Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wat met ambtenarenpensioenen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163802)

brother paul 30 november 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5835012)
En de relevantie voor dit topic is...?

had je geantwoord waren er al 2 onrelevante posts minder, alé ik ga u nog eens een plezier doen,gij met uw groot ego

altijd maar zitten liegen over ambtenaren die veel uren werken, en die al die overurern kloppen, en die de economie rechthouden, en die zo goed bezig zijn dat belgie bulkt van het geld en dat de regering overschotten boekt

het enige dat luk tin belgie is de belg keihard belasten,

stuyckp 30 november 2011 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5834890)
Er hoeft niet "massaal" ontslagen te worden om aan de grilletjes van politici tegemoet te komen en dat heb ik ook geenszins beweerd. Elk onrechtmatig ontslag is er een te veel.

Dat kan alleen als er daarvoor ruimte is in het personeelskader.

Dat was vroeger zo. Nu niet meer.

Uitzonderingen kom je overal tegen. Ik heb nooit het tegendeel beweerd.

Er wordt niet aan grilletjes van politici tegemoet gekomen. Zelfs een contractueel is vrij zeker van zijn job. Meer dan iemand die in de prive werkt.

Pericles 30 november 2011 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5834773)
Nee, alle werknemers zijn niet gelijk. Verre van zelfs. Mensen die voor een overheid werken, zijn overgeleverd aan de willekeur van politici die om de zoveel jaar veranderen. In de privé blijft de baas in principe dezelfde en levert het hem niets op om mensen te vervangen door familie en vrienden, vaak ten koste van de goede werking.

Wat een gezever. Ik heb in lang vervlogen tijden 7 jaar in de privé gewerkt en in die 7 jaar zijn er 4 nieuwe grote bazen gekomen , met telkens nieuwe regels en wetten,welke soms dag en nacht van elkaar verschilden. De mensen die bij de ene baas in de gratie vielen , vielen niet noodzakelijk in de gratie bij de volgende.

Tentpix 30 november 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5834905)
Voor mij niet.

Lesvoorbereidingen, verbeteren van taken, toetsen, examens, examenvoorbereidingen, oudercontacten, voor- en naschoolse opvang,...

En de zovele maanden verlof extra? Hoe jij kan aanhouden dat ambtenaren werken tart alle verbeelding. Als ik naar dienst stedenbouw ga wacht ik dagen op een ondeskundig antwoord dat naderhand toch weerlegd wordt door mezelf omdat ze regels opleggen die niet van toepassing zijn. Klein voorbeeld van uit de praktijk...

Of U ziet gemeentewerkers bezig, 1 werkt 2 kijken. En dat is niet enkel mijn (waarschijnlijk door u kortzichtig bevonden) mening. Er zijn nog talloze voorbeelden die aantonen dat de ambtenarij bevoordeeld is. Ikzelf vind het spijtig dat ik daar nooit begonnen ben hoor...

brother paul 30 november 2011 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tentpix (Bericht 5835512)
En de zovele maanden verlof extra? Hoe jij kan aanhouden dat ambtenaren werken tart alle verbeelding. Als ik naar dienst stedenbouw ga wacht ik dagen op een ondeskundig antwoord dat naderhand toch weerlegd wordt door mezelf omdat ze regels opleggen die niet van toepassing zijn. Klein voorbeeld van uit de praktijk...

Of U ziet gemeentewerkers bezig, 1 werkt 2 kijken. En dat is niet enkel mijn (waarschijnlijk door u kortzichtig bevonden) mening. Er zijn nog talloze voorbeelden die aantonen dat de ambtenarij bevoordeeld is. Ikzelf vind het spijtig dat ik daar nooit begonnen ben hoor...

neem nu gewoon een kwaliteitsstandaard, hoeveel dossiers verlopen er korrekt en hoeveel dossiers werken ze af... hoeveel dossiers behandelen ze op een klantvriendelijke manier, hoeveel dossiers zitten ze niet ping pong te spelen etc

BitterSweet 1 december 2011 00:06

Citaat:

alee jong,dan hebt ge de kans gemist om alles daar beter te doen gaan!
Het enige wat daar mss nog een beetje menselijker is dat ge mss wat minder druk op de ketel hebt,voor de rest moeten ze daar ook werken.
Toch raar dat de commentaar veelal komt van diegenen die het waarschijnlijk vinden om steeds te schelden op de ambtenaren,maar er anderzijds zelf zouden willen werken(alee niks doen als ik u hoor).

