![]() |
Citaat:
Arew3a jongens en ichten meisje, wella? Ik ken jouw soort :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Als klein puberke wast altijd van 'Oh ik wil 4 kinderen, 2 jongens en 2 meisjes'. Enkele jaren later 'Oh ik zou graag 3 kindjes willen'. Vorig jaar wast nog van 'Zullen we 2 kindjes maken?' Tegenwoordig 'wollah ma sneg, idabi tnayen, uiteraard moet ge ze nog kunnen krijgen ook. Zonder zeveren, als ge wilt dat uw kinderwens afneemt, stap dan gewoon in het onderwijs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij kunnen hier niet blijven leven alsof de hele aarde van ons alleen is. |
Citaat:
|
Citaat:
Verstandelijk niveau zou ook een parameter zijn. |
Citaat:
Dat is wat ik schreef. Citaat:
Maar ook hier moeten we eerst het goede voorbeeld geven eer we iets kunnen opleggen aan anderen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De hoeveelheid speelt niet eens een rol, alleen al het feit dat je die dingen als normaal beschouwd voor uw comfort... Ik doe dat ook he, ik ga daar niet hypocriet over liggen doen, in tegendeel zelf ik zal er alles aan doen om er zoveel mogelijk van te behouden, maar ik weet wel dat het niet evident is. |
Citaat:
Het is allemaal heel nobel, "alle mensen gelijk..." maar het is nu eenmaal een wetmatigheid dat er ongelijkheid is, om vele verschillende redenen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niks aan mag doen, of je niet mag inzetten zodat anderen het een beetje beter hebben. Maar als je denkt dat je door 1 keer op de week vlees te eten en en je ecologische voetafdruk met de helft te verkleinen, de wereld voor iedere aardbewoner gelijk gaat krijgen, zijt ge of super naief of gewoon dwaas. Want alleen om al dat eten al te distribueren en de middelen die het mogelijk moeten maken om al dat eten ter plaatse te krijgen , te bewaren en te onderhouden (transport, frigo's, oogstmachines... ) heeft zo een enorme ecologische kost (energie, grondstof, co2 ) dat ge daardoor alleen al de planeet compleet zou verneuken. Als je denkt dat alleen de doorgaans propere industrie in het westen verantwoordelijk is voor alle millieu shit, mag je eens gaan kijken hoeveel ton hout en vervolgens ook Co2 etc... dagelijks de lucht in wordt gepompt enkel om eten te bereiden op houtvuurtjes ... Dat is al een rechtstreeks gevolg van overbevolking... |
Citaat:
Wat weet jij wat ik normaal vind voor mijn comfort. Jij zal er alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden en een ander zal alles doen om zoveel mogelijk te bekomen. Dat zal leuk worden! We zullen moeten delen, efficiënt moeten werken en content zijn met wat minder. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik sla nog liever -tig willekeurige mensen de kop in die mijn "verworven comfortrecht" willen afnemen. Tot nu toe nog niet nodig gebleken. Maar deze vorm van het recht van de sterkste gaat uiteindelijk toch winnen. Uw egoïstisch altruisme gaat daar geen drol aan veranderen. |
Migranten die onze cultuur niet omarmen en hun eigen cultuur willen behouden moet men terugsturen, inclusief nageslacht.
