Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Migranten maken teveel kinderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162550)

suqar_7loe 4 november 2011 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5779692)
G€msa! ;)

:lol:

Arew3a jongens en ichten meisje, wella? Ik ken jouw soort :-)

porpo 4 november 2011 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5779693)
:lol:

Arew3a jongens en ichten meisje, wella? Ik ken jouw soort :-)

Wellah ira nichan.:-D Ichem, ch-e-7/ar?

suqar_7loe 4 november 2011 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5779694)
Wellah ira nichan.:-D Ichem, ch-e-7/ar?

Ik ruik dat van ver, ge ziet dat ik uw soort goed ken hé :lol:

Als klein puberke wast altijd van 'Oh ik wil 4 kinderen, 2 jongens en 2 meisjes'. Enkele jaren later 'Oh ik zou graag 3 kindjes willen'. Vorig jaar wast nog van 'Zullen we 2 kindjes maken?'

Tegenwoordig 'wollah ma sneg, idabi tnayen, uiteraard moet ge ze nog kunnen krijgen ook. Zonder zeveren, als ge wilt dat uw kinderwens afneemt, stap dan gewoon in het onderwijs.

porpo 4 november 2011 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5779696)
Ik ruik dat van ver, ge ziet dat ik uw soort goed ken hé :lol:

Als klein puberke wast altijd van 'Oh ik wil 4 kinderen, 2 jongens en 2 meisjes'. Enkele jaren later 'Oh ik zou graag 3 kindjes willen'.

Tegenwoordig 'wollah ma sneg, idabi tnayen, uiteraard moet ge ze nog kunnen krijgen ook. Zonder zeveren, als ge wilt dat uw kinderwens afneemt, stap dan gewoon in het onderwijs.

Het peil waarin zo een begeerte geconstateerd wordt hangt samen met parameters die soms onvoorspelbaar voorkomen wanneer ze geassigneerd worden aan welzijn, culturele tendensen inzaken familiezijn en het sociale statusniveau.

Quorn 4 november 2011 05:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5779699)
Het peil waarin zo een begeerte geconstateerd wordt hangt samen met parameters die soms onvoorspelbaar voorkomen wanneer ze geassigneerd worden aan welzijn, culturele tendensen inzaken familiezijn en het sociale statusniveau.

Hoe minder geld , hoe meer kweken ?

artisjok 4 november 2011 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5779629)
Als er zoveel mensen blijven bijkomen, mogen we elk onze ecologische afdruk tot 25 maal verkleinen, het zal niet helpen!
We zijn met 7 miljard! Binnenkort met 10 miljard! Die cijfers zijn zonder meer catastrofaal.

Onze ecologische afdruk verkleinen helpt wel.
Citaat:

Kijk naar het vee. Het is geweten dat runderen zorgen voor enorme luchtvervuiling (methaan) door hun grote aantallen.
Dus minder vlees eten, hé.
Citaat:

Denkt u dat de mens niet vervuilt ... enkel door te bestaan?
Die vervuiling kan onze moeder aarde aan met een normaal aantal mensen, normaal in vergelijking tot de andere dieren en met de planten. Maar als één soort explosief gaat vermeerderen, dan worden eerst de andere soorten verdrukt en zal die éne soort tenslotte zichzelf vernietigen.
Daarom geboortebeperking, het is de enige oplossing.
Die vervuiling kan onze moeder aarde aan met een normaal aantal mensen, die "normaal" leven.
Wij kunnen hier niet blijven leven alsof de hele aarde van ons alleen is.

maddox 4 november 2011 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5779722)
Die vervuiling kan onze moeder aarde aan met een normaal aantal mensen, die "normaal" leven.

Geef dan een concreet voorbeeld van welk niveau van materiele welvaart U toelaatbaar vindt? Sovjet Ruslands proletariaat? Hottentottenstamlid? Zulu koning? Cubaanse middenmoot ambtenaar?

hurricane 4 november 2011 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5779719)

Daar komt het volgens mij een beetje op neer.
Verstandelijk niveau zou ook een parameter zijn.

Alboreto 4 november 2011 07:24

Citaat:

Als er zoveel mensen blijven bijkomen, mogen we elk onze ecologische afdruk tot 25 maal verkleinen, het zal niet helpen!

Klopt, maar met een 25 keer grotere ecologische footprint kunnen we vanuit moreel standpunt niet opleggen aan de anderen. Enkel als we het goede voorbeeld geven.
Dat is wat ik schreef.

Citaat:

Daarom geboortebeperking, het is de enige oplossing.