Fred Kroket 1 december 2011 02:58

't is nogthans makkelijk om te besparen op het pensioen van al die overheidsfuncties.
Bereken het pensioen op de volledige loopbaan en niet op de laatste vijf jaar.
Iedereen gelijk voor de wet, prive en ambetantenaarij.
Gedaan met het gemanouveer om nog ergens een burgemeesterscherp mee te pakken, of een andere ministerpost of voorzitterschap.

Raf 1 december 2011 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5835044)
had je geantwoord waren er al 2 onrelevante posts minder, alé ik ga u nog eens een plezier doen,gij met uw groot ego

altijd maar zitten liegen over ambtenaren die veel uren werken, en die al die overurern kloppen, en die de economie rechthouden, en die zo goed bezig zijn dat belgie bulkt van het geld en dat de regering overschotten boekt

Na je compleet mislukte poging om via de meest doorzichtige ad hominem het onderwerp af te buigen, ga je nu proberen om me uitspraken toe te schrijven die ik nooit deed...

Fraaie discussietechniek hou jij er op na... :?

Raf 1 december 2011 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5835053)
Er wordt niet aan grilletjes van politici tegemoet gekomen. Zelfs een contractueel is vrij zeker van zijn job. Meer dan iemand die in de prive werkt.

Nee, dat is niet (meer) zo.

Raf 1 december 2011 06:48

Citaat:

En de zovele maanden verlof extra?

Die zijn inherent aan het onderwijssysteem. Of vind jij misschien dat de schoolvakanties maar moeten afgeschaft worden?

Citaat:

Hoe jij kan aanhouden dat ambtenaren werken tart alle verbeelding. Als ik naar dienst stedenbouw ga wacht ik dagen op een ondeskundig antwoord dat naderhand toch weerlegd wordt door mezelf omdat ze regels opleggen die niet van toepassing zijn. Klein voorbeeld van uit de praktijk...

Ons land puilt zowat uit van de bouwmisdrijven, gepleegd door mensen die denken dat ze het beter weten dan de mensen van de diensten stedenbouw.

Citaat:

Dat hardnekkige cliché kennen we allemaal. Ik ken ook gemeentewerkmannen die de kantjes eraf lopen, maar ik ken net zo goed werknemers uit de privé die dat doen. In hoeverre je daaruit conclusies kan trekken die voor de hele ambtenarij opgaan, is nog maar zeer de vraag...

Raf 1 december 2011 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5835519)
neem nu gewoon een kwaliteitsstandaard, hoeveel dossiers verlopen er korrekt en hoeveel dossiers werken ze af... hoeveel dossiers behandelen ze op een klantvriendelijke manier, hoeveel dossiers zitten ze niet ping pong te spelen etc

Ja, hoeveel? Vertel het ons eens?

Raf 1 december 2011 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket (Bericht 5835641)
't is nogthans makkelijk om te besparen op het pensioen van al die overheidsfuncties.
Gedaan met het gemanouveer om nog ergens een burgemeesterscherp mee te pakken, of een andere ministerpost of voorzitterschap.

Het gaat hier over ambtenaren, niet over burgemeesters, ministers of voorzitters. Blijkbaar ontgaat het verschil jou.

poxers 1 december 2011 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5835044)

En de bedrijven die ermee weglopen.

poxers 1 december 2011 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5835519)

Wie houd er je tegen om het werk daar te doen? je zegt zelf alleen maar voordelen, waar wacht je op? op een dag vind je de job van je leven.
Ga ervoor.
Begint eraan.
Nu.

poxers 1 december 2011 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5835042)
Voor u niet, dan kan u niet vergelijken.

Die extra taken erbij genomen komen ze nog steeds niet aan een 38 uren week, die voor u dan wel niet de norm is maar kom.

