Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162170)

maddox 25 oktober 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5762321)
Aha? Enkel houten oefenzwaarden, of rapieren, éénhanders, anderhalfhanders, langzwaarden?
Of eerder oriental style, bokken en zo?

Nope, uit scheepsstaal wand gesneden botte eenhanders van 3 kg. 80 cm lange op 12de eeuwse vormen gebaseerde mepdingen.

Maar we hebben ook een bult toeristenval sabels, rapieren en dergelijke aan de muur hangen.

Maar , we hebben ook een kleine collectie Coldsteel "real deal" materiaal. Maar we zijn daar iets minder opzichtelijk mee. Ik heb mijn huidige favoriet, de Warhammer bij de hand. En ben aan't sparen voor het grotere werk.

Herr Flick 25 oktober 2011 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5762299)
Neen, "gereedschap" is een betere benaming. Zo iets dat normaal gebruikt word om te werken. Ik weet het , een vies woord voor de slinksen.

Ik hou het ook conventioneel tegenwoordig, ;-)

Zwitser 25 oktober 2011 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761425)
Vraag is maar of de jeugdige 'inbreker' ook zou doodgestoken geweest zijn, mocht hij een ander kleurtje gehad hebben he?

Een ding is zeker: Had hij er niet voor gekozen om in te breken dan was hij niet doodgestoken.

Zwitser 25 oktober 2011 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761433)
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?

Niemand is verplicht om inbreker te worden he. Als je er voor kiest het criminele pad op te gaan dan zou je toch wel bereid moeten zijn de gevolgen te accepteren.

Vito 25 oktober 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5762307)
Nope. Ik heb al verschillende keren vermeld op't forum dat ik ieder die nu nog kinderen wil zie als een gore sadist.

Met zwaarden in de paraplubak geef ik je graag gelijk ;-)

Liederik 25 oktober 2011 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5762335)
Nope, uit scheepsstaal wand gesneden botte eenhanders van 3 kg. 80 cm lange op 12de eeuwse vormen gebaseerde mepdingen.

Maar we hebben ook een bult toeristenval sabels, rapieren en dergelijke aan de muur hangen.

Maar , we hebben ook een kleine collectie Coldsteel "real deal" materiaal. Maar we zijn daar iets minder opzichtelijk mee. Ik heb mijn huidige favoriet, de Warhammer bij de hand. En ben aan't sparen voor het grotere werk.

Mooie dingen! Vragen wel veel kracht denk ik om deftig te hanteren, maar de resultaten moeten navenant zijn.

Ikzelf heb een anderhalfhander; Talhoffer, 1.6 kilo en 115 cm lang.

Kan je er ook iets mee, of is dat niet het plan?

Vito 25 oktober 2011 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761425)
Vraag is maar of de jeugdige 'inbreker' ook zou doodgestoken geweest zijn, mocht hij een ander kleurtje gehad hebben he?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761413)
Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

Je spreekt met dubbele tong.

subocaj 25 oktober 2011 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5762199)
Rechtsbijstand is een basis in het BA pakket van je motorverzekering. Je kon die inschakelen toenertijd. Maar na 26 jaar, kan je daar wel naar fluiten.

Was ingeschakeld, maar naar mijn geld kan ik evengoed fluiten.:-D
Of zoals de advocaat het verwoorde: een kaal kieken kan je niet plukken.:-D

Herr Flick 25 oktober 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5762368)
Met zwaarden in de paraplubak geef ik je graag gelijk ;-)

Ja ik zou anders ook geen machete onder mijn bed hebben... ;-)

Herr Flick 25 oktober 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5762375)
Was ingeschakeld, maar naar mijn geld kan ik evengoed fluiten.:-D
Of zoals de advocaat het verwoorde: een kaal kieken kan je niet plukken.:-D

Dat kieken kon hem wat betreft gaan prostitueren op het fontanaisplein ik gaf hem exact 1 maand om achter mijn poen te geraken.

Herr Flick 25 oktober 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5762373)
Mooie dingen! Vragen wel veel kracht denk ik om deftig te hanteren, maar de resultaten moeten navenant zijn.

Voor indoor te vechten zijt ge beter met iets korten en eventueel zwaarder,
al hangt natuurlijk veel af van uw eigen kracht, ik zou niet graag ne slag krijgen van zo een ding.

subocaj 25 oktober 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5762390)
Dat kieken kon hem wat betreft gaan prostitueren op het fontanaisplein ik gaf hem exact 1 maand om achter mijn poen te geraken.