Mee eens.
Maar ook hier moeten we eerst het goede voorbeeld geven eer we iets kunnen opleggen aan anderen.

artisjok 4 november 2011 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5777705)
zoals je kon zien heb ik uitgelegd wat IK bedoelde. Bij sommigen is dat soms nodig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5778738)

Hier nog zo één.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5777878)
Wat is nu een brandbommeke zou Artisjok of suqarunderscorezevenloe zeggen.

Herr Flick 4 november 2011 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5775957)
We zullen toch onze norm naar beneden moeten halen. Of dat met (veel) comfort verlies gepaard gaat hangt af van onze inventiviteit.
Ik vind niet dat ik comfort verlies door 1 of 2 keer per week geen vlees of vis te eten. Ik verlies ook niet aan comfort door groene stroom te gebruiken. Ik hoef ook niet ieder jaar een nieuwe GSM.

Hoezo die helpen de verhouding om zeep, je vertelt dat je geen idee hebt.

Dat is vriendelijk.

Maar je wil wel stroom, heel de dag liefst, ook wil je internet en een GSM, en je wil ook vlees en vis eten, ...

De hoeveelheid speelt niet eens een rol, alleen al het feit dat je die dingen als normaal beschouwd voor uw comfort...

Ik doe dat ook he, ik ga daar niet hypocriet over liggen doen, in tegendeel zelf ik zal er alles aan doen om er zoveel mogelijk van te behouden, maar ik weet wel dat het niet evident is.

Herr Flick 4 november 2011 08:26

Citaat:

Het is allemaal heel nobel, "alle mensen gelijk..." maar het is nu eenmaal een wetmatigheid dat er ongelijkheid is, om vele verschillende redenen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niks aan mag doen, of je niet mag inzetten zodat anderen het een beetje beter hebben.

Maar als je denkt dat je door 1 keer op de week vlees te eten en en je ecologische voetafdruk met de helft te verkleinen, de wereld voor iedere aardbewoner gelijk gaat krijgen, zijt ge of super naief of gewoon dwaas.

Want alleen om al dat eten al te distribueren en de middelen die het mogelijk moeten maken om al dat eten ter plaatse te krijgen , te bewaren en te onderhouden (transport, frigo's, oogstmachines... ) heeft zo een enorme ecologische kost (energie, grondstof, co2 ) dat ge daardoor alleen al de planeet compleet zou verneuken.

Als je denkt dat alleen de doorgaans propere industrie in het westen verantwoordelijk is voor alle millieu shit, mag je eens gaan kijken hoeveel ton hout en vervolgens ook Co2 etc... dagelijks de lucht in wordt gepompt enkel om eten te bereiden op houtvuurtjes ...

Dat is al een rechtstreeks gevolg van overbevolking...

artisjok 4 november 2011 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5779778)
Maar je wil wel stroom, heel de dag liefst, ook wil je internet en een GSM, en je wil ook vlees en vis eten, ...

De hoeveelheid speelt niet eens een rol, alleen al het feit dat je die dingen als normaal beschouwd voor uw comfort...

Ik doe dat ook he, ik ga daar niet hypocriet over liggen doen, in tegendeel zelf ik zal er alles aan doen om er zoveel mogelijk van te behouden, maar ik weet wel dat het niet evident is.

De hoeveelheid (en wat je er mee doet) speelt wel een rol.
Wat weet jij wat ik normaal vind voor mijn comfort.

Jij zal er alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden en een ander zal alles doen om zoveel mogelijk te bekomen.
Dat zal leuk worden!

We zullen moeten delen, efficiënt moeten werken en content zijn met wat minder.

maddox 4 november 2011 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5779798)

Ik doe het zuiniger aan dan 95% van de Belgische gezinnen. Maar geef geen sikkepit toe in wat ik belangrijk vind. En U? Durft U op te geven hoeveel kilowatt u vorig jaar hebt verbruikt.

Citaat:

Dat mijn beste kan aan mijn sluitspier oxideren. Ik wens niks in te leveren, integendeel, nog meer comfort te verwerven?
Citaat:

Jij zal er alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden en een ander zal alles doen om zoveel mogelijk te bekomen.
Dat zal leuk worden!
We zien het resultaat. U wenst wat minder aan te doen, maar doorsnee verreweggistanees komt naar hier in erbarmelijke omstandigheden, recht uit het neolithicum (of als we geluk hebben, het vroeg ijzer tijdperk), maar wil wel zo snel mogelijk alle comfort van hier.
Citaat:

Dat is uw mening. Al eens gedacht dat ik die absoluut niet deel.