Nog zo ene die jaloers is op een ander, Ga een leraaropleiding volgen en begint eraan, het si zo rooskleurig, start ermee en hou op van zagen, uw gebleet zal nooit gehoord worden, leraars blijven zoals ze zijn.
Op een dag vind je de job van uw leven...
Doe het nu
het is allemaal zo roos..
start ermee
doe er moeite voor

brother paul 1 december 2011 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5835713)
Na je compleet mislukte poging om via de meest doorzichtige ad hominem het onderwerp af te buigen, ga je nu proberen om me uitspraken toe te schrijven die ik nooit deed...

Fraaie discussietechniek hou jij er op na... :?

je geeft nu wel toe dat ambtenaren niet veel uren kloppen ?:lol:

brother paul 1 december 2011 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5835718)
Het gaat hier over ambtenaren, niet over burgemeesters, ministers of voorzitters. Blijkbaar ontgaat het verschil jou.

ze zuipen toch allemaal van datzelfde vatje

Kijk raf: er is niemand die vindt dat een ambtenaar die bvb zonder zijn tweede pijler zit, niet wat meer pensioen mag krijgen dan het minimumpensioen. Het gaat wel over het een voudige feit dat je

1° gat in de begroting hebt, en als je tekort hebt, kijk je naar mensen die meer krijgen dan de rest.

2° dat de grootste oorzaak van dat gat de pensioenlast is. EN vanaf 2015 zal de 'bevolkingspyramide' ten volle hier een gat maken, die helemaal niet meer financierbaar is. Het lijkt erop dat ze dit probleem altijd maar voor zichuit willen schuiven al is het maar door nu de prepensioenleeftijd wat op te trekken

3° wiskundig, als je de pensioenlast gelijkschakelt met de privé heb je op slag het gat van de begroting gedicht, dus dat zegt heel veel over het verschil in pensioen (de helft minder krijgt de privé) en dat zegt heel veel over de waarde en de grootte van dat bedrag (10miljard meer krijgen dan privé is echt wel niet verwaarloosbaar)

4° die periquatie is ook zoiets die in feite al 20 jaar moest afgeschaft zijn

uiteraard los van de gigantische demotivatie die ervan uitgaat als je zit te prutsen aan de wortel van de mensen is er daar nu eens geen enkel probleem aan om daarover te discuteren

brother paul 1 december 2011 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5835716)
Die zijn inherent aan het onderwijssysteem. Of vind jij misschien dat de schoolvakanties maar moeten afgeschaft worden?

Ons land puilt zowat uit van de bouwmisdrijven, gepleegd door mensen die denken dat ze het beter weten dan de mensen van de diensten stedenbouw.

Dat hardnekkige cliché kennen we allemaal. Ik ken ook gemeentewerkmannen die de kantjes eraf lopen, maar ik ken net zo goed werknemers uit de privé die dat doen. In hoeverre je daaruit conclusies kan trekken die voor de hele ambtenarij opgaan, is nog maar zeer de vraag...

in nederland hebben ze eens een geniaal gedacht gekregen: het onderwijzend personeel moet instaan voor de vakantieopvang. Zie Rafke, we zijn in Belgie op die manier veel minder efficient bezig

k9 1 december 2011 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5835714)

Dat is wel zo, zeg me eens hoeveel overheidsdiensten afslanken zoals de prive geregeld doet, zeg me eens hoeveel die herstructureren en outsourcen. Juist dat gebeurt amper of niet.

De werkzekerheid is veel hoger, de arbeidsdruk minder de lonen grotendeels gelijk (soms raar verdeelt maar gemiddeld kom je er zeker) en het pensioen bijna dubbel zo hoog.

EN nog het ergste het is nog steeds een "ons kent ons" vrienden familie clubje dat men gebruikt om kenissen en familie aan werk te helpen .

Dus ja, net zoals in de prive kan men daar gerust heeeel wat besparen.

Bob 1 december 2011 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 5835590)
Het enige wat daar mss nog een beetje menselijker is dat ge mss wat minder druk op de ketel hebt,voor de rest moeten ze daar ook werken.
Toch raar dat de commentaar veelal komt van diegenen die het waarschijnlijk vinden om steeds te schelden op de ambtenaren,maar er anderzijds zelf zouden willen werken(alee niks doen als ik u hoor).

Zo hebben de vlamingen ook commentaar op de walen en de ocmwallochtonen. Maw wat is daar raar aan ?