Dat kieken deed niets. En de advocaat gaf hem 3 maanden en deed daarna ook niets.:-D

Herr Flick 25 oktober 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5762403)
Dat kieken deed niets. En de advocaat gaf hem 3 maanden en deed daarna ook niets.:-D

Kieken als het eens door een donker straatje stapt, bij zijn nekvel pakken, wat stampen op zijn kloten geven, en kieken zeggen dat ge m volgende keer echt pijn gaat doen.

Tavek 25 oktober 2011 10:27

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

Good riddance. Als ge gaat inbreken en mensen bedreigen moet ge de occupational hazards er wel bijnemen he.

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 10:29

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

Dialoog? zoals in: "waar heb jij je geld verstopt oude smeerlap"? "dat zeg ik je lekker niet, jij brave jongen met je hele toekomst voor je".

Tavek 25 oktober 2011 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761572)
De verzamelde bloeddorstige lynch mob is weer prominent aanwezig in dit topic...

Het staat u vrij om rustig uw centen af te geven als ze u al voor de 4de keer hebben overvallen.

Stingray 25 oktober 2011 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761460)
Neen dat kereltje verdiende een flink pak voor z'n broek. Maar niet de doodstraf.

Ik vraag me af wat je zou geantwoord hebben als die dubbel paspoortige met zijn schroevendraaier die oude man had neergestoken.

Terzake is de Belgische wetgeving inzake zelfverdediging veel te eng.

Zelfs indien geoordeeld wordt dat het geen zelfverdediging is, dan nog durf ik er wat op verwedden dat ze het hele geval gecorrectionaliseerd zouden hebben. Ze weten immers dat de kans reëel is dat die man door een volksjury zou vrijgesproken worden.
De vraag stelt zich dan ook of dit überhaupt allemaal wel een correct verloop is.

Mijn stelling is : iemand die zich in mijn woning bevindt zonder mijn toestemming moet ofwel maken dat hij rap buiten is (zonder iets mee te pakken) ofwel is het mijn godgegeven recht mijzelf, de mijnen en mijn eigendom te verdedigen met alle middelen die ik ter beschikking heb.

MAAR ik begrijp dat de overheid de dubbel paspoortigen niet voor de voeten wil lopen ...

Stingray 25 oktober 2011 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5762373)

Met de juiste techniek geen probleem. Dat gezegd zijnde is een katana/schinken veel lichter en veel scherper. In mijn geval zouden ze het stoffelijke overschot daarna in een kleine vuilzak kunnen begraven...

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 10:54

Bottomline:
- de bejaarde mijnheer handelde uit zelfverdediging. Bedreigd worden met een schroevendraaier is een inbreuk op het zelfbehoud, dit is geen verweer omwille van materiele schade.

- de kompaan die de gewonde veelpleger gewoon in de auto achterliet moet minstens worden vervolgd wegens het niet verlenen van hulp in nood, met de dood als gevolg. Hij had de 100 moeten bellen.

Liederik 25 oktober 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5762393)
Voor indoor te vechten zijt ge beter met iets korten en eventueel zwaarder,
al hangt natuurlijk veel af van uw eigen kracht, ik zou niet graag ne slag krijgen van zo een ding.

Een sportzaal indoor lukt perfect. En ik heb het nog niet gezien, maar de uitkomst van een kort zwaard + buckler tegenover een anderhalver staat niet vast en zal vooral liggen aan de techniek gebruikt. Snelheid en verdediging tgo bereik en leverage.

De slagen vallen mee; zolang er niet te hard doorgemept wordt, verdediging op qui vive blijft, en het ding zoals het mijne, niet geslepen is. :)

Anna List 25 oktober 2011 10:56

in triestig dat ge zoiets op uw 86 nog moet meemaken.

ik voel oprecht medelijden met deze krasse bejaarde man.

Herr Flick 25 oktober 2011 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5762494)

Dat is inderdaad het erge van de zaak, ...

Mijn grootvader zalliger heeft zo ook nog een jaar of 2 voor zijn overlijden oog in oog gestaan met zo een bende krapuul, er zat nog een deur tussen, ze waren nog niet binnen...

hadden ze die mens iets gedaan had ik ze desnoods achtervolgt tot in de hel.

