Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Beke: "Nva verblokt". (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163925)

vlijmscherp 29 november 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5831895)
????!!!!;;;;
Hij legt de laatste hand aan een regering. Sinds dat nieuws doen de beurzen het weer beter.
www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/1.516538?text=beurs&action=submit

dus een regering die
1) een staatshervorming en wijziging financieringswet onderhandelt die niets wezenlijks verandert, en uiteindelijk in het nadeel van de Nederlandstaligen en Vlamingen valt
2) een oplossing voor BHV uitvindt die nog meer in het nadeel van de Vlamingen is dan de huidige situatie (verlies van gans Vlaams-Brabant tov verlies van "maar" Halle-Vilvoorde)
3) een oplossing uitvindt voor het gerechtelijk arrondissement BHV die een inherente discriminatie inhoudt (5 Franstalige magistraten buiten het gezag van Vlaanderen die in Vlaanderen hun goesting mogen doen)
4) een begroting op poten stelt die al de dag nadien achterhaald is (uitgaan van een groei van 0,8% terwijl die maximaal 0% zal zijn)
5) geen wezenlijke noodzakelijke veranderingen voorstelt, noch in het arbeidsbeleid, noch in het pensioensbeleid, noch in het toezicht op de banken, noch in het energiebeleid

dat noem een verwezenlijking?????

dat is een zeer bizarre redenering hoor.

Het Oosten 29 november 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5831925)
Zou je eigenlijk niet beter naar je eigen handtekening kijken. Trouwens, een handtekening is altijd een slogan. Het is niet echt de bedoeling dat je handtekening een heel essay is.

Trouwens, mijn handtekening valt eigenlijk simpelweg te vergelijken met uw bijdragen, die zijn ook zonder uitzondering inhoudsloos en sloganesk.

Mijn handtekening verwijst naar de strohalm waaraan sommige Vlaams-nationalisten zich blijkbaar weten op te trekken na de jammerlijke mislukking van hun Kleine Leider.

Maar mijn handtekening is niet op het randje af vunzig zoals de uwe.

fox 29 november 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5831953)
Mijn handtekening verwijst naar de stroham waaraan sommige Vlaams-nationalisten zich blijkbaar weten op te trekken na de jammerlijke mislukking van hun Kleine Leider.

Maar mijn handtekening is niet op het randje af vunzig zoals de uwe.

Uw handtekening is een uit de context getrokken zinssnede. U hebt niet eens door wat ironie is en daarmee maak je je onwaarschijnlijk belachelijk.

Verder mag jij vunzig vinden wat je wil, het toont gewoon je kleinburgerlijkheid aan als je met die boutade al problemen hebt.

En uiteraard moet u het alweer over deze boeg gooien, omdat je inhoudelijk helemaal niks maar dan ook niks te betekenen hebt.

Het Oosten 29 november 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5831956)
Uw handtekening is een uit de context getrokken zinssnede. U hebt niet eens door wat ironie is en daarmee maak je je onwaarschijnlijk belachelijk.

Verder mag jij vunzig vinden wat je wil, het toont gewoon je kleinburgerlijkheid aan als je met die boutade al problemen hebt.

En uiteraard moet u het alweer over deze boeg gooien, omdat je inhoudelijk helemaal niks maar dan ook niks te betekenen hebt.

U zou beter uw handtekening nog eens goed lezen. Zulke morsigheid schijnt u precies wel te gevallen. Straks moet ik nog gaan beschouwen als een zwijnegel.

fox 29 november 2011 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5831968)
U zou beter uw handtekening nog eens goed lezen. Zulke morsigheid schijnt u precies wel te gevallen. Straks moet ik nog gaan beschouwen als een zwijnegel.

En jij zou beter voor 1 keer in je leven inhoudelijk reageren. Denk je dat je dat ooit nog eens gaat lukken?

vlijmscherp 29 november 2011 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5831974)
En jij zou beter voor 1 keer in je leven inhoudelijk reageren. Denk je dat je dat ooit nog eens gaat lukken?

sorry fox, maar nu ben je wel wat naïef. hij reageert praktisch nooit inhoudelijk, dus waarom zou hij het nu doen??

vroeger kon hij dat nog, maar sinds het succes van de N-VA is die compleet verzuurd en is er geen goed woord meer uit te krijgen, ik snap niet waarom er nog mensen zijn die er op antwoorden.

Het Oosten 29 november 2011 10:32

Citaat:

Ik reageer inhoudelijk. U hebt kritiek op mijn handtekening. Ik leg u uit waarom ik deze handtekening gebruik. En nog een tijdje zal blijven gebruiken.