Als het dan toch beter leven is in het thuisland dan ze dan de conclusie nemen en de bus naar de heimat nemen. |
Citaat:
Ik weet dat het cru klinkt en dat het goed gecontroleerd moet worden (ook al om rare uitwassen te voorkomen zoals die Chinese dorpen waar ten gevolge van de 1 kind regel er haast geen meisjes meer zijn), maar als u niet inziet dat overbevolking het grote probleem gaat worden, of al is, dan bent u zelf harteloos. Denk alleen al aan al die kinderen in Azië en Afrika die op dit moment (bv nu tussen 11 en 12 uur) geboren worden en wie enkel een leven van ellende wacht : honger, ziekte en weinig kans op onderwijs. Als u het verantwoord en menselijk vindt om nog meer slachtoffertjes de wereld in te sturen, dan bent u niet goed bezig! |
Citaat:
Om lange getallen te vermijden vervang ik miljard door duizend : als de wereldbevolking 7.000 mensen bedraagt, die ieder een ecologische voetafdruk hebben die gelijk is aan 100, dan is de totale ecologische voetafdruk : 700.000 We blijven kinderen maken en over afzienbare tijd zijn we met 10.000 mensen. We doen allemaal ons best en verlagen onze ecologische voetafdruk met 25, dus ieder 75. Het resultaat? 10.000 x 75 = 750.000 50.000 meer dan nu, ondanks dat we zo ons best deden! Dus iedereen die 2 en 2 kan optellen ziet toch dat het verminderen van de ecologische voetafdruk alleen niet voldoende is. Natuurlijk moeten we - vooral in het westen - werken aan een verlagen van die ecologische voetafdruk maar zich wijsmaken dat dat de oplossing is terwijl anderzijds dagelijks de wereldbevolking stijgt, is een utopie. |
Citaat:
Het is een deel van de oplossing. Dat en geboortebeperking door onderwijs en waardig werk in de ontwikkelingslanden. |
Citaat:
En onze wetten helpen hen daarbij. Enkel rasechte Europeanen zouden kindergeld moeten krijgen. |
Citaat:
En als je het niet prettig vind dat men je zulke zaken zegt, ik kan daar ook niks aan doen, het zijn gewoon de harde FEITEN. En wier betaalt die vreemde gevangenen hun boterhammen & halal vlees ? Juist, ik en de andere autochtonen...Want de ouders van dat geboeft leven meer dan dikwijls gewoon van een uitkering...Ook dootr ONS betaald ! |
Migranten maken teveel kinderen
Maar we zouden beter allemaal minderen En de Paus zijn penis op de pijnbank rekken Die idioot wil iedere zygoot tot leven wekken. |
Citaat:
De overgrote meerderheid van "ze" zit toch niet in de gevangenis. Doe dan niet alsof het schering en inslag is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Opvoeding zei u ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Doe het licht uit, steek een kaars aan, of kruip in je nest als het donker word Zet de verwarming af, koop een kachel en ga hout kappen Draag je kleren tot het versleten vodden zijn, inplaats van de mode te volgen Kweek kippen, desnoods in je badkamer, en geef die je overschotten, inplaats van ze in de vuilbak te zwieren Rij met de fiets inplaats van de auto Enz enz... Maar vooral, zeg niet aan een ander wat hij moet doen of laten, wie hij graag of niet graag MOET zien, kortom bemoei je met je eigen zaken. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laten �*ndere culturen nu 'n �*ndere mening hebben over wat goed of fout is! |
Citaat:
En ze zitten ook niet allemaal tegelijk heel de tijd door in het gevang hé, ze gaan elk op toer... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat mag ik niet zeggen zeker? Eneuh, maar mag ik nu weten welk U een leuk welvaartsniveau vind? Of mag ik ervan uitgaan dat enige beperking niet voor U geld. Zo iets Orwelliaans, Animal Farm achtigs.... |
Citaat:
Wat je nog kan observeren. Een gezin met leefloon inkomen, en ik bedoel niet het minimum leefloon van CPAS, met recht op kinderbijslag maken meer kinderen. Een gezin met beter inkomen maken minder. Nog minder inkomen indien beide partners een job hebben. Een gezin met importbruid/importbruidegom maken meer kinderen dan een hier geboren/getogen (geïntegreerd) allochtoon gezin. Geassimileerd gezin nog minder en vaak trouwen ze zelfs niet of op een heel late leeftijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer in een gezin vrouwen behalve baren ook mogen werken, neemt de welvaart in het gezin toe, uiteraard wordt dit moeilijker wanneer je om de haverklap zwanger bent en steeds meer kinderen krijgt. Emancipatie zorgt dus voor kleinere gezinnen, reden om vooral meisjes te laten studeren en toegang te geven tot de arbeidsmarkt. Vrouwen die meer willen dan enkel gezin, kiezen voor minder kinderen. |
Hey alice, bedenk je eigen mening en herformuleer aub niet wat ik hier schrijf.
|
Citaat:
Me dunkt dat Alice haar eigen mening zeker verwoordde. waarom heb je daar nu een probleem mee? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be