Ik sla nog liever -tig willekeurige mensen de kop in die mijn "verworven comfortrecht" willen afnemen.
Tot nu toe nog niet nodig gebleken. Maar deze vorm van het recht van de sterkste gaat uiteindelijk toch winnen.
Uw egoïstisch altruisme gaat daar geen drol aan veranderen.

Ratatosk 4 november 2011 10:19

Migranten die onze cultuur niet omarmen en hun eigen cultuur willen behouden moet men terugsturen, inclusief nageslacht.

Als het dan toch beter leven is in het thuisland dan ze dan de conclusie nemen en de bus naar de heimat nemen.

Marie van de koster 4 november 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5779667)
Wie hierin gelooft zou zijn overtuiging moeten toepassen en geen kindjes maken.:-D

Inderdaad! Ik heb 2 kinderen en dat is genoeg en ik pleit ervoor dat iedere vrouw zich houdt aan strikte geboortebeperking. Als zij niet bereid of bekwaam is om dat met eigen middelen te doen, dan sterilisatie na het 2de kind.
Ik weet dat het cru klinkt en dat het goed gecontroleerd moet worden (ook al om rare uitwassen te voorkomen zoals die Chinese dorpen waar ten gevolge van de 1 kind regel er haast geen meisjes meer zijn), maar als u niet inziet dat overbevolking het grote probleem gaat worden, of al is, dan bent u zelf harteloos. Denk alleen al aan al die kinderen in Azië en Afrika die op dit moment (bv nu tussen 11 en 12 uur) geboren worden en wie enkel een leven van ellende wacht : honger, ziekte en weinig kans op onderwijs.
Als u het verantwoord en menselijk vindt om nog meer slachtoffertjes de wereld in te sturen, dan bent u niet goed bezig!

Marie van de koster 4 november 2011 11:38

Citaat:

Ik zal het u met een simpel rekensommetje uitleggen :
Om lange getallen te vermijden vervang ik miljard door duizend : als de wereldbevolking 7.000 mensen bedraagt, die ieder een ecologische voetafdruk hebben die gelijk is aan 100, dan is de totale ecologische voetafdruk : 700.000
We blijven kinderen maken en over afzienbare tijd zijn we met 10.000 mensen. We doen allemaal ons best en verlagen onze ecologische voetafdruk met 25, dus ieder 75. Het resultaat? 10.000 x 75 = 750.000
50.000 meer dan nu, ondanks dat we zo ons best deden!
Dus iedereen die 2 en 2 kan optellen ziet toch dat het verminderen van de ecologische voetafdruk alleen niet voldoende is.
Natuurlijk moeten we - vooral in het westen - werken aan een verlagen van die ecologische voetafdruk maar zich wijsmaken dat dat de oplossing is terwijl anderzijds dagelijks de wereldbevolking stijgt, is een utopie.

artisjok 4 november 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5780003)
Ik zal het u met een simpel rekensommetje uitleggen :
Om lange getallen te vermijden vervang ik miljard door duizend : als de wereldbevolking 7.000 mensen bedraagt, die ieder een ecologische voetafdruk hebben die gelijk is aan 100, dan is de totale ecologische voetafdruk : 700.000
We blijven kinderen maken en over afzienbare tijd zijn we met 10.000 mensen. We doen allemaal ons best en verlagen onze ecologische voetafdruk met 25, dus ieder 75. Het resultaat? 10.000 x 75 = 750.000
50.000 meer dan nu, ondanks dat we zo ons best deden!
Dus iedereen die 2 en 2 kan optellen ziet toch dat het verminderen van de ecologische voetafdruk alleen niet voldoende is.
Natuurlijk moeten we - vooral in het westen - werken aan een verlagen van die ecologische voetafdruk maar zich wijsmaken dat dat de oplossing is terwijl anderzijds dagelijks de wereldbevolking stijgt, is een utopie.

Uiteraard is alleen het verlagen van die ecologische voetafdruk niet voldoende.
Het is een deel van de oplossing.
Dat en geboortebeperking door onderwijs en waardig werk in de ontwikkelingslanden.

den dinges 4 november 2011 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5777806)
Denk jij nu echt dat een doorsnee-moslima niet heeft begrepen dat kweken geen nut heeft als ze haar kroost niet kan opvoeden?