Liederik 25 oktober 2011 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5762467)
Met de juiste techniek geen probleem. Dat gezegd zijnde is een katana/schinken veel lichter en veel scherper. In mijn geval zouden ze het stoffelijke overschot daarna in een kleine vuilzak kunnen begraven...

De techniek leer ik aan volgens Lichtenauers + discipelen fechtbucher. En die kenden er toch een en ander van.

Maar ik prefereer toch europese zwaarden, met een traditie van meer dan 2500 jaar. Die wordt vaak vergeten, omdat de oosterse nog bestond toen wij - al lang en breed naar buskruit overgegaan - daar aankwamen ; en zodoende werd deze gedocumenteerd terwijl de Europese vergeten werd.

De katana is inderdaad lichter, maar heeft het grote nadeel van een bereik van 30-40 cm minder, wat natuurlijk ook het mindere gewicht verklaart, en slechts een enkel scherp te hebben.
Superieure scherpte is meestal waar voor de echt goede zwaarden, maar alleen verkregen door heel veel manueel werk, en de dingen zijn erg gevoelig voor schade. Een langzwaard is makkelijker te maken en robuuster. Maar ook hier bestonden ook superieure zwaarden van meestersmeden.

Beno 25 oktober 2011 11:18

Ik vraag me trouwens af wat het nu is van paspoorten wanneer je op deze Aardbol rondloopt. Pas wanneer je zo'n papiertje hebt, mag je hier zijn van diegene die dat ideetje met papiertje (paspoorten) uitvond? Wat een vreemde uitvinding.
Weg die rommel.

Liederik 25 oktober 2011 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beno (Bericht 5762528)
Ik vraag me trouwens af wat het nu is van paspoorten wanneer je op deze Aardbol rondloopt. Pas wanneer je zo'n papiertje hebt, mag je hier zijn van diegene die dat ideetje met papiertje (paspoorten) uitvond? Wat een vreemde uitvinding.
Weg die rommel.

Ja, wie heeft nu een identificatiebewijs nodig? Laten we erop vertrouwen dat iedereen diegene is die ze zeggen te zijn, en dat niemand mijn naam misbruikt bij financiële of publieke handelingen.8O

mkb 25 oktober 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5761627)
Afin, nu ist nen Belg geweest....

Bestond die Freistaat vlaanderen 86 jaar geleden niet of kan een 86 jarige geen goede vlaming zijn ?

Een gast van 17 afslachten met een mes....
Jullie mogen trots zijn.

Voor diegenen die nog steeds aan het twijfelen waren of Henri nu een troll is dan wel een beetje simpel van geest, deze post neemt alle twijfel weg...

Vito 25 oktober 2011 11:33

Citaat:

Het zou me niet verwonderen moest dit zijn dood betekenen. Als uw rustige oude dag verstoord wordt op zulke manier plus de stress achteraf, dat kan niet goed zijn voor het hart. Die leeft geen 2 jaar meer, zeker niet als er ooit nog "familie en vrienden" van de agressor komen dag zeggen.

Babeth 25 oktober 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5762493)
Een sportzaal indoor lukt perfect. En ik heb het nog niet gezien, maar de uitkomst van een kort zwaard + buckler tegenover een anderhalver staat niet vast en zal vooral liggen aan de techniek gebruikt. Snelheid en verdediging tgo bereik en leverage.

De slagen vallen mee; zolang er niet te hard doorgemept wordt, verdediging op qui vive blijft, en het ding zoals het mijne, niet geslepen is. :)

De zwaarden waar Maddox het over had zijn die van mij, zowel de showcollectie als de oefenzwaarden. Ik heb in mijn jeugd aan Middeleeuws re-enactment vechten gedaan, vandaar. Wegens mijn kleine gestalte en geringe spierkracht waren eenhanders ideaal voor mij maar ik gebruikte ook een bastaardzwaard als tweehander. Een schild was voor mij nodeloze ballast, ik moest het dan ook hebben van snelheid, wendbaarheid en slagen afweren door ze te laten wegglijden. Tegenover een inbreker zal ik graag staan met mijn bastaard: wegens zijn gewicht (en mijn techniek) is de eerste klap al bottenbrekend. 8-)
Dit gezegd zijnde ligt er ook nog een houten knuppel naast mijn bed. Kwestie van dat de paraplubak niet naast mijn bed staat. (En nee, de knuppel is te groot voor andere doeleinden. :mrgreen:) Verder liggen er in de logeerkamer nog een boog en 6 pijlen rustig te wachten.
Afgezien van mijn sportwapens en de showcollectie zijn er geen andere officiële wapens in dit huis. Een paar goede scherpe keukenmessen, tja, welke huisvrouw heeft die niet ? En laat mijn specialiteit in de re-enactment nu dolken zijn geweest...
Een blok marmer op de overloop (antieke schouwmantelklok), goed voor een paar kilo woede tegen iemand z'n kop.
En de vastberadenheid dat een inbreker die mij thuis aantreft zal geweten hebben dat hij iets fouts heeft gedaan. Voor een dode hoef je geen levenslange dokters- en revalidatiekosten te betalen.