U echter, u bedient zich van een gortige en drekkige handtekening en u bent daar nog fier op ook.

mkb 29 november 2011 10:35

Alweer een draad ontspoort door System. 8-)

fox 29 november 2011 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5831984)
Ik reageer inhoudelijk. U hebt kritiek op mijn handtekening. Ik leg u uit waarom ik deze handtekening gebruik. En nog een tijdje zal blijven gebruiken.

U echter, u bedient zich van een gortige en drekkige handtekening en u bent daar nog fier op ook.

Dit topic gaat niet over mijn handtekening, maar over de "verblokking" van de N-VA. Gaat u daar inhoudelijk op reageren of gaat u zich nog maar eens met zaken bezig houden die er niks, maar dan ook niks mee te maken hebben. U bent trouwens begonnen over mijn handtekening, ik niet over de uwe. U tracht alweer alles om te draaien. Qua intellectuele oneerlijkheid kan dat wel weer tellen. En als u toch persé een boompje wenst op te zetten over mijn handtekening dan stel ik voor dat u daar een topic over opent. En verder stel ik voor dat u voor 1 keer inhoudelijk reageert, misschien dat je dan ooit in een verre toekomst enige geloofwaardigheid opbouwt.

lombas 29 november 2011 10:42

Ik weet dat de N-VA tactisch speelt door nu oppositietje te spelen, nochtans twijfel ik of het strategisch niet beter is het akkoord (qua staatshervorming) te steunen als "een eerste stap naar".

Enkele dagen geleden boden ze namelijk nog aan om (op basis van wat onderhandeld was) een regering te vormen...

Het Oosten 29 november 2011 10:42

Citaat:

U bent begonnen met niet inhoudelijk te reageren. Telkens als er iemand iets post wat u niet aanstaat, dan noemt u het 'demagogisch gelul'. Wel, als u zo doet, dan moet u zich achteraf niet komen beklagen dat deze draad afgijdt naar over en weer geschreeuw.

DewareJakob 29 november 2011 10:45

Bij CD&V is die 'V' er te veel aan

DewareJakob 29 november 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5831168)
Dat is allang gedaan. Herinner je nog de oproep van bdw om een noodregering op te starten zonder de ps? Daar was helemaal geen oren naar.. Dat bewijst nogmaals dat de traditionele partijen nva helemaal niet willen. Bij de volgende verkiezingen zie ik men de nva opnieuw opzij zetten, ook al halen ze over de 40 %...

Wie nu nog durft te beweren dat nva zelf opzij is gaan staan is bekrompen.

Traditionele Vlaamse (?) partijen onder bevel van de waalse.

fox 29 november 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832000)
U bent begonnen met niet inhoudelijk te reageren. Telkens als er iemand iets post wat u niet aanstaat, dan noemt u het 'demagogisch gelul'. Wel, als u zo doet, dan moet u zich achteraf niet komen beklagen dat deze draad afgijdt naar over en weer geschreeuw.

Ga toch elders trollen. Iedereen kan hier zwart op wit nakijken wie deze discussie liet verzanden. Dat je het nu nog tracht te ontkennen is hallucinant. En dan straks weer je system profieltje bovenhalen zeker? Hypocriet

Everytime 29 november 2011 10:54

Rustig, "kindjes"! Als u niet braaf bent, zal Sinterklaas u geen geschenk geven.;-)

Hoera 29 november 2011 10:55

N-VA mag dankbaar zijn dat de rechterflank is afgedekt door het Vlaams Belang...

Mocht dat niet zo zijn, N-VA zat nu al in een officieel cordon sanitaire... Nu is het enkel een officieus cordon

matthias999 29 november 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 5832010)
Traditionele Vlaamse (?) partijen onder bevel van de waalse.

De vlaamse partijen ook niet. Kijk maar naar de reactie van Beke dat nva aan het "verblokken" is.:roll:

Ze zitten liever plat op de buik de tenen van de franstaligen te likken.

Eberhard Leclerc 29 november 2011 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5832018)
N-VA mag dankbaar zijn dat de rechterflank is afgedekt door het Vlaams Belang...

Mocht dat niet zo zijn, N-VA zat nu al in een officieel cordon sanitaire... Nu is het enkel een officieus cordon

Oh?

Vreemd dat de NVA dan toch mee mag regeren in Vlaanderen.....

En die vinden dat prachtig hoor.

vlijmscherp 29 november 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5831987)
Alweer een draad ontspoort door System. 8-)

neen, door degenen die er op antwoorden.

