![]() |
Citaat:
altijd maar zitten liegen over ambtenaren die veel uren werken, en die al die overurern kloppen, en die de economie rechthouden, en die zo goed bezig zijn dat belgie bulkt van het geld en dat de regering overschotten boekt het enige dat luk tin belgie is de belg keihard belasten, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of U ziet gemeentewerkers bezig, 1 werkt 2 kijken. En dat is niet enkel mijn (waarschijnlijk door u kortzichtig bevonden) mening. Er zijn nog talloze voorbeelden die aantonen dat de ambtenarij bevoordeeld is. Ikzelf vind het spijtig dat ik daar nooit begonnen ben hoor... |
Citaat:
|
Citaat:
Het enige wat daar mss nog een beetje menselijker is dat ge mss wat minder druk op de ketel hebt,voor de rest moeten ze daar ook werken. Toch raar dat de commentaar veelal komt van diegenen die het waarschijnlijk vinden om steeds te schelden op de ambtenaren,maar er anderzijds zelf zouden willen werken(alee niks doen als ik u hoor). |
't is nogthans makkelijk om te besparen op het pensioen van al die overheidsfuncties.
Bereken het pensioen op de volledige loopbaan en niet op de laatste vijf jaar. Iedereen gelijk voor de wet, prive en ambetantenaarij. Gedaan met het gemanouveer om nog ergens een burgemeesterscherp mee te pakken, of een andere ministerpost of voorzitterschap. |
Citaat:
Fraaie discussietechniek hou jij er op na... :? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga ervoor. Begint eraan. Nu. |
Citaat:
Op een dag vind je de job van uw leven... Doe het nu het is allemaal zo roos.. start ermee doe er moeite voor |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk raf: er is niemand die vindt dat een ambtenaar die bvb zonder zijn tweede pijler zit, niet wat meer pensioen mag krijgen dan het minimumpensioen. Het gaat wel over het een voudige feit dat je 1° gat in de begroting hebt, en als je tekort hebt, kijk je naar mensen die meer krijgen dan de rest. 2° dat de grootste oorzaak van dat gat de pensioenlast is. EN vanaf 2015 zal de 'bevolkingspyramide' ten volle hier een gat maken, die helemaal niet meer financierbaar is. Het lijkt erop dat ze dit probleem altijd maar voor zichuit willen schuiven al is het maar door nu de prepensioenleeftijd wat op te trekken 3° wiskundig, als je de pensioenlast gelijkschakelt met de privé heb je op slag het gat van de begroting gedicht, dus dat zegt heel veel over het verschil in pensioen (de helft minder krijgt de privé) en dat zegt heel veel over de waarde en de grootte van dat bedrag (10miljard meer krijgen dan privé is echt wel niet verwaarloosbaar) 4° die periquatie is ook zoiets die in feite al 20 jaar moest afgeschaft zijn uiteraard los van de gigantische demotivatie die ervan uitgaat als je zit te prutsen aan de wortel van de mensen is er daar nu eens geen enkel probleem aan om daarover te discuteren |
Citaat:
|
Citaat:
De werkzekerheid is veel hoger, de arbeidsdruk minder de lonen grotendeels gelijk (soms raar verdeelt maar gemiddeld kom je er zeker) en het pensioen bijna dubbel zo hoog. EN nog het ergste het is nog steeds een "ons kent ons" vrienden familie clubje dat men gebruikt om kenissen en familie aan werk te helpen . Dus ja, net zoals in de prive kan men daar gerust heeeel wat besparen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar beweren dat er best een eenheidsstatuut (arbeider-bediende-ambtenaar) komt, is dan wel een open deur intrappen. Dat de vakbonden nog niet op dat idee gekomen zijn. |
Citaat:
Vooral de de RTT vroeger... :lol:;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de overheid wordt er veel minder volk op straat gezet als in de privé. Een privé onderneming moet winst maken om te overleven, of toch op zijn minst break-even. Dat is bij de overheid per definitie niet zo. |
Citaat:
2. Wie zegt dat er in de schoolvakanties door die leraren niet aan kinderopvang zou kunnen gedaan worden, of opleidingen voor werklozen ? Het is hun gegund hoor, maar wees dan toch op zijn minst zo eerlijk om een voordeel ook daadwerkelijk als een voordeel aan te duiden. Het enige grote nadeel aan leerkracht zijn zie ik de onzekerheid als je niet vastbenoemd bent, en voor de klas moeten staan als het een bende losgeslagen adolescenten zijn waar niets mee aan te vangen valt zal ook geen pretje zijn. Ik zie het voor een deel toch als een roeping. |
Citaat:
|
Citaat:
U weerlegt trouwens de kritiek niet dat ze hun eigen regels niet kennen. Hetzelfde probleem heb je trouwens bij de belastingsdiensten. Mijn vrouw is boekhoudster, het gebeurt, al is het geen regel, dat ze de wetteksten onder de neus van de controleur moeten schuiven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wie betaald dat cliché? Een onderneming kan het doorrekenen in haar produkt of dienst en dan is het wel de consument/klant die beslist. Bij de overheid werkt men met middelen van de gemeenschap en voor de gemeenschap, en de belastingbetaler heeft niet de keuze om op een ander te gaan voor die overheidsdienstverlening. |
Citaat:
Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U bent een beetje defensief, maar het is niet mijn bedoeling om u persoonlijk aan te vallen. Enkel een open en eerlijke discussie. Wij verschillen van mening, en we zullen elkaar niet overtuigen, maar dat hoeft ook niet. Ik zit net op dit forum om ook andere meningen te lezen. En dat zal wel een lichte invloed hebben op mijn mening, maar ik zal wellicht wel altijd centrum rechts blijven. |
Citaat:
Economisch houdt dat honder procent steek Staat = 10 keer lager risico ergo lagere vergoeding normaal, men kan daar zelfs een getal op kleven. Bovendien hebben ze van die fantastische uitrangeersystemen waar ze levenslang hun rechten op loon blijven behouden dus ook daar is dat een fantastisch systeem zonder risico's zoals in de privé. BOvendien hebben ze zelfs geen risico met belastinge, want in feite moeten zij nooit discuteren over hun forfaitaire en andere kosten zoals de privésector Staat = onthaast en ontstrest werken dus lagere vergoeding is normaal Staat = hoger pensioenplan, dus een overdracht van 20% van hun huidig loon om die derde pijler te blijven betalen is normaal Nochthans is er een duidelijke statistische analyse waar bewezen wordt dat zij in feite evenveel verdienen als de privé Ergo, moet je besluiten dat bij ambtenaren best ofwel het pensioenplan gelijkgeschakeld wordt, ofwel dat hun huidig loon 20% verminderd wordt om het zilverfonds te spijzen voor hun royaal pensioenplan |
Citaat:
2M privé x 1000 1M ambtenaren x 2000 4000 / 3 = 1333 Dus mathematisch zou de privé dan 33% meer pensioen krijgen als ze een eenheidsstelsel maken. Pasop ik zou dat zeer billijk en rechtvaardig vinden, en intellectueel is dat best te verdedigen. |
Citaat:
Uit eerlijke schaamte? 8O Wie zal het zeggen? Ik alleszins niet... :-D |
Citaat:
Richt uw woede op de juiste personen! |
Citaat:
Ze zouden dan waarschijnlijk wel winst maken,maar ge zou het voelen in uwe zak! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be