Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Kartel NV-A - Vlaams Belang ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164823)

Elio di Supo 18 december 2011 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5869061)
Wat ik wel relevant vind is dat mensen die hier leven en werken het recht zouden moeten hebben om te stemmen. Maar bon, dat jij van die mening bent verbaast me niet.

'

Ik heb momenteel ook geen stemrecht zolang ik geen Amerikaan ben geworden. En ik betaal hier ook belastingen. Ik maar daar helemaal geen punt van. Maar ik wordt dan ook niet opgezweept door allerlei groeperingen en belangenverenigingen die proberen achter mijn stem te vissen in ruil voor allerlei sociale voordelen.

Ik zal eerst zien dat ik hier mijn plichten als inwoner vervul. Over rechten kan er later nog gesproken worden. Of is dit een uiterst vreemd concept voor u?

suqar_7loe 18 december 2011 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5871113)
Ik heb momenteel ook geen stemrecht zolang ik geen Amerikaan ben geworden. En ik betaal hier ook belastingen. Ik maar daar helemaal geen punt van. Maar ik wordt dan ook niet opgezweept door allerlei groeperingen en belangenverenigingen die proberen achter mijn stem te vissen in ruil voor allerlei sociale voordelen.

Ik zal eerst zien dat ik hier mijn plichten als inwoner vervul. Over rechten kan er later nog gesproken worden. Of is dit een uiterst vreemd concept voor u?

Lulkoek. U bent een echte Vlaming. De dag van vandaag moet ge vechten voor uw rechten. Leer van onze Walen!

suqar_7loe 18 december 2011 14:15

Trouwens, u bent niet in Amerika geboren dus die vergelijking gaat niet op. Wij hebben het over mensen die hier geboren zijn.

Steben 18 december 2011 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5869523)
Hun doel - Onafhankelijke Vlaanderen - maar daar stopt het. N-VA is tenminste voor een dialoog met de Franstaligen, alvast het gros van de N-VA. Vic Van Aelst moest zeker depressief zijn toen hij vernam dat De Wever aan die groot debat op RTL-TVI deelnam. Zelfs zonder het "cordon" zie ik helemaal niet Dewinter, Annemans en compagnie aan zo'n debat willen deelnemen............

das toch logisch, iedere politicus wel wel eens in het buitenland in de media. :lol:

Boduo 18 december 2011 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5871118)
Lulkoek. U bent een echte Vlaming. De dag van vandaag moet ge vechten voor uw rechten. Leer van onze Walen!

Vechten voor uw rechten: akkoord maar dat doen vooral mensen die solidair zijn. De meeste Vlamingen leven relatief welstellend en hebben "geen behoefte" aan solidariteit. Nogal zelfzuchtig. Wat wil je ? Dat is de werkelijkheid.

:-(

Elio di Supo 18 december 2011 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5871120)
Trouwens, u bent niet in Amerika geboren dus die vergelijking gaat niet op. Wij hebben het over mensen die hier geboren zijn.

Als die de Belgische nationaliteit aanvragen mogen ze vanzelf stemmen. Als ze dat zo belangrijk vinden, waarom doen ze dat niet?

Elio di Supo 18 december 2011 23:48

Citaat:

Van die laatsten heb ik niets te leren. Anders zat ik nog ginder.

Vladja 18 december 2011 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5866629)
Hoezo? De enige partij in Vlaanderen die opkomt voor onafhankelijheid zou zich moeten opofferen ten voordele van een confederalistische partij die schijt op de separatisten van het VB?
En die separatisten zouden dan moeten gaan stemmen op een partij die hun om de twee dagen via alle mogelijke media uitmaakt voor achterlijke extremist?
Hoe gaat u dat aan boord leggen vraag ik mij af?8O

Dat lijkt niet zo'n groot probleem te zijn. Als je de onderlinge verwijten tussen de klassieke partijen hoort tijdens verkiezingsdebatten, en dan het gemak ziet waarmee ze samen dan lachend aan tafel zitten en samen een regering vormen, kan ook dit niet echt een struikelblok zijn. Als je tenminste effectief iets wil veranderen natuurlijk.

daiwa 19 december 2011 02:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5870068)
Ge hebt gelijk. De blokkers zijn nog niet met hakbijlen richting de Walenkoppen vertrokken om hun kop (en stelende handjes) eraf te hakken.

Die parasieten familie uit Laken is daar beter van op de hoogte.

Elio di Supo 19 december 2011 03:29

Citaat:

Lulkoek. U bent een echte Vlaming.

Wat is dat eigenlijk volgens u, een "echte Vlaming"?

fox 19 december 2011 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5869248)
Voor mij bent u nu al een Belg met een kleine dwaling omdat u die marrokaans nationaliteit nog bezit. Principieel vind ik dat je maar 1 nationaliteit mag bezitten maar dat gaan dramatiseren is ook niet nodig.

Aangezien ze de mening van de Vlamingen in dit land irrelevant vindt, is ze inderdaad een echte Belg op dat vlak. Of dat iets is om trots op te zijn, is natuurlijk een andere zaak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be