Ja, want die zeggen, " geen zorgen, hier krijgen ze altijd wel eten, dop of leefloon ". Overigens is veel kinderen maken een strategie om hier in de meerderheid te geraken, en de macht over te nemen.
En onze wetten helpen hen daarbij.
Enkel rasechte Europeanen zouden kindergeld moeten krijgen.

den dinges 4 november 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5777806)
Denk jij nu echt dat een doorsnee-moslima niet heeft begrepen dat kweken geen nut heeft als ze haar kroost niet kan opvoeden?

Begin niet over opvoeding, astemblieft ! De gevangenissen zitten stampvol met hun kroost, dus opvoeden, hé...Ze zwieren d'er eens met klak, euh, hun hoofddoek naar volgens mij...
En als je het niet prettig vind dat men je zulke zaken zegt, ik kan daar ook niks aan doen, het zijn gewoon de harde FEITEN.
En wier betaalt die vreemde gevangenen hun boterhammen & halal vlees ? Juist, ik en de andere autochtonen...Want de ouders van dat geboeft leven meer dan dikwijls gewoon van een uitkering...Ook dootr ONS betaald !

eno2 4 november 2011 15:01

Migranten maken teveel kinderen
Maar we zouden beter allemaal minderen
En de Paus zijn penis op de pijnbank rekken
Die idioot wil iedere zygoot tot leven wekken.

artisjok 4 november 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5780356)
Begin niet over opvoeding, astemblieft ! De gevangenissen zitten stampvol met hun kroost, dus opvoeden, hé...Ze zwieren d'er eens met klak, euh, hun hoofddoek naar volgens mij...
En als je het niet prettig vind dat men je zulke zaken zegt, ik kan daar ook niks aan doen, het zijn gewoon de harde FEITEN.
En wier betaalt die vreemde gevangenen hun boterhammen & halal vlees ? Juist, ik en de andere autochtonen...Want de ouders van dat geboeft leven meer dan dikwijls gewoon van een uitkering...Ook dootr ONS betaald !

Waarom mogen we niet beginnen over opvoeding?

De overgrote meerderheid van "ze" zit toch niet in de gevangenis.
Doe dan niet alsof het schering en inslag is.

Ratatosk 4 november 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5780546)

Eerder in een lijkzak na een inbraak. Een paar billenkoeken had zoiets kunnen vermijden maar tegenwoordig is "het kind de baas" dankzij de progressieve opvoeding. We zien het resultaat.

den dinges 4 november 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5779798)

Dat zal leuk worden!

Je vind in elk geval normaal om te forummen. Weet je wel hoeveel energie je daarvoor gebruikt ?

den dinges 4 november 2011 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5780546)

Percentsgewijze zitten er véél meer van die vreemdelingen in de bak, dan échte Europeanen ( niet ingevoerde uit Verweg-, Zandbak-, Oerwoud - en Lageloon-landen ). Met tussen die vreemdelingen een meerderheid islam-aanhangers.
Opvoeding zei u ?

den dinges 4 november 2011 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5778878)
Grappig hé.

Immigratie is helemaal niet grappig.

artisjok 4 november 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5780592)
Percentsgewijze zitten er véél meer van die vreemdelingen in de bak, dan échte Europeanen. Met tussen die vreemdelingen een meerderheid islam-aanhangers.
Opvoeding zei u ?

Ja, en de overgrote meerderheid van die groep zit niet in de bak.

den dinges 4 november 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5779097)
Een meer intelligente benadering zou zijn dat wij onze ecologische voetafdruk verminderen tot een niveau dat we niet hypocriet lage normen opleggen aan anderen.

Geef het voorbeeld : zet je computer af !:lol:
Doe het licht uit, steek een kaars aan, of kruip in je nest als het donker word
Zet de verwarming af, koop een kachel en ga hout kappen
Draag je kleren tot het versleten vodden zijn, inplaats van de mode te volgen
Kweek kippen, desnoods in je badkamer, en geef die je overschotten, inplaats van ze in de vuilbak te zwieren
Rij met de fiets inplaats van de auto
Enz enz...
Maar vooral, zeg niet aan een ander wat hij moet doen of laten, wie hij graag of niet graag MOET zien, kortom bemoei je met je eigen zaken. ;-)

den dinges 4 november 2011 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5779669)
Zeg eens, wat zou jij een mooi aantal vinden? :-D

Hangt er vanaf of het over autochtone of allochtone gezinnen gaat...:-)

den dinges 4 november 2011 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5776737)
Stelletje extremisten, lol. Mensen verplichten om geen kinderen meer te baren... Onmogelijk.