Bob 1 december 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket (Bericht 5835641)

Kom, dat is uiteindelijk niet de grootste abnormaliteit. Deze zit in de perekwatie, die ge nergens anders terugvind. Temeer daar afschaffen van de perekwatie geen enkel bloedbad tot gevolg heeft, en daarenboven direct invloed heeft op de begroting.
Maar beweren dat er best een eenheidsstatuut (arbeider-bediende-ambtenaar) komt, is dan wel een open deur intrappen. Dat de vakbonden nog niet op dat idee gekomen zijn.

freelancer 1 december 2011 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 5835590)

De meeste mensen beseffen niet hoe hard er gewerkt wordt bij de openbare dienst en zeker vroeger...

Vooral de de RTT vroeger... :lol:;-)

Ratatosk 1 december 2011 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5835971)
De meeste mensen beseffen niet hoe hard er gewerkt wordt bij de openbare dienst en zeker vroeger...

Vooral de de RTT vroeger... :lol:;-)

Bij de Belgacom hebben ze volk teveel, ik merk dat op omdat men bij de helpdesk een snelle service geeft.

Sfax 1 december 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poxers (Bericht 5835789)
Nog zo ene die jaloers is op een ander, Ga een leraaropleiding volgen en begint eraan, het si zo rooskleurig, start ermee en hou op van zagen, uw gebleet zal nooit gehoord worden, leraars blijven zoals ze zijn.
Op een dag vind je de job van uw leven...
Doe het nu
het is allemaal zo roos..
start ermee
doe er moeite voor

Lol. En nu gaan dergelijke argumenten wel op, maar als er een gelijkaardig antwoord wordt gegeven aan al die ambtenaren die janken dat de privé meer krijgt, aan al diegenen die janken dat zelfstandigen het zoveel beter hebben omdat ze kunnen foefelen, of aan al diegenen die bleiten om dat kaders, directie of managers meer verdienen, dan is dat allemaal niet juist :lol:

stuyckp 1 december 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5835714)

Getuige het grote aantal contractuelen dat de afgelopen jaren ontslagen werd ? Komaan zeg, een beetje eerlijkheid zou niet misstaan.
In de overheid wordt er veel minder volk op straat gezet als in de privé. Een privé onderneming moet winst maken om te overleven, of toch op zijn minst break-even. Dat is bij de overheid per definitie niet zo.

stuyckp 1 december 2011 12:42

Citaat:

1. Dat kan inherent zijn aan het schoolsysteem, maar ze hebben het toch maar dus het mag vermeld worden als groot voordeel.
2. Wie zegt dat er in de schoolvakanties door die leraren niet aan kinderopvang zou kunnen gedaan worden, of opleidingen voor werklozen ?

Het is hun gegund hoor, maar wees dan toch op zijn minst zo eerlijk om een voordeel ook daadwerkelijk als een voordeel aan te duiden.
Het enige grote nadeel aan leerkracht zijn zie ik de onzekerheid als je niet vastbenoemd bent, en voor de klas moeten staan als het een bende losgeslagen adolescenten zijn waar niets mee aan te vangen valt zal ook geen pretje zijn. Ik zie het voor een deel toch als een roeping.

stuyckp 1 december 2011 12:44

Citaat:

Werknemers in de privé die er de kantjes aflopen worden op termijn betrapt en ontslagen. Dat is een kwestie van tijd tot de directie daarvan op de hoogte komt.

stuyckp 1 december 2011 12:47

Citaat:

In mijn ogen juist een bewijs dat die dienst niet goed werkt.
U weerlegt trouwens de kritiek niet dat ze hun eigen regels niet kennen.
Hetzelfde probleem heb je trouwens bij de belastingsdiensten.
Mijn vrouw is boekhoudster, het gebeurt, al is het geen regel, dat ze de wetteksten onder de neus van de controleur moeten schuiven.

Raf 1 december 2011 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5836180)
Getuige het grote aantal contractuelen dat de afgelopen jaren ontslagen werd ? Komaan zeg, een beetje eerlijkheid zou niet misstaan.
In de overheid wordt er veel minder volk op straat gezet als in de privé. Een privé onderneming moet winst maken om te overleven, of toch op zijn minst break-even. Dat is bij de overheid per definitie niet zo.