Dat klinkt cru, en dat geef ik toe. Het probleem is dat iedereen die mij met een wapen bedreigt ... mijn leven bedreigt. Ik heb het recht om mijzelf te verdedigen, mijzelf in leven te houden. Als dit betekent dat de ander daarvoor moet sterven dan weze dat zo. De jonge inbreker verloor zijn recht op leven toen hij met een wapen het leven van zijn slachtoffer bedreigde.
Een gewapende overval is stoer. Doodgaan is niet zo stoer meer hè.

pegasus6869 25 oktober 2011 11:49

Dus volgens "houzee"vanaf nu bij elke gewapende en gewelddadige overval meteen aan tafel met een kopje koffie in dialoog gaan !!!
"houzee"gaat als eerste het voorbeeld nemen,en als hij er "heelhuids" uikomt zal hij zijn avontuur hier vermelden!!!!! Hoera !!!!

Herr Flick 25 oktober 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5762570)
Dus volgens "houzee"vanaf nu bij elke gewapende en gewelddadige overval meteen aan tafel met een kopje koffie in dialoog gaan !!!
"houzee"gaat als eerste het voorbeeld nemen,en als hij er "heelhuids" uikomt zal hij zijn avontuur hier vermelden!!!!! Hoera !!!!

ge zijt wel het obligatoire koekje vergeten...

Vito 25 oktober 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos (Bericht 5761417)
Net ook nog eens kennis mogen maken met dat krapuul.
Jong meisje leert auto rijden met oude man (wellicht nonkel/nicht en tegelijkertijd man/vrouw, maar dat is slechts speculatie).

Staat desondanks te dromen aan de verkeerslichten, na een 15-tal seconden toetert ondergetekende, dromer droomt verder, dus ik toeter nog eens.

Ik houd afstand terwijl dromertje tergend langzaam in draait en kon gelukkig vrijwel meteen voorbij steken. Hierbij stampt dromertje op de gas en begint wild te toeteren en met de lichten flikkeren. Dus eenmaal voorbij stamp ik op de rem en doe teken wat het probleem nu eigenlijk is... Achterliggend verkeer heeft hier allemaal geen boodschap aan, begint nu ook met de lichten te flikkeren, dus ik rijd door.

5 km later staat dromertje achter mij aan een gesloten overweg. nonkel/echtgenoot stapt uit, probeert deur open te trekken (gesloten), begint vanalles te roepen en op het raam te kloppen.

Dat heet integratie, nee, ik bedoel kolonisatie.
Ik kan zo nog wel een paar verhalen geven van in antwerpen, brussel, gent, lommel (westwijk), hasselt, genk, ...

Dat uitschot meent werkelijk dat belgische wetten voor hun niet gelden, en die vuile belgen ondergeschikt zijn aan hen.

Spijtig genoeg ken ik ook goede turken en weet ik dat ze niet allemaal zo zijn. Maar die goeie zijn gvd toch serieus in de minderheid.

Goede marokkanen heb ik echter nog nooit tegengekomen, maar ik twijfel er niet aan dat daar ook een paar goei tussen zitten... eveneens in de minderheid.

Laat ons een kat een kat noemen: jij was eveneens geen heer in het verkeer. Als er met één categorie automobilisten veel geduld moet uitgeoefend worden, zijn het die met een blauw-witte "L" vanachter. Het was niet hoffelijk om nog eens te toeteren (na die eerste keer zal ze het wel door gehad hebben en heel in paniek geweest zijn om de versnellingsbak terug te vinden) en dan nog eens stoppen, was echt wel not done. Natuurlijk, het was eveneens erg agressief van de oude man om te toeteren en met de lichten te knipperen en zeker om je te achtervolgen. Dat laatste was trouwens zelfs strafbaar denk ik. Verkeersagressie ontstaat meestal door zulke kleine dingetjes die accumuleren en geen enkele van de twee partijen wil zijn ego aan de kant zetten. Want ze hebben alletwee gelijk, volgens hun toch.