Het Oosten 29 november 2011 11:04

Citaat:

Dr twee flanken van de NVA en het VB beginnen toch aardig in mekaar te vloeien. Bewijs is de massale overloop van VB-ers naar de NVA.

matthias999 29 november 2011 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5832026)
Oh?

Vreemd dat de NVA dan toch mee mag regeren in Vlaanderen.....

En die vinden dat prachtig hoor.

Omdat ze weten dat ze nva er dan zouden uit moeten dragen.

Fieseler 29 november 2011 11:08

Citaat:

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...TIaR_zdzb79K9g

fox 29 november 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832033)
Dr twee flanken van de NVA en het VB beginnen toch aardig in mekaar te vloeien. Bewijs is de massale overloop van VB-ers naar de NVA.

Als dat als bewijsvoering moet gelden, kan je even goed zeggen dat SP.A = CD&V = Open VLD

Het Oosten 29 november 2011 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5832095)
Als dat als bewijsvoering moet gelden, kan je even goed zeggen dat SP.A = CD&V = Open VLD

Kom nu, U gaat toch niet ontkennen dat heel wat VB-stemmers overgelopen zijn naar de NVA. Of dacht u soms dat deze VB-stemmen naar de Groenen zouden zijn gegaan? Toch een beetje serieus blijven.

Distel 29 november 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832099)
Kom nu, U gaat toch niet ontkennen dat heel wat VB-stemmers overgelopen zijn naar de NVA. Of dacht u soms dat deze VB-stemmen naar de Groenen zouden zijn gegaan? Toch een beetje serieus blijven.

Van bijna alle partijen is er een substantiele overloop naar de N-VA geweest.

fox 29 november 2011 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832099)

Er zijn heel wat CD&V en VLD stemmers overgelopen naar N-VA. Of gaat u dat ontkennen? Een beetje serieus blijven.

Het Oosten 29 november 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5832108)
Van bijna alle partijen is er een substantiele overloop naar de N-VA geweest.

Ja maar van het VB het grootste pak. De VB-top ontkent dat ook niet. Die zijn tenminste eerlijk. Bij de NVA proberen ze dit te minimaliseren en te verdoezelen. Het zal niet helpen, want het is een feit: de NVA is wel degelijk aan het verblokken.

En gelukkig maar dat ik niet meer de enige ben die het zegt. Want dan zou ik weer aan het 'trollen' zijn. Welaan, dan 'trolt' Wouter Beke nu al met me mee .

fox 29 november 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832119)
Ja maar van het VB het grootste pak. De VB-top ontkent dat ook niet. Die zijn tenminste eerlijk. Bij de NVA proberen ze dit te minimaliseren en te verdoezelen. Het zal niet helpen, want het is een feit: de NVA is wel degelijk aan het verblokken.

En gelukkig maar dat ik niet meer de enige ben die het zegt. Want dan zou ik weer aan het 'trollen' zijn. Welaan, nu 'trolt' Wouter Beke met me mee dan.

Inderdaad Beke trolt mee. Goed dat je het zelf door hebt dat Beke gewoon regelrechte leugens de wereld instuurt in de hoop om N-VA in het zwarte hoekje te duwen om zo zijn vel enigzins te redden bij de volgende verkiezingen. Wat Woutertje helaas nog steeds niet begrepen heeft, is dat de Vlaming zich niet meer met een kluitje in het riet laat sturen.

Tommm 29 november 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5832123)
Inderdaad Beke trolt mee. Goed dat je het zelf door hebt dat Beke gewoon regelrechte leugens de wereld instuurt in de hoop om N-VA in het zwarte hoekje te duwen om zo zijn vel enigzins te redden bij de volgende verkiezingen. Wat Woutertje helaas nog steeds niet begrepen heeft, is dat de Vlaming zich niet meer met een kluitje in het riet laat sturen.

Geeeeeeeuuuuuuuuuuuwwww.
Dat verklaart de opluchting die er bestaat nu er(bijna) een regering is.

Distel 29 november 2011 12:30

Citaat:

:lol:
En maar blijven proberen om de N-VA met het VB te vereenzelvigen he. "Verblokken", mocht het woord al bestaan, impliceert een overname van ideologie en/of manier van handelen, niet het overnemen van kiezers (die verhuizen voortdurend van partij naar partij, dus op den duur zou elke partij verblokt, versost of vertsjeefd zijn).