Ik heb nergens over een "groot aantal" gesproken, beste. Gelieve u ervan te onthouden mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet erg netjes. Ik heb u er eerder al op gewezen dat èlk onrechtmatig ontslag er eentje te veel is.

Raf 1 december 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5836203)
Werknemers in de privé die er de kantjes aflopen worden op termijn betrapt en ontslagen.

Dat geldt ook voor werknemers in de publieke sector.

Raf 1 december 2011 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5836210)
In mijn ogen juist een bewijs dat die dienst niet goed werkt.

Nee, een bewijs dat de politiek niet goed werkt. Het vaststellen, verbaliseren en bestraffen van bouwmisdrijven wordt in vele gevallen tegengewerkt door lokale politici. Bouwmisdrijven bestraffen levert immers geen stemmen op.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5836210)
U weerlegt trouwens de kritiek niet dat ze hun eigen regels niet kennen.

Hoe kan ik dat weerleggen? Ik weet niet eens waar het over gaat...

eno2 1 december 2011 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5826407)
Maaltijdcheques die als deel van loon niet meetellen om het pensioen te berekenen, het geplafonneerde pensioen tot 1.500 Euro/maand in de privé, ...
En nu wordt het brugpensioen kwasi afgeschaft.
De mensen uit de privé hebben het niet onder de markt.
Zeker als je weet dat, hoewel de ambtenaren slechts 20% vd gepensionneerden uitmaken, zij met 55% van alle pensioengelden gaan lopen.
Nu de druk steeds meer bij de werkenden en de bedrijven komt te liggen, hoelang gaat het nog duren om deze grove discriminatie ts zij die benoemd voor het leven zijn en zij die voor de welvaart zorgen maar daar niets voor in de plaats zien?
Hoe lang nog?

Bedoel je de proletariërs?

brother paul 1 december 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5836016)
Bij de Belgacom hebben ze volk teveel, ik merk dat op omdat men bij de helpdesk een snelle service geeft.

Nee dat zijn call centers die u gewoon bezighouden, als je geen klachtennummer hebt, gebeurt er gewoon niets.

zebrapad 1 december 2011 14:44

Citaat:

Dat is juist en waarschijnlijk nog erger in grote ondernemingen.
Maar wie betaald dat cliché? Een onderneming kan het doorrekenen in haar produkt of dienst en dan is het wel de consument/klant die beslist.
Bij de overheid werkt men met middelen van de gemeenschap en voor de gemeenschap, en de belastingbetaler heeft niet de keuze om op een ander te gaan voor die overheidsdienstverlening.

stuyckp 1 december 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5836354)
Ik heb nergens over een "groot aantal" gesproken, beste. Gelieve u ervan te onthouden mij woorden in de mond te leggen. Dat is niet erg netjes. Ik heb u er eerder al op gewezen dat èlk onrechtmatig ontslag er eentje te veel is.

U heeft inderdaad niet gezegd dat er een groot aantal mensen uit de publieke sector ontslagen werden, dat kan ook niet, omdat het niet gebeurt. Dat is mijn punt juist. In de privé gebeurt dit wel. Ondernemingen in moeilijkheden gaan mensen ontslaan, zelfs als ze bekwaam zijn, puur om economische redenen. Maw wat ik zeg is dat zelfs een contractueel bij de overheid veel en veel veiliger zit dan in de privé. (Wat betreft kans op ontslag). Ik zou zelfs durven beweren dat een lager loon het gevolg zou kunnen zijn van een kleiner risico. Als ik een job heb waar ik het risico loop om volgend jaar ontslagen te worden, dan wil ik een risico dekking. In die redenering is een hoger pensioen voor ambtenaren ook niet rechtvaardig.

Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven.

brother paul 1 december 2011 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5836453)
U heeft inderdaad niet gezegd dat er een groot aantal mensen uit de publieke sector ontslagen werden, dat kan ook niet, omdat het niet gebeurt. Dat is mijn punt juist. In de privé gebeurt dit wel. Ondernemingen in moeilijkheden gaan mensen ontslaan, zelfs als ze bekwaam zijn, puur om economische redenen. Maw wat ik zeg is dat zelfs een contractueel bij de overheid veel en veel veiliger zit dan in de privé. (Wat betreft kans op ontslag). Ik zou zelfs durven beweren dat een lager loon het gevolg zou kunnen zijn van een kleiner risico. Als ik een job heb waar ik het risico loop om volgend jaar ontslagen te worden, dan wil ik een risico dekking. In die redenering is een hoger pensioen voor ambtenaren ook niet rechtvaardig.

Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven.

Economisch houdt dat honder procent steek
Staat = 10 keer lager risico ergo lagere vergoeding normaal, men kan daar zelfs een getal op kleven. Bovendien hebben ze van die fantastische uitrangeersystemen waar ze levenslang hun rechten op loon blijven behouden dus ook daar is dat een fantastisch systeem zonder risico's zoals in de privé. BOvendien hebben ze zelfs geen risico met belastinge, want in feite moeten zij nooit discuteren over hun forfaitaire en andere kosten zoals de privésector

Staat = onthaast en ontstrest werken dus lagere vergoeding is normaal

Staat = hoger pensioenplan, dus een overdracht van 20% van hun huidig loon om die derde pijler te blijven betalen is normaal

Nochthans is er een duidelijke statistische analyse waar bewezen wordt dat zij in feite evenveel verdienen als de privé

Ergo, moet je besluiten dat bij ambtenaren best ofwel het pensioenplan gelijkgeschakeld wordt, ofwel dat hun huidig loon 20% verminderd wordt om het zilverfonds te spijzen voor hun royaal pensioenplan

brother paul 1 december 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5835920)
Kom, dat is uiteindelijk niet de grootste abnormaliteit. Deze zit in de perekwatie, die ge nergens anders terugvind. Temeer daar afschaffen van de perekwatie geen enkel bloedbad tot gevolg heeft, en daarenboven direct invloed heeft op de begroting.
Maar beweren dat er best een eenheidsstatuut (arbeider-bediende-ambtenaar) komt, is dan wel een open deur intrappen. Dat de vakbonden nog niet op dat idee gekomen zijn.

in feite zou je met het ambtenarenpensioen te nivelleren met de burgerpensioenen een doelstelling kunnen realiseren dat de pensioen zo niet meer bij de laagste van europa zijn. Dan heb je zo niet meer de schande van europa dat onze pensioenen de laagste van europa zijn. Want dan krijg je mathematisch volgende

2M privé x 1000
1M ambtenaren x 2000

4000 / 3 = 1333

Dus mathematisch zou de privé dan 33% meer pensioen krijgen als ze een eenheidsstelsel maken. Pasop ik zou dat zeer billijk en rechtvaardig vinden, en intellectueel is dat best te verdedigen.

freelancer 1 december 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poxers (Bericht 5835783)
Wie houd er je tegen om het werk daar te doen? je zegt zelf alleen maar voordelen, waar wacht je op? op een dag vind je de job van je leven.
Ga ervoor.
Begint eraan.
Nu.

Er zijn er ook die er gaan lopen... zelfs na een wondermooie en goedbetaalde job... naar de privé... :lol:

Uit eerlijke schaamte? 8O

Wie zal het zeggen? Ik alleszins niet... :-D

BitterSweet 2 december 2011 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5835912)
Zo hebben de vlamingen ook commentaar op de walen en de ocmwallochtonen. Maw wat is daar raar aan ?

tja, de crisis komt ook door de ambtenaren zeker,mss had er een beetje meer overheidscontrole moeten zijn en hadden we die misere allemaal niet gehad, mss moesten ze die mensen dan allemaal decoreren ipv ze steeds te minimaliseren.
Richt uw woede op de juiste personen!

BitterSweet 2 december 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5836436)
Dat is juist en waarschijnlijk nog erger in grote ondernemingen.
Maar wie betaald dat cliché? Een onderneming kan het doorrekenen in haar produkt of dienst en dan is het wel de consument/klant die beslist.
Bij de overheid werkt men met middelen van de gemeenschap en voor de gemeenschap, en de belastingbetaler heeft niet de keuze om op een ander te gaan voor die overheidsdienstverlening.

Als ze elk papiertje bij de overheid zouden aanrekenen zou je dan content zijn?
Ze zouden dan waarschijnlijk wel winst maken,maar ge zou het voelen in uwe zak!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be