Ik ben ook tweemaal in een geval van verkeersagressie gevallen en telkens heb ik daar zelf ook schuld aan. De eerste keer had ik een andere chauffeur uitgedaagd die agressief in mijn gat aan het kleven was door mijn snelheid te laten zakken van 120 naar 110 en bij het voorbijgaan eens lief gelachen, waardoor hij mij heel de tijd trachtte klem te rijden (gelukkig heb ik hem eraf kunnen rijden door hem de afrit te laten nemen en ik natuurlijk niet). Had ik verder 120 blijven rijden en stoïcijns voor mij uit blijven kijken, was er niets gebeurd. Blijft natuurlijk dat hij niet mag kleven en zeker niet mij trachten klem te rijden. De tweede maal was een auto die mij inhaalde en dan heel de tijd (GSM?) 110-115 blijft rijden. Ik oversteek hem dus weer, waarop hij weer zijn tempo terugvindt van 120-125, ik rij harder om het manoeuver te kunnen beïndigen tot meneer moet in de remmen gaan door een vrachtwagen. Vervolgens steekt die mij aan 140 voorbij en vertraagt dan naast mijn (eigenlijk iets voor mij) zodat ik bij de volgende vrachtwagen ook in de remmen moet. Geleerd van de vorige ervaring, gun ik hem zijn "overwinning" en laat het erbij. Maar weeral: wanneer hij versnelde tijdens mijn manoeuver, had ik hem al het gevoel "de snelste" te zijn kunnen gunnen, een kinderhand is immers gauw gevuld.

Feit is dat er heel veel krapuul op de baan is, die thuis misschien brave huisvaders zijn, maar niet op de baan. En dat we die grote kinderen best niet teveel op hun plaats zetten, zeker niet als je met je gezin op stap bent.

Oh en in die twee gevallen was dat het "eigen volk". Precies alsof er bij ons geen testosteronbommen rondlopen, alstublieft zeg.

Stingray 25 oktober 2011 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5762522)
De techniek leer ik aan volgens Lichtenauers + discipelen fechtbucher. En die kenden er toch een en ander van.

Maar ik prefereer toch europese zwaarden, met een traditie van meer dan 2500 jaar. Die wordt vaak vergeten, omdat de oosterse nog bestond toen wij - al lang en breed naar buskruit overgegaan - daar aankwamen ; en zodoende werd deze gedocumenteerd terwijl de Europese vergeten werd.

De katana is inderdaad lichter, maar heeft het grote nadeel van een bereik van 30-40 cm minder, wat natuurlijk ook het mindere gewicht verklaart, en slechts een enkel scherp te hebben.
Superieure scherpte is meestal waar voor de echt goede zwaarden, maar alleen verkregen door heel veel manueel werk, en de dingen zijn erg gevoelig voor schade. Een langzwaard is makkelijker te maken en robuuster. Maar ook hier bestonden ook superieure zwaarden van meestersmeden.

Dit is offtopic dus degenen die er aanstoots aan nemen kijken maar even de andere kant op. Bij voorbaat al mijn excuses.

We trainen dus alletwee met die dingen. Alles bij mekaar wil ik toch wel zien wie het zou winnen. Ik met mijn zwaard van ca 900 gram en 80 cm en jij met je ding van 1.6-2 kg. Hmm

Wat betreft die enkele snijkant : er is geen enkele nood aan 2 snijkanten, toch niet met de juiste technieken. De niet snijkant dient trouwens voor afweer. Je kan trouwens maar met 1 zijde tegelijk snijden.

Verder het zou het eerste 'conventionele zwaard' niet zijn dat breekt omdat het te hard is...wat door de Jappen elegant opgelost is.

Fieseler 25 oktober 2011 12:00

Citaat:

2

Vito 25 oktober 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5762570)

Dat was dan ook een poging om veel reacties te sprokkelen. En een geslaagde poging tot trolling by the way.

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 12:06

Werd al vermeld dat het inbrekertje weldegelijk professioneel bezig was en al 43 GEKENDE feiten op zijn palmares had staan? Wat een brave jongen met een goed hart zei z'n papa!

http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...ee-jaar-2.aspx

Citaat:

Ilyas E.-H. was duidelijk niet aan zijn proefstuk toe. De 17-jarige inbreker die zondag in Borgerhout neergestoken werd door de bejaarde Roger V. (84), heeft sinds september 2009 maar liefst 43 criminele feiten op zijn naam staan.

