu je er toch bent: Heeft die kinderverkrachter zijn royale staatspensioen alweer ontvangen van zijn eigen volk deze maand?

Citaat:

loop eens rond in bepaalde wijken,

Ik kom veel in villawijken, in en rond Brussel. Meritocratie zeker?

andev 1 oktober 2011 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5718543)
Inderdaad. En je punt is? Dat ze mogen discrimineren?

Het bedrijf waar ik werk is ook geen liefdadigheidsinstelling, toch zijn alle groepen binnen de bevolking goed vertegenwoordigd. Vrouwen, mindervaliden, ouderen, mensen van verschillende afkomst en nationaliteit.

Maar we wijken af.
Dit topic gaat over de integratie van Vlamingen in het buitenland.

Bedrijven moeten niet verplicht worden mensen te aanvaarden die in hun bedrijf niet passen wegens houding of capaciteiten.
En er is niets mis met de Vlamingen in het buitenland. Indien die voor 5% problemen veroorzaken en diegenen waar we het hier steeds over hebben voor 70 of 80 of meer %, met welke groep moeten we ons dan bezighouden???

artisjok 1 oktober 2011 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5720659)
Bedrijven moeten niet verplicht worden mensen te aanvaarden die in hun bedrijf niet passen wegens houding of capaciteiten.

Inderdaad. Niemand die dit eist.
Bedrijven mogen echter geen mensen weigeren op basis van de afkomst.
Of vind je van wel?
Citaat:

En er is niets mis met de Vlamingen in het buitenland. Indien die voor 5% problemen veroorzaken en diegenen waar we het hier steeds over hebben voor 70 of 80 of meer %, met welke groep moeten we ons dan bezighouden???
Heb jij bron met link voor je percentages?

Ars_Nova 1 oktober 2011 16:19

Toen ik de topic las hoopte ik dat we samen gingen wiskundig integreren. Bummer :-(

Quorn 1 oktober 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5720457)
Omdat ik geloof dat alle kabouters pinnenmutsen dragen.

Want omdat ik het geloof, is het de waarheid, en waarheids is en blijft waarheid tot je ze weerlegt... Althans, dat is wat jullie toch zelf beweren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
De waarheid is wat iemand gelooft.

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn
Waarheid is en blijft waarheid tot je ze weerlegt.

Je manier om rond de hete brei te draaien doet me denken aan iemand die een klacht heeft ingediend bij het CVGK tegen deze site...
Ook toevallige? een vriendje van het plantje

Marie van de koster 1 oktober 2011 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5720648)
Hoeveel allochtonen mogen meegraaien als Vlaamse minister? Of als functionaris op één van de kabinetten?

Link graag.

Daarvoor moeten we een voorbeeld nemen aan Wallonië : Laurette Onkelinckx, haar moeder was een Tunesische. Haar eerste man was een Algerijn die drugs smokkelde, er was een internationaal aanhoudingsbevel tegen hem. Laurette is vlug van hem gescheiden, kwestie van haar reputatie in de politiek. De man zat dan een tijd in een Turkse gevangenis maar wat deed hij later voor de kost? Hij werd dik betaald adviseur op het kabinet van lieve Laurette. Ja, dat soort trucjes spoken ze in Vlaanderen gelukkig nog niet uit!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5720648)

Welke media zijn volgens jou dan betrouwbaar?

Het is in Belgie vooral interessant om te zien wie er niet in zitten.

Nu je er toch bent: Heeft die kinderverkrachter zijn royale staatspensioen alweer ontvangen van zijn eigen volk deze maand?

Ik kom veel in villawijken, in en rond Brussel. Meritocratie zeker?

Oh ja, hebt u ook gehoord dat R. Borremans vrijgesproken werd? Het slachtoffer heeft bekend dat hij de verkrachting verzonnen heeft. Vreemd dat we u daar niet over horen.

En kunnen we nu terug on topic?

artisjok 1 oktober 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5720855)
iemand die een klacht heeft ingediend bij het CVGK tegen deze site...

Is die Jurgen een vriendje van Cynara Cardunculus?
Hoe weet je dat?

Dixie 1 oktober 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5720855)
Je manier om rond de hete brei te draaien doet me denken aan iemand die een klacht heeft ingediend bij het CVGK tegen deze site...

het zijn de mutsen die het hem doen:lol:

Macchiavelli 1 oktober 2011 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5721016)
Is die Jurgen een vriendje van Cynara Cardunculus?
Hoe weet je dat?

Hij bedoelt volgens mij toch echt dat die "Jurgen" een vriendje is van dat andere plantje. Je weet wel, dat kleine onkruidplantje met de Latijnse naam Trollus Artisjokea Inferioris.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be