Citaat:

En gelukkig maar dat ik niet meer de enige ben die het zegt. Want dan zou ik weer aan het 'trollen' zijn. Welaan, nu 'trolt' Wouter Beke met me mee dan.
Jamaar, dat Beke een idioot is, hadden we tijdens de afgelopen onderhandelingen al vastgesteld hoor.

Het Oosten 29 november 2011 12:31

Citaat:

Inderdaad Beke trolt mee. Goed dat je het zelf door hebt dat Beke gewoon regelrechte leugens de wereld instuurt in de hoop om N-VA in het zwarte hoekje te duwen om zo zijn vel enigzins te redden bij de volgende verkiezingen. Wat Woutertje helaas nog steeds niet begrepen heeft, is dat de Vlaming zich niet meer met een kluitje in het riet laten sturen.

Vlaams-nationalisten gebruiken de term 'trollen' vooral te onpas. Niks met trollen de maken hetgeen Beke poneert.

U en sommigen van uw geestesgenoten willen de waarheid niet onder de ogen komen. Zo zit het in mekaar.

Svennies 29 november 2011 12:32

Citaat:

Voor Wouter en zijn partij geldt momenteel het fluitketelprincipe...

Hoe langer op het vuur des te minder inhoud...

Tegen de volgende verkiezing zal Woutertje haast uitgefloten zijn...:lol::lol:

Het Oosten 29 november 2011 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5832126)
:lol:
En maar blijven proberen om de N-VA met het VB te vereenzelvigen he. "Verblokken", mocht het woord al bestaan, impliceert een overname van ideologie en/of manier van handelen, niet het overnemen van kiezers (die verhuizen voortdurend van partij naar partij, dus op den duur zou elke partij verblokt, versost of vertsjeefd zijn).

Jamaar, dat Beke een idioot is, hadden we tijdens de afgelopen onderhandelingen al vastgesteld hoor.

Geweldig argument.

fox 29 november 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5832125)
Geeeeeeeuuuuuuuuuuuwwww.
Dat verklaart de opluchting die er bestaat nu er(bijna) een regering is.

Bron?

fox 29 november 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832128)
Vlaams-nationalisten gebruiken de term 'trollen' vooral te onpas. Niks met trollen de maken hetgeen Beke poneert.

U en sommigen van uw geestesgenoten willen de waarheid niet onder de ogen komen. Zo zit het in mekaar.

Belgisch nationalisten gebruik de term argument vooral te onpas. Niks met argumenten te maken hetgeen Beke poneert.

U en sommige van uw resterende geestesgenoten willen de waarheid niet onder de ogen komen. Zo zit het in mekaar.

Fieseler 29 november 2011 12:43

Citaat:

En gelukkig maar dat ik niet meer de enige ben die het zegt. Want dan zou ik weer aan het 'trollen' zijn. Welaan, dan 'trolt' Wouter Beke nu al met me mee .

Volgens uw logica zijn de NVA'ers dus deep down en mutatis mutandis overwegend sossen (want de VB kiezers kwamen hoofdzakelijk van de sossen)....:roll:

Tommm 29 november 2011 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5832140)
Belgisch nationalisten gebruik de term argument vooral te onpas. Niks met argumenten te maken hetgeen Beke poneert.

U en sommige van uw resterende geestesgenoten willen de waarheid niet onder de ogen komen. Zo zit het in mekaar.

Welke waarheid? Dat we ondanks de frustraties bij de Nieuwe Vlaamse Asocialen nu toch bijna een regering hebben?

Het Oosten 29 november 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5832142)
Volgens uw logica zijn de NVA'ers dus deep down en mutatis mutandis overwegend sossen (want de VB kiezers kwamen hoofdzakelijk van de sossen)....:roll:

Voor zover ik weet is 1 mei een hoogdag voor het VB. Kwestie om nog wat naieve zielen te kunnen recupereren.

patrickve 29 november 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5831892)
Hm, er zijn verschillen tussen VB en NVA maar zo groot zijn die nu ook weer niet...
De ene is rechts, de ander extreem rechts.
Beide staan een neoliberaal economisch model voor.

Helemaal niet. Het VB is heel etatistisch, en allesbehalve liberaal georienteerd.

patrickve 29 november 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5831871)
N-VA is voor een dialoog met de Franstaligen, het VB niet.
N-VA is ook geen extreem-rechtse partij.

Juist, dat is denk ik het voornaamste verschil. Beiden wensen om heimat redenen een onafhankelijk Vlaanderen, maar de N-VA is zo naief te denken dat ze dat kan onderhandelen, en het VB is zo naief te denken dat ze dat zullen kunnen opleggen, als het ware.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be