Ilyas wordt duidelijk niet zonder reden, in politieterminologie, “een veelpleger” genoemd. Zijn naam duikt op in 43 dossiers, en hij stond nog steeds onder toezicht van de jeugdrechter. Hij zat verscheidene keren vast in de gesloten jeugdinstelling van Everberg en werd gedurende maanden intensief opgevolgd door officiële instanties.
43 feiten op 24 maanden, dat is dus een gemiddelde van TWEE inbraken per maand? Als we daar dan de twee dagen aftrekken dat hij in Everberg zat en de MAANDEN dat hij intensief werd gevolgd dan kunnen we bijna van een full time inbrekersjob spreken (studentenjob wel te verstaan, we mogen er toch van uitgaan dat het veelplegertje nog naar school ging?)

Stingray 25 oktober 2011 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5762613)
Werd al vermeld dat het inbrekertje weldegelijk professioneel bezig was en al 43 GEKENDE feiten op zijn palmares had staan? Wat een brave jongen met een goed hart zei z'n papa!

http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...ee-jaar-2.aspx

43 feiten op 24 maanden, dat is dus een gemiddelde van TWEE inbraken per maand?

Hij werd blijkbaar wel heel intensief opgevolgd.

Hoe behandelen ze dergelijke criminelen weer in het land van afkomst : hand afhakken ?

Ze hadden hem zijn straf natuurlijk ook kunnen laten uitzitten in het land van herkomst. Ach, die leuke Marokkanse gevangenissen. Wie heeft daar geen heimwee naar ?

Tavek 25 oktober 2011 12:14

Tis geen kwestie van racisme, maar als uw zoon al zo vaak is opgepakt geweest, onder toezicht staat van de rechtbank en veelpleger is, en dan nog zeggen dat hij het "zonnetje" in het huis was...dan scheelt er iets met u.

Uitspraak vader: " die oude man had hem in bedwang moeten houden"...tja waarschijnlijk was dat zijn dood geweest, of toch ten minde een hele resem gebroken botten.

Crapuul kweekt crapuul, niks aan te doen. Die oude man was in zijn recht.

hurricane 25 oktober 2011 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5762619)
Hij werd blijkbaar wel heel intensief opgevolgd.

Hoe behandelen ze dergelijke criminelen weer in het land van afkomst : hand afhakken ?

Ze hadden hem zijn straf natuurlijk ook kunnen laten uitzitten in het land van herkomst. Ach, die leuke Marokkanse gevangenissen. Wie heeft daar geen heimwee naar ?

Ik stel me de vraag door wie.
Als dat bazeke twee inbraken per maand kan plegen zal de 'opvolger' van dienst niet bepaald hard z'n best gedaan hebben.
Anyway, poten af van andermans eigendom. Zo niet, krijg je vroeg of laat klappen en erger.

Cynara Cardunculus 25 oktober 2011 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5762630)
Uitspraak vader: " die oude man had hem in bedwang moeten houden"...tja waarschijnlijk was dat zijn dood geweest, of toch ten minde een hele resem gebroken botten.

Crapuul kweekt crapuul, niks aan te doen. Die oude man was in zijn recht.

wel, die oude man hééft hem in bedwang gehouden zeker hé? maar het manneke ging lopen! Misschien dat papa hem eens binnen had kunnen houden? maar ja, dan kwam er ook geen buit meer binnen zeker? of zou hij van al die 43 gekende inbraken niks overgehouden hebben?

hurricane 25 oktober 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5762651)
wel, die oude man hééft hem in bedwang gehouden zeker hé? maar het manneke ging lopen! Misschien dat papa hem eens binnen had kunnen houden? maar ja, dan kwam er ook geen buit meer binnen zeker? of zou hij van al die 43 gekende inbraken niks overgehouden hebben?

Laat ons eerlijk zijn. Die ouders moeten toch geweten hebben dat zoonlief er een lucratieve bijverdienste op nahield.
Als ik mijn kinderen méér zie kopen dan een doorsnee jongere van hun leeftijd, dan wéét je toch gewoon dat er iets niet pluis is.
Maar het was een jongen. En daar mag je in bepaalde kringen niet aankomen.
De meisjes, anderzijds ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be