![]() |
Citaat:
Maar toch heeft de maatschappij een plicht, en blijft ze die hebben, tegenover die kinderen die er slachtoffer van zijn. |
Citaat:
Er is ook nog altijd geen verband aangetoond tussen de menselijke gezondheid en - stralingen van televisie- en radiouitzendingen - magnetische velden van snel verplaatsende grote ijzeren massa's gelijk treinen - .... |
Citaat:
|
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-kinderen.aspx
In de GVA geeft de poll een licht andere uitslag dan op dit forum. |
Mogelijke andere oplossing:
en nu naar uw kamer gijlie! mama en papa gaan een sigaretje roken. |
Citaat:
|
Gewoon tabakverkoop verbieden. Punt.
Al die campagnes werken voor geen reet. |
Het zoveelste wetje. Zijn er op dit moment geen belangrijker zaken te doen ?
|
Citaat:
Maar ik heb het gevoel dat u selectief bent hieromtrent... |
Citaat:
|
Citaat:
Of zou je die artsen willen verbieden van nog na te denken ?? Miljaar, we komen tot de kern van de discussie: zouden we niet beter idioten verbieden ? . |
eerst religiemisbruik aanpakken, dat is al veel desastreuzer voor onze samenleving.
|
Citaat:
Ik was (al vier jaar geleden) roker, net als de vader van mijn kinderen; De kinderen liepen school (ik weet niet hoe dat met de kinderen van die tabaksbrigade is, maar de mijnen gingen vanaf 8 uur naar school en kwamen rond half zes terug thuis). Dan mochten ze OP STRAAT BUITEN op het speelplein spelen; Bij regenweer was er de rookvrije speelzolder waar ze hun vriendjes mee naartoe mochten nemen. ofwelk mochten ze OP HUN KAMER hun huiswerk maken Dan was het etenstijd waarbij er niet gerookt werd tussen soep en patatten. Alleen het uurtje n�* het eten en voor het slapengaan werd er dus gerookt in het bijzijn van de kinderen als er TV werd gekeken. D�*�*r gaan ze dus over mekkeren. Hebt gij ze al iets horen zagen over de duizenden kinderen die niet buitenkomen? Die geen frisse lucht krijgen en geen speelpleintje waar ze op spelen of geen tuin waarin ze ravotten? Me dunkt is dat een pak belangrijker om die frisse lucht te hebben dan het uurtje waarin gerookt werd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat ze eens gaan bleiten over kinderen in de buurten van brazilië enz..Kids die de vuilisbelten onderhoop halen om iets eetbaars te kunnen kopen ..:evil:
|
Te ver van hun bed.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee hoor, louter een welgekomen stok om de rokers alweer te kunnen stigmatiseren... Ik zit trouwens nog steeds (in een quasi lege café) te wachten op die hordes niet-rokers die nu stralend van geluk een pintje kunnen drinken in een gezonde stankvrije lucht...:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.kanker.be/index.php?optio...d=6121&lang=nl Voor de stichting tegen kanker is het verband wel duidelijk blijkbaar... Dat is niet netjes van jullie om één conclusie van de kankerliga's wel te geloven en de andere niet omdat dit niet in uw anti-rook kraam past... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval mij is al lang duidelijk dat je nog niet eens de moeite neemt om naar andere meningen of visies écht te luisteren en eens je mening gevormd je er geen seconde aan denkt die aan te passen aan nieuwe inzichten. Bent er trouwens niet alleen in hoor, genoeg hier die zo zijn. Maar hey ondanks alles blijft het u volste recht om zo te leven, denken en zijn. Wij kunnen u alvast niet overtuigen en daar stopt het voor ons en mij dan ook. Ik ben alvast bereid om te zeggen ik was fout als het zover komt dat ik dat moet zeggen. Of bv. jij dat bent heb ik sterk mijn terechte twijfels over nu. Mogen we alvast beiden hopen dat minstens 1 van de eigen waarheden de juiste is of blijkt he. ;) |
Citaat:
Ze hebben enkel het recht en de verdomde plicht om te spreken. Het is enkel de volksvertegenwoordiging die het recht èn de verdomde plicht hebben zich te beraden hoe ver, waar en waar niet, ze zich zullen moeien met wat gij in uw woning of in uw auto ... uitspookt. Met de rest van uw betoog ga ik wel akkoord. Ik begin zelfs te twijfelen of gij mijn halve trouwboek niet zijt. |
Citaat:
Goed kijken: het zit hem in één woord. 'k Ga het zeggen Walter. Intensief. Verdere discussie zeer graag, maar wel in een draad met het juiste onderwerp. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En in tegenstelling tot roken zijn de langetermijn effecten voor gsm'en nog volledig onbekend.. Maar voor tabaksrook heb jij maar een half woord nodig om dat te kunnen stigmatiseren.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook op dit vlak heb ik een consequente visie. Simpel: - als daartoe een parlementaire meerderheid is die dat gestemd kan krijgen (met desgevallend eerst natuurlijk een wijziging aan de grondwet - vrije meningsuiting - ... bla bla ... EVRM), dan zal ik aanvaarden dat het een legale wet is. - noch in deze, noch in andere (vb. roken, vb. pedofilie ...) vind ik dat iedereen het recht blijft hebben om te streven (en te blijven streven) naar een wetswijziging. - ik erken zelfs in zekere mate het recht om de wet te pogen te overtreden. Maar de boete of 't gevang horen er dan wel bij desgevallend. |
Alcohol consumptie moet ook verboden worden in bijzijn van kinderen. Slecht voorbeeld.
|
Citaat:
Hetgeen de artsen en wetenschappers nu als nieuw aanbrengen, is dat nu pas wetenschappelijke zekerheid gevond is dat de concentraties van giftige stoffen, en de gevolgen ervan, in beperkte ruimtes en ten opzichte van onvolgroeide longen, erger zijn dan aanvankelijk zelf niet vermoed. De artsen en wetenschappers zeggen dus nu (en nu pas wetenschappelijk gefundeerd) dat het nuttig zou zijn om via die gevraagde wetgeving zo vlug als mogelijk tot zo'n gedragswijziging van de mensen te komen. En voor de rest, stigmatiseer ik enkel de producent van tabaksrook als die in de buurt kan komen van mensen die zulks niet wensen, of niet kunnen wensen omdat ze nog te klein zijn. Een ding geef ik wel toe: van alle organen in mijn oude lichaam, is mijn reukzin het tweede minst van allen aangetast door sleet. |
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
Of zou u dan beter niet direct toegeven dat u gsm'en wil ontzien omdat u een 'gebruiker' bent en het roken u kan gestolen worden omdat dit niet een 'hobby' van u is ?..maw dat uw argumenten zuiver persoonlijk & egoistisch zijn en niks met volksgezondheid te maken hebben ? |
Citaat:
Voor de rest werd er lustig op los gepaft. De moeder-van-het-jaar-award zul je voorlopig niet krijgen vrees ik. |
Citaat:
Maar als jij vindt dat er "belangrijker zaken" zijn, dan zal dat zo wel zijn zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be