Zolang je ze in het oorsprongland maakt, en ze daar " opvoed " is het geen probleem voor mij. Wat mij énorm stoort is de " koekoeks-techniek " van de allochtonen : zij zadelen ons op met hun onverdraaglijk nageslacht ...

SDX 4 november 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5780549)
Eerder in een lijkzak na een inbraak. Een paar billenkoeken had zoiets kunnen vermijden maar tegenwoordig is "het kind de baas" dankzij de progressieve opvoeding. We zien het resultaat.

Nee, 'n paar 'billenkoeken' had dat ook niet kunnen voorkomen, maar wèl 'n deftige opvoeding met 't 'voorbeeld' geven wat goed of fout is.

Laten �*ndere culturen nu 'n �*ndere mening hebben over wat goed of fout is!

den dinges 4 november 2011 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5780598)
Ja, en de overgrote meerderheid van die groep zit niet in de bak.

Nee, die zitten op den dop, of zijn zogezegd ziek...:lol: ( ik lach er maar mee, maar eigenlijk is het heel triestig ).
En ze zitten ook niet allemaal tegelijk heel de tijd door in het gevang hé, ze gaan elk op toer...

artisjok 4 november 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5780615)
Maar vooral, zeg niet aan een ander wat hij moet doen of laten, wie hij graag of niet graag MOET zien, kortom bemoei je met je eigen zaken. ;-)

Dat is nu een uitspraak om in te kaderen.

maddox 4 november 2011 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5780732)
Dat is nu een uitspraak om in te kaderen.

Het is wel mijn zaak dat ik leeggemolken word om een stuk maatschappij te onderhouden dat geen enkele meerwaarde bied.

Maar dat mag ik niet zeggen zeker?

Eneuh, maar mag ik nu weten welk U een leuk welvaartsniveau vind?

Of mag ik ervan uitgaan dat enige beperking niet voor U geld.
Zo iets Orwelliaans, Animal Farm achtigs....

porpo 5 november 2011 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5779719)

Gek maar waar!

Wat je nog kan observeren.

Een gezin met leefloon inkomen, en ik bedoel niet het minimum leefloon van CPAS, met recht op kinderbijslag maken meer kinderen.

Een gezin met beter inkomen maken minder.

Nog minder inkomen indien beide partners een job hebben.

Een gezin met importbruid/importbruidegom maken meer kinderen dan een hier geboren/getogen (geïntegreerd) allochtoon gezin.

Geassimileerd gezin nog minder en vaak trouwen ze zelfs niet of op een heel late leeftijd.

suqar_7loe 5 november 2011 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5781502)
Gek maar waar!

Een gezin met leefloon inkomen, en ik bedoel niet het minimum leefloon van CPAS, met recht op kinderbijslag maken meer kinderen.

Een gezin met importbruid/importbruidegom maken meer kinderen dan een hier geboren/getogen (geïntegreerd) allochtoon gezin.

Geassimileerd gezin nog minder en vaak trouwen ze zelfs niet of op een heel late leeftijd.

²

alice 5 november 2011 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5781502)
Gek maar waar!

Wanneer binnen dat gezin met importbruid gedacht wordt dat vrouwen thuishoren en hun taak vinden binnen dat gezin, is het logisch dat die vrouw niet veel verder komt dan haar zwangerschappen.

Wanneer in een gezin vrouwen behalve baren ook mogen werken, neemt de welvaart in het gezin toe, uiteraard wordt dit moeilijker wanneer je om de haverklap zwanger bent en steeds meer kinderen krijgt.

Emancipatie zorgt dus voor kleinere gezinnen, reden om vooral meisjes te laten studeren en toegang te geven tot de arbeidsmarkt.
Vrouwen die meer willen dan enkel gezin, kiezen voor minder kinderen.

porpo 5 november 2011 02:45

Hey alice, bedenk je eigen mening en herformuleer aub niet wat ik hier schrijf.

Cynara Cardunculus 5 november 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5781630)
Hey alice, bedenk je eigen mening en herformuleer aub niet wat ik hier schrijf.

8O

Me dunkt dat Alice haar eigen mening zeker verwoordde. waarom heb je daar nu een probleem mee?

Kodo Kodo 5 november 2011 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5779097)
Een meer intelligente benadering zou zijn dat wij onze ecologische voetafdruk verminderen tot een niveau dat we niet hypocriet lage normen opleggen aan anderen.

Vandaar dat jij daar reclame voor maakt met je avatar. Maar natuurlijk moeten we die voetafdruk verkleinen, dat wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be